Bird Box (2018)

Drama / Sciencefiction

geregisseerd door Susanne Bier
met Sandra Bullock, Trevante Rhodes en John Malkovich

In de nasleep van een wereldwijde dreiging van onbekende oorsprong moet Malorie de kracht vinden om haar kinderen veilig te kunnen stellen. Ze vlucht met ze weg via een verraderlijke rivier, op zoek naar een veilig onderkomen. Vanwege dodelijke onzichtbare krachten moeten ze hun weg blind vervolgen.

avatar van TheBatCat
Spannende film, ik vond het zeker waard om te 'kijken'.
Vooral kijken

Ik heb niet snel de neiging om een review te plaatsen, maar nu wil toch even wat kwijt.
Nieuwsgierig geworden na de gigantische kijkcijfers in de VS.
Maar waar heb ik in godsnaam naar zitten kijken?
Spijt dat ik heb besloten de film toch af te kijken.
De slechtste film die ik in tijden heb gezien. Enige lichtpuntje is het acteerwerk van Sandra Bullock.

avatar van WMiltenburg
Het was opzich een prima film, alleen niet meer dan dat.. had wel iets meer verdieping mogen zitten in het “kwaad” wat de wereld overnam. Had daar meer over willen weten. Nu vond ik her wat dramatisch.

avatar van sinterklaas
Prima Netflixfilm weer... En Sandra Bullock rockt nog steeds.

Bijna ook een concurrent van A Quiet Place. Dit keer komt het kwaad echter niet op geluid af, maar op zicht.

Ook moest ik erg aan The Happening denken wanneer we zien hoe mensen op een onverklaarbare wijze het hoekje omgingen.

Film schommelt tussen verschillende tijdsbestekken: De uitbraak van de virus en de tocht die Bullock doorstaat met haar kinderen. Geblinddoekt welliswaar. Dit levert toch nog wel een vrij redelijke survivaltocht op. Er zit een prima tempo in en soms is het wel eens nagelbijten. Om helaas de vanzelfsprekendheid niet uit de weg te gaan. Soms dan lijkt het wel heel eenvoudig te zijn om bijvoorbeeld met een blinddoek een dodelijke waterstroming te overleven... en nota bene je bijna verdronken kindje weer te kunnen redden. Maar ach, het gaat maar om het idee.

Echt veel budget is er niet in gestoken want vele dingen ogen vrij goedkoop. Of het moet deels in de arthouse sfeer vallen aangezien Susanne Bier voor de regisseurstoel is verkozen.

Fijne bijrollen ook van oa John Malkovich, die kids en Trevante Rhodes... Vooral die laatste was een erg sympathieke rol.

Schommelt een beetje tussen 3,5 en 4,0* in. Ik hou het nog even bij 3,5*

avatar van RebbelDebbel
Genoten van de film. Was bang dat de afgerukte armen me om de oren zouden vliegen maar dat was niet t geval. Briljant was t niet, onderhoudend en spannend wél!

Tja. Deze film vorige maand al gezien, vooral omdat je niet om de hype heen kon. Ik heb mij prima vermaakt, maar meer ook niet. De eerste helft van de film is echt wel heel goed en de scenes in het huis deden mij een beetje denken aan de serie Lost. Daarna komt een vrije abrupte sprong in de tijd en ligt de nadruk vooral nog op het vinden van de veilige plek, vanaf daar had ik het wel een beetje gezien. Toegegeven, er zijn nog steeds spannende momenten (als ze een stem horen en een man hen probeert te verleiden om uit de boot te gaan en, vooral, als dat meisje uit de boot is gestapt toen Bullock weg was), maar ik merkte dat ik toe was aan het eind van de film. Het einde voelde voor mij een beetje als een anti climax en liet een onbevredigend gevoel achter. Al met al prima om gezien te hebben, maar een echte aanrader is het niet.
Oh ja... Die Bullock... haar acteerprestaties zijn nog steeds erg goed, maar wat zonde hoe zij haar gezicht heeft laten 'bewerken'.

avatar van EVIL '84
De film begon veelbelovend, leek een beetje op de zoveelste ''infected'' film á lá 28 Days, The Crazies, [REC] enz. Ik vond het wel leuk bedacht dat je de kwaadaardige wezens niet kon zien, en als je ze eenmaal ziet draai je door en pleeg je zelfmoord. Je ziet alleen schaduwen en de struiken bewegen. Bullock acteerde goed en Malkovich speelde goed de ''asshole.'' Het schakelen tussen de scenes op de rivier en wat zich daarvoor afspeelde vond ik ook goed gedaan en zorgde voor spannende momenten. Het einde vond ik een beetje simpel en zoetsappig, en dat die vogeltjes in die box (titledrop!) het zolang volhielden was mij ook een raadsel!

Netflix schrapt beelden treinramp uit Bird Box | RTL Boulevard - rtlboulevard.nl

Mensen uit Lac-Megantic, waar de ramp met een goederentrein plaatsvond, waren in januari geschokt toen ze erachter kwamen dat de filmmakers het ongeluk hadden gebruikt voor de film, waarin Sandra Bullock de hoofdrol speelt. Bij de ramp kwamen 47 mensen om het leven. De onbemande trein ontspoorde en ontplofte middenin het stadje.
"We hebben besloten om de beelden te vervangen. Het spijt ons als mensen zich gekwetst voelden", aldus een woordvoerder van Netflix. De beelden worden naar verluidt ergens in de komende twee weken geschrapt.

Huh? Dat is wel uitermate bizar zeg.

avatar van AC1
AC1
Tweede kijkbeurt (het is de laatste tijd bij Netflix weer triestig gesteld op vlak van films) en score verhoogd van 6/10 naar 7/10. Wat me vooral opviel is dat deze film humor bevat en A Quiet Place niet. En de mensen die niet begrijpen waarom de kinderen 'Boy' en 'Girl' heten, hebben toch wel het belangrijkste thema van de film gemist. Jammer genoeg voelt de climax een beetje 'gemaakt' aan (in het bos halen de wezens net iets te veel uit de kast) maar voor de rest had ik niet verwacht dat Bird Box een tweede beurt zo goed zou doorstaan.

avatar van gizzegiz
Voorspelbaar en zo zijn er al wel meer films gemaakt. Dankzij Bullock toch nog twee sterren.