ad

Geregisseerd door: Susanne Bier

Met onder meer: Sandra Bullock, Trevante Rhodes en John Malkovich

• Netflix Bekijk via Netflix

Over Bird Box

"Never lose sight of survival"

In de nasleep van een wereldwijde dreiging van onbekende oorsprong moet Malorie de kracht vinden om haar kinderen veilig te kunnen stellen. Ze vlucht met ze weg via een verraderlijke rivier, op zoek naar een veilig onderkomen. Vanwege dodelijke onzichtbare krachten moeten ze hun weg blind vervolgen.

imageimageimageimageimageimageimageimage

Social Media

Naar het gelijknamige boek van Josh Malerman.

Vanaf 21 december te zien op Netflix.

avatar van Psycho-M

Psycho-M

Dit ziet er wel interessant uit.

En Sandra Bullock blijft een goede actrice.

Deze gaat op de to see lijst.

mcdaktari

Dit zou inderdaad wel eens een aardige film kunnen zijn, en SF vind ik sowieso wel een genre wat ik graag zie. In het begin was ik niet zo weg van Netflix maar ze krijgen steeds betere films, het is nog niet je van het maar ze maken vorderingen.

avatar van tattoobob

tattoobob

Zin an.

avatar van bjerik76

bjerik76

goeie cast die 2 Sandra en Sarah samen !

avatar van dimi303

dimi303

Hopelijk krijgt deze bioscoop release!!

avatar van Nicolage Rico

Nicolage Rico

• 20054 berichten
  • 2067 stemmen

Netflix is best aardig bezig...

(Susanne Bier iets minder de laatste jaren.)

avatar van Zinema

Zinema (crew films)

Machteloos mysterie.

Een post-apocalyptische film met Sandra Bullock in de hoofdrol, als een alleenstaande moeder die met haar kinderen probeert te overleven. Wellicht geen meesterwerk, maar de film weet voldoende kijkplezier te genereren. Dat zit hem onder meer in een uitstekende performance van Bullock, en bovenal in de flashbacks waarin het verhaal zich grotendeel afspeelt. De spanning is soms om te snijden.

Wanneer de wereld wordt getroffen door een onbekend fenomeen waarbij een ieder die het aanschouwt zelfmoord pleegt, is het vrij snel duidelijk dat je maar beter niet kunt kijken. Het levert een geblinddoekte en soms machteloze hoofdrolspeelster op, waarbij de kijker tevens in het duister tast over wat er gaande is. Dat mysterieuze aspect komt de film zeker ten goede.

Wat de film minder ten goede komt is het deel dat zich in de tegenwoordige tijd afspeelt en waarin Bullock met haar kinderen zichzelf in veiligheid probeert te brengen. Een blinde riviertocht komt soms wat onwaarschijnlijk over. Tegelijkertijd geldt ook hier dat de spanning uitstekend wordt gedoseerd, waarbij haar onmacht als katalysator werkt. Het einde is weliswaar wat flauw, maar al met al is Bird Box de moeite waard.

***

Met dank aan Netflix voor het recensie-exemplaar.

avatar van frans123

frans123

Kreeg net een melding van netflix..`Binnenkort in Uw Netflix theater``.....Het is niet mijn ding,dit genre zit vaak vol met onlogische zaken,maar ga hem wel zien...O...ben niet gek op Bullock...

.Amper reacties hier nog...............Een matige ``net voldoende``

avatar van joshua1988

joshua1988

Absolute verrassing zo net voor t einde van het jaar, met opperbeste cast en zelfs Bullock is te pruimen, ook al schreeuwt ze als een bezetene tegen haar kleuters 'boy' en 'girl' maar ja, hun leven staat dan ook op het spel. Liefhebbers van A Quiet Place zullen deze film zeker waarderen. Op en top spannend, prima mix van flashbacks waarin de aard van de wereldramp langzamerhand duidelijk wordt, en de geblinddoekte vlucht van Sandra en haar kleuters over een woeste en onheilspellende rivier. En laat ik niet vergeten dat ook de filmtitel niets te wensen overlaat. Heb me alle 127 min. prima vermaakt met een film die nooit saai werd. Weer eens wat anders dan die gemakkelijke zombies weer van stal halen, die alleen nog maar goed zijn voor studenten grime. Sarah Poulsen had wat mij betreft niet als tweede geafficheerd hoeven worden want bijv. John Malkovich is pas echt ouderwets op dreef als (terecht) wantrouwend typetje, maar ook Trevante Rhodes als Sandra's lijfwacht en Lil Rel Howery als Lidl filiaalmanager doen hun uiterste best in hun rollen.

Dus heerlijk genoten want de tijd vloog om. Dan wil je lekker slapen na zo'n boeiende film -;)

avatar van tattoobob

tattoobob

Leuke thriller met een super acterende Bullock,ook de rest van de cast doet het prima.

Het verhaal is leuk maar heeft wat andere raakvlakken met films die wel wel vaker gezien hebben heb ik het idee....het komt niet heel origineel over.

Verder ziet de film er super uit ...het word steeds beter met de Netflix films.

Net geen 4 sterren voor mij.

mcdaktari

Dat ben ik helemaal met je eens tattoobob dat het steeds beter word met de Netflix films. In het begin vond ik het niet de moeite om me te abonneren maar nu ze de laatste tijd steeds betere films krijgen ben ik toch van gedachte veranderd. En niet te vergeten de goeie series die ze hebben. Vanavond ga ik Bird Box dan eindelijk zien, heb er lang op gewacht en als ik de recensies lees komt dat wel goed.

Nog even geduld tot a.s. vrijdag...

avatar van dimi303

dimi303

Krijgt deze film een bioscoop release?

avatar van O.M.M.H.

O.M.M.H.

We hebben deze net gekeken en vonden het zeker een mooie film. Het lijkt inderdaad een beetje afgenomen van de films: "A quiet Place" & "The Happening" maar dat wilt zeker niet zeggen dat het een verkeerd film was. wij geven het 4 sterren toch omdat er geen enkele stiltes vielen en ons heeft weten te boeien van begin tot eind. Sandra en de iig de scenes met het meisje vonden we sterk overkomen en toch mooi dat dieren van ver, al dingen voelen aankomen. Enige wat wel jammer was waren de stemmetjes die probeerden Sandra te laten kijken. Mooi zou zijn dat het virus ook gewoon een virus zou zijn. en sommige dingetjes waren toch iets te voorspelbaar.

Maar alsnog voor een Netflix productie zeker geslaagd.

mcdaktari

Ik vind Bird Box echt een goeie film. Had ook wel verwacht dat deze mijn aan zou staan en dat deed ie.

Dat de film vergeleken word met A Quiet Place en The Happening zoals ik hier boven las kan ik me helemaal voorstellen. Daar moest ik ook meteen aan denken. Sandra Bullock deed het heel goed en John Malkovich had ik meer van willen zien. Maar dit soort films mogen ze wat mij betreft veel meer maken.

avatar van redone70

redone70

net gezien ,maar niet via netflix ,toch wel aardige spannende film

Niet erg verrassend dat dit aanslaat bij het publiek, dit soort Stephen KIng-achtige verhaaltjes doen het altijd wel goed.

Maar mijns inziens toch een stevige miskleun van Susanne Bier die haarzelf nergens weet te onderscheiden.

Alles hebben we al eens gezien, de opbouw, de groepsdynamiek, de 'vage wezens'. meh.

Ook is vrijwel geen 1 rol echt goed gecast. En mist het alle visuele en audioscore ondersteuning die er nog iets bijzonders van zouden kunnen maken zoals bvb bij A Quiet Place (2018)

Gewoon heel erg saai.

avatar van extremezz

extremezz

Met de redelijk hoge score hier verwachte ik er toch meer van,de goede cast maakt het dunne verhaal nog te kijken.Toch een kijkje waard maar geen hoogvlieger.

avatar van RevengeN

RevengeN

Sandra Bullock lijkt op een etalagepop

avatar van joshua1988

joshua1988

RevengeN schreef:

Sandra Bullock lijkt op een etalagepop

nou, dat had ik nou met jouw avatar

nou, nou

avatar van mobistar

mobistar

Leuke film met een originele invalshoek. Mag misschien lijken op sommige films rond hetzelfde thema maar deze kon boeien tot het einde.

Ook leuk is dat de vraag onbeantwoord blijft over wat er nu eigenlijk aan de hand is. Daar hou ik wel van.

Bij bv A Quit Place zie je de wezens expliciet en dat neemt een deel van de spanning weg.

Bij Bird Box blijft het bij suggestie en wat vage tekeningen. Hierdoor gaat alle aandacht naar het hoofdpersonage. En die mag er zijn in de vorm van Sandra Bullock. Ziet er nog redelijk fris uit.

In tegenstelling tot John Malkovich.

avatar van B.B. Jim

B.B. Jim

..en dan gaat na een slordige 120 minuten de deur open..dat is dus 'Rick..'

Dat beloofd niet veel goeds want Pruit Taylor Vince ziet er voor mij heel seriemoordernaar achtig uit.

Ik vond het einde dan toch wel makkelijk en een beetje tegenvallen.

Maar het einde kwam snel, ondanks de duur van de film wat wil zeggen dat ik hem toch wel heel goed vond.

Heb genoten van John Malkovich als bad guy die toch stiekem wel een goede gozer was.

Zeker ook van Sandra Bullock en 'haar' twee aandoenlijke kinderen, die gelukkig niet te aanwezig waren.

Yup, eindelijk weer eens goede science fiction!

avatar van Nizzii

Nizzii

De films op Netflix worden steeds beter. Er komen sneller films en series bij dan dat ik ze kan volgen. Dus het aanbod wordt steeds beter.

Terugkomend op de film. Een mysterieuze movie die je tot aan het eind tot denken zet, maar eigenlijk moet je dat niet doen, maar gewoon kijken. Een ontcijfering lijkt er niet in. Lekker origineel, had graag wat meer gezien rond haar reis. Verder graag iets meer over het vage fenomeen gezien.

scorsese

Goeie film waarin een vrouw met twee kinderen geblinddoekt in een bootje de rivier op gaan op zoek naar een veilige plek. Deze post-apocalyptische film kent genoeg spannende momenten, waarbij het ook helpt dat het kwaad niet zichtbaar is. Misschien allemaal al eens eerder gezien, maar de film blijft onderhoudend en de cast doet het prima. Het einde is wellicht wat simpel, maar ook wel weer leuk gevonden. Een Susanne Bier film kan ik dit echter niet echt noemen.

avatar van JasonBourne

JasonBourne

Aardige film op zich, zit best goed in elkaar tot de laatste 10 minuten. Maar hemel, dat einde...zo een gebouw in the middle of nowhere na 30 uur rivier varen...en hoe komt die community daar dan aan water en voedsel. Allemaal vragen waar je toch echt mee blijft zitten, toch een domper.

avatar van JasonBourne

JasonBourne

JasonBourne schreef:

Aardige film op zich, zit best goed in elkaar tot de laatste 10 minuten. Maar hemel, dat einde...zo een gebouw in the middle of nowhere na 30 uur rivier varen...en hoe komt die community daar dan aan water en voedsel. En wat is die entiteit nu eigenlijk. En waarom kunnen de gekken er wel tegen (is het een soort reversed psychose? De sane worden insane en insane worden sane? Allemaal vragen waar je toch echt mee blijft zitten, toch een domper.

avatar van nadrin

nadrin

Film deed me veel denken aan Quit Place. Maar deze was veel minder intens.

avatar van GerhardR

GerhardR

Bird Box, wat een erg sterke onderhoudende film!

deed mij erg denken aan The Happening (2008) de natuur die met een bepaalde wind de mensen tot zelfmoord drijft!