Best of the Best 2 (1993)

Actie / Misdaad

geregisseerd door Robert Radler
met Eric Roberts, Phillip Rhee en Chris Penn

Travis Brickley, een van de leden van het Amerikaanse nationale taekwondo-team, wordt gedood tijdens een illegale vechtwedstrijd. Twee van zijn vrienden en leden van het Amerikaanse team, Alex Grady (Eric Roberts) en Tommy Lee (Philip Rhee), gaan op onderzoek uit om Brickley te wreken.

avatar van jpbosch
Nu zie ik pas hoe slecht de film eigenlijk is, heb mij desalniettemin toch prima vermaakt.
Waarschijnlijk jeugdsentiment

avatar van Aapje81
Waardeloos vervolg

avatar van lykathea
Aapje81 schreef:
Waardeloos vervolg

Ik dacht toch echt altijd dat als men deel 1 kon waarderen, deel 2 ook goed zou vallen.

Beide zijn van een zeer bedenkelijk niveau, de één niet specifiek meer dan de ander (beide kennen een macho-gehalte van heb ik jouw daar), daarom ook beide voor mij pure jeugdsentiment.

avatar van Aapje81
Het zal er waarschijnlijk aan liggen dat ik als klein manneke deel 1 zo vaak had gezien dat ik hem wel kon dromen. Daarnaast vond ik Erik Roberts toen erg cool in deel 1 en zijn bijdrage viel mij hier erg tegen. Toen ik klein was had ik mij hier erg veel van voorgesteld maar kwam van een koude kermis thuis. Rhee maakte overigens ook totaal geen indruk hier. Begrijp me niet verkeerd het gebeurt regelmatig dat er films zijn die door de meerderheid wordt afgekraakt en dat ik hem dan geweldig vind maar hier is dat helaas niet zo. En daarnaast ben ik ook niet echt van de series, hoewel ik de verleiding vaak niet kan weerstaan om alle delen te bekijken.

avatar van AjaxRulezzz
Ik snap niet waarom deze in de flop 100 zit maarja. Een geweldige martial-arts film, natuurlijk een voorspelbaar verhaal, wat mindere acteurs, maar wel geweldige actie.

majkos
AjaxRulezzz schreef:

De lijst slaat gewoon nergens op.

avatar van jrvdw
best of the best?
eerder worst of the worst

avatar van Xtrickz
Vroeger best of the best 1 en 2 kapot gekeken. Alleen daarom al 4* voor mij.

Grootste probleem is hierbij toch dat de eerste film gewoon een goed geschoten competitiefilm was, waar we hier een slecht geschreven standaard actiefilmpje krijgen waar men toch wel heel erg veel bij heeft afgekeken bij Jean-Claude van Damme's Lionheart. Uiteindelijk is de film zeker wel te genieten, maar die eerste film had uiteindelijk toch een hoop meer (cheezy) diepgang en vooral betere actiescenes. Eric Roberts was in de vorige film behoorlijk melodramatisch, hij schopte in ieder geval nog behoorlijk wat kont, jammer dat zijn actiescenes hier toch overduidelijk tonen dat hij in het echt een behoorlijk matig martial artist is.

Gelukkig doen broertjes Philip en Simon Rhee het nog steeds uitstekend (sowieso leuk om Dae Han terug te zien) en is Ralf Moeller een gave badguy die bij vlagen net iets teveel op Arnold Schwarzenegger lijkt. Daarnaast kostte het me ook even, maar uiteindelijk herkende ik in de alcoholistische oom van Tommy toch Billy uit Predator. Qua casting was er in dat opzicht ook niet veel mis (Patrick Kilpatrick als slechterik is altijd goed), maar de film mist gewoon een beetje bezieling in vergelijking met de eerste film. Dit betekent echter niet dat de film slechter is dan het gros van de jaren '80/'90 martial arts films, het had uiteindelijk toch gewoon iets beter gekund zowel qua verhaal als acteerwerk.

avatar van mnrk
The Coliseum is closed.....

Dit vervolg op het zeer sterke 1e deel is iets minder, maar nog steeds is het wel een prima actie film...

Het verhaal is weer normaal/standaard, maar de actie is weer dik in orde....ook de gehele cast is goed genoeg voor deze film ( maar wat heeft Meg Foster toch enge ogen in deze film zeg....).

avatar van zicht
Echt zo'n standaard cliche verhaal van de good guy tegen de veel grotere uit de kluiten gewassen bad guy.

3 keer raden wie er wint.

Alleen dat soort standaad film verhaaltjes vind ik puur Amerikaans en boeien mij beslist niet.

Vanwege het toch wel vermakelijke en het kijk gemak toch nog een 1*

avatar van RuudC
Hij is een tikkeltje beter dan de eerste Best Of The Best. Eric Roberts ziet er in elk geval beter uit met langer haar, maar deel twee is afwisselender en spannender. Daarbij is het plot gewoon wat verrassender. Het is een fijn (en onverwacht) weerzien met de Koreanen en verder een leuke bijeenkomst van de iets minder bekende acteurs uit de betere actiefilms, zoals Sonny Landhem (Predator) en natuurlijk Ralf Moeller (Gladiator, Universal Soldier en Pathfinder). Met een goede portie actie kan Best of the Best 2 niet teleurstellen. Gewoon leuk, simpel vermaak met de goeie en de slechte. Het kan misschien niet je genre zijn, maar de flop 100 notering slaat nergens op en het is niet meer dan terecht dat deze er inmiddels uitgestemd is.

avatar van Richard_Voorhees
mnrk schreef:
[i]maar wat heeft Meg Foster toch enge ogen in deze film zeg...

Ik moet eerlijk zeggen dat ik eerst dacht dat het contaclenzen waren, maar die ogen zijn blijkbaar natuurlijk als ik de foto's zo zie.
In deze film komen nog aardig wat castleden uit de eerste Best of the Best voorbij, maar qua verhaal heeft het eigenlijk niets met het origineel te maken. Daar waar men bij de eerste film ook nog op wat diepgang en emotie leken te mikken (Tommy Lee's geschiedenis met zijn tegenstander, Grady's zoon die in het ziekenhuis beland.) leek men er met deze film voor te kiezen om er juist zoveel mogelijk vechtscenes in te stoppen.
Het geeft de film een vlot karakter en de film is gevuld met mannen waarbij de testosteron door het lichaam lijkt te gieren.
Het verhaal is simpel, maar vermakelijk genoeg. Zo ook het acteerwerk. Voor Eric Roberts en Philip Rhee is het een aardige herhalingsoefening. Met "Arnold Schwarzenegger in het kwadraat", Ralf Moeller als tegenstander zorgt het voor voldoende spektakel om te blijven vermaken.
Geen hoogstaand werk, maar eens in de zoveel tijd doet een film als deze het nog best goed bij mij.

avatar van Richard_Voorhees
Grappig trouwens om bekendste Jason Voorhees acteur Kane Hodder nog even voorbij te zien komen als beveiligingsman. (die helaas een pak slaag moest ontvangen)

avatar van Iron Maiden
Wat een belachelijk lage normering voor een prima B-film uit de jaren '90.
Voldoende actie en Rhee draagt de film met zijn indrukwekkende assortiment aan martial arts moves.

avatar van DiDa
Iron Maiden schreef:
Wat een belachelijk lage normering voor een prima B-film uit de jaren '90.

Helemaal mee eens. Zojuist nog eens herzien. Belachelijk lage waardering voor deze nette b actie cult klassieker.

avatar van Phantasm
Tikkeltje beter dan zijn voorganger, goede gevechten, prima vermaak.

avatar van tattoobob
Minder dat deel een maar niet minder vermakelijk....het blijft een film die leuke herinneringen naar boven haalt.
De acteurs in deze film waren in die tijd nog redelijk goed te noemen....al is daar nu niets meer van over natuurlijk.

Deze film krijgt van mij natuurlijk wel meerwaarde omdat er jeugdsentiment bij komt kijken.

ipman-99
"I always told Gus smoking would kill him." ... " !!!

Heerlijke Sequel (Heropfrissing) !!! Emoji!!! 'Best Of The Best 2' is het geweldige vervolg
op de hit uit 1989.
Eric Roberts, Phillip Rhee, Ralf Moeller en Chris Penn zijn weer enkele namen
die mee kleur geven aan deze film. Ralf Moeller alias Brakus is de 'koning van het
colosseum' ... de onoverwinnelijke vechter in een ondergronds vecht tornooi waar geen
regels gelden. Karakter Travis Brickley doet hier aan mee, en zal ondervinden dat het niet
van de poes is. Uiteraard worden op de één op andere manier ook Eric Roberts en Phillip Rhee
erbij betrokken (zonder al teveel te verklappen) !
Heerlijke harde gevechten wisselen elkaar af in een moordend tempo, en dat laatste mag je
letterlijk en figuurlijk nemen.

heel leuk vervolg,heb me weer prima vermaakt.