Best of the Best 3: No Turning Back (1995)

Actie

geregisseerd door Phillip Rhee
met Phillip Rhee, Gina Gershon en Christopher McDonald

Tommy Lee keert terug en deze keer zet hij alles op het spel! Terwijl hij op bezoek is bij zijn zus ontdekt Tommy dat een bende meedogenloze misdadigers van plan is om de vrede in een kleine gemeente te verstoren. Maar wat zij zich niet realiseren is... dat hen het gevecht van hun leven te wachten staat! Met de hulp van een gerespecteerde sheriff en een jonge, koppige lerares vecht Tommy terug.

avatar van Captain Pervert
Aardige straight-to-video film waarin de vreemde mode meer opvalt dan het plot. Phillip Rhee loopt rond in typische 90's casual spijkerbloekkleding, en die lerares in een burgerlijke jurk.

Plot is wel aardig maar erg moraliserend.

Ik vergeef het ze. 1.5 sterren

avatar van DragQueen
De dalende lijn zet zich voort, na het aardige eerste en redelijke tweede deel. roberts is zo slim geweest om niet meer mee te doen, dus moet rhee het in z'n eentje doen. het verhaal is wat slapjes, en de gevechten zijn het enigste dat nog een beetje te verteren valt. 1,5 sterren.

avatar van Tup&Joep
Niet bijster origineel maar er is genoeg actie aanwezig om je 1,5 uur te vermaken.

avatar van RuudC
De link met het eerste deel is nu volledig verdwenen. Phillip Rhee speelt wel zijn oude karakter, maar is gewoon erg inwisselbaar. Het komt natuurlijk goed uit dat hij Aziatisch is, want anders is het iets lastiger om het op te nemen tegen neonazi’s. Het plot is makkelijk en voorspelbaar, maar grootste gemis is toch wel de actie. Af en toe worden er nog wel rake klappen en trappen uitgedeeld, maar ik mis de tegenstanders van formaat die in de eerste twee delen wel rondliepen. Deel drie is voorspelbaar. Laten we maar zeggen dat Phillip Rhee de film overeind houdt, al moest ik ook regelmatig lachen om die malle white powerfratsen. Dat legerkamp zag er lekker belachelijk uit. De boodschap is goed, maar de film is gewoon niet bijzonder.

Tja, het was te verwachten dat het derde deel niets meer te maken heeft met de voorgaande delen, maar je kunt mij toch altijd wel wakker maken om een groep white supremacists in elkaar geschopt te zien worden. De vorige films waren qua actie en scripts dan wel beter, maar zulke klootzakkerige slechteriken als skinheads heb je niet vaak, daarom dat ik hier alsnog heel erg heb genoten van hoe Rhee weer zijn perfecte traptechnieken, stoten en verscheidene aikidomoves liet zien.

Cast is verder wel aardig. Gershon doet het goed, Christopher McDonald is ook sympathiek. De badguys zou ik nu niet direct kunnen bij naam, maar het waren eikels en ze kregen klappen, meer had ik niet nodig. Spijtig verder van het erg simplistische script en het feit dat het even duurt voor de boel op gang komt, maar zeker leuk voor een keer.

avatar van Fryce
Heerlijk! Een prachtige opeenstapeling van clichés. Slechte actie, slechte muziek en slecht beeld, maar desondanks erg genoten.

avatar van Marteineke
Fryce schreef:

Daar kan ik het alleen maar mee eens zijn.
Ook heerlijk genoten

avatar van Phantasm
Ietsje minder dan zijn voorgangers, maar het is te doen, al is er in het eerste halve uur erg weinig te beleven.

ipman-99
"No Turning Back." ... " !!!

Heerlijk 3-de deel (Heropfrissing) !!! Emoji!!! 'Best Of The Best 3' is het 3-de deel uit
de franchise. Ditmaal Is Phillip Rhee de 'enige' hoofdrol qua held die het moet opnemen
tegen 'White Power' ! Tevens nam Phillip Rhee ook de regiestoel in handen, en ging dit nog
eens overdoen in deeltje 4.
De rassenhaat in deze film staat centraal en dit levert heel wat dramatische aspecten op.
De gevechten en vuurgevechten wisselen elkaar af in een moordend tempo en wordt zo zalig
gebracht op zijn typische jaren '90 !
De muziek heeft ook zijn belangrijke bijdrage en de gevechten daar is helemaal niks mis mee.

toch wel weer een leuk deel.heb me weer prima vermaakt.