American Ninja 2: The Confrontation (1987)

Actie

geregisseerd door Sam Firstenberg
met Michael Dudikoff, Steve James en Larry Poindexter

Joe Armstrong en Jackson komen er achter dat op een klein Caribisch eiland, een hoop Amerikaanse mariniers verdwijnen. Ze schijnen gekidnapt te zijn door mannen in zwarte pakken. Gelukkig zijn Armstrong en Jackson er om te hulp te schieten. Het blijkt dat ninja's de mariniers gekidnapt hebben. De mariniers worden genetisch gemanipuleerd tot superninja's.

heb hem met mijn oma wel 100 keer gezien spijtig dat ze zulke films niet meer maken
de beste ninja film ooit vind ik revenge of the ninja.
zeker sho kosugi maar zijn andere films heb ik nog nooit gezien

avatar van sherena
echt jeugd sentiment. Was twaalf toen ik hem de eerste keer zag en helemaal knetter into judo (andere vechtsport gaf het toen nog niet in onze buurt)

avatar van Glacius
Net als deeltje 1 jeugdsentiment..
2,5* om die reden..

Alle delen na deze deel, vond ik niks aan, mede dankzij de verandering in acteurs..

avatar van DragQueen
Naar mijn mening de beste uit de reeks. wat heb ik hier vroeger vaak naar gekeken zeg. achteraf wel een beetje nep op sommige punten. prima vecht-film met wederom de amusante combinatie van dudikoff en james. 3 sterren.

avatar van jumpstylemovie
nog een slechte , deze mooi in de flop 100
1.0***

avatar van DeCol
Ik snap niet dat deze film in de flop 100 zit. Ik als grote ninja-fan vind deze film echt vet! Natuurlijk, het verhaal is niet zo sterk en het acteren is zeker niet goed maar de beleving die ik bij deze film heb, geweldig! Net iets minder als deel 1 maar stukken beter dan de vervolgen na deze film.

dit was echt een toffe film totale onzin om deze in de flop 100 te plaatsen. ik heb superslechte films gezien die je niet eens terugziet. denk alleen maar aan acteurs zoals lorenzo lamas met zijn vechtfilms uit de jaren 90, die zou je eerder in de flop 100 zetten.

avatar van Moviestar1979
Dit was de 1e American Ninja-film die ik zag toen ik 8 jaar was.
Hij werd destijds uitgezonden bij onze oosterburen waar sommige stukken uit waren weggeknipt, omdat bepaalde fragmenten nogal heftig waren.

Een net zo sterk vervolg als het 1e deel.
Meer humor en meer actie.
Steve James was flink op dreef, maar ook Michael Dudikoff was weer geweldig.
Verder een pluimpje voor de muziek.

3 *.

Deel 1 was echt op het randje van toelaatbaar fout en gewoon te slecht voor woorden, dus ik verwachtte eigenlijk dat ik deze film de diepte in zou stemmen. Het begon allemaal heel slecht met ninja's die militairen ontvoeren (die zichzelf in barfights niet eens normaal kunnen verdedigen), dus de verwachtingen werden al omlaag geschroef. Maar toen Dudikoff en James in beeld kwamen en van het ene martial arts gevecht in de andere Bud Spencer kroeggevechten terecht kwamen kreeg ik langzaamaan waardering voor de film en de misplaatste humor. De actie was tegen het einde best aardig gechoreografeerd, het verhaal over genetisch gemanipuleerde ninja's was zo afgrijselijk dat het geniaal werd en de humor (James die 'and stay down!' tegen een in elkaar geslagen ninja roept, die daarna meteen gaat liggen) was zo melig dat het leuk werd.

Ja, deze film is belachelijk slecht, maar zulke kitch is op zichzelf ook briljant. Waag het alleen niet deze film te vergelijken met 'goede' films die ik eenzelfde score heb gegeven, maar zie deze film in zijn genre.

avatar van wu-tang
eerste wasw nog redelijk maar deze echt die ninja,s zouden een blinde nog niet eens kunnen verwonden , een tik of een visnetje en ze gaan met bosjes neer !

later wordt het iets beter maar dat redt deze baggerfilm niet meer !

Deepdish
Jeugdsentiment! Nu heerlijk fout... blijft genieten 4 ****

avatar van Movie Jim
Dit is pas echt een spectaculair Deel. Punt 1 Ik vind Steve James erg goed erg goed in gevechten. Ook Dudikoff blijft erg goed hij blijft me verassen

Nooit de reeks gezien. Kwam gisteren toevallig deel 2,3 en 4 tegen. Waar een normale filmavond gepland werd resulteerde het in drie American Ninja films. Behoorlijk gelachen, zeker bij deze, die niet eens zó slecht is en nog enkele geestige vondsten heeft...

avatar van moviemafketel
Je moet hier natuurlijk met heel weinig verwachtingen ingaan en dan valt er nog meer dan genoeg te lachen om al het fouts wat je voorbij ziet komen. Ninjasterren, visnetten, knuppels, zwaarden en het goede oude beukwerk. Dat de meeste slagen en schoppen ongeveer elke keer 5 cm naast het lichaam waren maakt de film niet perse slecht, alleen zeer amateuristisch.
Het acteerwerk is dan ook vermakelijk zwak. De slechteriken zien er echt fout uit haha.
Je krijgt wel een echt exotisch gevoel. De setting is dan ook prima in orde. Het voelde soms aan als een computerspel. Eerst een gevechtje daar, dan een gevechtje daar. Tegenstanders worden steeds iets sterker en gebruiken steeds meer wapens. Uiteindelijk gebruiken de Amerikanen dan eindelijk eens wat geweren om de boel wat te versnellen. En die superninja's waren wel heel erg snel verslagen zeg. Zoveel supers was er dus niet aan. 1,5 voor de moeite.

avatar van Zinema
Zinema (crew)
Onbedoeld lachen.

Wederom van de hand van B-regisseur Firstenberg komt dit vervolg op het eerdere succes uit de beruchte Cannonkoker. Opnieuw met Dudikoff, die na dit deel tijdelijk zou afhaken, en de zwarte spierbundel met paardengebit: Steve James. De vuilbekkende vechtmachine die graag middels zijn ogen en overdreven gezichtsuitdrukkingen acteert, had niet misstaan in de 'stomme cinema'.

Net als in deel 1 is laatstgenoemde de voornaamste reden om deze film uit te kijken, want als eeuwige sidekick zorgt hij tenminste nog voor een enigszins goedbedoelde knipoog. Tevens beheerst hij ietwat betere knoktechnieken dan de eigenlijke held. Het script stelt ook hier geen fluit voor, maar de onbedoeld hilarische actie trekt een hoop recht. Lachen om de verkeerde redenen dus.

Doorsnee.

avatar van xxERWINxx
dit deel is iets minder dan deel 1. maar wel vermakelijk

avatar van mrwhite
Dit blijft toch een heerlijke foute film

avatar van Spetie
Vroeger heb ik deze film volgens mij wel talloze keren gezien. Volgens mij vond ik het altijd wel vermakelijk, maar de laatste keer dat ik deze zag, moet minstens 15 jaar geleden zijn. In een foute bui dit weekend hadden er een paar zin om deze film te zien. Het eerste deel dan, maar aangezien we die niet konden vinden, werd het deze.

Ik weet niet precies wat er vroeger zo leuk aan was, want dit is toch wel zeer slecht. Natuurlijk is het een ontzettend fout verhaal, maar ook weer niet zo fout dat je onbedoeld dubbel ligt van het lachen. Er zit veel actie in, maar daarbij valt vooral op hoe dramatisch slecht de choreografie ervan is. Acteerwerk is ook vrij slecht en ook niet raar dat Dudikoff het nooit verder heeft geschopt, dan dit soort films, want hij heeft echt totaal geen uitstraling. De Ninja’s zelf zijn eigenlijk nog het leukst, al stellen hun acties ook maar vrij weinig voor.

Het meest teleurstellende is vooral de fun, die ontbreekt. Typisch een film, die in de herinnering nog redelijk was, maar door het heden inmiddels keihard is ingehaald.

avatar van rcuppen79
Duidelijk een film die je met het verstand op nul moet bekijken. Het verhaal is te belachelijk voor woorden: "een drugsbaas die op een afgelegen eiland in het geheim superninja's fabriceert om zo de monopoliepostie in de drugswereld af te dwingen". ...Je moet er maar opkomen! Het verhaal had niet misstaan in een oude Bondfilm.

Verder vond ik deze film een beetje meer van hetzelfde ten opzichte van de eerste film. Dudikoff doet het iets beter dan in American Ninja 1, maar andermaal wordt de show gestolen door Steve James.

avatar van Gang_Star
Een minder vervolg. Het eerste deel is hierbij vergeleken een heel stuk leuker. Hierbij is de actie nog wel oké, maar er zit zo nu en dan iets teveel humor in met name bij het bargevecht . Toch is het best een redelijke film, maar is het er niet één die nog lang zal blijven hangen in het geheugen.

avatar van ChrisM
Wat betreft overall is deel 1 wat vermakelijker algeheel toch een leuk deel in de serie.

hele leuke vervolg.vermaak me altijd prima met de hele reeks,lekkere hele foute film.heb wel meer zulke heerlijke foute ninja films gezien,ik hou er wel van.

avatar van Phantasm
Net zo goed als zijn voorganger met prima gevechten.

avatar van xxERWINxx
Vandaag herbekeken, ik vind dit 2e deel iets minder dan het goede 1e deel.
Ook in deze film weer veel gevechten en explosies, ook goed eindgevecht.
Ik vond alleen de locaties iets minder dan het 1e deel.
Op naar deel 3!