American Ninja 3: Blood Hunt (1989)

Alternatieve titel: American Ninja 3

Actie

geregisseerd door Cedric Sundstrom
met David Bradley, Steve James en Marjoe Gortner

Jackson is terug, met een nieuwe partner, karate-kampioen Sean. Samen moeten ze het opnemen tegen een dodelijke terrorist, 'The Cobra', die Sean geinfecteerd heeft met een virus. Sean en Jackson hebben geen keus en zullen moeten vechten tegen Cobra en zijn ninja's.

aardig deel uit de a.ninja reeks.
matig acteerwerk.redelijk verhaal.
zeker het kijken waard .3 sterren.

kijk nog liever naar het testbeeld 0.5*

avatar van Captain Pervert
Zeer schrale ninjafilm, die ik als 10 jarig jochie geweldig vond. De aanwezigheid van Steve James is wel cool.

JdeB schreef:

kijk nog liever naar het testbeeld 0.5*

you rule!

Beejeej schreef:

helemaal mee eens.

avatar van Captain Pervert
Dit was het eerste deel uit de serie die ik zag. Destijds op de Duitser. "Na wollen wir ein Paar Leuten in den Hintern treten" was het adagium in plaats van "Let's kick some ass" maar het mocht de pret niet drukken. Sterker nog, ik wilde ook ninja worden en maakte plannen om in mijn vader's schuurtje met wat blik en een ijzerzaag zelf werpsterren te maken, maar was te lui om het in de praktijk te brengen.

Dit soort films zijn zo cool als je 10 bent!

Dikke drie sterren dus.

'beetje hetzelfde als deel twee maar zonder de echte American Ninja

Alleen de eerste was eigenlijk te pruimen.
Dit derde deel hangt als los zand aan elkaar..

inderdaad geen american ninja zonder michael dudikoff. toch vind ik dat david bradley het aardig en overtuigend doet. ik vond american ninja 2 al een beetje té worden maar 3 gaat op een andere tour met een andere hoofdrolspeler. toch was ik hier vroeger gek op en keer het keer op keer. nog steeds zijn alle delen wel bijzonder en classic!

kArIzMa_TuRk
nog heel even en hij zit in de flop..

avatar van DragQueen
De afwezigheid van dudikoff maakt de film beduidend minder. toch een redelijke portie goede actie verder. de aanwezigheid van steve james maakt een hoop goed. bradley doet het niet slecht, maar toch... 2,5 sterren.

avatar van DeCol
American ninja 1 (5*) was geweldig, american ninja 2 (4*) was ook vet, maar deze vind ik belabberd. Ik ben echt een grote ninja fan, vroeger en nu nog steeds. Vind het geweldig om te zien maar in deze film vind ik het zeer slecht. Verhaal was niet zo leuk en zonder Michael Dudikoff(die ik vroeger altijd wilde zijn) is het veel minder.

avatar van Moviestar1979
Hoewel zijn naam nog even wordt genoemd, is Michael Dudikoff (Joe Armstrong) helaas in dit 3e deel even niet aanwezig.
Curtis Jackson (Steve James) moet het doen met nieuwkomer Sean Davidson (David Bradley).

Ondanks de afwezigheid van Michael Dudikoff, vond ik het nog een aardig deel in de reeks.
Steve James laat zich weer lekker gaan en ook Bradley weet een aantal rake klappen uit te delen.
Pas echt goed in vorm raakt hij op het einde, maar dan is de film natuurlijk al voorbij.

2,5 *

avatar van Carlos Olivera
Ik kan het met jullie eens zijn dat een American Ninja zonder Dudikoff het eigenlijk geen American Ninja is, dat niveau word gewoon niet gehaald. Bradley en James doen het echter niet slecht. Bradley komt pas laat in de film eigenlijk goed los, maar dat is net weer te laat. En ik bleef me storen aan dat idiote piano riedeltje dat ze constant bleven herhalen tijdens de gevechten....

avatar van xgogax
Beejeej schreef:
1/5
Eens! Wat was ik toentertijd teleurgesteld zeg…

Deepdish
xgogax schreef:
Eens! Wat was ik toentertijd teleurgesteld zeg%u2026

Ik ben het er helmaal mee eensMichael Dudikoff is de ultieme Amercian Ninja, gelukkig is hij wel weer te zien in deel 4.

Ook dit is wel een aardige film uit de reeks maar ik baalde er als kind wel van dat onze Michael niet meedeed.

stukje jeugdsentiment dus 3***

Na de leuke twee eerste delen begrijp ik nog steeds niet helemaal waarom deze film me niet trok, helemaal omdat ik deze reeks nu niet direct door Dudikoff goed vind, maar juist door Steve James. David Bradley is in ieder geval een echte martial artist en laat dit ook goed blijken, terwijl James zoals gewoonlijk weer de nog betere, one-liners rondstrooiende sidekick is (hoogtepunt als hij JUST DIE! tegen een ninja schreeuwt, die vervolgens ook echt het loodje legt, mooi homage aan het tweede deel me dunkt. Het Dex personage vond ik strontvervelend en kon er ook niet om treuren dat hij de film niet overleefde

Maar goed, het script was rampzalig, getrainde ninja's horen toch echt beter te vechten dan dit en eigenlijk was iedere acteur rampzalig. Ik kan mijn vinger er nog steeds niet op leggen waarom de film me minder deed dan de andere delen, want echt gigantisch veel verschil in kwaliteit was er ook weer niet.

avatar van Sjoerdow
Phoe, slechte film weer. Daar hebben ze Dudikoff niet voor nodig!

De begin scene is al helemaal fout uitgewerkt; wat een toeval dat de bad guy een geldbank beroofd in hetzelfde gebouw waar ook een ninja-kampioenschap plaatsvind. En hij wilde absoluut geen bloedvergieten; Ze zijn de eerste bewaker voorbij en de tweede word genadeloos doodgestoken. Goed plan zeg!

En hoe zit het met die eerste bewaker? Je toont een plastic pasje en je kameraden met tassen vol met wapens worden niet gecontroleerd? Netjes!

Nog erger vind ik het moment dat ze het lab gaan opzoeken. Waarom gaat dex met zo'n klote vliegtuigje op de achterbak van de auto landen terwijl hij gewoon mee kan rijden met Curtis? Ik zie het nut ervan niet?

De vechtscenes zijn wel heel zielig, die vrouw met dat zwaard!

Dat deed me denken aan Steven Seagal met een zwaard, ziet er ook niet uit.

Over scherpe voorwerpen gesproken: Dat mes van die blauwe ninja is wel erg dodelijk, het zwabbert immers alle kanten op!

Nee ook deze AN is van bedenkelijk niveau, bovendien is het verhaal nagenoeg gelijk aan drie andere delen. Deel 1 was misschien het best, maar met Dudikoff was het ook één groot drama. Laten we nou niet doen met zijn allen alsof dat goeie films waren.

Kortom: Dikke troep dat zichzelf veels te serieus neemt.

1 ster

avatar van Zinema
Zinema (crew)
James' laatste.

Het avonturengehalte ligt weer hoog in deze derde uit de Cannon-reeks. Dudikoff werd ingeruild voor Bradley en het script lijkt wederom eentje die misschien wel net gered is van de papierversnipperaar. Ook hier is de veel te vroeg gestorven sidekick James de betere knokker en tevens welkome afleider met geinige oneliners.

Eigenlijk is deze actiefilm te dom voor woorden, maar tevens weer eens zo’n zeldzaam voorbeeld van ‘zo slecht dat het soms leuk wordt..’. Het zou helaas het laatste deel met James zijn en Dudikoff zou in deel 4 tijdelijk terugkeren. Toch is dit deel vermakelijker dan bijvoorbeeld deel 1. Om de verkeerde redenen wellicht, maar ach..

Doorsnee.

avatar van xxERWINxx
dit deel vond ik tegenvallen, deel 1 is nog de beste, daarna 2.
op naar deel 4!

Ben de reeks aan het herbekijken om te bezien of het een soort van quilty pleasure is. Dit deel in elk geval niet. Ondermaats op elk vlak. Helaas ook niet een gevalletje zo slecht (dat wel) dat het leuk wordt (dat dus niet). 1 ster.

avatar van Gang_Star
Het grote minpunt aan dit 3e deel is de afwezigheid van Micheal Dudikoff, gelukkig heeft David Bradley alsnog Steve James als Curtis Jackson aan zijn zijde. Het verhaal is erg matig, alhoewel deze films dat eigenlijk allemaal wel zijn, maar hierbij viel het me zeer tegen. Gelukkig is de actie nog best redelijk, want buiten dat en de rol van Steve James valt er hier maar weinig te genieten.

avatar van rcuppen79
Derde deel uit de American Ninja-reeks, waarin David Bradley het stokje overneemt van Michael Dudikoff. Gezien z’n achtergrond in martial-arts, heeft deze verandering een positief effect op de vele actiescènes in dit deel. Helaas heeft Bradley het charisma van een plank, waardoor z’n aanwezigheid de film weinig goed doet. Het verhaal van de vorige twee delen was al behoorlijk belachelijk, maar deze derde film doet er nog een schep bovenop.

Voor de liefhebbers misschien nog wel te genieten en gelukkig is Steve James nog altijd van de partij, maar voor de rest is deel 3 één van de dieptepunten uit deze toch al niet hoogstaande actiereeks. Een jaar later verscheen er een vierde film, waarin zowel Michael Dudikoff als David Bradley meededen.

avatar van ChrisM
Beter dan deel 2.... Steve James en Bradley beide ok maar zie liever Dudikoff en James
Muziek en sfeertje zijn wel weer top in dit deel.

weer een leuk deel in de reeks,nu zonder michael dudikoff helaas,maar david bradley speelt het zeker niet slecht. mooie film.

avatar van Phantasm
Dit deel heeft lang niet de power van de eerste 2 delen, vooruit, een kleine ***. Redelijk verhaal en matig geacteerd.

avatar van xxERWINxx
Vandaag herbekeken, ik vind dit deel het minst van de hele serie, deel 1 was erg goed en spannend en goede actie, deel 2 kon er ook mee door, maar dit deel is niet echt goed.
Helaas geen Dudikoff in deze film dat is al minder, maar de locatie en de actie vond ik ook niet echt denderend.
Daarom een mindere uit de American Ninja serie, 2 sterren voor deze prent.
Op naar deel 4 waarin Dudikoff weer mee doet!