Revenge of the Ninja (1983)

Alternatieve titels: Ninja II | De Wraak van de Ninja

Actie

geregisseerd door Sam Firstenberg
met Shô Kosugi, Keith Vitali en Virgil Frye

Cho Osaki, een beoefenaar van de ninjitsu-krijgskunst, verlaat zijn geboorteland Japan om komaf te maken met zijn gewelddadige leven. Maar na zijn vertrek met zijn zoon naar Amerika ondervindt hij al snel dat hij zijn verleden en zijn lot niet kan ontlopen. Luitenant Jack van de politieafdeling van Los Angeles onderzoekt verscheidene drugsmoorden. Jack zoekt daarom raad bij de karate-instructeur van het politiedepartement. Die stuurt hem echter naar zijn goede vriend Cho Osaki. Met de nodige gevolgen...

avatar van speedy23
Kungfu-vrienden zullen er wel van smullen, maar wie niet verzot is op deze manier van vechten (en op het soort films waarin dat wordt gedemonsteerd), kan zijn tijd beter besteden. De film, een vervolg op Enter The Ninja, heeft zelf ook een vervolg, Ninja 3...

avatar van pascal83
Als ninja 3 een vervolg is op deze film, dan is dit ninja 2 ... dan moet er ook een deel 1 zijn ... welke is dat dan?

avatar van Quentin
De film, een vervolg op Enter The Ninja

avatar van pascal83
hehe .. niet goed gelezen, kwam er net achter

avatar van Ravenstein
Als klein manneke van 12-13 jaar was ik verzot op deze film! Ik vond toen alle films van The Cannon Group trouwens goed. Nu zou ik er niks meer aan vinden.
Ik geef de film 'for old times sake' een 2,5.

13 in een dozijn film.
Veel knokken en weinig inhoud.
Niet gezien?
Niets gemist!

Jeugdsentiment deze, vond hem vroeger echt cool

Reticulated
Een van de beste Ninja films ( van vroeger )

avatar van Zinema
Zinema (crew)
B-regisseur en vaste ninja Kosugi werken wederom samen met als bekend eindresultaat een gemiddelde vecht-flick. Uit Cannon's hoogtij dagen.

AchmedATM
Voor mij was dit een leuke film toen ik niks te doen had. Zelfs een beetje gelachen, vooral toen zijn zoon ging vechten met die assistent. Het gaf me een beetje het gevoel dat ik naar een komedie zat te kijken.

2,5 sterren

avatar van mrwhite
al staat hier geen komedie bij ik heb me plat gelachen

avatar van Zinema
Zinema (crew)
Cannonpulp.

Na de beroemde aftrap met Enter the Ninja, volgde al snel het verplichte vervolg, waarbij Kosugi ditmaal tot de good guys behoorde. Het verhaal is wederom een belachelijke kapstok voor zoveel mogelijk actiescènes, die hier zowaar wat beter uit de verf komen dan bij het eerste deel met Franco Nero. Toch blijft het vermaak voornamelijk beperkt tot onbedoeld grinniken om het idiote acteerspel en de belachelijke ontwikkelingen. Typisch Cannonpulp.

Doorsnee.

avatar van Pazmaster
Een van de beter ninja films van die tijd. Ik weet nog dat ik als klein jongentje vele malen heb zitten genieten van deze film. Dit was 1 van m`n favoriete martial arts films toen. Het acteerwerk is niet hoogstaand maar de actie des te meer. I love(d) it! Ik geef een 4 omdat ik er zo vaak van heb zitten genieten toen. Kga `m gelijk ff zoeken.... wil `m nog wel een keer terug zien.

Reinbo
Toch wel erg fijn jaren 80 werk. Toen de tieten, de make-up effecten en de gevechten nog echt waren. Gouwe tijd!

Heerlijke pulp. 3,5

avatar van m1chel
Reinbo schreef:

Heerlijke pulp. 3,5
3,5... Waarom is je stem dan 1,5

avatar van jipt
Hahaha hilarisch filmpje. Compleet onzinnig hak en schiet filmpje met een geweldig absurd plot. 3,5

avatar van ChrisM
Klassieker en beste werkje van de regisseur in kwestie

avatar van DiDa

avatar van Basto
Blu-ray meegepikt voor weinig. Erg fijne vlotte ninja film, die grotendeels bestaat uit gevechten. En dat is precies waar we dit soort films voor kijken. De Canon Group heeft dat altijd goed begrepen.

avatar van DiDa
Revenge Of The Ninja is een stuk beter dan Enter The Ninja. Voornamelijk doordat Sho Kosugi de hoofdrol heeft en omdat de film een veel hogere amusementswaarde heeft dan het voorgaande deel. Het verhaal is wederom simpel maar het tempo ligt hoog en er zijn vele actiescènes. Deze zijn ook een stuk minder knullig dan in Enter The Ninja. Een echt trendsetter voor de pulp die Cannon later nog zou afleveren.

3 sterren

avatar van Filmkriebel
Dit is zeker veel beter dan de voorganger Enter The Ninja (2,5*), die te weinig actie kende en met Franco Nero een slaapverwekkende held ten tonele voerde. Het mag dan een wat onnozel verhaal zijn, alles wordt hier goedgemaakt voor een goede ninja flick. Sho Kosugi in de hoofdrol en verder veel en brutere actie met alles erop en eraan : werpsterren, zwaarden, rookbommen, messen, kraaiepoten.... noem maar op. Op het einde zowaar nog een bloedfontein . De vechtscènes zijn ook lekker lang en redelijk spannend en flitsend in beeld gebracht, en ook tieten mogen niet ontbreken. Dit moet toch één van de allerbeste Cannon films zijn samen met Death Wish 3. Wel soms lachen met dat knulletje die de zware jongens te lijf ging. De poster is top en zou ik eerder bij een PC game plaatsen.