• 8.352.759 stemmen

Geregisseerd door: Menahem Golan

Met onder meer: Franco Nero, Susan George en Sho Kosugi

Releasedatum: 19 november 1981

Plot Enter the Ninja

"Warriors of a lost martial art! Hired assassins ...human killing machines!"

Nadat z'n training op de ninja-academie is voltooid, reist de oorlogsveteraan Cole naar de Fillipijnen en komt vervolgens in conflict met een landeigenaar die aast op het landgoed van Cole's vriend. Cole komt ook in aanraking met z'n grootste rivaal van de academie.

imageimageimageimageimage

avatar van herman78

herman78

lang geleden op rtl4 gezien. waardeloze film, wel enigs vermakelijk. ik geef hem anderhalve ster.

avatar van kungfuzombie

kungfuzombie

Pure nostalgie, wie wou er als jongetje in de jaren tachtig nu geen Ninja worden. Ik wel! Nog steeds zeer vermakelijk, maar wel op een andere manier dan toen

avatar van pascal83

pascal83

kungfuzombie schreef:

Ik had het zelf niet beter kunnen zeggen

avatar van belber

belber

Dit was de eerste Ninja film die geloof ik toen in de bioscoop kwam in Nederland.

Een matige rol van Franco Nero en een goede(vecht) rol van Sho Kosugi wat overigens een echte Ninja was.

Heeft nu een eigen filmproductie bedrijf in Japan.

avatar van kungfuzombie

kungfuzombie

Franco Nero was vroeger een echte cowboy!

avatar van Waku

Waku

Nu zou je je nek er niet meer voor ophalen.

Toen redelijk amusant.

Vreselijk slecht acteerwerk en dito nasynchronisatie.

avatar van mc ninja

mc ninja

ben fan van sho kosugi spijtig dat zijn films zo moeilijk te verkrijgen zijn, heb alleen maar revenge of the ninja gezien of t.v.

bij hem is het zo jnatuurlijk

avatar van Wouter

Wouter

mc ninja schreef:

bij hem is het zo jnatuurlijk

http://us.imdb.com/title/tt0453538/ !

avatar van Vinokourov

Vinokourov

Lekkere lollerfilm! Normaal vind ik reacties als 'leuke film joh, samen met wat vrienden, biertje drbij en lachen hierom' tenenkrommend, maar eerlijk gezegd is zoiets wel van toepassing op deze film.

avatar van Zinema

Zinema (crew films)

Een typische Cannonflick maar door de toevoeging van Nero krijgt het geheel een beetje sjeu. Niets bijzonders maar enigszins vermakelijk (om de verkeerde redenen) is dit deel uit de lange rij ninjapulp. Met, uiteraard, Kosugi en Golan zelf aan het roer ditmaal. Matig.

avatar van thunderball

thunderball

Deze ook ooit begin jaren '90 op RTL4 gezien en deze was niet best.

Qua titel natuurlijk mee liften op de klassieker Enter the Dragon, maar daar kan dit Cannon-gedrocht niet eens ver bij in de schaduw staan.

Een drie ofwel 1,5 ster omdat Nero en George op zich natuurlijk wel de nodige charisma en klasse hebben, om het geheel nog een beetje het kijken waard te maken.

avatar van stephan73

stephan73

Lekkere onzin ninja-film, met een goede hoofdrol van Franco "Django" Nero.

Qua verhaal is dit niet bijzonder, maar de typische '80s sfeer en de actie zien er goed uit.

Jammer dat de kwaliteit van de videoband (jaja, een echte videoband) niet al te goed was, maar desondanks was dit toch zeer vermakelijk.

avatar van Gameface

Gameface

nostalgie....film veel gekeken op onze nieuwe VHS recorder begin jaren tachtig ...ga hem niet weer kijken.....3 sterren in mijn gedachte...

avatar van Reint

Reint

Haha, op YouTube zijn er honderden versies te vinden van 'the worst death scene ever' uit deze film:

0:42- 0:54

YouTube - Funniest Movie Death Scenes

avatar van yeyo

yeyo

Vermakelijke nonsens uit de Cannon stal. Een tal van grappige personages en coole actiescènes redden deze slecht gefilmde, ongeïnspireerde 80's pulp.

avatar van TheProwler020

TheProwler020

Dit is mijn jeugd-sentiment!

Vond hem destijds prachtig,als ik hem nu weer ergens kon vinden zou ik hem zeker kopen.

avatar van DeCol

DeCol

Ninjafilms, wat was ik er dol op vroeger en eigenlijk nog steeds. Het sfeertje in de film is goed en dat begint al met de muziek van de opening, lekker cheesy jaren tachtig. Sommige personages zijn om te lachen (the Hook bijvoorbeeld) en de actiescenes zijn soms best goed. Ik had echter wel iets meer 'ninja' verwacht. Met uitzondering van het begin en einde trok hij zijn pakje niet aan.

avatar van Beertje45

Beertje45

Niet slecht, maar ook geen filmervaring om nooit te vergeten. Christopher George kan overacteren als geen ander. De gevechten zijn redelijk wel te pruimen, maar Franco Nero komt soms nogal houterig over, vooral in het eindgevecht. Sho Kosugi is niets te verwijten als martial artist en Susan George is een mooie meid. Verstand op nul. Popcorn vermaak.

avatar van Zinema

Zinema (crew films)

Geen Bruce maar Franco.

Het in de jaren tachtig welig tierende subgenre der ninjas komt vooral voort uit deze Cannonklassieker met spagettiheld Franco Nero. Ondanks alle martial arts, die knullig tot redelijk wordt uitgevoerd, is het hier de knipoog van de blauwogige Italiaan die voor een klein beetje vertier zorgt. En anders doet de aan 'Enter the Dragon' refererende titel dat wel. Want de blonde vechtmachine steekt schril bij Bruce Lee af. Daar kan zijn kekke witte pak niets aan veranderen.

Ook de schmierende George verzorgt onbedoelde maar welkome humor. Een en ander te serieus nemen leidt bij deze film namelijk tot teleurstelling. De hilarisch overduidelijke mistrap van Kosugi tijdens de openingstitels zijn een onheilspellende en goofy voorbode op deze twijfelachtige klassieker, die door Golan zelf werd geregisseerd. De film veroorzaakte een hele hausse aan ninja-pulp. De Cannontheatertjes vaarden er wel bij.

Twee werpsterretjes.

Twee werpsterretjes.

Wegwerpsterretjes. Goed gevonden! haha

avatar van Glacius

Glacius

Deze film herinner ik mij nog van vroeger. Tijd om deze slechte, maar nostalgische westerse ninja film maar eens te herzien

avatar van Richard_Voorhees

Richard_Voorhees

Een film met zo'n titel en de aanwezigheid van Franco Nero plus het jaartal waarin deze uitkwam, maakt dit toch weer een verleidelijke film voor mij. Misschien eens een kans geven als ik in de mood ben.

avatar van Leno

Leno

Deze film bracht een soort ninja gekte teweeg met laagwaardige maar vermakelijke films zoals de American Ninja films (eerste paar). Deze film is eigenlijk in alle opzichten matig tot slecht maar weet desondanks te vermaken. De setting is overigens niet onaardig, maar het verhaal is slecht en zit vol toevalligheden en de actiescènes zijn vaak knullig. De rol van de slechterik met Duits accent die plots uit de film verdwijnt is lachwekkend, maar zoals meer aspecten lachwekkend in de goede zin van het woord. Als je zin heb in een onzinnige en nostalgische (ninja) film zul je je prima vermaken.

avatar van DiDa

DiDa

Zojuist de Ninja Trilogy op bluray aangeschaft (Enter The Ninja, Revenge of the Ninja en Ninja 3: The Domination). Allemaal remastered. Vroeger vaak deze films gezien. Is nu zeker 25 jaar geleden. Ik ben benieuwd hoe ik ze nu ervaar.

avatar van DiDa

DiDa

Deze film na 25 jaar weer eens teruggezien via de Eureka bluray release.

Helaas heeft deze film de tand des tijds niet doorstaan, ondanks dat het nostalgie voor mij is. Het verhaal is lekker simpel en past precies bij een actie prent van Cannon. Het probleem is dat de actie niet zo best gefilmd is en dit in combinatie met de toch best wel slechte geluidseffecten en nasynchronisatie zorgt ervoor dat de actie ietwat knullig overkomt.

Daarnaast is Franco Nero miscast. Nero heeft niets van wat een Ninja moet hebben. De enige die de film nog wat vermakelijk maakt is Sho Kosugi als The Black Ninja. Niet gek dat de overige 2 "delen" dan ook hem als centerfiguur hebben.

2 sterren.

avatar van Filmkriebel

Filmkriebel

Na de Godfather trilogie te hebben gezien met zijn erg dik gevuld plot is een simplistische Cannon film een heuse aanpassing. Ninja films zijn aan mij besteed dus helemaal tegenvallen kon niet echt. Maar toch, dit is geen al te beste film, waarbij heel wat tegen zat : te weinig Sho Kosugi, korte gevechten zonder enige suspense, dialogen die de meesten onder ons wel beter kunnen neerschrijven. Geen feest dus, en al zeker niet door de bedroevende prestatie van Franco Nero aka Django