American Ninja 2: The Confrontation (1987)
Genre: Actie
Speelduur: 90 minuten
Oorsprong:
Verenigde Staten
Geregisseerd door: Sam Firstenberg
Met onder meer: Michael Dudikoff, Steve James en Larry Poindexter
IMDb beoordeling: 4,9 (9.619)
Gesproken taal: Engels
Releasedatum: 3 december 1987
On Demand:
- Niet beschikbaar op Netflix
- Niet beschikbaar op Pathé Thuis
- Niet beschikbaar op Videoland
- Niet beschikbaar op Amazon Prime
- Niet beschikbaar op Disney+
- Niet beschikbaar op Google Play
- Niet beschikbaar op meJane
Plot American Ninja 2: The Confrontation
"The ultimate American fighting machine is back!"
Joe Armstrong en Jackson komen er achter dat op een klein Caribisch eiland, een hoop Amerikaanse mariniers verdwijnen. Ze schijnen gekidnapt te zijn door mannen in zwarte pakken. Gelukkig zijn Armstrong en Jackson er om te hulp te schieten. Het blijkt dat ninja's de mariniers gekidnapt hebben. De mariniers worden genetisch gemanipuleerd tot superninja's.
Externe links
Acteurs en actrices
Sgt. Joe Armstrong
Sgt. Curtis Jackson
Sgt. Charlie McDonald
Leo 'The Lion' Burke
Capt. 'Wild Bill' Woodward
Alicia Sanborn
Tojo Ken
Pat McCarthy
Tommy Taylor
Inspector Singh
Video's en trailers
Reviews & comments
roda
-
- 1670 berichten
- 961 stemmen
beste uit de american ninja reeks.er wordt dit keer beter geacteerd,beter verhaal en mooie locaties.erg vermakelijk.deze hoort dus niet in de flop 100 thuis,dat is belachelijk.de recensisten in veronicagids geven deze film 3 sterren.ik 5 sterren.vroeger zeker 50 keer gezien.hoop dat ie binnenkort op dvd uitkomt ,want de vhs is versleten.
Ramon K
-
- 13575 berichten
- 0 stemmen
Meen je dat nu echt? 5 sterren voor deze C-film, terwijl Fight Club een 0,5 krijgt? Ik vraag je dat omdat de waarderingen bij mij precies andersom zijn.
roda
-
- 1670 berichten
- 961 stemmen
in werkelijkheid geef ik deze film 3.5 sterren,maar aangezien deze film in de flop 100 staat,moet ik wel 5 sterren geven.want in die top 100 hoort deze dus totaal niet thuis. en wat is er dan zo slecht aan deze film? acteerwerk o.k dat is slecht,behalve van steve james.maar dat is niet storend.het verhaal is simpel,en zo hoort het bij zo'n films.
trouwens mijn stemmen zijn totaal verschillend met de rest van m-m users,
want fight club,pulp fiction vind ik verschrikelijk en jullie vinden die geweldig.
Jordy
-
- 22567 berichten
- 2952 stemmen
moet ik wel 5 sterren geven
corrigerend stemmen wordt hier niet erg op prijs gesteld...
roda
-
- 1670 berichten
- 961 stemmen
dit is de enigste film waar ik dat bij gedaan heb.is niet goed te praten weet ik.
maar nogmaals deze film verdient het niet om in de flop top 100 te staan,er zijn toch wel wat slechtere films gemaakt.
ik zal het veranderen, stem van 5 naar 3.5.
jalunar, jij hebt deze film 3 sterren gegeven,dus jij vind dit ook een aardige film.geef je mening over deze film eens?
JayLunar
-
- 748 berichten
- 2891 stemmen
Ik weet nog dat ik deze film in de periode '90-'95 een paar keer heb gezien, en elke keer heb ik me wel goed vermaakt. Na herziening zou ik 'm waarschijnlijk een stuk lager geven, maar bij een beoordeling ga ik natuurlijk uit van hoe goed ik 'm vind op het moment van zien. 3* dus
as
-
- 3543 berichten
- 5865 stemmen
This is SHIT!!! Duidelijk?
Het is onvergevelijk dat je deze op 5 *en zet en Fight club op 0,5. Schande!
M. Rodriguez Fan
-
- 256 berichten
- 0 stemmen
This is SHIT!!! Duidelijk?
Het is onvergevelijk dat je deze op 5 *en zet en Fight club op 0,5. Schande!
Zeker een schande, onvergevelijk, onvergetelijk en onbegrijpbaar. Denk toch dat roda beter Science Fiction als favoriete genre te nemen zo te zien aan zijn overvloed aan fantasie.
roda
-
- 1670 berichten
- 961 stemmen
fight club,pulp fiction en traffic zijn de meest slechte films wat ik heb gezien.
ik houd niet van dat soort films.
american ninja 2 is geen meesterwerk,maar is nog altijd stukken vermakelijker als bovengenoemde rotzooi.
en over smaken kun je niet discussieren,dus hou maar op!
films als die hard ,the last boyscout en the insider die horen in de top 100.
en trouwens ik had mijn stem al veranderd in 3.5 sterren.
M. Rodriguez Fan
-
- 256 berichten
- 0 stemmen
fight club,pulp fiction en traffic zijn de meest slechte films wat ik heb gezien.
ik houd niet van dat soort films.
american ninja 2 is geen meesterwerk,maar is nog altijd stukken vermakelijker als bovengenoemde rotzooi.
en over smaken kun je niet discussieren,dus hou maar op!
films als die hard ,the last boyscout en the insider die horen in de top 100.
en trouwens ik had mijn stem al veranderd in 3.5 sterren.
Traffic, ok kan ik nog inkomen. Maar ga Fight Club echt geen rotzooi noemen, zulke statements gaan echt over de grens van mijn toleratie-niveau. Over smaken kan ik misschien niet discussieren maar wel over je smakeloosheid. AN 2 kan je dus in geen enkele instantie een veel betere film noemen als Fight Club. Maar Fight Club is natuurlijk van een te hoge kwaliteit dan jouw intellectuele niveau kan beoordelen, AN2 is zo simpel dat je het nog kan vatten maar het plot van FC ging intellectueel aan je voorbij.
tovenaar
-
- 6723 berichten
- 0 stemmen
Ik kan me goed voorstellen (voor mezelf dan he) dat ik 10 jaar geleden de American Ninja's toffer zou vinden dan Fight Club. De enige reden daarvoor is dat er gewoon meer in geknokt wordt.
M. Rodriguez Fan
-
- 256 berichten
- 0 stemmen
Ik liet me nogal gaan, kan nog wel eens vijandig reageren als mijn lievelings film wordt afgekraakt.
Hemdale
-
- 2222 berichten
- 8248 stemmen
Als kind was ik ook altijd dol op Ninja films en ik had ze ook bijna allemaal gezien en dit was dan inderdaad ook nog wel een redelijke.
M. Rodriguez Fan
-
- 256 berichten
- 0 stemmen
Had nooit verwacht van een 20-jarige die een intelligente film zoals FC slechter noemt als een film die word gekeken door een leeftijdscategorie dat nog niet eens is begonnen aan de middelbare school.
M. Rodriguez Fan
-
- 256 berichten
- 0 stemmen
Nee wel 2e beste film ooit maar hij komt wel na Fight Club.
EmDee
-
- 7193 berichten
- 1417 stemmen
en trouwens ik had mijn stem al veranderd in 3.5 sterren.
pabostudent
-
- 39 berichten
- 0 stemmen
Wat waren dit altijd van die geweldige films, niet om de "steendgoede" verhaallijn of om de acteerprestaties van Michael Dudikof.
Maar als kind van een jaar of 10 (zo oud was ik toendertijd) was dit een geweldige film.
Beejeej
-
- 580 berichten
- 1127 stemmen
eigenlijk was alleen de eerste best goed
de rest waren een beetje slappe aftreksels
Ravenstein
-
- 1524 berichten
- 518 stemmen
Deel is was een saaie, maar uiteindelijk niet echt slechte film. Dit tweede deel kon me iets meer bekoren.
Dé Ninja-film voor mij was in die periode "Revenge of the Ninja".
Frantic01
-
- 163 berichten
- 215 stemmen
net zo goed als deel 1 en zeker weer met Michael Dudikoff geweldige film.
BaTTy
-
- 8 berichten
- 13 stemmen
Haha, American Ninja. Dit soort films maakten dat ik vroeger met mn maatje als een debiel over heggen sprong, op daken klom, en in bomen klauterde. Waarlijk een staaltje topvermaak voor de jonge kijker.
Jammer dat je op latere leeftijd niet meer op die manier van zo'n film kunt genieten. Dat zou een flinke deuk betekenen in het fijne gevoel, dat dit soort jeugdsentiment teweeg brengt.
4 Sterren, gebaseerd op de goede tijden van weleer...
Waku
-
- 5155 berichten
- 6262 stemmen
Opvangen van pijlen....??
Werpsterren werpen die tegenstanders meters doen opvliegen.....???
Zie hier de ongeloofwaardige ingredienten van American Ninja 2.
2*
Ammer Reduron
-
- 9 berichten
- 2 stemmen
mensen...even serieus.. dit heeft niks te maken met films als pulp fiction of fightclub ..wat een onzinnige vergelijkingen. dit is gewoon old skool. dit type films maken ze nu niet meer, hoogstens series met betere visuals en verhaallijn. dit is hardcore jeugdsentiment.. zoals hier genoemd wordt..over hegjes springen en met maatjes stokgevechten houden met bivakmutsen op ala american ninja..vervolgens de krant halen omdat het dorp geterroriseerd zou worden door ninja's. dit was vroeger echt de bom!! en nog steeds vind ik het gewoon goed!
kArIzMa_TuRk
-
- 3642 berichten
- 0 stemmen
vond deel 1 wel beter dan deze deel. krijgt een 2* voor de moeite
Pre- en sequels
American Ninja V
1993
20 reacties
American Ninja 4: The Annihilation
1990
22 reacties
American Ninja 3: Blood Hunt
1989
31 reacties
American Ninja
1985
93 reacties
Het laatste nieuws
Thriller 'Blood for Dust' met Kit Harrington wordt met 'Breaking Bad' vergeleken: dit is de rauwe nieuwe trailer
'A Gentleman in Moscow' met Ewan McGregor als Russische gevangene binnenkort op SkyShowtime
Ongeziene WOII-film 'The Photographer of Mauthausen' op Netflix wordt een must-see genoemd: 'Hakt er flink in'
Austin Butler speelt alcoholverslaafde oud-honkballer in nieuwe misdaadfilm 'Caught Stealing'
Bekijk ook
Gorillas in the Mist: The Story of Dian Fossey
Drama / Biografie, 1988
63 reacties
The Cursed
Horror / Mystery, 2021
22 reacties
After the Sunset
Misdaad / Komedie, 2004
225 reacties
The Gods Must Be Crazy II
Komedie, 1989
15 reacties
Unlawful Entry
Drama / Thriller, 1992
27 reacties
Drive
Actie / Sciencefiction, 1997
49 reacties
Gerelateerde tags
Nieuwsbrief MovieMeter
Het laatste film- en serienieuws per e-mail ontvangen?
Populaire toplijsten
- Top 250 beste films aller tijden
- Top 250 beste sciencefiction films aller tijden
- Top 250 beste thriller films aller tijden
- Top 250 beste familie films aller tijden
- Top 250 beste actie films aller tijden
- Top 100 beste films van de laatste jaren
- Top 100 beste films op Netflix
- Top 100 beste films op Disney+
- Top 100 beste films op Pathé Thuis
- Top 50 beste films uit 2020
- Top 50 beste films uit 2018
- Top 50 beste films uit 2019
- Top 25 beste films in het Nederlands
Corporate & Media
Realtimes | Publishing Network
Innovatieweg 20C
7007 CD, Doetinchem, Netherlands
+31(315)-764002
Over MovieMeter
MovieMeter is hét platform voor liefhebbers van films en series. Met tienduizenden titels, die dagelijkse worden aangevuld door onze community, vind je bij ons altijd de film, serie of documentaire die je zoekt. Of je jouw content nou graag op televisie, in de bioscoop of via een streamingsdienst bekijkt, bij MovieMeter navigeer je in enkele klikken naar hetgeen dat voldoet aan jouw wensen.
MovieMeter is echter meer dan een databank voor films en series. Je bent bij ons tevens aan het juiste adres voor het laatste filmnieuws, recensies en informatie over jouw favoriete acteur. Daarnaast vind je bij ons de meest recente toplijsten, zodat je altijd weet wat er populair is op Netflix, in de bioscoop of op televisie. Zelf je steentje bijdragen aan het unieke platform van MovieMeter? Sluit je dan vrijblijvend aan bij onze community.
Social media
Realtimes | Publishing Network
- Registreer |
- Contact ons |
- Over ons |
- Adverteren |
- MovieMeter Films Wiki |
- Series Wiki |
- Algemene voorwaarden en privacybeleid |
- Consent wijzigen |
- RSS Feeds |
- API
© 2024 MovieMeter B.V.