Joyride (1996)

Drama / Thriller

geregisseerd door Quinton Peeples
met Tobey Maguire, Amy Hathaway en Benicio Del Toro

Twee vrienden vervelen zich te pletter in een afgrijselijk dorp. De geschiedenis is triest. De toekomst biedt geen perspectief. Tot die ene dag dat de oogverblindende en sensuele Tanya met haar vader het dorp binnenrijdt. Vanaf dat moment klopt ieders hart sneller. vooral dat van de maten die wel een verzetje kunnen gebruiken. Als Tanya zich laat verleiden tot het maken van een Joyride met één van hen, krijgt het avontuurtje een even verrassende als dramatische wending. Al snel blijkt dat er geen weg terug meer is...

avatar van Noodless
Net gekocht voor 2,99 euro. Ik was al verrast dat ik deze film opeens zag liggen.

avatar van Noodless
Beter niet gekocht. Zwakke film !
Het verhaal is niet echt interessant.
De acteurs vallen tegen.
Geen spanning.
Simpel, onbevredigend slot.
Saai verloop.

3/10

Een spannende thriller, prettige en bovendien aparte personages om te volgen, ik heb me prima vermaakt. Toch zo'n verhaal waarbij je denkt hoe gaat dit eindigen. Goede lokatie's m.b.t. het verhaal en mooi camerawerk!

Ik heb deze film jaren terug gezien en nog steeds de dvd in mijn collectie, nog eens gekeken laatst. Blijft een juweeltje.