The Barrens (2012)

Verenigde Staten / Canada
Horror

geregisseerd door Darren Lynn Bousman
met Stephen Moyer, Mia Kirshner en Erik Knudsen

Ondanks hun tegenzin neemt Richard Marlow zijn vrouw Cynthia, hun jonge zoon Danny en tienerdochter Sadie mee naar Pine Barrens voor een weekendje kamperen. Wanneer ze aankomen bij het Wharton State Forest rent er plots een zwaargewond hert de weg op dat bijna in botsing komt met zijn auto. Later die avond valt er een ander dier uit een boom. De zaken worden nog vreemder wanneer 's nachts een student, die ook in de bossen kampeert, vermist wordt.

avatar van sinterklaas
jarno1975 schreef:
Weer een nieuwe van Bousman. Heb Insidious hier al een tijdje liggen maar moet ik nog steeds een keer kijken.

Insidious is van James Wan.

avatar van Phantasm
Film met een vrij dun verhaal, niet echt goed en niet echt slecht.

Wat een ontzettende puin was dit zeg. Mijn hemel. Dat beest leek 1 op 1 uit die film te komen van Minotaur.

HALVE TAMME.
The Barrens (2012),aanwezige schrikmomenten voor mij 0,0 ,maar de spanning zat er goed in.
Al met al ben ik tevreden met wat ik voorbij zag komen op mijn tv.

avatar van Lennert
Ik had bij The Barrens geen enge film verwacht, maar aangezien de minder goed gereviewde films van Darren Lynn Bousman me tot nu toe best bevallen zijn, was ik ook niet huiverig om deze te proberen. Stephen Moyer beviel me voorheen al in True Blood door zijn over the top prestatie, hier krijgen we hem met zijn oorspronkelijke Engelse accent te zien. Even wennen, helemaal als blijkt dat hij wat geforceerd acteert af en toe, maar met de verklaring van de hondsdolheid lijkt ook dit gedeelte een stuk logischer.

Wat de film verwonderlijk maakt is de grotendeelse afwezigheid van de Jersey Devil en de vraag of hij uberhaupt wel bestaat. De ontknoping is hiermee wel vrij sterk te noemen, een beetje het principe van 'Just because I'm crazy doesn't mean they're not after me!' De gore was wel wat tam en het monster zelf zag er bij vlagen wel erg nep uit. Echter, voor een film waar 'haastklus' toch heel duidelijk te zien is, heb ik me prima vermaakt.

avatar van Noodless
Best wel aardig.

Deze film blijft toch overeind tot het einde dankzij het goede overtuigende acteerwerk van Moyer, het mysterie rond de legende, de waanbeelden, de spanning in het gezin en de locatie.
Echt spannend wordt het wel niet. Het slot is enigszins wel verrassend, maar het monster zag er wat belabberd uit. Toch een voldoende. 6/10

avatar van Zinema
Zinema (crew)
Suggestie & sfeer.

Het claustrofobische sfeertje is een van de weinige zaken die je regisseur Lynn Bousman kunt nageven. Ook de suggestie werkt goed. Maar de onderhuidse spanning wordt gaandeweg steeds verder weggenomen door een soort van onlogisch psychologisch drama dat de overhand neemt.

Redelijk.

avatar van rep_robert
The Barrens is een film dat het vooral van de suggestiefe sfeer in het bos moet hebben en daar ook tamelijk in slaagt. Het verhaal is helaas een beetje te standaard en ligt het er te dik bovenop dat Moyer's(zeer irritante) personage uiteindelijk gelijk krijgt en er daadwerkelijk een suffe monster rondloopt die de boel afslacht.
Voor de rest gebeurt er eigenlijk ook niet zo heel veel en lijkt dit vooral een film die teveel naar the Blair Witch Project heeft gekeken.
Darren Lynn Bousman weet me tot nu toe nog niet te overtuigen met zijn films, hij blijft teveel hangen in de middelmaat.

avatar van Boeikens
Blair Witch Project goes Wyvern

Goed oplopende beklemmende sfeer en ook Stephen Moyer doet het best aardig voor de rest ontbrak het aan spanning, was het vrij voorspelbaar en bij momenten wat saai.

avatar van sinterklaas
Helemaal geen slechte film. Lynn Bousman staat al bekend met zijn doorzet van de Saw reeks en de lekkere gruwelijke Mother's Day. Hier had hij waarschijnlijk echter wat minder budget, maar dat wil nog niet zeggen dat hij hier toch nog een best toffe film neerzet.

Het is weer een beetje een standaard-horror over een familie die uit kamperen gaat in een bos, waaruit later blijkt dat daar zich de legende van de Jersey Devil afspeelt. Maar ondertussen is vaders ook een getraumatiseerde man en behoorlijk achterdochtig, zeker als het om zijn dochter gaat die een oogje heeft op student Ryan die ook in dat gebied kampeert, omdat ze nog "maar" 17 is, maar daar blijft het toch niet bij. Naderhand krijgt vaders last van nachtmerries en waanbeelden over de Jersey Devil waardoor het in de film toch best eerst nog lastig is om dingen te onderscheiden: bestaat die Jersey Devil echt? zijn het die waanbeelden of is die vader zelf gewoon een psycho, die op zijn eigen familie jaagt? Het gaat echter alle kanten op en je komt toch best wel veel voor verrassingen te staan.

Jersey Devil (The Barrens) is wat mij betreft een prima film. Prima kleurenfilters en nog wel een lekkere portie gore en relatief goed acteerwerk. Ook die rol van die Sherrif was goed en het einde is wel vrij direct. Maar verder zeker geen mislukking.

avatar van Daan258
Matig filmpje.
De film heeft een erg lekkere sfeer en prima acteerwerk met name van Stephen Moyer.
Ook was het verhaal nog niet eens zo slecht, maar de film mist gewoon echt spanning waardoor het na een uurtje af en toe zelfs een beetje saai werd.
Ook het einde was niet al te best en hadden ze van mij die duivel wel wat beter kunnen maken, want dat zag er niet echt uit.

avatar van bjerik76
Vond hem wel erg spannend.
het monster was wat nep, en leek vaag wat van het duistere figuur uit THE VILLAGE"
Ik begreep alleen niet waarom Richard de klos was.
de myhe ging over een vrouw uit de 17e eeuw, waarvan haar laatstgeboren zoon terug genomen zou worden door de duivel ?
Richard leek me niet uit het jaar 1700 te zijn geboren.

avatar van Gang_Star
Zwakke horrorfilm. Mijn verwachtingen konden geen moment ingelost worden. Het gegeven dat dit verhaal zich afspeelt in de bossen is een groot pluspunt. Helaas is dat voor mij ook het enige pluspunt. De opbouw is zwak, er gebeurd weinig en de film lijkt zich meer te richten op psychologische horror dan op gore. Ook mist de film spanning en daardoor loopt de film tergend langzaam naar het einde toe zonder ergens echt noemenswaardige ontwikkelingen te ontwikkelen.

avatar van dvdcrusher
Andermaal een goede horrorfilm waarin het lang raden is wat er nu eindelijk gaande is, al is het einde wat vergezocht zoals wel vaker het geval is bij horrorfilms. Goed geacteerd ook en een goede opbouw van de spanning, het is eigenlijk meer een psychologische triller dan een horrorfilm. Stephen Moyer kan inderdaad een aardig stukje acteren, wat een gemene blik kan die opzetten zeg. En Allie MacDonald is best een lekker stuk dat nog kan acteren ook. Nipt 4 sterren

avatar van tattoobob
Voorspelbare film en voor de bovengemiddelde horror kijker totaal niet intressant.
Acteerwerk was niet slecht en het einde was best
verrassend.....dat was dan het enige niet voorspelbare.
Lekker links laten liggen.