• 8.603.981 stemmen

Met onder meer: Tim Daly, Zoe Saldaña en Tom Arnold

• Claim tot 100 euro bonus bij Jacks.nl

• Wat kost gokken jou? Stop op tijd, 18+

Plot The Skeptic

Na de mysterieuze dood van zijn tante verhuist de advocaat Bryan Becket naar haar grote huis in Victoriaanse stijl. Sceptisch als hij is, zet hij de vreemde ongelukken die gebeuren, telkens weer van zich af. Maar dan worden de gebeurtenissen een stuk persoonlijker; hij hoort 's nachts gefluister en ziet verschijningen in het donker. Langzaam maar zeker komt de waarheid boven water.

image

Young Bryan Becket

Courtroom Witness

avatar van aerts007

aerts007

Deze komt op mijn lijst. Hopelijk is hij iets beter dan de recente Horror/ Thriller bagger van de laatste tijd.

avatar van veendiek

veendiek

weer een film met een apart einde word je ook niet goed van

avatar van Spideal

Spideal

veendiek schreef:

weer een film met een apart einde word je ook niet goed van

hehe... we hebben m net afgezien, en best wel genoten van een spannende film. Het einde zakte welliswaar onze broek een btje van af.. maar neemt niet weg dat we een beter dan gemiddelde filmavond hebben gehad.

misschien eens een discussie voeren over mogelijke plots?!

avatar van mvdb1982

mvdb1982

Zéér goede film en inderdaad het einde... ik weet het niet....

Maar ook wij hebben een beter dan gemiddelde filmavond gehad..

avatar van Zinema

Zinema (crew films)

Allegaartje.

Een beetje van dit en een beetje van dat en een totaal verdwaalde Arnold.

Een aantal zijplotjes worden amper uitgewerkt maar er is wel sprake van enige sfeer. Ook zijn de acteerprestaties niet zo heel best, inclusief een paar onbedoeld hilarische scenes. Men tracht het over allerlei boegen te gooien maar niets werkt uiteindelijk. Dat hier veel meer had ingezeten moge duidelijk zijn, maar het eind waarbij de boze geest van mams het wint en het misschien wel gaat goedmaken met de hoofdpersoon (het picknick-kleedje ligt al klaar onder de boom), maakt het een beetje goed.

Verder blijft alles behoorlijk aan de oppervlakte, alle goede bedoelingen van de makers ten spijt. E.e.a. baart weinig opzien binnen het genre, maar is wel onderhoudend.

Gemiddeld.

avatar van razor1

razor1

jeetje, ik heb net de film gezien en vond het vanaf het begin al heel erg goed. Maar.... wat een vreselijke anti-climax is het einde van de film zeg. Kwamen ze geld te kort om een goed einde in elkaar te zetten? Zo abrupt en snel een einde, terwijl je het idee kreeg nou komt er toch een geweldige finale! Maar nee hoor, pats boem en dat was het einde en dan zit je daar naar de aftiteling te kijken met een heel onbevredigend gevoel. Heel erg jammer, want het was op zich een goed verhaal.

avatar van Norma

Norma

Redelijke spookhuisfilm, maar het is jammer dat alles zo gewoontjes gefilmd is, de film doet nogal goedkoop aan. De schrikmomenten zijn ook wel heel erg cliché. Effectief, dat dan weer wel, maar voor de doorgewinterde griezelfilmkijker zal dit zeker een afknapper zijn want eng wordt het nergens.

avatar van Spartaan1986

Spartaan1986

• 1959 stemmen

Ietwat saai Mystery/Drama die nooit echt op gang komt. Soms dacht ik dat ik naar een parodie van een aantal geestenfilms zat te kijken en ik had niet het idee dat dat de bedoeling was.

avatar van epetter

epetter

Geweldige film een van de betere horrors van de laatste tijd

een 4. van mij

avatar van stekman

stekman

kijk toch veel horrors maar vond dit wel een spannende.
Wat ik wel jammer vond is het geshreeuw uit die kamer, eerst zijn zoontje, dan dat meisje en later hijzelf, en dat er dan eiegenlijk niets aan de hand bleek te zijn
Het einde was echt een volledige anticlimax. Jammer, maakt van een 4 een 3.

avatar van Jor123

Jor123

Ondanks het domme einde, toch best een goede film.

avatar van 606

mvdb1982 schreef:

Zéér goede film en inderdaad het einde... ik weet het niet...

Ik ook niet is hij of niet ?

Verders spannend en een redelijk verhaal

Acteren was ook goed.

3 sterren

avatar van chanel34

chanel34

Het verhaal is wel oke, maar beetje cliché.....maar de uitwerking had zoveel beter gekunt.

Aardig om er naar te kijken als je niet kan slapen, maar een avondje op de bank een filmpje kijken...nee, niet zo boeiend.

avatar van albabert

albabert

ik vond het echt bagger. vanaf minuut 1 had ik het idee dat ik naar een b-film was aan het kijken. in het begin als Tom Arnold schrikt, wat geeft hij hem dan: een caprisonne???? Naarmate de film vorderde vond ik de film wel steeds beter worden, maar inderdaad het einde was dan weer niet bevredigend. Ligt het aan mij, of worden er tegenwoordig gewoon geen goede films meer gemaakt? Kan me er niet echt meer een goeie voor de geest halen van de afgelopen tijd in ieder geval.

avatar van RickZ

RickZ

Norma schreef:

Zo denk ik er ook over!

avatar van reza145

reza145

Spideal schreef:

misschien eens een discussie voeren over mogelijke plots?!

Het verhaal was inderdaad prima. Ik vind alleen het einde heel zwak en het verpeste de film daar toch voor een groot deel mee. Dat is jammer, want de film had een beter lot verdiend.

avatar van Kuwiel

Kuwiel

In eerste instantie dacht ik , eindelijk weer een echte griezel cq spook film, er waren wat schrik-effecten. Dat werd steeds minder en het einde was echt slecht en afgraffeld !!

Het verhaal was wel oke . 2,5 *

avatar van billgoldberg

billgoldberg

In het begin dacht ik: "daar gaan we weer". Eng huis waar bekende gebeurtenissen in plaatsvinden die we al kennen uit eerdere films in dit genre.

Dertien in een dozijn gegriezel dus, maar toch heeft deze film me weten te pakken. Een enigszins voorspelbaar maar toch goed verhaal, een aantal prima schrikmomenten en een verrassend einde. Dat laatste is iets wat de meesten teleurstellend vonden zo las ik, maar zelf vond ik van niet.

Je kan deze film op een voor dit genre gebruikelijke manier af laten lopen, maar dan krijg je weer commentaren als 'een film met een voorspelbaar einde enz enz.'.

De maker heeft gekozen voor iets ongewoons en dat is te prijzen. Het maakt deze film anders dan anders. 3,5 ster voor een film die echt wel de moeite waard van het bekijken waard is!

avatar van eppy

eppy

ik vind het niet echt een horror, maar meer een psygologisch drama. hij deed me een beetje denken aan het nummer mother van pink floyd......

avatar van whoooohooo

whoooohooo

tja wat moet ik zeggen,

ik had 'm gedownload voor 'n avondje slechte film kijken met mijn vrienden, onder 't genot van wijn, veel wijn. Helaas verliep de avond anders.

Kortom met eigenlijk weinig verwachtingen zette ik de film thuis aan.

Echt boeiend vind ik de film niet, niet echt spannend, weinig echte schrikmomenten,en vooral veel "ohja logisch dat dit erin komt"-momenten. Toch is de film niet dusdaning slecht dat ik 'm uitzette.

Tot het einde!! Hoe belachelijk!!

avatar van mcdaktari

mcdaktari

Inderdaad, wat moet je ervan zeggen. Ik vond het meer een RTL4 film. Een beetje aan de tamme kant, en veel te soft. Ik denk dat er toch wel wat meer was uit te halen. Maar er zullen ongetwijfeld ook hiervoor wel weer liefhebbers zijn.

avatar van Noodless

Noodless

Traag opbouwend verhaal dat in het eerste half uur best interessant lijkt. Naarmate de film vordert wordt het geheel heel wat minder. En wat te zeggen van het einde. Gewoon uitermate zwak ! Het is niet dat het eens iets anders is ( om geen cliché te hebben ) , dat het dan ook vanzelfsprekend goed is. 3/10

avatar van vampyrmaiden

vampyrmaiden

Ok, ik vond dit een goede film, MAAR ik vat het eind gewoon niet; mams vermoord zoonlief, om daarna met tranen in haar ogen in het 'hiernamaals' te zitten wachten?????? Makes NO sense Heel jammer.
Voor de rest van de film zou ik echt wel 3.5 geven, maar door het eind niet meer dan een 2.5

avatar van barcam

barcam

Deze film krijgt voor mij de eer voor de slechtste "spookhuisfilm" te zijn dat ik ooit gezien heb. Bagger acteurs, saai verhaal en zeer voorspelbaar einde. Te mijden als de pest.

avatar van Hollywood007

Hollywood007

Hier en daar een vleugje spanning maar niet genoeg voor dit soort film.

Af en toe een goed schrikeffect maar niet genoeg. En die er zijn, zijn te voorspelbaar.

Het acteren was ook niet van de beste kwaliteit.

Het einde trok ook op niet veel.

Hier had meer mee gedaan kunnen worden. Zeer jammer

avatar van Daan258

Daan258

Best goed vermaakt tot het eind, alleen jammer van het erg simpel en beetje afgeraffeld einde.

Had beter gekund.