Powder Blue (2009)

geregisseerd door Timothy Linh Bui
met Jessica Biel, Ray Liotta en Forest Whitaker

Een stripper (Jessica Biel), een ex-gevangene (Ray Liotta), een begrafenisondernemer (Eddy Redmayne) en een priester (Forest Whitaker) met zelfmoordneigingen komen op kerstavond bij elkaar dankzij een mix van gebeurtenissen. Deze vier bijzondere mensen delen hun levensgebeurtenissen met elkaar en komen zo dichter tot elkaar. Ondertussen wordt de begrafenisondernemer verliefd op de stripper en wordt de ex-gevangene geconfronteerd met zijn oude werkgever.

avatar van SnakeDoc
Klinkt vrij depressief allemaal!

avatar van Number23
Drama dat net niet te dramatisch is en daardoor goed weg te kijken. Het acteerwerk helpt daar ook bij, vooral dat van Biel. Die trouwens een pracht van een lichaam heeft. Zowieso al jarenlang in mijn persoonlijke top 5. Forest Whitaker speelt ook sterk, al heeft zijn verhaallijn t minste om het lijf.

avatar van DDT
DDT
Film is niet zo denderend maar tis vooral uitkijken naar de strip scene van Jessica Biel,die maakt veel goed ze

avatar van Triple G
Enigszins rare film. Soms mateloos ongeloofwaardig. Soms prima diepgaand. Soms een moment later stom lachwekkend. Soms dacht ik: dit gaat helemaal verkeerd. En vervolgens krijgt het toch een lief einde. Is dat goed? Nu heb ik een aangenaam gevoel. Met de verwachte afloop waarschijnlijk niet. Goeie film? Nah, zwalkte alle kanten op. Heb ik er van genoten? Ja.

avatar van henkula
Een strip scene maakt geen film, ik vond het allemaal nep en over geacteerd.

avatar van tattoobob
Goede film van begin tot eind,een film overigens waar Liotta ook eens een goede rol neer zet!!!dat zien we niet heel vaak gebeuren!
Een pakkende film,waar ik nog even over na dacht na het bekijken er van!!

Een wat bijzonder en tragisch verhaal in deze film.
Aanvankelijk vond ik het een beetje saai, maar eens het verhaal wat duidelijker wordt, is het wel boeiend allemaal.
Ook hoe de personages een band hebben met elkaar is op het einde van de film verrassend, of in het geval van Forest Whitaker, wat zijn achtergrond is, wat nog een grotere verrassing is..
Ik zou zeggen kijken maar, het verhaal draait uiteindelijk wel prima uit.
De cast is er eentje uit de duizend en ze doen het een voor een prima.
En een pluspunt in de film, al maakt dat niet de ganse film, de prachtige verschijning van Jessica Biel.
Let ook op de rol van Patrick Swayze dit was zijn voorlaatste film !!

avatar van tal1b
Ja, was even maf om even Patrick Swayze te zien in deze film.

avatar van MarkFish
Goeie acteurs in karakterrollen. Klinkt als een mooie film, maar het is hopelijk niet te depressief?
Een happy end hoeft van mij niet, maar ik wil niet dat er 108 minuten lang een bak ellende over me wordt heengegooid. Ik twijfel....

avatar van LostCauze
Zeker niet te depressief, dat was mijn angst vooraf ook. Vooral de eerste helft kijkt heerlijk weg. Was aangenaam verrast.

avatar van Decec
Een goede dramafilm...
Prima verhaal...
Prima acteerwerk...
Bekende acteurs Patrick Swayze (speelt ook zijn broer!),
Eddie Redmayne,
Forest Whitaker en Ray Liotta ...
Mooi HD kwaliteit...
Prima geluid/muziek
(geen Dolby Digital aanwezig)...

avatar van Icer
Matige film die mij niet wist te pakken en nergens geen kriebel of medeleven. Ik zag het niet, het kwam overdreven over en ik liet los.

avatar van tattoobob
Niet iedereen kan gepleased worden!

ipman-99
"I hope the next time we find each other is in heaven." ... " !!!

Fantastisch Drama !!! Geweldige drama over een groep mensen (gespeeld door veel bekende namen) die door omstandigheden plots 'samenkomen' ! De muziek paste volledig
in het concept en het acteerwerk van de hele cast is prima.
Jessica Biel geeft het beste van zichzelf ... letterlijk en figuurlijk !
Ze gaf echt een geweldige acteerprestatie af.
Forest Whitaker, Kris Kristofferson en Ray Liotta zijn de andere leden die de cast vullen.
Patrick Swayze (zaliger) duikt hier ook even op net als zijn jongere broer Don Swayze.
Prima Drama-film met een beetje het concept van "Crah" zonder dit te 'moeten' gaan vergelijken.

avatar van leatherhead
Aardig ensemble filmpje, dat vooral op visueel vlak makkelijk door de keuring komt.

Tevens iets wat ik niet direct verwacht had van deze film. Was hem in de eerste instantie eigenlijk alleen wezen kijken vanwege Whitaker; een acteur die bij mij altijd wel hoge ogen gooit. Maar wat bleek: Powder Blue bevat, naast een sterke acterende Whitaker, ook gewoon een redelijk verdienstelijk stukje cinema. Ergo, een leuke (kleine) verrassing, want veel verwachte ik er verder niet van.

Wat jammerlijker was de keuze voor Liotta. Die kan voortaan maar weer beter als ''stoere'' pipo in één of ander schijtlollig maffiafilmpje gaan fungeren, want zodra die vent écht moet gaan acteren wordt het huilen met de pet op. Gelukkig treft hij de mazzel dat zijn matige prestatie opgevangen wordt door het overige residu aan acteurs. Whitaker uiteraard voorop, daarna volgen Biel en Redmayne die het ook naar behoren doen.

De verhaallijntjes zelf zijn tamelijk banaal, en schieten nergens echt de hoogte in helaas. Het moment waarop Biel en Redmayne plotseling in de weer raken met elkaar is zelfs op z'n zachts gezegd een nogal ridicule wending. Whitaker's verhaallijn komt er ook nogal bekaaid vanaf, daar had tevens een stuk meer ingezeten. Daartegenover staan wel erg goede visuals, voornamelijk de scenes in de club zagen er prachtig uit. Mooie filters en belichtingen, waarmee de film wel wat sfeer wint. De soundtrack vond ik doorgaans wat lawaaiierig, de ambient die zo her en der opdook lag me dan veel meer aan het hart.

Nergens geniaal, nochtans ook zeker niet verkeerd dus. Verwacht geen subtiele of sterk uitgewerkte verhaallijnen, maar wel een filmpje met het hart op de juiste plek, en waarop visueel weinig aan te merken valt. 3,0*.