Population 436 (2006)

Canada / Verenigde Staten
Horror / Thriller

geregisseerd door Michelle MacLaren
met Jeremy Sisto, Fred Durst en Cory Cassidy

Een volksteller gaat op onderzoek uit waarom een klein stadje voor de laatste 100 jaar hetzelfde aantal inwoners heeft, namelijk 436. Hij ontdekt dat er iets zeer duisters gaande is in het dorp, waardoor zijn eigen kansen om het dorp nog levend te verlaten zienderogen slinken.

avatar van lagaiske
Deze is qua verhaal toch wel vrij origineel.
Het blijft een aangenaam filmpje omdat je toch wel wil weten hoe het allemaal in elkaar zit.
Maar het einde is zeer voorspelbaar en zorgt ervoor dat deze film net geen voldoende krijgt.

avatar van 606
Aardige film alleen einde was wel jammer.
Acteren aardig en verhaal goed.

3 sterren

Redelijk filmpje.

Concept is al lang niet origineel meer, was het ook toen al niet meer neem ik aan. Hoewel het idee rond het vaste aantal bewoners nog wel grappig gevonden is.

Sisto doet het matig, Durst is eigenlijk nog de beste acteur in de film. Niet opvallend goed, maar kon me ook zeker niet storen aan hem.

Echt spannend weet het niet te worden, daarvoor is het allemaal wat te voorspelbaar, maar redelijk sfeervol is het wel allemaal. Laatste half uur is een beetje saai, gelukkig zit er wel een waardig einde aan de film.

Leuk om een keertje tussendoor te kijken, maar lang zal de film niet bijblijven vermoed ik.

kentukkie schreef:
mensen geloof me ..deze films is zoooo slecht ..echt hilarsich slecht gewoon ..cynische is dat fred durst de schreeuwert uit limp bizkit nog enigszins de meeste geloofwaardige acteur is tussen de andere " echte" acteurs

Cynisch? leer eerst maar eens fatsoenlijk taalgebruik voordat je iets tikt. Ironisch, misschien.

Ik vond het wel een aardige film. Fred Durst was verassend goed. Je hebt een beetje het Limp Bizkit gevoel in je achterhoofd als je hem ziet, maar als je naar het karakter kijkt dat hij neer zet, moet je toch tot de conclusie komen dat hij het best aardig doet.

Er zijn me na de film nog wel een aantal dingen onduidelijk. Hoe zit het bijvoorbeeld met de nachtmerries?

Het einde is wat voor de hand liggend en er zou nog wel wat meer snelheid in mogen zitten, maar verder is het allemaal redelijk uitgewerkt. Ik vond hem leuk 3*

avatar van Douwe16
Zeer origineel verhaal,
Acteerwerk matig
Spanning was er zeker wel alleen hij kwam een beetje traag op.
Voor de rest wel redelijke film met goed verhaal

avatar van Gabyvon
kan zo een S.King film zijn...wel geinig maar zeker niet meer dan dat..

avatar van b00ts
Matig camerawerk en dito acteerprestaties. Zeker geen voldoende.

avatar van wendyvortex
Direct-to-video-filmpje, maar dan uit het DVD-tijdperk.
Even zien die acteur waar ken ik die ook alweer van? Is dat Bruno uit The Kids from Fame?
Oh nee!!! Het is die enge creep die altijd rond Brenda hing in Six Feet Under!!!
Plot is het typische Stephen King-verhaaltje (maar dan geschreven door iemand anders).
Productiewaarden en camerawerk zit allemaal op televisie-film-niveau.
Weinig bijzonder al is het plot ergens nog wel aardig.

Ik heb me goed vermaakt met deze film. Kijkt lekker weg, leuk verhaal met een toepasselijk eind.

leuk filmpje, met leuke acteurs & verhaal!

avatar van Spetie
Het idee van een dorpje met een vast inwonersaantal is zeker niet onaardig te noemen, maar de uitwerking laat hier en daar wel wat te wensen over.

Hoewel het allemaal nog redelijk sfeervol is, mist Population 436 vooral spanning. Vooral het gedeelte voor de uiteindelijke ontknoping is niet al te boeiend. Sisto is ook geen bijster goede hoofdrolspeler, maar Durst doet het nog best goed. Trouwens ook nooit geweten, dat hij ook acteerde.

De uiteindelijke ontknoping zag ik wel enigszins aankomen, maar vond ik wel goed in het geheel passen. Het is misschien geen goede film, maar het kan ook zeker nog vele malen slechter.

avatar van WanderingStar
Het is een verhaal met potentie. Leuk geënsceneerd, maar t mist toch nét -dat-..

Misschien met n andere regisseur ofzo of andere spelers, had t beter uit de verf kunnen komen (veel enger/spannender kunnen zijn).
Suspence-achtige vibe zoals bij sommige Hitchcock films, komt gewoon niet helemaal uit de verf.

Toch aardig om te kijken als je ziek bent bijv
Geen slechte film, maar had meer uitgehaald (of in gestopt?) Kunnen worden..

avatar van knusse stoel
Niet een slechte griezelfilm. Het verhaal is aardig bedacht en de acteurs doen hun werk ook goed. Op sommige punten had de film misschien beter kunnen scoren, zie mijn voorgangers.
Daar kan ik wel in meegaan. Toch nog één negatieve opmerking; de spanning ontbrak te vaak, het kabbelt allemaal richting het einde van de film en ook een zinderend slot ter compensatie, zat er niet in. Toch hield de film de aandacht wel vast en dat is ook een belangrijk punt. Daarom toch drie sterren.

avatar van alexspyforever
Het verhaal is goed alsook de sfeer. Zoals anderen reeds opmerkten miste het toch wel wat spanning. Het kabbelt allemaal een beetje te rustig door. Ik had toch meer karakterontwikkeling gewild van de andere karakters dan het hoofdpersonage. Van de inwoners van Rockwell Falls kom je nauwelijks iets te weten. Zeker de rol van de kleine Amanda had beter moeten worden uitgewerkt, zij was het meest boeiende van de inwoners, maar haar screentime is belachelijk klein. Ik had liever dat ze meer op haar hadden gefocust dan de love interest van het hoofdpersonage. Er is trouwens ook een alternatief einde (DVD-versie) dat ik veel leuker vind dan het originele.