menu

Film / Algemeen / Remakes

zoeken in:
kappeuter (crew)
geplaatst:
Ja het is creatieve armoede.
Gelukkig was The Upside (2017) een flop.

En het is niet alleen Hollywood dat het niet kan laten (meer) remakes te maken.
Il Testimone Invisibile (2018) is de Italiaanse remake van Contratiempo (2016).
Wordt in Nederland nota bene uitgebracht door een distributeur die zich richt op filmhuis films...

Misfit (2019) is de remake voor Duitse markt van Misfit (2017)

En dan had je natuurlijk ook nog de Belgische Alles Is Liefde (2007) remake Zot van A. (2010)
En de Nederlandse remake van Loft: Loft (2010)
Adios Amigos (2016) is de Nederlandse remake van Hasta la Vista! (2011)

Brasserie Valentijn (2016) is gebaseerd op Brasserie Romantiek (2012).

etc. etc....

Het is om zot van te worden...

En dan vergeet ik nog de helft denk ik.
Het beste zou zijn als het publiek niet meer naar al die remakes zou gaan, zodat ze commercieel gezien niet meer interessant zouden worden.

Dit is overigens veel zeldzamer: Europese remakes van Amerikaanse films

geplaatst:
Bij The Lion King:

Basto schreef:
(quote)

Naast voorspelbaar blijven creatief en eigenzinnig dan nog over. Bovendien ken ik een paar fantastische remakes die wel vernieuwend en nauwelijks voorspelbaar zijn. Sterker nog, dat zijn juist de beste remakes.
Nou ben ik toch benieuwd geworden . Noem eens een paar goeie remakes in jou ogen? Dan zal ik daar mijn eerlijke mening over geven.

geplaatst:
Sprekend voor mezelf:

- The Thing
- The Departed
- The Fly
- 12 Monkeys
- Ocean's Eleven
- True grit
- Vanilla Sky
- Dawn Of The Dead
- Invasion of the Body Snatchers
- Scarface
- Little Shop of Horrors
- Ali: Fear Eats the Soul
- Nosferatu: Phantom der Nacht

Zeker niet allemaal vernieuwend of super creatief, maar ik vond ze wel goed. In het geval van sowieso de eerste 3 titels zelfs beter dan het origineel. En bij een aantal andere twijfel ik ook

Maar dit hoort meer in het topic Remakes thuis, misschien kan een mod het even verplaatsen.

geplaatst:
schenkowiets schreef:
(quote)
Nou ben ik toch benieuwd geworden . Noem eens een paar goeie remakes in jou ogen? Dan zal ik daar mijn eerlijke mening over geven.

The Thing (Remake Thing fom another World)
The Fly
Assault in Precinct 13 (Remake van Rio Bravo)
Sorcerer (remake Wages of Fear)
Inglourious Bastards.

geplaatst:
Basto schreef:
(quote)

The Thing (Remake Thing fom another World)
The Fly
Assault in Precinct 13 (Remake van Rio Bravo)
Sorcerer (remake Wages of Fear)
Inglourious Bastards.
Nou moet ik zeggen dat dat idd goeie zijn, dat valt me 100% mee . En The omen ? Die vond ik ook geweldig en die was ook net iets anders (beter) dan de orginele.

kos
Godsamme.

kappeuter (crew)
Waarom remakes een tweede kans verdienen - Filmkrant

De Filmkrant schreef:
Het is 2019, dus iedereen recycelt. Ook Disney doet mee. In 2019 werden maar liefst vijf live-action remakes van animatieklassiekers uitgebracht. Simba uit The Lion King kreeg zo de stem van Childish Gambino en Dumbo werd bijgestaan door Michael Keaton en Colin Farrell. De filmkritiek is meestal niet mals over remakes. Die extra kritische houding is niet terecht, betoogt filmwetenschapper Eduard Cuelenaere. We moeten anders naar remakes leren kijken.
Eduard Cuelenaere is als filmonderzoeker verbonden aan Universiteit Gent en Universiteit Antwerpen.

Het is 2019, dus iedereen recycelt. Ook Disney doet mee.

Het kan natuurlijk het verschil in taalgevoel tussen een Vlaming en een noordelijke Hollander zijn, maar ik vind het twee niet al te beste eerste zinnen van een artikel. Zowel bij het woord 'dus' als 'ook' gaat mijn cerebrale vingertje al wat omhoog. Los van of het niet recyclet moet zijn, ho eens even. Die gevolgtrekking gaat wel hard

Op zich niets mis mee (artikelen die discussie stimuleren), en ik ben ook een apologeet van The Departed, maar ik ben niet overtuigd door het artikel. Al vind ik wel dat enige nuance op zijn plaats is, en een remake niet op voorhand dient te worden neergesabeld.

Gast
geplaatst: vandaag om 08:42 uur

geplaatst: vandaag om 08:42 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.