menu

Film / Algemeen / Remakes

zoeken in:
puckb96
Goeie remakes: a nightmare on elm street, halloween, the texas chainsaw massacre, the crazies, dawn of the dead

slechte remakes: carrie, when a stranger calls en al die shit

puckb96
ik bedoel nightmare elm street slechte remake! Sorry!

ace leader
Ik heb wel zin in een Godzilla remake .

kappeuter (crew)
Juliette Lewis speelt in de film The Days of Mary, een remake van Nights of Cabiria van Federico Fellini.

Bron / meer info: Juliette Lewis speelt in Fellini-remake | nu.nl/film

kappeuter (crew)

Carrie (2013) - vanaf 13 juni 2013 in de bioscoop

wapner
Die remake van Carrie ziet er ook nog niet zo verkeerd uit. Chloe Moretz is een heel erg goede actrice.

Verder vond ik de teaser van de remake van Evil Dead ook wel iets gruwelijks hebben.

Disturbing Trailer for Evil Dead Remake Leaked Online | WorstPreviews.com

Zeker. Die scène waarin die vrouw haar arm doet afzagen lijkt me zeker niet mis. Daarnaast eens ''fijn'' om te zien hoe die bomen echt iemand kunnen vermoorden. De scène werd in het origineel bij mijn versie i.i.g. stopgezet of ik moest gewoon me voorstellen hoe gruwelijk het wel niet geweest zou zijn. Beiden heeft zijn voordelen en ''leuk'' dat we hierbij het gewoon kunnen zien. (wat de trailer doet vermoeden of bij mij dan)
Hoe de sfeer uiteindelijk zal zijn , merk ik wel als ik de film zelf bekijk. Tot nu toe ziet het er gruwelijk uit net zoals het origineel van Sam Raimi ook is.

Carrie ziet er ook goed uit vanwege o.a. Cloe Moretz. Voor haar jonge leeftijd heeft ze al geweldige prestaties afgeleverd waar sommige volwassen acteurs/actrices van kunnen dromen . Ik heb alle hoop in dat ze hierin ook weer goed zal spelen en dus een (zover mogelijk) geloofwaardige Carrie neerzet.

En weet iemand al of er binnenkort al beelden komen van de Suspiria re-make?

Mijn vriendin bezocht de Cinecittà studio in Rome verleden week.
Helaas mochten er geen foto's gemaakt worden van de Ben Hur sets.

kappeuter (crew)
Ik blijf het raar vinden, die (steeds snellere) remakes van films uit buurlanden:
Boy 7 (2015)
Boy7 (2015)
Al lijkt dit gezien het jaartal een vooropgezet plan. Het script moet al aan Duitsland verkocht zijn anders lukt het niet zo snel.

Film Pegasus (moderator)
Disney is het hele lijstje van animatiefilms aan het afgaan om er een live-action remake van te maken. Als ik de laatste berichten en roddels lees, kom ik al aan Jungle Book, The sword in the stone, Aladdin, Dumbo en Beauty & The Beast.

Ik ben zeker niet tegen remakes. Sommigen brengen daardoor de originele films weer onder de aandacht. Maar meestal wordt de geest van het origineel wel eens vergeten en gaat het vooral om spektakel. Misschien wel wat het nieuwe publiek nodig heeft?

Het aantal remakes, sequels en reboots valt me meer en meer op tegenwoordig. Hollywood (en daarbuiten) speelt graag op safe. Ik spreek hier nu vooral over blockbusters, maar zelfs daar hoop ik toch op een originele film.

Dick2008
Ik ben ook niet tegen remakes. Het hangt er van hoe mijn mening is over het origineel....en dat is lastig. Bij oude films die ik kijk, lees ik dat er vaak toch nog een oudere versie is. Wat niet weet wat niet deert.
Regisseurs maar ook filmmaatschappijen vonden/vinden het nodig om na aantal jaren maar weer eens een nieuwe of deels nieuwe versie te maken. Door nieuwe technieken, kan het van voordeel zijn, bijvoorbeeld (zoals bij Disney), dat er nu computeranimaties zijn, een zwartwit waarvan de nieuwere versie in kleur is.

Ik geloof niet dat dat iets van deze tijd is, remakes. Dat op safe spelen dan misschien dan wel. Maar met dat downloaden, kan ik me er wel iets van voorstellen en mik je van te voren op een groot publiek.

Verder bekijk ik dit per film en genre. Als de tijdsgeest wordt aangetast, dat zie je bijvoorbeeld bij oorlogsfilms, vind ik dat wel een slechte zaak. Aan de andere kant zit je ook weer met een veranderd publiek, met andere eisen en verwachtingen. Er wordt meer actie en realiteit verwacht, dan zul je als filmmaker wel mee moeten gaan.

In de muziek zie je dit ook, misschien nog wel vaker terug. Nieuwe muziekstroming, hup gelijk allerlei oude nummers in het nieuwe jasje.

Zwolle84
Ligt er ook aan hoeveel tijd er verstreken is sinds het origineel/de vorige versie. Ik erger me er vaak aan als niet-Engelstalige films al snel een Hollywoodsausje krijgen. Zet dan gewoon de ondertiteling aan of gooi er een andere audiotrack overheen.

Het is een ander verhaal als een klassieker een veel modernere versie krijgt. Vaak zijn het zeer sterke verhalen die anders nooit een jonge doelgroep hadden bereikt. Dan heb ik liever dat zij zo'n nieuwe versie krijgen (draait er in ieder geval toch weer een film met een sterk plot in de bios) en een deel van hen uit interesse ook het origineel gaat kijken.

En voor wie het origineel een magische status heeft: bekijk de remake gewoon niet. Zo moeilijk hoeft het allemaal niet te zijn, denk ik dan.

Dick2008
Ik heb me slechts zelden geërgerd dat er een remake wordt gemaakt. Meestal verneem ik het nieuws maar daar blijft het bij. (Alleen in het begin, in 2008 heb ik dat wel eens gedaan, bij The Birds en Ja zuster Nee zuster, dat vond ik maar niks. Maar mijn reactie is nu meestal, ze doen maar, klaar)

Maar ik denk dat het daar om gaat. Er is een film gemaakt en nu gaan ze daarvan een remake maken. Dan komen vooraf de ergernissen. Dat zie je ook bij allerlei sequels die gemaakt worden. Ik heb daar geen moeite mee, dat komt omdat ik de delen die er na worden gemaakt vaak beter of leuker vind. Maar wat lees je dan, berichten als, deel 1 wordt uitgemolken, onnodig(e) vervolg(en). Inderdaad, simpel, dan kijk je ze toch niet. (Blijkbaar moeilijker dan gedacht. )

Waarom toch de laatste tijd overal remakes van maken?
Hoop niet dat ze een remake gaan maken van The Exorcist, in ieder geval van mij hoeft het niet.

Zwolle84
Dat is toch niet per se iets van de laatste tijd?

Daan258 schreef:
Hoop niet dat ze een remake gaan maken van The Exorcist, in ieder geval van mij hoeft het niet.

Director William Friedkin responds to rumors of an Exorcist remake after Morgan Creek announce a sale of film rights | moviepilot.com

Kijk ze eens ondeugend lachen, dat duiveltje.

In Overigen > Algemeen > Nostalgie <> Inspiratie:

Ik lees de laatste tijd niet anders (en dat is al een hele tijd zo), dat Hollywood de ene remake na de andere maakt. Is het geen remake van een film, dan is het een serie die in een film wordt gegoten, al dan niet op een zodanige manier, dat de cohesie met de serie compleet zoek is.

Nu lees ik zonet, dat op basis van o.a. de Lethal Weapon reeks; alsook MacGyver, nieuwe series zullen geschreven worden.

Wat is er toch aan de hand? Is de inspiratie compleet zoek?

Ergens in de vroege jaren negentig vertelde een goede jeugdvriend die goed op de hoogte was van veel feitjes over dat George Lucas nog drie delen wilde toevoegen aan Star Wars en dat dan deel 1,2 en 3 zouden worden. Ik dacht dat hij rijp was voor het gekkenhuis, ondanks dat we altijd spraken over die onbekende roddels, dat in de wereld van Terminator alle endoskeletten eruit zagen als Schwarzenegger.. Uiteindelijk heeft hij gelijk gekregen en nog altijd ben ik met stomheid geslagen hoe debiel dat verhaal ook klonk in die tijd ik het niet voor mogelijk had gehouden. Zeg nou zelf, het is 1993, op dat moment al tien jaar sinds de laatste Return of the Jedi en er is geen internet, zou je zo'n verhaal geloven??

Dan ongeveer vijf jaar terug sprak ik veel met een andere vriend over remakes en hij stuurde me per e-mail een lange waslijst met plannen voor komende remakes, ik kon mijn ogen niet geloven en ook deze keer wilde ik bijna zeggen dat hij psychische hulp moest gaan zoeken (bij wijze van spreken dan)

ik heb het even uit mijn e-mail gevist

Hollywood is creatively bankrupt. 75 remakes in 2010?
by doug on December 17, 2009

in Arts, Business

It’s nothing new – Hollywood has been struggling for original ideas for decades. Virtually every horror film in the past 10 years is a remake of an Asian original. Unless it’s a remake of a Hollywood film of course – 2009 alone saw Friday the 13th, The Last House on the Left, and Halloween II (a remake of a sequel) to name a few.
This week I saw trailers for two classic flicks from the early 80s – Clash of the Titans and TRON. Except they were trailers for their remakes, both due out in the first half of 2010.
So a quick search for 2010 remakes in the works resulted in finding no less than 75 unoriginal movies slotted for next year. Naturally, some of these are or will get stuck in development hell and not see a 2010 release as intended. But this list is only a small fraction of the remakes on the table for the next few years. Nor does it include 23 TV shows currently slated for the big screen.
Some are Asian, some European, but most are picked right from Hollywood’s backyard. And here they are (check the sources at the end for descriptions).
10
36
1984
13 Tzameti
A Nightmare On Elm Street
Akira
All Of Me
Angel Heart
Arthur
Back To School
Barbarella
Battle Royale
Brighton Rock
Captain Blood
Child’s Play
Clash of the Titans
Conan
Death Wish
Dune
Escape From New York
Fahrenheit 451
Fantastic Voyage
Flash Gordon
Footloose
Forbidden Planet
Frankenweenie
Girls Just Want to Have Fun
Hellraiser
High and Low
Highlander
Howard Stern’s Porky’s
Knight Rider
Last Tango In Paris
Logan’s Run
Meatballs
Metropolis
My Fair Lady
Near Dark
Oldboy
Piranha
Poltergeist
Rashomon
Red Dawn
Red Sonja
Romancing The Stone
Rosemary’s Baby
Sharky’s Machine
Short Circuit
Starfighter
Straw Dogs
Sunset Boulevard
Sympathy For Lady Vengeance
The Birds
The Blob
The Crazies
The Dirty Dozen
The Evil Dead
The Host
The Illustrated Man
The Incredible Shrinking Man
The Jetsons
The Karate Kid
The Lives Of Others
The Rocky Horror Picture Show
The Shadow
The Star Chamber
The Stepfather
The Swarm
The Thing
The Warriors
The Witches
They Live
TRON (been informed it’s a sequel)
Westworld
When Worlds Collide

Ik nam het andermaal met een korreltje zout, toch is ook hier weer veel van wat ik voor onmogelijk had gehouden uitgekomen ook al staat niet alles op deze lijst. Vooral met een fenomenaal meesterwerk als The Thing had ik niet verwacht dat ze er met hun tengels aan zouden durven zitten.

Nadat ik een tijdje geleden die remake van action man colin farell vs the star wars storm troopers had gezien, eh pardon, Totall Recall voelde ik me zo getraumatiseerd dat ik gewoon niet meer naar remakes kijk, uit principe niet meer. Remakes bestaan niet voor mij.

Dick2008
Cohiba schreef:

Deels wel. Deels is het ook gewoon inspelen op de behoeften van een nieuwe generatie, met andere eisen en wensen. Die weet vaak niet eens, dat er al een oudere versie van is.
Het zal dus vooral een probleem zijn bij het ouder worden (en het niet mee kunnen gaan met de nieuwe tijd). Ook dit is maar gedeeltelijk. En kunnen ook oudere mensen uitzien naar een nieuwe versie.

Cohiba schreef:

Ben het met je eens, in ieder geval wat Hollywood betreft. Die komen tegenwoordig met remakes, reboots, sequels, prequels, enz. enz. enz. Elke film lijkt wel elk jaar wel zoiets te moeten krijgen. Zodra ze zien dat iets werkt dan wordt het eindeloos na- of overgedaan.

Het is volgens mij echt pas van de laatste jaren dat het zo extreem is. Ongeveer na die staking van scriptschrijvers in Hollywood (2010 of zo?). Sindsdien wordt het script daar ook behoorlijk verwaarloosd heb ik de indruk.

Zwolle84
Toch zou ik die cijfers wel eens willen zien, van het aantal remakes per decennium bijvoorbeeld. Ik heb zelf namelijk niet het gevoel dat het de laatste jaren extreem is, maar ik kan het best fout hebben hoor.

In de horror zie je er zo nu en dan een langskomen, maar niet uitzonderlijk veel en volgens mij ook niet vaker dan voorgaande decennia. Sequels wel meer dan remakes, van die laatste kan ik me dit jaar alleen Poltergeist voor de geest halen qua biosreleases.

Dick2008
Niet echt extreem wel vaker dan jaren geleden. Ook maken ze van allerlei series zoveel jaar later nu een film.

The Man from U.N.C.L.E. (2015)
Dad's Army (2016)

Bij familiefilms heeft dit ook te maken met nieuwe computeranimaties/live action technieken. Disney is alles aan het remaken.
En ook allerlei oude dingen zitten in een modern jasje. Yogi Bear (2010), Scooby-Doo (2002)

En van Beverly Hills Cop komt nu toch ook een vierde aan. Terwijl nummer 3 uit 1994 stamt. En dit dan Jurassic World (2015) niks nieuws toch.

En Nederland bijvoorbeeld doet net zo hard mee Ja Zuster, Nee Zuster (2002), Dik Trom (2010), Toen Was Geluk Heel Gewoon - De Film (2014). In Nederland waren aanvankelijk weinig remakes. Maar nu achter elkaar. Wat lees ik hier: Pipo en de P-P-Parelridder (2003), nu weer een serie.
Loenatik, Te Gek! (2014) komt er zeker nog een derde film

Maar het stoort me meestal niet. En ik vind het soms ook wel leuk. Alleen bij Dad's army was mijn reactie wel weer, moet dat nou?. (en de tegenargumenten, blijkbaar wel )

starbright boy (moderator)
Tegenwoordig is een heel groot deel van de belangrijkste films voor een studio op een of andere manier onderdeel van een reeks. En dat is veel meer dan ooit in de Hollywoodgeschiedenis.

Gast
geplaatst: vandaag om 10:14 uur

geplaatst: vandaag om 10:14 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.