• 12.663 nieuwsartikelen
  • 167.940 films
  • 10.899 series
  • 31.273 seizoenen
  • 626.298 acteurs
  • 195.669 gebruikers
  • 9.159.055 stemmen

Europese remakes van Amerikaanse films

zoeken in:

Wouter

• 18680 berichten
  • 3022 stemmen

Behalve de Turkse remakes/rip offs van Amerikaanse films zijn er natuurlijk best wel eens Europese remakes van Amerikaanse films geweest.

Zo is een van de vele remakes van The Postman always rings twice een Hongaarse, genaamd Szenvedély.

Daar moet dan wel bij worden aangetekend dat reeds voor de eerste Amerikaanse versie uit 1946 er al een Italiaanse en een Franse filmversie van het (Amerikaanse) boek was gemaakt.

Er schijnt een Franse soort van remake te bestaan van Assault on precinct 13, maar daar weet ik de titel niet meer van.

Kent iemand andere voorbeelden?

Ik ben enkel benieuwd naar Europse remakes in de eigen taal, dus niet in films als Enzo G. Castellari's The Last Shark/The Last Jaws/L' Ultimo Squalo.

Anyone?

Quentin

• 10202 berichten
  • 8414 stemmen

Wouter schreef:

Er schijnt een Franse soort van remake te bestaan van Assault on precinct 13, maar daar weet ik de titel niet meer van.

Nid de Guêpes en/of Banlieu 13

Wouter

• 18680 berichten
  • 3022 stemmen

Thanks, iemand meer titels (en de naam van de originele film)

Redlop

• 8961 berichten
  • 3566 stemmen

Niet helemaal wat hier wordt bedoeld, maar 'Heat' wordt gezien als de grote inspiratiebron voor '36 Quai des Orfèvres'. Zelfs de posters lijken op elkaar. Zou 'm erg graag willen zien trouwens.

Redlop

• 8961 berichten
  • 3566 stemmen

kappeuter (crew films)

• 74045 berichten
  • 5899 stemmen

Die Welle (2008) Duitse remake van The Wave (1981)

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.