Misfit (2019)

Duitsland

geregisseerd door Erwin van den Eshof
met Selina Mour, Tobias Licht en Sylvie Meis

Julia (Selina Mour) keert vanuit Amerika terug naar Duitsland. In Amerika was ze het populairste meisje van de school, maar in Duitsland is ze een buitenbeentje. Haar leven op school wordt door de drie populairste meisjes tot een hel gemaakt. Als de kans zich voordoet om naar Amerika terug te keren, pakt ze die dan ook met beide handen aan, ook al moet ze daarvoor op school een ingewikkeld dubbelleven leiden.

Duitse remake van Misfit (2017)
Wederom geregisseerd door Erwin van den Eshof.
En met Sylvie Meis...

klatsch-tratsch.de schreef:
Die deutsche Version ist von demselben niederländischen Regisseur und wurde in Amsterdam gedreht. Das führt zu unfreiwilliger Komik, wenn Julia ihre Rückkehr nach Deutschland beklagt, dabei aber im Hintergrund eine typisch holländische Häuserzeile zu sehen ist.

Der Film ist in jeder Hinsicht von bestürzender Schlichtheit. Man hat den Eindruck, dass er innerhalb von wenigen Tagen an einem einzigen Set runtergedreht worden ist. Insofern sind die Voraussetzungen für einen kommerziellen Erfolg denkbar gut: Viel gekostet haben kann das nicht.

Filmkritik "Misfit": Film mit Selina Mour & Sylvie Meis bestürzend schlicht - klatsch-tratsch.de