Adios Amigos (2016)

Nederland
Komedie / Drama

geregisseerd door Albert Jan van Rees
met Martijn Lakemeier, Yannick van de Velde en Bas Hoeflaak

De drie vrienden Lars, Philip en Joost treffen elkaar iedere week in het zwembad, waar ze zich hardop verlekkeren aan al die knappe meisjes in bikini. Het voornaamste probleem in de realisering van hun fantasieën: Philip is volledig verlamd, Lars heeft een hersentumor en Joost is zo blind als een kip. Gedreven door hun maar al te menselijke hormonen ontstaat het plan om gedrieën naar Salou af te reizen.

In Film > Nieuws > Adios Amigos (2016):

Adios Amigos (2016) - imdb.com

Nederland

geregisseerd door Albert Jan van Rees
met Yannick van de Velde, Martijn Lakemeier en Bas Hoeflaak

Remake van Hasta la Vista! (2011)
De teaserposter hebben ze gewoon letterlijk gejat...

Vanaf 21 april 2016 in de bioscoop (Dutch FilmWorks)

avatar van Quentin
Wat een creatieve armoede ...

avatar van John Milton
Oeioeioei, inderdaad... Dat dit de bios haalt, een film met zo'n uitgangspunt.

avatar van Donkerwoud
En om nou te zeggen dat het origineel uitblonk in authentiek Vlaams zijn...

kappeuter schreef:
Remake van Hasta la Vista! (2011)
De teaserposter hebben ze gewoon letterlijk gejat...

Vanaf 21 april 2016 in de bioscoop (Dutch FilmWorks)

Zeker dat dit de officiële teaser poster is? Kan ik me bijna niet voorstellen. Lijkt eerder een sales/pitch ding.

avatar van arno74
Kan me ook niet voorstellen, dat is de Belgische poster met de Belgische acteurs.

gotti schreef:

Ik heb het maar even nagevraagd. Je blijkt gelijk te hebben!
Ik heb daarom de film uit de database gehaald. Binnenkort komt wel een still beschikbaar, dan kan ie weer worden toegevoegd.

Remake van Hasta la Vista! (2011)

Vanaf 8 september in de bioscoop (Dutch FilmWorks)

Waarom niet gewoon Hasta la Vista nog een rondje langs de bioscopen laten maken? Ik zie werkelijk niet in wat de toegevoegde waarde van deze remake is...

avatar van ingiding
Deze net in de sneak gezien. De trailer zag ik al een paar keer voorbijkomen en het leek me een flauwe film met een voorspelbaar verhaal. Toen hij eenmaal begon besloot ik hem toch een kans te geven. Het bleek inderdaad een flauwe en voorspelbare film, maar goed uitgevoerd en over het algemeen wel onderhoudend. Ik ergerde me nogal aan een negatief personage aan het begin van de film, maar gelukkig trok die bij. Alle personages zijn vet aangezet, maar in hun spel onderhoudend en op een bepaalde manier leef je wel met ze mee

Niet gelachen om de grappen, maar me ook niet groen en geel geërgerd zoals ik verwachtte tijdens het zien van de trailer. Als ik geen abonnement had, zou ik hier geen kaartje voor kopen, maar toch bleek het wel een enigszins sympathieke film. Vooral voor een laag opgeleid publiek erg geschikt.

Indiana007
Wat een gedrocht.
Over de top acteerwerk

Geen vlees geen vis.

De "ontknoping" zie je al van kilometers aankomen en mist daardoor doel.

Slecht geacteerd en veel te flauw.

avatar van Donkerwoud
ingiding schreef:
Vooral voor een laag opgeleid publiek erg geschikt.

avatar van Bélon

Het lijkt mij een zeer leerzame film waar vooral het laag opgeleide publiek veel van zal opsteken

Ziet eruit als shot voor shot remake van de Belgische versie dus deze hoef ik niet (meer) te zien. Hij draait ook in de slechtste zaal hier

avatar van Walter S.
Ik ben niet laag opgeleid en toch vond ik het best een aardige film. En nu?

Ik had er ook geen 10,50 voor betaald, maar als unlimited veelvraat deze gewoon meegepikt, al was het maar omdat er een Toren C dame in speelt. Bijzonder is het allemaal niet, maar wel leuk genoeg.

avatar van horizons
ingiding schreef:
Vooral voor een laag opgeleid publiek erg geschikt.

Survey reveals highly educated audiences enjoy 'trash films' - phys.org

Ik blijf erbij dat opleiding geen inlvoed heeft op filmsmaak. Interessen en omgeving meer uiteraard.

avatar van Pazmaster
Een mislukte remake van de veel betere Vlaamse film Hasta la Vista. Deze is eigenlijk op alle vlakken een stuk minder. Qua sfeer, acteerwerk, drama, humor en zelfs de muziek haalt het nergens het niveau van het origineel. Ik heb slechts een enkele keer moeten grinniken en dat was om Joost (Bas Hoeflaak) die het in het begin van de film nog even droog uit de hoek komt. Deze remake kwam een beetje afgeraffeld over, er wordt niet rustig de tijd genomen om de juiste sfeer en een band met de karakters te creëeren, de speelduur is dan ook bijna een half uur korter dan het origineel. Dus als je het origineel Hasta la Vista nog niet gezien hebt raad ik aan om die te gaan kijken i.p.v. deze.

Ja het origineel is beter maar dat neemt niet weg dat ik me totaal niet verveeld hebt en me kostelijk heb vermaakt.

avatar van Herge
Het gaat er niet om of het een remake is of of dat zogenaamd de film voor een laag opgeleid filmkijker zou zijn.
Het acteer werk mocht wat beter en er mocht ook wel wat meer snelheid in de film, maar het totaal vind ik juist goed, er zouden meer vrijwilligers moeten zijn die deze mensen '"de beste dag van hun leven zouden willen geven" dat is namelijk de rode draad van deze film, maar tja onze film kenners die spektakel of willen lachen kunnen beter deze film voorbij laten gaan.
Het is een knipoog naar onze maatschappij en 1 medewerker uit kroatie die snap dat, gek hé?
Het gaat om 3 invalide mensen die hun tijd van het leven willen hebben, en daar is de film in geslaagd.

Bijna letterlijke en dus overbodige remake van Hasta la Vista!. Los daarvan, het gegeven van beide films is erg sympathiek(vandaar ook de te hoge waarderingen op de diverse sites), de uitwerking adequaat en dus zullen weinig mensen zich een buil vallen aan dit kleine filmpje.
In details was het orgineel beter, Adios Amigos word wat al te snel afgerafeld(neem de slotscène, Lars gaat dood en minuut later is film afgelopen) .Kan dus niet zeggen dat ik echt heb genoten, want het is gewoon een herhaling van een film die ik recent heb gezien, zonder nieuwe invalshoeken. Nipte voldoende.

avatar van 93.9
Prima film. Doet niet onder van het origineel

avatar van mjk87
Ik stoorde me echt de hele film aan Yannick van de Velde die gewoon strontirritant speelt. Verder een film die als drama waarschijnlijk beter was geweest dan als halfbakken komedie vol clichés die nergens verrast. Soms wel met aardige momenten en leuke sfeervolle beelden, maar hier had best meer in kunnen zitten. 2,0*.

avatar van Barry83
Haalt niet het niveau van Hasta la Vista

Wat een leuke film zeg, ik was een beetje bang dat deze flauw en voorspelbaar zou zijn, maar hij was precies het tegenovergestelde.
Op het laatst heb ik zelfs een traantje gelaten

avatar van john mcclane 2
Een mooie vertaling van het naar het blijkt betere gezien de score hier van hasta la Vista .
Die heb ik dus niet gezien,maar de adoptatie van de Belgisch flick mag er zijn.
Sympathiek ,nergens vals sentiment .
Uitstekend rol ,,,zowel de drie jongens , maar de rol van Margot ros ( bekend van toren c) is ook een vermelding waard .
Goed. Mooi .

Had liever Maaike Meyer gezien ipv Margot Ros

avatar van Elchapo
Wat een negatieve reacties!!!!! Maar goed,ieder het zijne. Ik heb er om gelachen en het heeft ontroerende momenten.acteerwerk slecht??? Nou ga maar eens als gezond persoon volledig verlamd in een rolstoel zitten......4 stars.

avatar van john mcclane 2
bart007bond schreef:
Had liever Maaike Meyer gezien ipv Margot Ros

Vind ik persoonlijk ook een veel mooiere vrouw,,,maar dat was juist niet de bedoeling.
Met frisse tegenzin van de Margot ros die in niet bepaald een love interest moet zijn .

avatar van Mark de Jong
Leuke film.

Klopt ook wel, maar vind haar gewoon zo ongelooflijk knap.

Wat een flauwe film, acteerwerk onvoldoende en het verhaal rammelt aan alle kanten.

avatar van Arri
Wat fijn om soms een film tegen te komen waar je nog niks van af weet. Totaal gemist dat deze is uitgekomen. Overigens ook de Belgische versie waar dit blijkbaar een remake van is gemist.

De poster en titel deden mij een beetje vermoeden dat ik naar een soort van Renesse of Sneekweek ging kijken, gelukkig zat ik er ver naast.

Totaal verrast met wat ik zag: zowaar een film met een hart, karakterontwikkeling en fijne humor. Goed zeg!

Wel prima.

Ik heb het Vlaamse origineel niet gezien, maar als ik de trailer zie, lijkt het vrijwel woord voor woord een kopie te zijn.

Het gegeven is best leuk, maar echt meeslepend wordt het niet. Lakemeier zet, als jongen met een hersentumor, wel een sympathieke rol neer. Jammer genoeg is het een enorm voorspelbare film, wat enorm veel afbraak doet aan het einde. Kwam nu enorm over als een poging tot last-minute tranentrekkerij.

Toch is het wel een charmante film die wel zijn hoogtepunten kent. Over heel de roadtrip hangt een luchtige sfeer en af en toe doen zich leuke momenten voor. Nooit echt moeten lachen, maar ook zeker niet verveeld.