- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Filmgames
- Horrorfilm Challenge
Horrorfilm Challenge
MovieMind
-
- 6943 berichten
- 0 stemmen
#6 I Am Not a Serial Killer (2016) - 104 minuten - FTV
https://www.moviemeter.nl/images/cover/231000/231487.jpg?cb=1530600612
Eigenlijk meer een thriller/mystery dan horror, toch vond ik het wel een aardig gemaakt filmpje.
Max Records en Christopher Lloyd zetten hun rol goed neer en het verhaal vond ik ook interessant genoeg.
Een paar (persoonlijke) minpuntjes vond ik het einde dat wat makkelijk eindigde en meer mystery had mogen blijven, ik bedoel het had voor mij zonder een zichzelf kenbare slechte cgi alien gemogen.
Ook weten we (als we series als criminal minds mogen geloven
) dat als er in zo'n klein amerikaans dorp/stadje een seriemoordenaar actief is die meerdere mensen heeft vermoord waarbij op een gegeven moment ook nog eens twee agenten, dat de FBI zich daar wel op zou gaan richten. Maar niets van dat, zelfs de lokale politie vond ik wat beperkt.
Maargoed, zo kun je nog wel meer puntjes belichten (zoals dat ook bij de "betere films" kan).
Het is dan ook geen topper, maar wel een aardig tussendoortje.
DjFrankie
-
- 3422 berichten
- 3505 stemmen
FTV 2 punten (6)
https://loudgreenbird.files.wordpress.com/2016/05/may.jpg?w=775
Leek me wel een film voor mij, maar viel toch wat tegen. Hele lange aanloop van een uur voor de horror begint.
Daarna gaat het snel en is de film zo voorbij.
Wat wel goed was het verhaal van eenzaamheid. Dat krijgt hier een mooie wending en het einde is dan het meest doeltreffend.
Shinobi
-
- 4305 berichten
- 2551 stemmen
#02. The House with a Clock in Its Walls (2018) - 105 minuten - FTV.
https://i.imgur.com/mHANwTF.jpg
Verrassende familiefilm met goede horrorelementen van Eli Roth die de grenzen opzoekt van het toelaatbare in dergelijke films.
IH88
-
- 9733 berichten
- 3185 stemmen
2. Trick 'r Treat (2007) - MovieMeter.nl
FTW - 2 punten.
Totaal - 4 punten.
http://www.standbyformindcontrol.com/wp-content/uploads/2013/11/359_1_mg_1401.jpg
wendyvortex
-
- 5196 berichten
- 7272 stemmen
#5 Taste of Fear (Scream of Fear) (1961) - 78 minuten - FTV
Hele spannende thriller met horror-elementen, Hammer productie en met een bijrol van Christopher Lee. Niet de gebruikelijke gothic horror die je dan zou verwachten, we zitten gewoon in de tegenwoordige tijd ... 1961 that is. Stijlvol, goed uitgevoerd en toch wel zeer verrassend plot, ondanks het feit dat bepaalde elementen wel eens vaker zijn gebruikt. Puntje-van-de-stoel-liefhebbers: aanrader!
(4*)
Kondoro
-
- 11521 berichten
- 2865 stemmen
Verenigde Staten
Horror
92 minuten
https://www.moviemeter.nl/images/cover/1119000/1119008.jpg?cb=1537355314
Ik ben eigenlijk niet echt ondersteboven van deze film, vond hem eerlijk gezegd heel erg tegen vallen als ik eerlijk mag zijn. Om alvast in de horror stemming te komen had ik besloten deze gisteren maar even op te zetten, ik kwam hem toevallig tegen op Netflix en aangezien ik mijn nieuwe televisie in volle glorie aan het testen ben vond ik dit ook wel een mooie gelegenheid om dat eens te doen en, om een beetje bij te blijven in de gaande challenge natuurlijk ?.
Baggerman
-
- 10839 berichten
- 8284 stemmen
5. Don't Be Afraid of the Dark (2010) FTV 1*
https://terrordaves.files.wordpress.com/2011/08/afraid_of_the_dark_20111.jpg
Guillermo del Toro presents....
Dit zinnetje deed me een beetje denken aan het reclamespotje waarin Herman den Blijker ineens die smerige blikgroente ging promoten!
Nee, dit lijkt in niets op mijn favoriete film van GdT en ik snap zijn associatie met deze film dan ook totaal niet. Katie Holmes als stiefmoeder die het wel snapt maar die niets doet. Guy Pearce als de eeuwig alles ontkennende sukkelvader en een volledig charismaloos meisje zijn bang voor een soort kleine doodshoofdaapjes?? Echt nergens eng, ik heb hulpeloze ringslangen en spitsmuizen rondom mijn huis die me nog meer schrik aanjagen dan deze wezentjes!
Voorts is veel nogal donker gefilmd, zelfs met mijn tv op zijn allerbrightest zag je nog niets (als er al wat te zien was?)!
Helemaal niets dit. Zonde van de tijd.
Baggerman
-
- 10839 berichten
- 8284 stemmen
6. Häxan (1922) FTV 3,5*
http://www.simbasible.com/wp-content/uploads/2017/01/1-5.png
Wel even wat anders dan een Charlie Chaplin film! De 'diashow' in het begin vond ik wel wat tam en zorgde ervoor dat ik bijna afhaakte. Daarna werd het snel beter met verzorgd uitziende taferelen en sfeervolle beelden. Qua pathetisch acteerwerk kenmerkend voor de stomme film viel het ook erg mee.
Wat betreft de heksen en heksenvervolgingen niets nieuws voor mij. Geïnteresseerden hierin zou ik dan ook de Tsjechoslowaakse film Kladivo na Carodejnice (1970) (Witches' Hammer) willen aanraden, waarin een soortgelijk onthutsend beeld van de heksenjagers geschetst wordt. De duivel vond ik wel erg gaaf ontworpen in deze film!
Vanuit een filmhistorisch perspectief is dit nog steeds een heel bijzondere film.
john mcclane 2
-
- 3489 berichten
- 6576 stemmen
#7 Blood Fest (2018) - 90 minuten-FTV
" are you ready to make a horror movie to end all horror movies"?
Het gemiddelde hier deed me voorbereiden op een zeer middelmatige ervaring.
Dat was niet het geval , ik heb er echt van genoten , het was een met liefde voor het genre / ode aan het genre gemaakte film in de trant van Scream en The Cabin in the Woods en dat beviel dus prima .
was gewoon leuk .
DjFrankie
-
- 3422 berichten
- 3505 stemmen
FTV 2 pt (8)
Goeie film, bleef me boeien hoewel ik de clue vrij vlug door had. Muziek en locatie zijn geweldig gecast, en ook het vele zingen (ben allergisch voor musicals) kon me hier niet storen. Duurde ook niet lang en had uiteraard met de verhaalijn te maken. Leuk
Noodless
-
- 10044 berichten
- 6180 stemmen
FTV - 97 min.
https://instabamm.com/wp-content/uploads/2018/08/The-Nun-Movie-2018-Poster-Valak.jpg
Verrassend goed gezien sommige zeer negatieve kritieken die de film totaal willen neer halen.
Om te beginnen vind ik de film beter dan The Conjuring I en II, de films van Annabelle en zeker die van Insidious. Dus ik heb een heel andere mening hierover. Ik begrijp de kritiek van het aantal jump scares die zeker naar het einde te veel aanwezig zijn, maar er zaten toch een paar degelijke bij. Ik heb deze film samen met 5 andere collega's gezien in de bioscoop en moet zeggen dat deze toch wel verschillende keren geschrokken zijn van de verschillende jump scares. Ja, voor mij werkte het ook vaak niet ( misschien dat we ook veel horrorfilms zien en daarom ook niet zo snel meer verrast worden) , maar voor de gemiddelde filmkijker toch best geslaagd zou ik dan zeggen. Het ligt allemaal hoe je het bekijkt. Maar de film heeft heel wat andere pluspunten zoals de locatie en de sfeer. Voor mij dik in orde. Taissa Farmiga, onbekend gezicht voor mij, speelde een overtuigende rol. Ook de figuur The Nun zelf vond ik best creepy. Prachtig hoe haar schaduwen verdwalen in het klooster. En het klooster is fenomenaal. Het verhaal wordt rustig opgebouwd en heeft een leuke twist in petto. Die hallucinaties worden prima ingekaderd in het verhaal. Naar het einde verwatert het allemaal wat, maar het blijft voldoende spannend. We hebben ons goed geamuseerd. Tof filmpje ! 7/10
Woland
-
- 4796 berichten
- 3818 stemmen
8. The Autopsy of Jane Doe (2016)
Verenigd Koninkrijk, FTV
https://www.moviemeter.nl/images/cover/245000/245525.300.jpg?cb=1492808522
De film was me al eerder aangeraden, maar het was er nog niet van gekomen. En The Autopsy of Jane Doe was inderdaad een geslaagde horrorfilm. Het is weer eens wat anders, met een eerste helft waarin we focussen op de autopsie van Jane en alle mysterieuze zaken die aan het licht komen, en een tweede helft waarin de hekserige ellende losgaat op de arme patholoog-anatomen. Een aparte setting die wat traag opbouwt, maar wel bakken met sfeer heeft en zeker gedurende de eerste helft blijft verrassen. Het tweede deel komen we in iets bekendere wateren, maar alsnog behoorlijk de moeite waard. 3.5*
joolstein
-
- 10841 berichten
- 8933 stemmen
17 Imprint (2006) 4*
FTV - 2 punten
Totaal: 34 punten
http://www.kennelco.com/wp-content/uploads/2015/06/Imprint.jpg
Takashi Miike’s bijdrage aan Masters of Horror; Imprint was er één die veel commotie veroorzaakte. Het zal te aanstootgevend zijn en daarom geweigerd door Amerikaanse tv-zender Showtime voor uitzending. De aflevering werd dan ook bewaard voor de dvd-uitgave. Tja, voor tv-publiek kunnen de expliciete scènes misschien als schokkend worden ervaren. Maar Horror-liefhebbers zijn echter wel wat gewend! Ja, het is soms verontrustend (het is Miike), en ja, er is soms grafisch gore te zien (het is en blijf natuurlijk Miike) maar hé, dit is juist prima horror! Horror zoals horror hoort te zijn! Regisseur Takashi Miike baseerde zijn film op een klassiek Japans verhaal getiteld "Bokkee Kyotee", geschreven door Shimako Iwai. Opvallend aan de film was ook hoe makkelijk dit alles werd getoond. Want naast de centraal staande martelingen, die de grote horror-attractie vormt. Zijn er gruwelijkheden die zonder veel aandacht worden getoond maar die eigenlijk best heftig zijn (een abortus, foetussen die als afval de rivier in worden gedumpt en geweld tegen vrouwen) Helaas is niet alles even goed! Zo is de keuze voor B-acteur Billy Drago een stuk minder (het dramatische gedeelte ging verloren) en dat daardoor onontkoombare de voertaal Amerikaans werd was ook niet geslaagd. De Japanse tegenspelers vallen tegen omdat ze taal niet goed machtig waren. De film is visueel prachtig om te zien en met de goede grafisch gore is dit voor mij één van de betere afleveringen van de Masters of Horror-serie.
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
9. Vamp (1986)
FTV - 2 punten
Totaal: 18 punten
Zoals de titel al aangeeft een vampierenfilm. Ik had op iets gehoopt in de stijl van Fright Night, maar dat is het dus helemaal niet geworden. Het verhaal speelt zich af in een stadje dat 's avonds verandert in een soort vampierenoord. Een groot gedeelte is in en rond een stripclub. Niet dat je op veel naakt moet hopen, het is allemaal erg tam en veel met die vervelende neonlichten. Qua actie, gore en verhaal stelt het ook niet al te geweldig veel voor om over de saaie karakters maar te zwijgen. Het verhaal sleept zich traag voort en lijkt ook geen zekere richting of doel te hebben. Nochtans is het idee wel goed, het zoeken van strippers voor een party. Eigenlijk wel benieuwd wat Henenlotter hiervan zou hebben gemaakt zoiets als Frankenhooker was ook wel leuk geweest. En die Grace Jones vond ik maar een lelijk scharminkel. Kom nog wat punten bij voor dat kleine vampiermeisje, zij was wel cool.
Cikx
-
- 2120 berichten
- 1083 stemmen
7. Mandy (2018) - 120 minuten
FTV
2 punten – 27-09-2018 (7 films, 13 punten)
https://i.redd.it/7w7dpsyccmm11.gif
Wow, wat een krankzinnige trip!
Toen de film opende met Starless van King Crimson, een van mijn favoriete nummers aller tijden, wist ik dat dit niet meer fout kon gaan. Twee uur lang werd ik meegevoerd door ronkende soundtrack en de bedwelmende beelden gehuld in een waas van geel, rood en blauw. Niets minder dan een audiovisueel meesterwerk. Wat ben ik blij dat ik deze film in de cinema heb mogen aanschouwen. Net zoals films als Beyond the Black Rainbow (2010), Enter the Void (2009) en Mother! (2017) is ook Mandy op de eerste plaats een ervaring die je het beste kunt ondergaan onder het genot van een stevige beeld- en geluidsinstallatie. Deze film zal dan ook nooit op die manier tot zijn recht komen op een laptopschermpje.
Het verhaal is simpel: Mandy en Red (zal vast geen toeval zijn dat het openingsnummer uit het King Crimson album met dezelfde naam komt) wonen vredig samen in een bescheiden huisje midden in een afgelegen bos. Nadat de leider van een groep religekkies geobsedeerd raakt door Mandy beveelt hij zijn apostelen om haar te ontvoeren zodat hij haar kan inwijden in hun cult. Mandy is echter niet onder de indruk van cultleider Jeremiah en dat komt haar duur te staan. Red, die met eigen ogen aan heeft moeten zien wat haar werd aangedaan is uit op wraak. Het verhaal dient voornamelijk als kapstok voor de hallucinante nachtmerrie die Cosmatos ons voorschotelt. Waar veel style-over-substance films met dezelfde aspiraties de neiging hebben om het plot zo abstract mogelijk te maken zodat er geen touw meer aan vast te knopen is, doet Mandy het tegenovergestelde. De verhaaltechnische rode draad en de gegronde emotionele lading zorgen ervoor dat je je 100% kunt inleven in de bizarre droomwereld vol gemuteerde LSD-bikers, occulte artefacten en astrologische vergezichten. Ik heb magical realism zelden zo doeltreffend verwezenlijkt zien worden. Vanwege de mix tussen hedendaagse referenties en fantasy-horror elementen voelt het alsof je je in een andere dimensie op deze planeet waant. Terugkijkend naar Beyond the Black Rainbow is het ook geen verassing dat Cosmatos hiertoe in staat is, in Mandy komt hij echter nog een stapje dichter bij perfectie.
Ondanks dat de film twee distinctieve helften kent, blijft de stijl consistent. Het is enkel de toon die verandert. De lome, dromerige sfeer die aanwezig is wanneer we kennis maken met Red en Mandy schakelt in de tweede helft over naar een intense wraakexercitie gevuld met kettingzaag battles, afgehakte hoofden en bloedfonteinen. Maar zelfs die uitspattingen zijn op een artistieke manier binnen de perken gehouden. In andere woorden, wie een groot splatterfeest verwacht zal van een koude kermis thuis komen. Als ik één minpuntje zou moeten noemen zou het dan ook zijn dat Cosmatos regelmatig door middel van intense scènes de indruk wekt dat vanaf dat moment alle remmen losgaan, waarna hij bij de daaropvolgende scène weer rustig zijn tijd neemt met als gevolg dat die opgebouwde intensiteit weer verloren gaat. Ik ben er echter van overtuigd dat dit bij de tweede kijkbeurt veel minder opvallend zal zijn.
De acteerprestaties zijn uitstekend. Riseborough heeft een perfect passende uitstraling, Roache is geniaal als pathetische cultleider en Cage is weer helemaal in zijn element. Cage is op momenten zo krankzinnig dat je erom moet lachen terwijl je met hem meeleeft en dat werkt verrassend goed. Er zit sowieso best wel wat geslaagde humor in de film. Met name de Cheddar Goblin zal van de nodige cultstatus gaan genieten.
Het is niets minder dan geniaal hoe Cosmatos een hoop pulpy grindhouse horrorelementen in een uitermate sfeervol art-house jasje heeft weten te gieten zodat zelfs ik ervan heb kunnen genieten.
Dat Cosmatos na twee films al zo'n eigen stijl heeft weten te ontwikkelen belooft veel goeds voor de toekomst. Ook Cage heeft bewezen dat het nog lang geen tijd voor hem is om achter de geraniums te gaan zitten en ik kijk dan ook enorm uit naar zijn aanstaande project met mad genius Sion Sono. Ik ben bang dat ik er niet aan ontkom om een nieuwe plek vrij te maken in mijn top 10. Met twee top 10 noteringen kan filmjaar 2018 nu al niet meer stuk wat mij betreft.
5.0*
morpheus2000
-
- 599 berichten
- 10389 stemmen
FTV - 95 min - 2 punten - (27-09-2018)
Totaal: 8 punten
https://www.moviemeter.nl/images/cover/559000/559648.jpg?cb=1487438036
Leuke film, met een aantal schrikmomenten erin, waarvan 1 die ik totaal niet zag aankomen.
3*
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
FTV - 2 pnten
Totaal: 20 punten
http://www.cine-partout-toutletemps.fr/articles/wp-content/uploads/pulsions-6.png
De Palma is niet echt de man van de logica meer van de stijl en de manier waarop hij de dingen filmt. Een van de herkenbare trucjes die hij soms gebruikte was de split screen, hier ook aanwezig. Het verhaal is simpel geen al te veel subplotjes en heeft een hoog deja vu gehalte. Anderen merkten al terecht op dat hij leentje buur heeft gespeeld bij Hitchcock maar hij wist het dan net iets interessanter te maken. Vrij snel had ik ook al door hoe de vork aan de steel zit en dan is het vooral wachten tot de moordenaar wordt gevat. Had gerust 15 tot 30 minuten korter gekund. Leuke rol vooral van Nancy Allen, hier een pak aardiger dan haar bitch rol uit Carrie (1976).
IH88
-
- 9733 berichten
- 3185 stemmen
FTW - 2 punten
Totaal - 6 punten
3*
Noodless
-
- 10044 berichten
- 6180 stemmen
17 Alla Ricerca del Piacere ( aka Amuck 1972 )
FTV - 98 min.
Pluspunten zijn vooral de kleurenpracht, de locaties, de fotografie en natuurlijk de twee vrouwelijke hoofdrolspeelsters met in het bijzonder Barbara Bouchet als Greta. Het verhaal valt enigszins wel mee om te volgen, maar naar het einde verliest de film toch wel wat kracht door zeer simpele wendingen en eenvoudige kills. Hier had toch wel meer ingezeten mits iets meer vernuft in het plot. De scène van de eendenjacht en de lesbische scène ( weliswaar kort ) zijn de momenten van de film. Leuk zijn ook de verschillende shots van Venetië en de erotische dansjes tijdens de muziekdeuntjes die komen van een LP.
6,5/10
wendyvortex
-
- 5196 berichten
- 7272 stemmen
#6 Stephanie (2017) - 89 minuten - FTV
https://static.filmvandaag.nl/covers/105000/105133.jpg
Ik ben heel blij met iedere nieuwe horrorfilm die nog een beetje verrassend uit de hoek wil komen en dat lukt deze Stephanie vrij aardig. Meisje alleen in huis met vrolijke popjes, kleurkrijtjes, knuffel en een mes in het plafond .... okay en tussen het zappen van My Little Pony naar andere vrolijke tekenfilmpjes zien we wel iets van een ramp of invasie of ... ja in plaats dat dat kind nou eventjes ons de kans geeft om te zien wat zich er nou precies aan de hand is zitten we al weer bij de troetelbeertjes. Kijk lekker zelf, dat kleine meisje doet het overigens heel erg aardig. Beetje M. Night Shyamalan-achtig-filmpje.
(4*)
MovieMind
-
- 6943 berichten
- 0 stemmen
#7 Happy Death Day (2017) - 96 minuten - FTV
https://www.moviemeter.nl/images/cover/1114000/1114227.jpg?cb=1506786915
Het concept van Groundhog Day verwerkt in een horrorfilm, ik had het nog niet eerder gezien.
Vond het wel leuk gevonden, het concept is natuurlijk een mystery daarom staat er ook horror/mystery, maar er had net zo goed horror/komedie kunnen staan.
De kills zijn wat gematigd en hadden van mij wat heftiger gemogen, maar buiten dat was het een grappig filmpje waarbij ik met sommige scenes toch wel moest lachen. 
Prima mee vermaakt!
john mcclane 2
-
- 3489 berichten
- 6576 stemmen
#8-Monkey Shines (1988) -113 minuten-FTV.
Dankzij tip van Noodless deze erg leuke verassing gezien .
Dat is altijd wel een leuke bijkomstigheid van zo"n challenge .
George A. Romero is natuurlijk in meester in het horror genre , en dat zie je er zeker van af .
Leuk dat het geen zombie film is, want eerlijk gezegd kijk ik zo nu en dan nog , maar geen super grote fan.
het tempo is wat traag, wat ook wel zijn charme heeft.
Het hele idee met die aap als killing source is erg leuk gevonden , en het was wonderbaarlijk hoe je zonder enige vorm van cgi toch volledig gelooft wat die aap allemaal doet en zelfs denkt .
De soundtrack was ouderwets geweldig, kun je erg van genieten .
Niet super spannend , maar wel onderhoudend . En zeker een voldoende waard .
ruim zelfs . 3,5*.
DjFrankie
-
- 3422 berichten
- 3505 stemmen
FTV 2 pt (10)
https://pmcvariety.files.wordpress.com/2018/06/incident-in-a-ghostland.jpg?w=1000
Beste horror film van dit jaar so far. Duurde ff voor we het begrepen maar geweldige wendingen en moves in deze film. Psychologische horror van de hoge plank.
Hollywood007
-
- 3342 berichten
- 3846 stemmen
Een op een minst gezegd speciale film. Zeker in de tijd waarin hij gemaakt is. Hij zal toen zeker voor de nodige ophef gezorgd hebben. De acteerprestaties zijn goed (christopher Lee is altijd goed in mijn ogen) en het verhaal op zich is dat ook. Maar waar het voor mij fout loopt zijn de opeenstapeling van rare beelden, die weliswaar mooi in beeld gebracht z
ijn, maar die lijden wat af van het verhaal. Ook het feit dat ik het einde al kende (thx remake
) maakte het geheel wat minder spannend.
En oh ja, voor wie het wil weten, ik blijf nog wel effe op mijn roze wolk zitten. Burton was maar enkele minuten in de zaal. Hij heeft enkel de inleiding gedaan en was dan weer weg. Maar toch was het geweldig om een legende in levende lijve te zien. Hij zag er zelfs beter uit dan ik verwacht had. One happy Holly

Baggerman
-
- 10839 berichten
- 8284 stemmen
7. Wait until Dark (1967) FTV 3*
https://ritalovestowrite.files.wordpress.com/2013/10/waitarkin1.jpg
Film die inderdaad met een flinke korrel zout moet worden genomen. Ik kan me wel voorstellen dat het toentertijd een geweldige thriller was, want het is nog steeds wel spannend. Audrey Hepburn is hier wel een mooie vrouw in, zeg! Arkin zet wel een mooi sinister type neer. Deze twee zorgen ervoor dat de film toch bekijkenswaardig blijft en mij vermaakte.
DjFrankie
-
- 3422 berichten
- 3505 stemmen
6 When the Bough Breaks (2016)
FTV 2 pt (12)
Wat dit met horror te maken heeft, okay het zij zo. Thriller en meer niet. Verhaal is niet origineel, je weet wat er gaat gebeuren alleen niet hoe. dat weet ik nu dus. Ik vond deze ook niet heel spannend, maar een zesje verdiend deze film wel.
IH88
-
- 9733 berichten
- 3185 stemmen
4. Verónica
FTW - 2 punten
Totaal - 8 punten
https://www.horrornewsnetwork.net/wp-content/uploads/2018/03/DKJsEl3WsAA5CCI-Edited-1030x527.jpg
3.5*
DjFrankie
-
- 3422 berichten
- 3505 stemmen
7 Doghouse (2009)
FTV 2 (14)
http://www.365horrormovie.com/wp-content/uploads/2010/11/doghouse_xl_02-film-A.jpg
Niet geheel mijn ding. Vrij flauwe zombie film met soms wel humoristische momenten. De kill met het halve flesje vond ik weer goed gevonden, maar bv. de rol van de vrouw waarop je kon stemmen was me niet geheel duidelijk. Einde tsa had dit ook graag anders gezien.
MovieMind
-
- 6943 berichten
- 0 stemmen
#8 Revenge (2017) - IMDb - 108 minuten - FTV
https://www.moviemeter.nl/images/cover/1114000/1114435.jpg?cb=1522442184
Een film vol met flauwekul en onlogische/onrealistische gebeurtenissen.
De gore momenten zien er overigens wel goed uit, maar verder vond ik het niet zo bijzonder.
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
11. Haevnens Nat (1916) aka Blind Justice
FTV - 2 punten
Totaal: 22 punten
https://thumbs.gfycat.com/MistySmartAfricanaugurbuzzard-size_restricted.gif
Voordat Christensen het geweldige Häxan had gemaakt, kwam deze weinig bekende film. Het is meer een drama dan een horror. Deze is bij momenten best wel spannend en een aantal scènes bij nacht in het landhuis helpen ook voor een wat donkere sfeerschepping. Het is een film met een eenvoudig doch pakkend verhaal dankzij de prestaties van de regisseur zelf als Strong John en Karen Caspersen als Ann. Verder is er ook nog een nevenplot met een professor Wilken een trainer van olifanten bij het circus dat uiteindelijk ook een stukje in de puzzel is. Uiteindelijk kon ik het allemaal goed voorspellen, maar de sfeer en het is een vrij dynamisch stuk (niet zo statisch zoals veel silents) maken er een aangenaam kijkstuk van. Heel knap is de scène waarin vader en zoon vanuit een moeilijke positie (vastgebonden en gevangen in een kast) de hulp van de politie proberen in te roepen.
Een heel leuke cameratrucje is wanneer Strong John door het sleutelgat loert naar Anne en je als kijker het net op de dezelfde manier kan ervaren (zoals je in de GIF afbeelding kan zien).
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.