Blood Fest (2018)

Komedie / Horror

geregisseerd door Owen Egerton
met Robbie Kay, Jacob Batalon en Seychelle Gabriel

Horrorfans en cinefielen verzamelen zich op een festival dat zich wijdt aan de meest iconische horrorfilms. Daar aangekomen blijkt de charismatische organisator achter het evenement een duistere agenda te hebben. Een voor een leggen de aanwezigen het loodje en alle hoop rust op drie tieners die hun handen in elkaar slaan om elke krankzinnige persoon een kopje kleiner te maken.

avatar van tattoobob
Toffe poster....dit lijkt wel wat te gaan worden.

avatar van Kondoro0614
Super vette poster, en een erg vette trailer.

avatar van Daan258
Dit lijkt me een leuk werkje:)

avatar van joolstein
Idd, een mooie poster maar als ik de trailer bekijk gaat dit vermoedelijk enorm tegenvallen!

Wel een leuke film....

De film begint goed en komt lekker snel op gang, bevat lekker veel gore en er zitten leuke horrorkarakters in die soms verwijzen naar andere horrorfilms. Ik had misschien wel een paar echte legendes verwacht maar helaas.
Het begin van bloodfest zelf vond ik iets te snel/te veel, ik had het liever wat meer opbouwend willen zien maar aan de andere kant was het wel lekker over de top.
De komedie kant vond ik teleurstellend.....

avatar van Kondoro0614
Geinige B-film die helaas in de trailer wat leuker om te zien was dan de hele zit. Toen ik zag dat hij klaar was om te kijken heb ik hem gelijk opgezet, een b-film kan soms best verassend uit de kast komen en ik had stiekem gehoopt dat ‘Blood Fest’ dit ook ging doen.

De cast deed het prima, geen grote bekende cast maar ook niet ontzettend slecht geacteerd. Met een paar leuke tieners gaan we de film snel door, en word er niet snel stil gezeten om even rustig te praten, er gebeurd altijd wel iets.

De film had veel weg van ‘The Cabin in the Woods’ en was qua concept dan ook niet héél erg orgineel. We volgen wederom een aantal mensen die met computers horror wezens kan aansturen en mensen zo proberen te vermoorden, zombies, vampieren of een slasher, je hebt ze er allemaal tussen zitten. Dus of ik daar nou bepaald een fan van was, nee dan pas ik. Ik vond ‘The Cabin in the Woods’ namelijk ook niet geweldig en ook ‘Blood Fest’ dringt zo niet goed binnen.

Het verhaal was redelijk. We volgen een groep vrienden en horror fanaten die na het veel besproken ‘Blood Fest’ willen. Ze gaan er heen en het blijkt geen normale avond te worden, ze komen terecht in een heuze bloedbad. Ze moeten zien te overleven tegen verschillende vijanden en raken constant één voor één hun vrienden kwijt. Ze moeten alles op alles zetten om te overleven wat niet al te makkelijk gaat, zeker niet als er op ze gejaagd word maar ook weer niet.. Wisselvallig.

Al om al, over het algemeen een prima film om te kijken. Heerlijke b-niveau horror die nergens echt héél speciaal of succesvol wist te worden. Qua horror kwam de film best goed over, en was de film best strak. Achja, het was prima te doen maar niks spectaculairs.

avatar van joolstein
Als je je film "Blood Fest" noemt, schep dat natuurlijk verwachtingen en kan je die ook maar beter waar maken! En dat doet deze door media- en entertainmentbedrijf Rooster Teeth (zend ook via een you-tube-kanaal uit en is vrij populair) geproduceerde film. Op het gebied van bloed is het een waar feestje! Helaas is de rest van de film een stuk wisselvalliger. De naam van de film refereert naar een fictief horrorfestival. Waar fans naar hartenlust zich bang kunnen laten maken door enge clowns, zombies, griezelige poppen, psycho-killers, vampieren, gekken met kettingzagen, donkere kelders, hutje in het bos (inspirator 'Cabin in the Woods’) en al de rest. Natuurlijk is er iets niet in de haak en de personages moeten dan volgens de vaststaande regels van de horror zien te overleven. Gelukkig wordt er niet veel tijd verpruts voor karakterontwikkeling of andere onzinnigheid. Echter zit juist in de verwijzing naar die regels een beetje het probleem, nergens suggereert de film dan ook dat als je de regels overtreed het slecht met je afloop. Het is een Horror-komedie dus zijn er ook grappen. Deze treffen niet altijd doel maar zijn gelukkig van een beter caliber dan wat doorgaans als grappig wordt gezien. En er zaten zeker een paar zeer goede grappen in de film (de grap met Zachary Levi (toekomstige Shazam!) en Tangled was super) De cast bestaat uit het drietal; Dax (Robbie Kay (Hannibal Rising),zijn vriendin Sam (Seychelle Gabriel (The Spirit), en Krill (Jacob Batalon (Avengers: Infinity War Spider-Man: Homecoming) leverde leuk acteerwerk. Echter Vader van Dax, Dr. Conway (Tate Donovan (Manchester by the Sea) en Ashley (Barbara Dunkelman) deden het dan weer veel minder goed. Gelukkig is de film wel vermakelijk, worden er veel horrorfilms (zowel oud als nieuw) genoemd en had ik gedurende 90 minuten absoluut plezier. Door de film heen is er prima humor te vinden en tussen de drie hoofdpersonages is een goede chemie en zijn redelijk charmant. De film bewandelt de bekende paden maar is een prima film!

avatar van john mcclane 2
" are you ready to make a horror movie to end all horror movies"?

Het gemiddelde hier deed me voorbereiden op een zeer middelmatige ervaring.
Dat was niet het geval , ik heb er echt van genoten , het was een met liefde voor het genre / ode aan het genre gemaakte film in de trant van Scream en The Cabin in the Woods en dat beviel dus prima .
was gewoon leuk .

avatar van Noodless
Wat een heerlijk horrorfeest !
Echt genoten van dit leuk horrorwerkje dat eigenlijk op alle vlakken positief was. Het thema rond een horrorfestival met killers, zombies, clowns, overvloedige kettingzagen, angstaanjagende poppen, vampieren, en tal van verwijzingen naar bekende films zoals Cabin in the Woods, Saw, Scream, ... staat bol van geweldige horrorelementen en leuke grapjes. Het ziet er allemaal ook heel tof uit. Vlot tempo en heel wat kills passeren de revue. Ook het acteerwerk was acceptabel en de onderlinge chemie was zeker aanwezig.
Er zitten ook wat verrassende elementen in de film zoals de opzet, het doel van het horrorfestival, diegene die de touwtjes in handen heeft en bepaalde personages die het loodje leggen. Snap het laag gemiddelde hier ook niet zo goed. Zeer vermakelijk filmpje ! 7,5/10

avatar van Corcicus
Begint als een schaamteloze mockbuster van Hell Fest, maar blijkt uiteindelijk beter te zijn of in ieder geval een pak origineler.

avatar van jeroentjuhhhhh
Type horrorkomedie waar we er de laatste jaren steeds meer van te zien krijgen. Zeer zelfbewust, zelfbenoemend en altijd refererend naar de huidige of klassieke meta van het genre. Ik vind het, hoewel goedkoop scoren, vaak wel leuk. Het is humor die je als casual horrorfan voor het merendeel makkelijk meekrijgt, maar het vuurt ze soms ook zo snel en tussen neus en lippen door af, dat je het maar net moet weten (They're not Boyle's and Snyder's, vond ik wat dat betreft wel een geinige). En dat maakt het net iets leuker dan de meeste soortgenoten.

Is verder gelukkig ook niet vies van wat cheesy blood & gore, dus ook op dat vlak weet het wel de belofte in te lossen. De opzet met het grootschalige festival is om duidelijk budgetaire redenen niet altijd even overtuigend (Hell Fest had meer dan 4x het budget), maar soms telt het idee voor twee. Verder wel herkenbaar een product van Roosterteeth. Buiten de bekende koppen, past het qua humor en toegankelijkheid ook wel in hun filosofie.

avatar van Collins
Een film die eigenlijk maar één ding uitschreeuwt en dat is: gein trappen. De hele film bestaat uit onzinnigheid, waanzin en absurdisme. Een film zonder veel serieuze inhoud dus. Een film die met recht als een splatter komedie betiteld kan worden. Best leuk is ie.
Ergens kort na aanvang hoor je heel even een dun laagje serieuze kritiek. Humoristisch aangezet, dat wel. Maar toch. De kritiek richt zich op het falende griezelgehalte van de moderne horrorfilm. Althans als je de organisator van het filmfestival waar het verhaal zich afspeelt mag geloven, die in zijn openingsrede het gebrek aan shock in moderne horrorfilms aan de kaak stelt. De man wekt met zijn speech enigszins de verwachting dat deze film alle shockerende hoeken van het horrorgenre tot op de bodem gaat uitdiepen en van nieuw elan gaat voorzien. Dat doet de film echter niet.
Integendeel zelfs. De film staat bol van vertrouwde schrikeffecten en put vrolijk uit het reservoir met horrorfilmclichés die juist in de eerdere toespraak nog ter discussie stonden. In plaats van korte metten, worden de clichés gekoesterd. En ach, hoe voorspelbaar het dan allemaal ook is, het gebruik van de clichés heeft absoluut iets eigens en is gewoon erg grappig.
De film is een hommage. Verwijzingen naar bekende horrorfilms zijn er genoeg. Leuk. De verscheidenheid aan horrordreiging die passeert is dientengevolge groot. Zombies, vampiers, monsters, poppen, psycho killers etc. Alle onderdelen en personages uit het genre komen voorbij. Een heel afwisselend filmpalet ontstaat. Veel horroractie gegarandeerd. Veel horroractie geslaagd.
Het is vooral de losse en luchtige insteek die de film leuk maakt. Scherpe en melige oneliners en dialogen, afwisselende vormen van dreiging, fijne effecten en veel vaart. Fast Food horror ten top. Met het accent op humor. Met het accent op entertainment. Met het accent op lol.
En dat is leuk.

avatar van Hollywood007
Zeer zeer zeer leuke film bleek dit te zijn. Precies waar ik van hou. Horror-comedy die heel meta is en vooral met veel liefde voor het vak is gemaakt.
What a ride! Het is fun, entertaining, bloody, creepy clowns, scary dolls, vampires, zombies,... Zo veel nods naar andere horror films en director's. I wanna go to blood fest!
Deze ga ik nog heel veel herbekijken!

jeroentjuhhhhh schreef:
Type horrorkomedie waar we er de laatste jaren steeds meer van te zien krijgen.

Als je nog aanraders hebt... Graag!

avatar van jeroentjuhhhhh
Hollywood007 schreef:

Als je nog aanraders hebt... Graag!

Hmmm, de meeste (bekende, recente) zie ik al wel tussen jouw stemmen staan.

Wellicht is Life After Beth iets? Dead Shack, Night Watchmen, Deathgasm, Night of Something Strange, Freaks of Nature, All Cheerleaders Die, Slaughterhouse Rulez en als je helemaal over de top wilt: Dude Bro Party Massacre.

avatar van Hollywood007
Thx jeroentjuhhhhh ik ga ze allemaal checken

avatar van barcam
Amusante horror komedie met tal van verwijzingen naar klassiekers in het genre.
Luchtige boel die geen seconde verveelde.
Aanrader.