Little Monsters (2019)

Verenigd Koninkrijk / Australië / Verenigde Staten
Komedie / Horror

geregisseerd door Abe Forsythe
met Lupita Nyong'o, Alexander England en Josh Gad

Dave is een uitgerangeerde muzikant die vrijwillig meewerkt aan het begeleiden van de kleuterklas-studiereis van zijn neefje, nadat hij gevallen is voor de onverschrokken onderwijzeres, Miss Caroline. De bedoelingen van Dave worden bemoeilijkt door de aanwezigheid van 's werelds beroemdste kindershow-persoonlijkheid, Teddy McGiggle, die een concurrent is voor de affecties van Miss Caroline. Eén ding waar geen van hen rekening mee heeft gehouden, is een plotselinge zombie-uitbraak. Zal Dave een keer boven zichzelf uitstijgen en kans maken bij Miss Caroline of zijn de zombies hem te snel af?

Heerlijk uitgewerkt. Geen hoogvlieger, maar de Australische botte humor werkt erg goed. Geen Amerikaanse puriteinse zaken hier gelukkig. Lupita is een feest om naar te kijken en acteert hier heel leuk. Dun beginnetje, maar vooral Josh Gad maakt veel goed. Prima zombiekomedie

Chainsaw schreef:
De zombiekomedie is nog lastiger dood te krijgen dan de ondode antagonisten zelf. Neem alleen dit jaar al: Jim Jarmush kwam met The Dead Don’t Die en over enige tijd zien we Woody Harrselson en vrienden terugkeren in Zombieland: Double Tap. Tussen die twee is hier Little Monsters. En nee, dat is niet een remake van die film met Fred Savage en Howie Mandel. Het is de tweede horrorfilm van 2019 voor Lupita Nyong’o, die eerder dit jaar nog een fantastische rol had in Us. Alle mannelijke personages die juffrouw Nyong’o zien lijken meteen als een blok voor haar te vallen en ik snap heel goed dat je meteen verliefd op haar kan worden. Juf Caroline straalt, zingt, zorgt en als puntje bij paaltje komt schopt ze ook nog een heleboel kont. Het is misschien een minder diepgaande rol dan in Us, maar alsnog laat Nyong’o zich van haar beste kant zien.

Maar ze is niet de enige, ook Alexander England - de échte hoofdrolspeler van de film - is sterk als sympathieke egoïst en idioot. Verder zit de film naast levende doden ook vol met kleine kinderen en ook deze doen het stuk voor stuk enorm leuk. Het jochie dat het neefje van England speelt is énorm aandoenlijk en de kids doen voortreffelijk werk. En zelfs Josh Gad - de komiek met het motto ‘hoe harder ik schreeuw, hoe grappiger ik ben’ - is zelfs aardig op zijn plaats. Toegegeven, hij wordt iets teveel gebruikt, de momenten met hem gaan iets te lang door. Maar alsnog is hij verantwoordelijk voor een paar hele geestige momenten. Wie een brute horrorfilm verwacht kan bedrogen uitkomen. Sure, er is de nodige gore, maar Little Monsters is toch vooral een komedie. Hier en daar zit een vleugje drama en de film kent een paar aardige bloederige taferelen, maar het is vooral een hoop slapstick en erg leuk gekibbel tussen een boel kleurrijke personages.

Little Monsters is niet vernieuwend, daarvoor zijn er teveel zombiekomedies als dit gemaakt. Maar Abe Forsythe doet wel heel veel goed. Qua timing, personages, sfeer; het klopt allemaal. Het zijn niet non-stop enorm hoogstaande grappen die op je worden afgevuurd, maar ik heb anderhalf uur met een grote grijns zitten kijken. Een film - en een poster - om heel vrolijk van te worden.

4 sterren.

Helemaal mee eens. Heb goed gelachen en je moet dit sowieso niet te serieus bekijken. Prima filmpje

avatar van Shinobi
"It's part of the game. The zombies are not real."

Wat een welkome verrassing.

Nadat zijn relatie is stukgelopen gaat Dave tijdelijk inwonen bij zijn zus Tess en haar zoontje Felix. Dave is een typische zakkenwasser die buiten het oprichten van een band weinig heeft bereikt. Wanneer hij Felix naar school brengt, valt hij gelijk voor de charmes van juf Miss Caroline en besluit zich spontaan op te geven als begeleider van een schoolreisje naar een kinderboerderij. Dit uitje neemt op slag een andere wending aan wanneer er zombies ontsnappen uit de naastgelegen militaire installatie.

De zombies worden meer als subplot gebruikt om de boel op gang te zetten, want in de basis is deze film een uiterst charmante romcom, ondanks de grove humor van tijd tot tijd. Ik kan mij voorstellen dat kijkers met een andere insteek nogal bedrogen kunnen uitkomen, maar als je hier open-minded ingaat, kan je nog eens positief verrast worden. Er zit namelijk meer dan genoeg in om je te vermaken.

Lupita Nyong'o is ongetwijfeld de ster van de show; het is werkelijk waar een genot om te zien hoe haar vrolijkheid zo aanstekelijk werkt. Dit vormt een leuke dynamiek met het personage van Alexander England dat op den duur sympathieker wordt. Josh Gad als schmierende kindervriend Teddy McGiggle mag zeker niet vergeten om genoemd te worden. Dat de zombies slechts een bijrol hebben vergeet je al gauw wanneer Miss Caroline weer een liedje inzet op haar ukelele.

Al met al is 'Little Monsters' een erg vermakelijke film geworden. Op voorhand had ik eigenlijk niet verwacht dat een dergelijke mengelmoes zou werken, echter slaagt Abe Forsythe er wonderbaarlijk in.

3,5 Sterren.

De film probeert vanalles te zijn en verliest daardoor zijn waarde. Een beetje comedy , beetje horror en wat romance door mekaar. Soms werkt dat maar hier is het resultaat een zwak en flauw afkooksel.

Enige reden om eventueel te kijken is die Lupita , werkelijk een bloedmooie vrouw.

avatar van cantforgetyou
Vreselijke slechte film. Bijna alles en iedereen is irritant in deze film. Slechte muziek, stomme humor, vreselijke personages, slechte kills, weinig zombies, geen spanning, etc. Dit moet je niet gaan zien. Zonde van je tijd.

Ik vind dit meer een film vanaf 12 jaar. Ons gezin heeft er met veel plezier naar gekeken. Een keer iets anders dan de doorsnee horrorfilm eigenlijk.

avatar van Grsbk
Leuke film met een erg leuke rol van Lupita Nyong'o

avatar van Ajax&Litmanen1
Mjah. De film begon best leuk met die kinderen voor blijven houden dat het allemaal een spelletje was, maar verzandde al snel in een hoop geschreeuw en flauwe momenten. Ik heb me er steeds minder mee vermaakt en uiteindelijk was het ook geen voldoende meer waard. De film weet ook niet goed of het nu horror, actie of komedie moet zijn.