Good Boys (2019)

Komedie / Avontuur

geregisseerd door Lee Eisenberg en Gene Stupnitsky
met Jacob Tremblay, Keith L. Williams en Brady Noon

Ondanks alle waarschuwingen het speelgoed niet aan te raken maken Max en zijn twee beste vrienden na een feestje per ongeluk een drone stuk. Hierop besluiten ze een vervanging te regelen. Ze laten hun schoollessen voor wat het is en gaan naar de San Fernando Valley waar ze, alweer, foute beslissingen maken. Al snel worden gestolen drugs en politie deel van hun reis.

avatar van notoirefilmhater
- That's a tampon.
- What's it for?
- Girls shove it up their butthole to stop babies from coming out.

Intelligente, scherpe en realistische comedy, ruim voldoende, maar ook geen extreme hoogvlieger (vooral vanwege gebrek aan originaliteit).
Sommige mensen klagen dat het flauw en puberaal is, maar dat zijn gasten van die leeftijd precies.

avatar van notoirefilmhater
macrobody schreef:
Ik heb hier hartelijk om kunnen lachen. Ik weet niet of het met Nederlandse ondertitels ook zo leuk is want er zitten toch een hoop teksten in die zich moeilijk laten vertalen. Ik bedoel, hoe vertaal je zoiets:
We'll cock-block anyone
that gets near Brixlee.

Soms een beetje aan de schreeuwerige kant maar dat werd dan weer gecompenseerd met serieuze gesprekken over het opgroeien en wie je vrienden zijn. Al met al erg grappig.

Geen idee waarom mensen nog Nederlandse ondertitels gebruiken. Ik gebruik altijd Engelse ondertitels als ondersteuning.

notoirefilmhater schreef:

In dit genre ben ik het zeker met je eens, grappen worden vaak flauw vertaald. In serieuzere genre's prefereer ik gewoon Nederlandse ondertiteling. Ik kan prima Engels, ik spreek het zelfs goed maar mijn moedertaal is Nederlands. Ik denk in het Nederlands en daarom heb ik het liefst gewoon ondertiteling in mijn eigen taal.
Daarbij zag ik deze in de bioscoop, daar had ik geen keuze.

Over de film, ik vond hem erg leuk. Dit is echt het soort film waar je niet met volle verwachting in moet gaan, maar gewoon op een zorgeloze middag of avond eens moet bekijken. Ik kijk niet vaak naar komische films, dus dit was wel weer eens verfrissend en verveelde eigenlijk geen moment. Ik vond het zelfs jammer toen de aftiteling in beeld kwam, dat heb ik ook niet vaak.

Is het de beste film van het jaar? Het zal waarschijnlijk niet in de top-lijstjes op nummer 1 terecht komen, maar het scoort bij mij persoonlijk wel hoog.

avatar van schumacher
Ik dacht eerst van dat zal niet veel soeps zijn maar het was echt wel goed. Aantal keer kunnen lachen, vlot tempo, kijkt lekker weg, heel vermakelijke film.
En die gasten spelen ook heel goed.

Ik lees hier saai? Absoluut niet.
Het acteren niet goed? Ben ik ook al niet mee eens, die jonge gasten doen dat al heel goed.

Ik vond deze beter dan superbad.

avatar van extremezz
Flauwer dan verwacht, de zwakke volwassen grapjes uit een kindermond werken niet altijd ..Was ik nu dronken geweest of high dan kreeg hij misschien een 3.

Leuke film. Niet alle grappen zijn even geslaagd, maar ik heb toch geregeld moeten lachen. De belevingswereld en problemen van begin-tieners worden ondanks de botte en vaak flauwe humor geloofwaardig en herkenbaar neergezet. En Good Boys is vlot en kort genoeg om te blijven boeien. Hoewel het laatste deel het sentiment wel een graadje minder mag naar mijn smaak, is dit een prima coming of age comedy.

avatar van Ajax&Litmanen1
Leuke mix van coming of age elementen in combinatie met die Seth Rogen-humor. Grofgebekt en lomp dus. Hilarisch vind ik het nooit worden, vermakelijk is het wel en met anderhalf uur is de speelduur ieder geval prima. Vaak vind ik kindacteurs vrij irritant, maar deze gastjes doen het best leuk, al heeft hun volwassen houding na een tijdje wat minder impact en kennen we het wel. Wat dat betreft heb ik liever de jongens van South Park.

avatar van IH88
“We're in sixth grade now. We need to start doing sixth-grade things.”

Prima coming of age film. De hoofdrolspelers zijn hier een stuk jonger dan normaal gesproken het geval is in dit soort films, en Tremblay, Williams en Noon hebben een geweldige chemie. De expliciete humor zorgt soms voor wat ongemakkelijke situaties, maar dat is ook de grote kracht van de film.

Met op het laatst nog wat oprechte en sentimentele momenten, zonder dat het ten koste gaat van de humor en het plezier. Dit zijn drie vrienden die bijna iedere minuut van de dag samen optrekken, en dat dit langzaam verandert door verschillende interesses (zonder elkaar helemaal uit het oog te verliezen) is iets wat we allemaal wel hebben meegemaakt.

avatar van filmkul
Aardige komedie. Het verhaal is een leuke kapstok voor vooral puberale humor. De film kijkt lekker vlot weg. Helaas is het bij deze film ook zo dat de grappen in de trailer beter uit de verf komen dan in de gehele film. Maar desondanks blijft het best amuserend. De hoofdrolspelers zijn aardig op elkaar ingespeeld. Best vermakelijk. 3.0/3.5

Dat gilletje steeds van die donkere jongen, hahahah.

Banale puberkomedie met hier en daar best wat leuke grappen. Wanneer het de bedoeling was van de filmmakers om er een ietwat ondeugende klucht van te maken, dan zijn zij daarin redelijk geslaagd. Door de bank genomen is het evenwel niet het soort humor dat ik erg kan waarderen. Dat zal wel aan mij liggen.

avatar van tattoobob
Heerlijk filmpje met een goede cast,de humor was van een leuk niveau...ik heb een paar keer goed hard gelachen.
De drie kids spelen leuk en zijn nergens irritant(dat wil nog wel eens gebeuren in zulke films).
Kortom een aanrader voor wie van een beetje poep en plas humor houd.

avatar van Jeilloc
"No more Taco Tuesday?"

Verfrissende coming of age comedy. Goeie cast, vooral Tremblay acteert verrassend goed, goeie humor en een killer soundtrack met een Nederlands tintje (Yellow Claw)

avatar van brabusRUS
Ontzettend grappig

Ik heb echt een aantal keren krom gelegen van het lachen. Ik verwachtte een brave kinderfilm, maar dit is alles behalve dat. Een stuk grover en daarmee ook zeker toegankelijk voor volwassenen. Ik ging stuk wanneer hij hij die analbeats als cadeau geeft en er bij zegt 'They are an-al'.

Als je wilt lachen, dan is dit zeker een film die je moet kijken.

Uitstekende film waarin drie jongens flink in de problemen raken als ze naar een feestje willen gaan. Leuke situaties die elkaar in een vlot tempo opvolgen en de korte speelduur maken dit een onderhoudende film. Er valt meer dan genoeg te lachen en ook de dialogen zijn best spits (helemaal omdat ze gesproken worden door de drie jochies). Een kleine 4.0 sterren.