Good Boys (2019)

Komedie / Avontuur

geregisseerd door Lee Eisenberg en Gene Stupnitsky
met Jacob Tremblay, Keith L. Williams en Brady Noon

Ondanks alle waarschuwingen het speelgoed niet aan te raken maken Max en zijn twee beste vrienden na een feestje per ongeluk een drone stuk. Hierop besluiten ze een vervanging te regelen. Ze laten hun schoollessen voor wat het is en gaan naar de San Fernando Valley waar ze, alweer, foute beslissingen maken. Al snel worden gestolen drugs en politie deel van hun reis.

Vanaf 22 augustus in de bioscoop (Universal Pictures International)

ik heb er echt zin in

avatar van Alexander1900
Het acteren is niet al te best maar verder ziet het er aardig uit. Ik ben benieuwd!

avatar van Seam
Ja Tremblay lijkt iedere film wel slechter te worden helaas. Maar het concept is wel redelijk.

avatar van Ajax&Litmanen1
R-rated komedie 'Good Boys' verovert Amerika | Filmtotaal filmnieuws

Scoort goed in Amerika. Ben benieuwd. Kende 'm tot dit bericht niet eens.

avatar van SuperSideSwipe
Matig, had er veel meer van verwacht.

Echt een gevalletje "alle leuke grappen zaten al in de trailer".

avatar van richiedoom
Mijn god wat een draak. En de hele zaal maar bulderen van het lachen gisterenavond, bij mij kon er nog geen glimlach vanaf. Ik voelde me als Maarten van Rossem tussen carnaval vierende mensen. Anderhalf uur kan soms zo lang duren, en bij deze film had ik na een uur al zoiets van, hij zal nu toch wel klaar zijn?

Leuk hoor, drie irritant slecht acterende kinderen om de haverklap 'Fuck' horen schreeuwen en seksgrapjes (soms bewust, soms onbewust) laten maken. Het zal wel aan mij liggen, ik kon er letterlijk geen moment om lachen. Dat deze film scoort in Amerika verbaast me dan weer niets, typische Amerikaanse platte poep- en pies humor. Ach, ieder zijn meug...

richiedoom +1 Echt niks leuks kunnen ontdekken

avatar van rep_robert
Ik heb genoten van de hele film. Al verbaasde ik me er toch wel over hoe jong de zaal was.
Er zullen vast wat ouders met hun kinderen tussen hebben gezeten en dachten, wat moet ik hier nu mee.

De film is vanaf minuut 1 gewoon grappig. Al is het wel humor dat je moet liggen. Het voelt echt "Apatow-ish" aan. De trailer met producer Seth Rogen aan het bureau gaf gewoon precies aan wat je van de film kan verwachten. Houd je hier niet van? Skip de film vooral. Het is gewoon een soort van Superbad, maar dan met 12 jarigen.

Het verhaal draait om de drie leuke kinderen, die zichzelf de "Bean Bag Boys noemen. Ze beleven een bizarre dag die van kwaad tot erger loopt en uiteindelijk zelfs tot wijze lessen leidt. Het gaat gepaard met veel seks en-drugsgrappen en natuurlijk een hoop gevloek. Het leuke aan deze vriendschap is dat de jongens zich al volwassen voelen en proberen te gedragen, maar tegelijkertijd nog zo onwetend zijn over alles. Hetzelfde geldt eigenlijk voor die popiejopie jongens. Ze nemen zichzelf zo serieus en denken dat ze alles weten, maar ze zijn eigenlijk vooral jong en hilarisch. Dit werkte heel goed in de film.
Soms merkte ik ook dat je voor een aantal grappen wel wat ouder moest zijn om ze te begrijpen, waar het voornamelijk om film en serie referenties gaat.

Ik heb uiteindelijk de hele film met een flinke lach in de stoel gezeten. Ik heb genoten van begin tot eind.
Dit genre ligt mij gewoon. Gewoon een stel kinderen die een bizarre dag meemaken en er ook les uit trekken.

avatar van Shinobi
"Hey Stranger Things, go fuck yourself."

Een aardige kopie van 'Superbad'.

Er wordt een simpel plot opgezet rondom drie twaalfjarige vrienden die voor het eerst naar een zoenfeest gaan. Naast het feit dat de drie überhaupt niet weten hoe ze moeten zoenen, raken ze verstrikt in een deal waar ze drugs moeten kopen voor hun oudere buurmeisjes. Zoals verwacht loopt alles verkeerd en lijkt het zoenfeest verder dan ooit.

Je krijgt een leuk kijkje in de belevingswereld van deze twaalfjarigen. Ze denken immers van alles iets af te weten, maar in werkelijkheid zijn het slechts naïeve jochies die bijvoorbeeld een sekspop aanzien voor een reanimatiepop om hun zoenkunsten op te oefenen. Jacob Tremblay, Keith L. Williams en Brady Noon doet het hierin naar behoren, hoewel ze vrij schreeuwerig overkomen. Maar in deze opzet werkt het prima.

Echt veel heeft 'Good Boys' niet om het lijf, maar als kijker merk je daar weinig van. De snelle pacing zorgt er namelijk voor dat de ene gestoorde situatie de andere al gauw opvolgt; er valt altijd wel wat te lachen. Er zit een hoop platte humor en grofheid in de film verwerkt waar je weliswaar van moet houden, maar als je eenmaal aan boord bent, dan staat je een dolle rit te wachten. Het coming-of-age aspect is overigens een leuke touch, maar helaas te mager uitgewerkt.

Al met al een erg vermakelijke comedy, mits je van platte humor houdt. Ik heb hier in ieder geval goed om kunnen lachen.

Dikke 3,0 sterren.

lekker vlotte film en vanaf het begin hilarisch.. de trailer geeft exact weer wat je de hele film door kan verwachten dus een deel van de grappen hadden we al meegekregen. Dat drukte de pret niet

avatar van mrklm
Superbad was voor mij één van de sleutelfilms van de jaren '00 en de makers van dat bescheiden meesterwerkje proberen iets te nadrukkelijk het succes van die film te evenaren. Sterker nog: het scenario van Good Boys had best de eerste versie van Superbad kunnen zijn. Veel elementen uit die komedie zijn hier aanwezig: jongens wiens grote mond hun gebrek van levenservaring maskeert en die op een odyssee gaan naar een winkelcentrum 4 kilometer (!) verderop, allemaal om ervoor te zorgen dat ze naar een feestje gaan waar één van hen hoop het meisje van zijn dromen te kunnen zoenen. Natuurlijk heeft een eerste versie een aantal goede momenten, waaronder de scène waarin de jongens hun kuskunsten oefenen op een 'reanimeerpop' en hun ontvangst van Claude [Stephen Merchant], een man die een waardevolle Magic-kaart (toch?) komt kopen en de vele taalkundige misverstanden zorgen ook regelmatig voor een stevige gniffel. Maar het plot is onnodig ingewikkeld en zwak uitgewerkt, alsof het verhaal ten dienste staat van een grap in plaats van andersom. Daardoor doet de humor regelmatig geforceerd aan en dien je genoegen te nemen met een onevenwichtige komedie met hier en daar een lachbui.

avatar van Shadowed
Lol.

Een film die eigenlijk volkomen nergens op slaat, maar daardoor ergens nog best leuk is. Wat mij betreft kies ik ook deze gewoon als ik deze en Superbad moest kiezen. Alhoewel het net zo druk is, was de humor hier ook echt best wel geinig, en in Superbad vond ik het te schreeuwerig en geforceerd.

De kinderen doen het allemaal vrolijk. Je zou denken dat de doorbrekende Tremblay de film op z'n schouders zal nemen, maar niets is minder waar. De absolute winnaar van het trio was voor mij absoluut Noon. Wat een energie komt er opeens uit dat ventje zeg.

De film slaat nergens op en gaat ook nergens over. Het lijkt eigenlijk vooral ter plekke te zijn verzonnen wat er na elke scene gebeurd. Van een script lijkt nauwelijks sprake, behalve dat de kinderen zeker niet op elke puberale dialoog gekomen zouden zijn.

Maar het is luchtig en best grappig zo. Mede door de energie van het trio en het vlotte, doordenderende tempo van de film is het best leuk. De film gaat echt als een sneltrein voorbij, en dan heb je tenminste ook echt iets aan de regie.

Voor de rest is dit een ideale film voor diegene die in een snelle komedie bui is. Met een biertje en wat hapjes is deze film ideaal eigenlijk. Ik heb me niet verveelt. Ben benieuwd wat Noon eigenlijk gaat doen in de toekomst, ik zie een best goede carrière.

avatar van Mescaline
Mescaline (moderator)
Weinig verwacht, zelfs gedacht(door de trailer) dat Seth Rogen een rolletje in de film zou hebben, maar dat was duidelijk niet het geval.
Deze film is mij 100% meegevallen, de kinderen spelen de rollen erg leuk en duidelijk met speelvreugde! De grappen zijn ook best met momenten gewaagd en er waren veel momenten waar een groot gedeelte van de zaal begon te lachen, dit versterkt het wel de film in de bioscoop te zien. Films zoals dit zijn er al genoeg van, het is eigenlijk een soort American Pie met een iets jongere cast, maar hoe inspiratieloos dit misschien ook mag klinken, het werkt wel!

Misschien ga ik de film(als hij nog even mocht draaien) nog wel een keertje meepakken, het een prima tijdsinvulling.

avatar van rep_robert
Twee keer gezien inmiddels... Dit soort films kan ik geen genoeg van krijgen

avatar van SaintEye
Erg leuke film. Op de juiste momenten laat de film zien zichzelf niet al te serieus te nemen. Dit, terwijl de film wel degelijk mooie en herkenbare facetten van het leven aansnijdt. Al met al een prima balans tussen vermaak en inhoud.

Heb een aantal keer hardop moeten lachen, iets wat ik niet al te vaak meemaak.

avatar van John Milton
Eerlijk is eerlijk: ook ik heb een aantal keer hardop gelachen en in een andere bui had ik wellicht makkelijk 3,5* uitgedeeld. Maar misschien is die bereidwilligheid al verschoten met Booksmart, wat mij betreft de betere film van de 2 R-rated comedies waar ik naar uitkeek deze zomer.

Ik ben niet zo van de komedies, maar af en toe eentje zoals dit kan ik best waarderen, al ligt het niveau niet zo hoog. Denk dildo’s, kinderen die aan anal beads snuffelen, en schaamhaar in de mond krijgen omdat ze oefenen hoe te kussen op een sekspop. Dat soort humor.

Niet heel verfijnd inderdaad, maar het werkt vaak aardig genoeg om Good Boys de moeite waard te laten zijn, en dat komt grotendeels door de kindacteurtjes en timing.

Ik heb gigantisch veel gelachen tijdens de film maar je moet er wel van houden.

avatar van BlueJudaskiss
Aardige film waar ik blanco in ging en me uiteindelijk redelijk mee heb vermaakt.

Aangenaam is dat er een redelijke afwezigheid is van vlogs, mobiele telefoons en dat soort zaken, ik vond het lekker rustig. Tempo was prima, en leuk om te zien dat de personages ook daadwerkelijk werden gespeeld door mensen die daadwerkelijk die leeftijd hadden. De aanwezigheid van Stephen Merchant was een onverwachte verrassing.

Ik werd alleen een beetje melig van het constante gevloek. Maakt me normaal niet zoveel uit, maar het was hier te veel van het goede. Ik dacht eerst nog dat het vanwege het idee was dat de jongetjes zich groter voordeden dan ze waren, maar wanneer zelfs de volwassen personages het woord gebruikten vond ik het vervelend worden.

Evengoed een lekker tussendoortje.

avatar van Walter S.
Ja, leuk, aardig, helemaal niet slecht. Maar wel weer heel Amerikaans. Poep, sex, drugs en zero subtiliteit. Desondanks best aardig.

avatar van mjk87
De trailer gaf ergens een heel verkeerd beeld met een groot verhaal vol gangsters, maar in het geheel was daar geen sprake van. Het verhaal is heel klein gehouden en door de jonge leeftijd van de personen wordt dat vanzelf groot, wat dat betreft werd hun leefwereld goed geraakt en heb ik me prima vermaakt. Wel is de hele gimmick dat kinderen grof zijn niet per se heel grappig en men doet er verder weinig origineels mee. Hard lachen heb ik vrijwel niet gedaan, maar anderhalf uur heb ik me ook geen moment verveeld. Lekkere soundtrack, luchtig sfeertje en een dag later alweer vergeten, maar och. 3,0*.

avatar van Verkaazde
Hele grappige film. Lag steeds in een deuk

avatar van Mescaline
Mescaline (moderator)
Ook een 2de keer in de bios beviel prima, blijft een erg fijn filmpje om naar te kijken met genoeg geslaagde humor, een lekker vlot tempo en een hoop speelvreugde. ☺️

avatar van Daan258
Zeker geen slechte comedy dit.
Het is inderdaad een soort Superbad versie met jonge kinderen.
Van het verhaal moet de film het niet hebben maar ik heb wel de gehele film met een glimlach zitten kijken. Heel erg grappig word het niet vaak (op een paar scenes na). maar alles behalve saai en de kinderen acteerde allemaal best oké

Een dikke 3,0*
6,5/10