Good Boys (2019)

Komedie / Avontuur

geregisseerd door Lee Eisenberg en Gene Stupnitsky
met Jacob Tremblay, Keith L. Williams en Brady Noon

Ondanks alle waarschuwingen het speelgoed niet aan te raken maken Max en zijn twee beste vrienden na een feestje per ongeluk een drone stuk. Hierop besluiten ze een vervanging te regelen. Ze laten hun schoollessen voor wat het is en gaan naar de San Fernando Valley waar ze, alweer, foute beslissingen maken. Al snel worden gestolen drugs en politie deel van hun reis.

avatar van notoirefilmhater
- That's a tampon.
- What's it for?
- Girls shove it up their butthole to stop babies from coming out.

Intelligente, scherpe en realistische comedy, ruim voldoende, maar ook geen extreme hoogvlieger (vooral vanwege gebrek aan originaliteit).
Sommige mensen klagen dat het flauw en puberaal is, maar dat zijn gasten van die leeftijd precies.

avatar van notoirefilmhater
macrobody schreef:
Ik heb hier hartelijk om kunnen lachen. Ik weet niet of het met Nederlandse ondertitels ook zo leuk is want er zitten toch een hoop teksten in die zich moeilijk laten vertalen. Ik bedoel, hoe vertaal je zoiets:
We'll cock-block anyone
that gets near Brixlee.

Soms een beetje aan de schreeuwerige kant maar dat werd dan weer gecompenseerd met serieuze gesprekken over het opgroeien en wie je vrienden zijn. Al met al erg grappig.

Geen idee waarom mensen nog Nederlandse ondertitels gebruiken. Ik gebruik altijd Engelse ondertitels als ondersteuning.

notoirefilmhater schreef:

In dit genre ben ik het zeker met je eens, grappen worden vaak flauw vertaald. In serieuzere genre's prefereer ik gewoon Nederlandse ondertiteling. Ik kan prima Engels, ik spreek het zelfs goed maar mijn moedertaal is Nederlands. Ik denk in het Nederlands en daarom heb ik het liefst gewoon ondertiteling in mijn eigen taal.
Daarbij zag ik deze in de bioscoop, daar had ik geen keuze.

Over de film, ik vond hem erg leuk. Dit is echt het soort film waar je niet met volle verwachting in moet gaan, maar gewoon op een zorgeloze middag of avond eens moet bekijken. Ik kijk niet vaak naar komische films, dus dit was wel weer eens verfrissend en verveelde eigenlijk geen moment. Ik vond het zelfs jammer toen de aftiteling in beeld kwam, dat heb ik ook niet vaak.

Is het de beste film van het jaar? Het zal waarschijnlijk niet in de top-lijstjes op nummer 1 terecht komen, maar het scoort bij mij persoonlijk wel hoog.

avatar van schumacher
Ik dacht eerst van dat zal niet veel soeps zijn maar het was echt wel goed. Aantal keer kunnen lachen, vlot tempo, kijkt lekker weg, heel vermakelijke film.
En die gasten spelen ook heel goed.

Ik lees hier saai? Absoluut niet.
Het acteren niet goed? Ben ik ook al niet mee eens, die jonge gasten doen dat al heel goed.

Ik vond deze beter dan superbad.

avatar van extremezz
Flauwer dan verwacht, de zwakke volwassen grapjes uit een kindermond werken niet altijd ..Was ik nu dronken geweest of high dan kreeg hij misschien een 3.

Leuke film. Niet alle grappen zijn even geslaagd, maar ik heb toch geregeld moeten lachen. De belevingswereld en problemen van begin-tieners worden ondanks de botte en vaak flauwe humor geloofwaardig en herkenbaar neergezet. En Good Boys is vlot en kort genoeg om te blijven boeien. Hoewel het laatste deel het sentiment wel een graadje minder mag naar mijn smaak, is dit een prima coming of age comedy.

avatar van Ajax&Litmanen1
Leuke mix van coming of age elementen in combinatie met die Seth Rogen-humor. Grofgebekt en lomp dus. Hilarisch vind ik het nooit worden, vermakelijk is het wel en met anderhalf uur is de speelduur ieder geval prima. Vaak vind ik kindacteurs vrij irritant, maar deze gastjes doen het best leuk, al heeft hun volwassen houding na een tijdje wat minder impact en kennen we het wel. Wat dat betreft heb ik liever de jongens van South Park.

avatar van IH88
“We're in sixth grade now. We need to start doing sixth-grade things.”

Prima coming of age film. De hoofdrolspelers zijn hier een stuk jonger dan normaal gesproken het geval is in dit soort films, en Tremblay, Williams en Noon hebben een geweldige chemie. De expliciete humor zorgt soms voor wat ongemakkelijke situaties, maar dat is ook de grote kracht van de film.

Met op het laatst nog wat oprechte en sentimentele momenten, zonder dat het ten koste gaat van de humor en het plezier. Dit zijn drie vrienden die bijna iedere minuut van de dag samen optrekken, en dat dit langzaam verandert door verschillende interesses (zonder elkaar helemaal uit het oog te verliezen) is iets wat we allemaal wel hebben meegemaakt.

avatar van filmkul
Aardige komedie. Het verhaal is een leuke kapstok voor vooral puberale humor. De film kijkt lekker vlot weg. Helaas is het bij deze film ook zo dat de grappen in de trailer beter uit de verf komen dan in de gehele film. Maar desondanks blijft het best amuserend. De hoofdrolspelers zijn aardig op elkaar ingespeeld. Best vermakelijk. 3.0/3.5

Dat gilletje steeds van die donkere jongen, hahahah.

Banale puberkomedie met hier en daar best wat leuke grappen. Wanneer het de bedoeling was van de filmmakers om er een ietwat ondeugende klucht van te maken, dan zijn zij daarin redelijk geslaagd. Door de bank genomen is het evenwel niet het soort humor dat ik erg kan waarderen. Dat zal wel aan mij liggen.

avatar van tattoobob
Heerlijk filmpje met een goede cast,de humor was van een leuk niveau...ik heb een paar keer goed hard gelachen.
De drie kids spelen leuk en zijn nergens irritant(dat wil nog wel eens gebeuren in zulke films).
Kortom een aanrader voor wie van een beetje poep en plas humor houd.

avatar van Jeilloc
"No more Taco Tuesday?"

Verfrissende coming of age comedy. Goeie cast, vooral Tremblay acteert verrassend goed, goeie humor en een killer soundtrack met een Nederlands tintje (Yellow Claw)

avatar van brabusRUS
Ontzettend grappig

Ik heb echt een aantal keren krom gelegen van het lachen. Ik verwachtte een brave kinderfilm, maar dit is alles behalve dat. Een stuk grover en daarmee ook zeker toegankelijk voor volwassenen. Ik ging stuk wanneer hij hij die analbeats als cadeau geeft en er bij zegt 'They are an-al'.

Als je wilt lachen, dan is dit zeker een film die je moet kijken.

Uitstekende film waarin drie jongens flink in de problemen raken als ze naar een feestje willen gaan. Leuke situaties die elkaar in een vlot tempo opvolgen en de korte speelduur maken dit een onderhoudende film. Er valt meer dan genoeg te lachen en ook de dialogen zijn best spits (helemaal omdat ze gesproken worden door de drie jochies). Een kleine 4.0 sterren.

Grappig en leuk filmpje
Ik heb me niet verveeld

avatar van Grindhouse62
scorsese schreef:
Prima omschreven. Wij hebben deze film zojuist gezien en hebben enorm genoten en gelachen. Wat ons betreft mag hier een deel 2 van komen. 3.5

Zeer geslaagde komedie met onze grof gebekte cast.

avatar van aspers
Ik had eerlijk gezegd een enorm platte, flauw komedie verwacht met de nodige sex, poep en plas grappen. Maar niets is minder waar! Ik betrapte mij er op dat ik af en toe toch wel nét iets te hard moest lachen. Heerlijk!

Het is een van de leukste komedies geworden van de laatste tijd met een goed vlot verhaal met de nodige afwisseling. De aanwezige sex grappen zijn zo leuk verpakt dat het nergens vunzig of plat wordt. Het klopt gewoon. De jonge kids die denken dat ze alles wel weten, maar ondertussen.... Haha... Ik herken hier zooooo mijn jonge kids in!

Aanrader!! Zeker in deze tijden met alleen maar negatief (corona) nieuws.

avatar van Phantasm
De jongetjes acteren wel aardig goed en verder een erg leuke film om naar te kijken, ook de humor is leuk bedacht.

avatar van geezoes
Grappigste film sinds tijden. Ontzettend gelachen.

avatar van Thomas83
Wat een tegenvaller. Mijn verwachtingen waren niet per se hoog, maar als je leest dat wat mensen die aan de film Superbad hebben gewerkt betrokken waren verwacht je toch op zijn minst nog wat redelijks. Dat had ook makkelijk gekund, want er zit best potentie in de film met een aantal geslaagde en zelfs relatief slimme grappen, en Lucas wordt erg leuk gespeeld door Williams. Helaas worden goede ideeën alleen niet altijd even goed uitgewerkt, en de film barst van de platte en repetitieve humor. 2.0*.

Leuk ja.

Niet zoveel van verwacht, dit soort films vind ik meestal niet echt leuk. Ofwel zijn de kinderen wat ouder en dan is het vaak nogal plat schreeuwen en teveel wiet/booze gedoe. Of de kinderen zijn jonger en dan is het vaak erg braaf en flauw. Maar deze weet een leuk midden te vinden.

Kindjes doen het wel aardig, maar zijn niet altijd even grappig. Behalve dan Williams, die is best geniaal. De rest van de cast doet het best aardig, paar leuke cameos (Merchant natuurlijk), al hadden er wat gekkere bijpersonages bij gemogen.

Maar de humor is verder best leuk. Paar keer aardig gelachen, de grappen zijn op zich niet zo héél verrassend, maar wel goed uitgevoerd. Verder ook een aangename lengte en een redelijke constante wat de humor betreft. Einde wat meliger uiteraard, maar niet echt overdreven dramatisch. Best tof allemaal.

avatar van El ralpho
Hey, Stranger Things - go fuck yourselves!

Er is geen genre zo persoonlijk als komedie. Waar de een schaterlachend over de grond rolt van het lachen, is het de ander zijn humor niet en visa versa. Good Boys blijkt over het algemeen goed in de smaak te vallen bij het grote publiek maar ik kon hier niet veel mee. Ik vond de meeste grappen flauw en voorspelbaar en van onvoldoende hoog niveau om je echt te laten lachen. Laat een aantal kinderen veel schuttingtaal gebruiken en met moeilijke woorden smijten waarvan men de betekenis niet kent, en de regisseur dacht dat hij al een heel eind was volgens mij.

Hoewel de cast veel plezier lijkt te hebben gehad met het maken van deze film, sloeg deze zelfde positieve energie niet op mij over. Ik kan mij voorstellen dat Good Boys al een stuk in ranking stijgt als je rond dezelfde leeftijd bent als de hoofdrolspelers, of zelf ouder bent van kinderen rond dezelfde leeftijd, maar ik vond Good Boys - op enkele leuke quotes na- meestal gewoon niet grappig genoeg.

avatar van stuffie
Ik snap niet dat ze zulke jonge kinderen zo laten praten en doen in een film. Het lijkt wel alsof het normaal is. Zat me er de hele tijd aan te ergeren. Verder was er ook niet veel aan. Ik heb heb nog wel afgekeken, dus blijkbaar toch ook weer geen 1 ster waard.