Summer of 84 (2018)

Canada / Verenigde Staten
Drama / Thriller

geregisseerd door François Simard, Anouk Whissell en Yoann-Karl Whissell
met Graham Verchere, Caleb Emery en Tiera Skovbye

Zomer 1984: Davey, Tommy, Dale en Curtis zijn 15 jaar oud en leven een zorgeloos bestaan. Totdat ze het vermoeden krijgen dat Davey’s buurman, een politieagent, misschien de seriemoordenaar is die steeds op het lokale nieuws is. De jongens beginnen een onderzoek dat al snel steeds gevaarlijker wordt.

Bijzonder slecht filmpje. Super traag en langdradig.
Een kinderfilm met enkele belachelijke horror scènes, en grof taalgebruik.
Het kind dat de hoofdrol heeft is zeer irritant.

avatar van Abe Sjipkop
Gister deze film gekeken en ik moet zeggen dat hij lekker wegkeek. Heeft inderdaad wel wat van Stranger Things. Goede jaren 80 sfeer. Prima film

avatar van Warp
Alhoewel wat voorspelbaar best een geinig filmpje. Vooral de sfeervolle soundtrack klonk lekker. Einde is ook wel duister, Davey die de rest van zijn leven over zijn schouder heen moet kijken. Ook nog die arme Woody die ff afgeslacht werd alsof het niets was.

avatar van vlerk00
Gister gekeken en ik was blij verrast!

Lekker filmpje, heerlijk jaren 80 sfeertje. De laatste 15minuten wordt het ook nog echt spannend.

avatar van El ralpho
Vergeetbare zomer

In ieder geval de aankleding is goed in deze verder voorspelbare en veel te uitgestrekte thriller die verder in al zijn facetten overbodig aanvoelt. Ik ben daarom enorm verrast door de redelijke scores die gegeven worden aan een titel, waarbij ik echt het idee had dat ik er meer dan anderhalf uur van mijn tijd aan had verspild. Buiten het feit dat de plot veel te dun en traag is, barst met name de finale bijna uit zijn voegen van de ongeloofwaardigheid.

Een meedogenloze killer weet zich op de crime scene te verstoppen op een vlizozolder terwijl er een klopjacht op hem gaande is.. really, hebben ze nog nooit van een huiszoeking gehoord? Om dan nog maar niet over het feit te spreken dat op de dag dat de moorden ontdekt worden en de killer on the loose is, er niet eens fatsoenlijke politiebewaking aanwezig is in de buurt van de kinderen, waar deze psychopaat nog een appeltje mee te schillen heeft. En oh ja, wanneer hij het huis binnendringt kan hij met gemak een jongen met overgewicht drogeren en van de trap af dragen zonder dat dat de ouders van zijn logeeradres hier iets van mee krijgen.

Wat mij de aanzet gaf om door te blijven kijken was omdat ik gelezen had dat de finale verrassend zou zijn, waardoor ik het idee had dat de plot expres zo overduidelijk was waarbij dan uiteindelijk zou blijken dat de vork heel anders in de steel zou steken. Helaas..niks van dat alles, het verhaal loopt precies zoals je zou verwachten met aan het einde wellicht de "verassing'' voor sommigen dat de killer een van zijn slachtoffers laat gaan, maar voor mij voegde dit niks aan het voorspelbare verhaal toe.

Wanneer dit een van je eerste thrillers is en je 12 jaar oud bent is Summer of 84 wellicht nog wel te pruimen en zelfs een beetje spannend en eng. Al het overige publiek adviseer ik deze vooral links te laten liggen. Had ik al gezegd dat de aankleding in ieder geval wel goed was?