The Head Hunter (2018)

Horror / Fantasy

geregisseerd door Jordan Downey
met Christopher Rygh en Cora Kaufman

Een middeleeuwse krijger reist door uitgestrekte landschappen te paard. Thuis heeft hij een gruwelijke collectie van afgehakte hoofden. Hij gaat op zoek naar het monster dat zijn dochter vermoordde. Hij is uit op wraak en wil ook zijn hoofd toevoegen aan zijn verzameling.

avatar van XanderJ
Heerlijk sfeertje, geloofwaardige Gore. Kortom een prima B-Film

Valt wat tegen na het zien van de trailer. Pluspunt is dat dit gotische horrorsprookje met weinig budget cinematografisch fraai oogt. Paar mooie shots in de sneeuw en van het grauwe landschap. Helaas gebeurd er gewoon te weinig. Veel geweld is off screen, wat na verloop van tijd zelfs begint te irriteren. Kan zijn dat dit bewust gedaan is, of dat het budgettair gezien niet anders kon. De confrontatie en de creature zelf waar het laatste half uur lang naar toe wordt gewerkt vallen eveneens tegen. De speelduur is wat dat betreft lang zat, en het ironische slot geeft enigszins nog wat voldoening.

avatar van schumacher
Er zat wel iets in maarja.... als ik en ik kan er niet aandoen maar als ik mijn concentratie verlies en me teveel begin te vervelen dan weet ik het hoe laat het is haha. Ondanks een paar goeie scenes was het toch niet bepaald goed te noemen, ik vind zo'n films vaak tijdverspilling.

avatar van broncode
Een sterk staaltje film maken zonder budget. Iedere beginnende regisseur zou deze film moeten zien, wat je kunt met camera standpunten, gebruik van licht en muziek. Maakt het dan deze film goed? Nee niet echt, op een gegeven moment ga je jezelf irriteren omdat je iets verwacht wat niet komt, door hetzelfde gebrek aan geld.

avatar van Noud
Omgeving (natuur) en props (afgezien van de monsters) verdienen een plus. Camera standpunten begonnen mij gegeven moment ook te vervelen.
Dat het sneeuwt en de volgende dag ontdooid is en dag later weer sneeuwt en de dag daarna lente aanbreekt laat ik voor lief

avatar van Pazmaster
Een B film, maar best vermakelijk. Er wordt weinig in gesproken maar het verhaal wijst zich vanzelf en verveeld niet. Mooi gefilmd en het ziet er, afgezien van het monster, grotendeels prima uit. Het sfeertje is ook goed en Rygh speelt ook gewoon prima. Het einde had ik wel voorspeld maar is desondanks toch best grappig. Helemaal niet verkeerd hoor.

avatar van Brabants
The Head Hunter is voor het beschikbare budget cinematografisch zeer fraai. Het sfeertje is ook prima dus dat is allemaal best knap. Helaas vond ik het verhaal te minimaal en zat er weinig in. Ronduit saai.

avatar van james_cameron
Apart werkje dit. Duidelijk met heel weinig geld gemaakt, maar er wordt zeer slim met de beschikbare middelen (en omgeving) omgegaan, waardoor de film er eigenlijk geweldig uitziet. Het oog voor detail is daarnaast van uitzonderlijke klasse. Decors en aankleding zijn imposant, net als het fraaie camerawerk. Qua plot gebeurt er niet zo veel en het tempo ligt erg laag, maar één en ander is net boeiend genoeg om de aandacht er bij te houden. En heel knap hoe er met heel weinig middelen een grote wereld wordt gesuggereerd.

avatar van joolstein
Grimmig, vrij nihilistisch en vaak adembenemend op het gebied van camerawerk en detail. In feite is dit een éénmansfilm en meeste is opgenomen op één locatie. En die ene man (Christopher Rygh) spreekt ook bijna niet. Het maakt dat sommige zullen afhaken bij de film. Toch is dit best geslaagd te noemen! Geschoten voor het klein budget van $ 20.000 met maar drie man, wordt elke cent te goede van de film benut. De film is prachtig vormgegeven! Het middeleeuwse interieur van de hut, de collectie hoofden en het harnas van de krijger zijn top! En de prachtige weidse landschappen doen je denken alsof je in epische wereld ben. Het verhaal was zeker boeiend maar het was ook wel snel duidelijk waar het heen wilde. Een fijn meesterlijk atmosferisch low-budget werkje!

avatar van huiguh
Apart low budget filmpje

Traag wordt er naar het einde toegewerkt,ik verwachte eigenlijk een soort spetterend eind gevecht met het bewuste monster. Echt spetterend werd het niet, maar wel een heerlijk eind.

avatar van MovieMind
Knap gemaakt gezien het budget, maar buiten dat stelt het niet veel voor.

Niemendalletje!