• 8.299.858 stemmen

Met onder meer: Taylor Russell, Logan Miller en Jay Ellis

Releasedatum: 28 februari 2019

Plot Escape Room

"Find The Clues Or Die"

Zes vreemden ontvangen elk een mysterieuze uitnodiging voor een escape room die ze besluiten te aanvaarden. Ze bevinden zich vervolgens in omstandigheden waar ze zelf geen invloed op hebben. Om te kunnen ontsnappen zullen ze hun verstand moeten gebruiken en op zoek moeten gaan naar aanwijzingen.

imageimageimageimageimageimageimageimage

Charlie - Jason's Assistant

Gary - Ben's Boss

avatar van Jynxter

Jynxter

Veel onbenulligheid en toeval. Weinig spanning.

De zes karakters boeien, ondanks de verwoede pogingen ze wat diepgang te geven, totaal niet.

De ruimtes zien er sfeervol uit. Blijkbaar hadden de ontwerpers ervan tijd en geld genoeg om ze hypermodern en volledig destructief te maken. Des te sneuer dat ze qua puzzels niet verder komen dan een paar vergezochte raadseltjes die leiden naar een, jawel, je gelooft het niet: sleutel of cijfercode.

Heel erg matig allemaal.

avatar van BlueJudaskiss

BlueJudaskiss

Duurde erg lang voordat ik er in zat, maar na verloop van tijd raakte ik onder de indruk van vooral de prachtige sets. Toen bleek dat Yorick van Wageningen de bad guy speelde en de muziek inderdaad van Brian Tyler bleek te zijn maakte mijn hart definitief een vreugdesprongetje. Het is allemaal absoluut niet origineel - Saw! Cube! - maar het was een verdomd lekker tussendoortje. Prima acteurs ook.

4,0*, inclusief een halve bonuspunt vanwege Yorick.

avatar van jippie2010

jippie2010

Aangename verrassing!

Het verhaal is ondanks de voorspelbare setting redelijk origineel te noemen. De acteerprestaties zijn gemiddeld tot goed, en het geheel is meeslepend te noemen. Zelfs het slot is nog een aangenaam toetje.

Niet verkeerd! *3,5

avatar van IH88

IH88

“Survival is a CHOICE!”

Redelijk. Escape Room begint goed, en bij de eerste kamers zat ik nog aandachtig te kijken naar hoe de personages zich nu weer uit de hachelijke situaties weten te bevrijden. Maar het wordt al snel repeterend, en de personages zijn ook niet al te interessant. Alleen Taylor Russell weet er nog wat van te maken, maar het houdt niet over. Als er op het laatst antwoorden worden gegeven over wie er achter de dodelijke spelletjes zit blijft er weinig van de film over, en de spanning verdwijnt als sneeuw voor de zon.

avatar van Duke Nukem

Duke Nukem

''Quantum Zeno effect... Atoms won't change if you take continuous measurements. So as long as they' re watching us, we can't change our state.''
Huh wat? Mensen zijn geen atomen! Maar goed, Escape Room begint redelijk boeiend en ik was wel benieuwd wat het groepje van 6 mensen zou overkomen in de raadselachtige kamers. Maar de puzzels zijn nogal inspiratieloos en de spanning en horror van o.a. Cube en Saw ontbreken helemaal.

avatar van Arnoud87

Arnoud87

gewoon vet

Vlotte film . Niet bijster origineel op het escape room gedeelte na . Maar dit soort films zijn voor mij zeker de moeite waard . Kamers zijn goed uitgewerkt .

avatar van Rickyman

Rickyman

Deze Escape Room is weinig orgineel inderdaad, nauwelijks spannend en de puzzels wat vergezocht.
Toch werdt het niet saai en heb me er wel aardig mee vermaakt. Die ene tripscène was tof gedaan.

avatar van AmazingPP

AmazingPP

Best aardig met aardige momenten. Beetje vergezocht allemaal, maar dat mocht de pret niet drukken. Drie sterren.

Film begint redelijk en weet dat vasthouden tot de 2e kamer, daarna zakt het helemaal in. Personages konden me echt niks boeien, de personages hadden totaal geen diepgang waardoor ik me echt totaal niet kon binden met de personages, en dat is voor een film als dit vrij essentieel.

Cast leek ook nergens op. Taylor Russell was nog te pruimen, maar de rest was gewoon irritant.

avatar van rebelkush

rebelkush

Leuke film.

Niet origineel maar dat boeide mij niet echt.

Goede cast, goede kills en redelijk spannend.

Ook leuk om Tyler Labine weer in een film te zien, grote fan van Tucker & Dale vs evil.

avatar van Piem

Piem

Verrassende leuke film!

avatar van Fisico

Fisico (moderator films)

Op zich wel een interessant concept om wat mensen met de inzet van hun eigen leven een aantal cryptische puzzels te laten oplossen. De uitwerking daarentegen was wat minder doordacht. De oplossingen waren er soms wel erg plots.

Het grootste minpunt waren misschien de personages die niet waren uitgewerkt. Bijgevolg gaf ik er ook geen moer om of ze het verhaaltje nu overleefden of niet. Het einde was ook maar bizar. Ik kreeg het gevoel een mop te horen met nadien de uitleg ervan.

De kamers zagen er dan wel weer goed uit. Mooi sfeervol ingericht en de vallen hadden ook wel iets. Jammer dat de puzzels niet dezelfde lijn volgden. Een film met ups en downs dus. Goed voor een keer.

avatar van Noodless

Noodless

In ieder geval wat beter dan Escape Room (2017), maar gezien het uiteindelijke absurde idee achter deze opzet om die mensen in een escape room te brengen om te overleven en er op te gokken wie er zal overblijven was toch wel heel ver gezocht. De puzzels waren ook niet al te boeiend gezien de moeilijkheidsgraad en de oplossingen telkens op de laatste seconden. Geen sprake van enige spanning. De verschillende kamers zagen er wel best tof uit en je bent telkens benieuwd naar de opdrachten, ook al kan je die niet altijd volgen. Het tempo lag vrij hoog. De personages zijn niet echt interessant, maar gelukkig ook niet vervelend. Een pluspunt is ook dat de volgorde van de kills van de personages verrassend uit de hoek kunnen komen. 5/10

avatar van alexspyforever

alexspyforever

• 19652 berichten

Ok over het horrorlabel kunnen we discussiëren maar ik moet zeggen dat deze film best wel spannend was en mij van begin tot eind heeft geboeid. Ik ben dus blij dat men oa Noodless denk ik heeft aangeraden en niet die 2 anderen uit 2017. Deze film is eigenlijk wat Cube had moeten zijn. Cube had hetzelfde concept alleen door budgettaire redenen speelde het zich in steeds dezelfde 2 of misschien 3 kamertjes af terwijl de illusie werd gewekt dat het om een groot bouwsel ging van kubusvormige ruimtes. Het ontaardde dan ook in de gebruikelijk en voorspelbare conflicten waarbij de deelnemers elkaar naar het leven stonden en de 'traps' bijzaak werden. In Escape Room zijn er ook wel conflicten maar uiteindelijk blijkt er slechts 1 rotte appel onder de deelnemers te zitten en gaat het vooral om de raadsels op te lossen en de 'traps' te overwinnen door samenwerking. Knap dat er anno 2019 toch nog goede films worden gemaakt.

avatar van Aapje81

Aapje81

• 1918 berichten

Ik heb helemaal niets met Escape Rooms en de lol van dit soort onzin ontgaat me dan ook volledig. Als in een tijdsbestek van 3 jaar er dan 3 films worden gemaakt met de titel Escape Room vond ik het toch eens tijd om er minimaal 1 te bekijken.

Mijn keuze is gevallen op het exemplaar met de hoogste beoordeling en het moet gezegd het viel zeker niet tegen. Dit wil echter niet zeggen dat we te maken hebben met een goede thriller. Pakweg de eerste 45 minuten van de film zijn prima te pruimen. De acteurs doen het best leuk. De sfeer wordt zorgvuldig opgebouwd en het geweld is lang niet zo belachelijk als in een gemiddelde Saw of Hostel film.

Voornaamste probleem was echter dat het scenario steeds stompzinniger werd met elke minuut die verstreek. Open deuren stapelde zich letterlijk en figuurlijk op en tegen het einde was mijn interesse tot een minimum gedaald.

Neemt niet weg dat ik een groot deel van de film met belangstelling heb gekeken maar onder de streep is het toch allemaal wat te rommelig, onwaarschijnlijk en veel te ver gezocht.

Onderhoudend maar niet geweldig.

avatar van K. V.

K. V.

Dit was nog een leuke film. Heel toffe kamers en puzzels. De personages waren niet echt de meest sympathieke, dus dit was wat minder. Verder verveelde de film niet en was het wel nog spannend.

Vond het wel een aanrader!

avatar van cantforgetyou

cantforgetyou

Best een goede film. Een beetje in de trant van de SAW films. Maar dan een stuk minder grof. Voor het budget van 9 miljoen dollar ziet de film er echt goed uit. En hij heeft 155.7 miljoen opgeleverd. Dus het was een groot succes.

De kamers en de acties zaten spannend in elkaar.

De jonge meid was echt een 'adorable' om naar te kijken. Wat een knap en lief koppie. De overige spelers waren 'oké'.

Het einde vond ik iet wat onbevredigend. Maar toch zeker de moeite waard.

avatar van Onceuponanytime

Onceuponanytime

De escape-ruimtes zitten goed in elkaar en volgen elkaar vlot op. De spanning haalt echter zijn waardemeter niet, vooral te danken aan het pover acteerwerk. Ook het einde van de film, het waarom van die escape-room doet mij de wenkbrauwen fronsen.

avatar van H€yoka

H€yoka

Niet zo'n bijster goede film om diverse redenen maar vooral omdat het verhaal me nergens kon boeien, laat staan bij de keel grijpen. De hoofdreden hiervoor is dat de karakters te weinig karikaturaal neergezet worden. In meer diepgaande films is dat een pluspunt, maar dit soort films moet het van over de top hebben imho.

Dus de bad guy moet echt een rotzak zijn en de jas niet willen delen, al zeker niet hem weggeven aan iemand anders. De hyperintelligente verlegen meid mag na tien seconden de anderen niet aanspreken. Enzovoorts enzoverder.

Het was geen absolute bagger, maar wat is film nu meer dan 'ik zou zo totaal (niet) reageren' ervaringen? Als je je niet kan inleven, is er geen bal aan.

avatar van james_cameron

james_cameron

Spannende thriller met horrortrekjes, vooral sterk in het eerste uur, met leuke personages en een doeltreffend gebruik van mooi production design. De verschillende 'kamers' zien er bijzonder spectaculair uit en wijken visueel sterk van elkaar af, waardoor het continu verrassende script extra kracht wordt bijgezet. Verfrissend ook om nu eens geen bloederige toestanden a la Saw voorgeschoteld te krijgen. Tegen het einde is de rek er wel een beetje uit en de finale is nogal rommelig en over de top, maar tot die tijd is dit best een aangenaam werkje.

avatar van aSMoDeuS

aSMoDeuS

Door simpele trucjes hier en daar stiekem best spannend. Het einde was helemaal niks. Al met al slappe hap.

avatar van Alathir

Alathir

Precies vergeten een mening over te schrijven. Deze film had best leuke kamers en puzzels. Zeker de twee eerste vond ik, daarna werd het wat minder. Less is more was hier een beetje van toepassing. Ik heb me hier wel mee geamuseerd en doet zeer hard denken aan Cube en Saw. Twee films die misschien zelfs de grondleggers zijn van Escape Rooms in het algemeen.

avatar van Woland

Woland

Het was natuurlijk te verwachten dat ook het Escape-Room-fenomeen tot een horrorfilm zou leiden - en ik zie nu ook dat het niet de eerste is. Volgens de MM-stemmers wel de beste. En ach, het is ook wel vermakelijk, al is het exact wat je zou verwachten. Een soort van bravere lite-versie van Saw of Cube, waar een groepje vreemden zich door een doolhof van escape rooms moet puzzelen die uiteraard dodelijker zijn dan ze in eerste instantie dachten. En ook hier natuurlijk typetjes: de veteraan, de game-nerd (blij dat die irritante gast als eerste doodging), een slim verlegen meisje, de slacker, de rijke zaken-bro, en nog een gast. Met hun trauma's waar de challenges natuurlijk op in spelen. Ach, het is dus formulaïsch, maar binnen de formule best te doen.

avatar van macrobody

macrobody

Dit soort films zijn dus helemaal niet besteed aan mijn vrouw. Die houdt niet van bloed en puzzels en al helemaal niet van bloederige puzzels. Ik vind het dan weer wel vermakelijk. Je wordt alleen niet echt betrokken bij de film en de puzzels. Bijvoorbeeld in de eerste kamer zouden de makers al in het begin iets kunnen tonen wat de oplossing is zonder dat je dat door hebt. Als het moment dan daar is dan zou je bij wijze van spreken de karakters kunnen aanmoedigen om daar heen te lopen waar de oplossing is te vinden. Of dat die gast in het begin de deurkruk in zijn handen heeft en die dan later in de film ineens van pas komt als ze op zoek zijn naar een deurkruk bijvoorbeeld.
Helaas niets van dat al, maar toch leuk om een keer te bekijken.