Escape Room (2019)

Verenigde Staten / Zuid-Afrika
Thriller / Horror

geregisseerd door Adam Robitel
met Taylor Russell, Logan Miller en Jay Ellis

Zes vreemden ontvangen elk een mysterieuze uitnodiging voor een escape room die ze besluiten te aanvaarden. Ze bevinden zich vervolgens in omstandigheden waar ze zelf geen invloed op hebben. Om te kunnen ontsnappen zullen ze hun verstand moeten gebruiken en op zoek moeten gaan naar aanwijzingen.

Veel onbenulligheid en toeval. Weinig spanning.
De zes karakters boeien, ondanks de verwoede pogingen ze wat diepgang te geven, totaal niet.
De ruimtes zien er sfeervol uit. Blijkbaar hadden de ontwerpers ervan tijd en geld genoeg om ze hypermodern en volledig destructief te maken. Des te sneuer dat ze qua puzzels niet verder komen dan een paar vergezochte raadseltjes die leiden naar een, jawel, je gelooft het niet: sleutel of cijfercode.
Heel erg matig allemaal.

avatar van BlueJudaskiss
Duurde erg lang voordat ik er in zat, maar na verloop van tijd raakte ik onder de indruk van vooral de prachtige sets. Toen bleek dat Yorick van Wageningen de bad guy speelde en de muziek inderdaad van Brian Tyler bleek te zijn maakte mijn hart definitief een vreugdesprongetje. Het is allemaal absoluut niet origineel - Saw! Cube! - maar het was een verdomd lekker tussendoortje. Prima acteurs ook.

4,0*, inclusief een halve bonuspunt vanwege Yorick.

avatar van jippie2010
Aangename verrassing!
Het verhaal is ondanks de voorspelbare setting redelijk origineel te noemen. De acteerprestaties zijn gemiddeld tot goed, en het geheel is meeslepend te noemen. Zelfs het slot is nog een aangenaam toetje.
Niet verkeerd! *3,5

avatar van IH88
“Survival is a CHOICE!”

Redelijk. Escape Room begint goed, en bij de eerste kamers zat ik nog aandachtig te kijken naar hoe de personages zich nu weer uit de hachelijke situaties weten te bevrijden. Maar het wordt al snel repeterend, en de personages zijn ook niet al te interessant. Alleen Taylor Russell weet er nog wat van te maken, maar het houdt niet over. Als er op het laatst antwoorden worden gegeven over wie er achter de dodelijke spelletjes zit blijft er weinig van de film over, en de spanning verdwijnt als sneeuw voor de zon.

avatar van Duke Nukem
''Quantum Zeno effect... Atoms won't change if you take continuous measurements. So as long as they' re watching us, we can't change our state.''
Huh wat? Mensen zijn geen atomen! Maar goed, Escape Room begint redelijk boeiend en ik was wel benieuwd wat het groepje van 6 mensen zou overkomen in de raadselachtige kamers. Maar de puzzels zijn nogal inspiratieloos en de spanning en horror van o.a. Cube en Saw ontbreken helemaal.

gewoon vet

Vlotte film . Niet bijster origineel op het escape room gedeelte na . Maar dit soort films zijn voor mij zeker de moeite waard . Kamers zijn goed uitgewerkt .

avatar van Rickyman
Deze Escape Room is weinig orgineel inderdaad, nauwelijks spannend en de puzzels wat vergezocht.
Toch werdt het niet saai en heb me er wel aardig mee vermaakt. Die ene tripscène was tof gedaan.

avatar van AmazingPP
Best aardig met aardige momenten. Beetje vergezocht allemaal, maar dat mocht de pret niet drukken. Drie sterren.

avatar van MindlessAssassin
Film begint redelijk en weet dat vasthouden tot de 2e kamer, daarna zakt het helemaal in. Personages konden me echt niks boeien, de personages hadden totaal geen diepgang waardoor ik me echt totaal niet kon binden met de personages, en dat is voor een film als dit vrij essentieel.

Cast leek ook nergens op. Taylor Russell was nog te pruimen, maar de rest was gewoon irritant.

avatar van rebelkush
Leuke film.
Niet origineel maar dat boeide mij niet echt.
Goede cast, goede kills en redelijk spannend.
Ook leuk om Tyler Labine weer in een film te zien, grote fan van Tucker & Dale vs evil.