• 8.224.691 stemmen

banner

Escape Room: Tournament of Champions (2021)

Actie / Avontuur | 88 minuten

Met onder meer: Taylor Russell, Logan Miller en Thomas Cocquerel

Releasedatum: 29 juli 2021

• Bioscoop Te zien in 11 bioscopen

Over Escape Room: Tournament of Champions

"Winning was just the beginning."

Zes mensen zitten, tegen hun zin in, opgesloten in een nieuwe reeks van escape rooms. Langzaam maar zeker moet het groepje erachter zien te komen wat ze met elkaar gemeen hebben. Ze komen er gaandeweg achter dat ze allemaal al eens aan het spel hebben deelgenomen.

imageimageimageimageimageimageimageimage

Social Media

avatar van umbra

umbra

schumacher eigenlijk totaal eens met je, deze mist duidelijk de spanning vd vorige, waar ik de vorige best kan categoriseren als zijnde thriller-horror, is deze te sci-fi. Ik hou deze ook met moeite op een 2.5*, 't is gewoon heel matig en lost mn verwachtingen niet in. Daar waar ik de vorige ook een dikke 3.5* gegeven heb.

avatar van MJP10

MJP10

Poeh, wat een lange zit in de bios. De film neemt zichzelf ernstig serieus, maar slaat de plank volledig mis. Cliché na cliché passeren de revue en de acteerprestaties zijn zeer matig. Ook visueel ziet het er slecht uit.

Uiteraard verwachtte ik ook niet veel van deze film. Deel 1 was nog wel vermakelijk, maar deze film kun je beter overslaan. Zonde van je tijd. Kan je beter zelf een escape room gaan doen.

avatar van huiguh

huiguh

• 1973 stemmen

Aardig vervolg, maar had van mij wel iets grover gemogen.

De kills zijn wat slapjes, waarschijnlijk om binnen de 12+ rating te blijven.

avatar van filmkul

filmkul

Minder dan het vorige deel. Het verhaal borduurt verder op deel 1 maar is wel erg over the top wat ten koste gaat van de spanning. De uitwerking is matigjes. We gaan weer van kamer naar kamer en als kijker weet je ongeveer al wat er gaat komen. Ook dit komt de spanning niet ten goede. De kamers zijn wel weer leuk bedacht en visueel ziet alles er best goed uit. Het acteerwerk is eveneens matig waardoor de film bijna het B niveau nadert. Verder worden de kills niet heel close up in beeld gebracht waardoor de film ook geschikt is voor jongere kijkers (12+). 2.5

avatar van amenmalek

amenmalek

Minder dan het vorige deel. Teveel geneuzel, maarrrr toffe kamers. Hoofdpersoon Taylor is een poepie om te kijken maar haar keuzes in de film vind ik bij vaak irritant geschreven. Over het algemeen is het acteerwerk best redelijk. Waar ik mezelf op betrapte was het feit dat ik 88 minuten echt kort vond. Het was begonnen, redelijk spannend allemaal (zeker die eerste 'kamer'... oei), en daarna bleef het qua verschillende inventieve ruimtes best behoorlijk ondehoudend, maar het was ineens, pats boem klaar. We weten wat er komt, het is allemaal wat braafjes, maar toch best met goede spannende stukken. Eerlijk is eerlijk: er had meer in gezeten.

Wel een (krappe) voldoende, maar als je voor een klapper wilt gaan, waarbij de spanning écht om te snijden is, kijk dan naar Cube (1997).

avatar van joolstein

joolstein

Twee jaar geleden kwam het eerste deel van Escape Room uit. Dat was geen nieuw concept maar wel een alleraardigste PG-13 horrorfilm! In deze film zijn Zoey met hulp van Ben, de twee overlevende, naargeestig op zoek naar de geheime organisatie Minos die verantwoordelijk was voor al het leed! Maar voordat ze het weten belanden ze in nieuwe escaperooms! En zoals het bij een tweede deeltje behoort, zijn deze nieuwe ‘kamers’ grootschaliger! Gelukkig zijn die puzzelkamers zoals een bankgebouw, een strandsetting of een zelfs een halve straat wel origineel. Regisseur Adam Robitel weet verder ook het mooi visueel te verpakken. Maar wie deze tournament van kampioenen overleeft, staat uiteindelijk alvast! Zodoende voelt de film als een herhaling van zetten en ben je aan het einde nog steeds geen steek verder! De film is nog wel aardig, maar door zijn sneltreinvaart een beetje futloos!

Aardig vervolg maar het eerste deel is beter natuurlijk. Beetje van hetzelfde