• 10.500 nieuwsartikelen
  • 8.960.238 stemmen

9/11: Inside the President's War Room (2021)

Documentaire / Historisch | 90 minuten

Genre: Documentaire / Historisch

Oorsprong: Verenigde Staten / Verenigd Koninkrijk

Geregisseerd door: Adam Wishart

Met onder meer: George W. Bush, Dick Cheney en Colin Powell

Gesproken taal: Engels

• Apple TV+ Bekijk via Apple TV+

Plot 9/11: Inside the President's War Room

"See the crisis unfold through the eyes of the president and his closest advisors."

Beleef de gebeurtenissen van 11 september 2001 door de ogen van president George W. Bush en zijn naaste adviseurs. Zo herinneren zij zich de cruciale uren en ingrijpende beslissingen van die historische dag die niet alleen de Verenigde Staten op zijn kop zette, maar de hele wereld. We kunnen uit de eerste hand zien welke impact dit had op de president en zijn staf, aangezien ze heel snel moesten handelen en moesten beslissen wat het beste was om te proberen zoveel mogelijk mensen te beschermen.

logo tmdbimagelogo tmdbimagelogo tmdbimagelogo tmdbimage

avatar van Moviestar1979

Moviestar1979

Een indrukwekkende documentaire die 20 jaar na de ramp in opdracht van de BBC werd gemaakt, en door Wish/Art Films en Apple TV+ werd geproduceerd.

Ik heb zo'n beetje alle documentaires over 9/11 bekeken, en ook deze mag niet ontbreken. Als kijker beleef je de gruwelijke gebeurtenissen van die dag opnieuw. Zelfs 22 jaar na dato laat het een behoorlijke impact achter. Zoals verwacht kon deze documentaire ook op behoorlijk wat kritiek rekenen. De meeste kijkers waren van mening dat Bush en Cheney op deze manier hun daden konden rechtvaardigen. Een oorlog tegen het terrorisme die meer dan twintig jaar duurde, en 2,2 biljoen dollar heeft gekost. Los daarvan vond ik het een geslaagde documentaire.

3,5 *

Goede docu met heel interessante beelden omdat hier de mensen aan het woord komen die je normaal gesproken nooit in een docu ziet. Zoals de toenmalige president en vice president. Zou mooi zijn als er ooit een vervolg zou komen hoe men heeft onderzocht hoe de daders dit voorbereid en uitgevoerd hebben en hoe Amerika de jacht op Bin Laden heeft geregeld.