Mandy (2018)

Actie / Horror

geregisseerd door Panos Cosmatos
met Nicolas Cage, Andrea Riseborough en Linus Roache

In de rimboe in 1983 vinden we Red Miller terug, een gebroken man sinds de ontvoering en moord op de liefde van zijn leven Mandy. Hij zint op wraak en hij jaagt op de daders verantwoordelijk voor haar dood. Deze krankzinnigen blijken lid te zijn van de religieuze sekte Children of the New Dawn onder leiding van Jeremiah. Al gauw kruisen duivelse bikers en strijdbijlen het pad van Red.

avatar van Basto
paul ^^ schreef:
Pijnlijke vertoning. Miste vooral een pakkend verhaal en goeie dialogen.

Sfeer is hier het codewoord. Zelden zo’n beklemmende film gezien. Liefhebbers van verhalende cinema kunnen hun heil inderdaad beter elders zoeken en deze regisseur van hun ‘to see lijst’ verwijderen.

avatar van Mr Thee
Basto schreef:

Sfeer is hier het codewoord. Zelden zo’n beklemmende film gezien.

Doet me -uitsluitend op basis van deze twee kenmerken- denken aan een film als Valhalla Rising (2009) - MovieMeter.nl. Uiteraard staat Mandy dan ook op de eindeloze 2c lijst.

avatar van Basto
Mr Thee schreef:

Heb je Under the black Rainbow gezien van de regisseur van Mandy? Dat is anders ook een aanrader.

avatar van notsub
Mandy was echt een gave positieve verassing. De score doet een middelmatige film verwachten, maar is eigenlijk het resultaat van "you love it or you hate it". Mandy is nu eenmaal een traag gedrocht met veel vaagheden, maar wel een erg mooi gedrocht. De LSD druipt van het scherm met al die hallucinerende kleuren. Vervolgens wordt je ondergedompeld in een donker schouwspel met duivelse en perverse elementen, ondersteund door passende muziek. De ontknoping gaat vervolgens over de top in bloederig geweld. Tja, uiteindelijk was het een mooie sadistische trip.