Mandy (2018)

Actie / Horror

geregisseerd door Panos Cosmatos
met Nicolas Cage, Andrea Riseborough en Linus Roache

In de rimboe in 1983 vinden we Red Miller terug, een gebroken man sinds de ontvoering en moord op de liefde van zijn leven Mandy. Hij zint op wraak en hij jaagt op de daders verantwoordelijk voor haar dood. Deze krankzinnigen blijken lid te zijn van de religieuze sekte Children of the New Dawn onder leiding van Jeremiah. Al gauw kruisen duivelse bikers en strijdbijlen het pad van Red.

avatar van Quentin
Basto schreef:

Ik vraag me toch echt af of jullie niet een slechte screener op een laptop hebben zitten kijken. [...] Vooral het eerste uur gedragen door de subwoofer kroop echt onder mijn huid.

Nee hoor, blu-ray op een bijzonder grote tv in het donker met een prima audioset - de subwoofer heeft hard moeten werken. Ik kijk nooit films op een laptop.

avatar van Film Pegasus
Film Pegasus (moderator)
Vergeet Hereditary en A Quiet Place als beste horrorfilms van het jaar, die eer gaat naar Mandy. Een simpel concept dat omhoog wordt getild door een verrassend geniale Nicolas Cage en mooi aangekleed dankzij regie en cinematografie. Zeer sfeervol met nodige kleuren, muziek en beelden. Ik ben minder vertrouwd met de oude horrorfilms in deze stijl (geef mij maar de dramahorror van oa The Exorcist of Rosemary's Baby of monsterfilms als Alien en Predator). Als ik dus moet verwijzen naar andere films denk ik aan een mix tussen Calvaire en de films van Refn. Als je de link al wil leggen natuurlijk. Indrukwekkende film en één van de betere films van het jaar.

avatar van Rickyman
Apart filmpje, dat er visueel soms bijzonder mooi uitziet, een lekker soundje eronder, waarbij het bad-trip-sfeertje hier uitstekend is gedaan.
Creepy horror met een vleugje humor, maar de trage aanloop er naar toe was soms toch wel erg vervelend.
Maar, met een Cage als vanouds!!

avatar van demonski
Lucy in the Sky with Diamonds ????

Heb maar één mening over deze film, zonde van de tijd... Ben al jaar en dag fan van horror in al z'n subgenres maar heb me zelden zo verveeld dan bij deze film en heb het een paar keer overwogen om de film gewoon af te zetten.
Vraag me af waarom een acteur als Cage hier zijn tijd heeft voor vrijgemaakt...
Een film mag weird zijn, mag een apart verhaal hebben, maar wat ik hier te zien heb gekregen is echt niet mijn ding. Een flauw afkooksel van verschillende fragmenten uit veel betere films.
Ik lees hier dat sommige mensen de muziek goed vonden en ik vraag me dan af welke muziek ze bedoelen...

avatar van huiguh
Vreselijke film...

In de omschrijving van de film hierboven, staat dat Cage wraak gaat nemen na de ontvoering en moord op zijn vrouw Mandy. Dit gebeurt pas na een dik uur, waar werkelijk niks in gebeurt. Had ook de neiging om de uitknop van mijn tv op te zoeken... Toch afgekeken, maar spijt van.