- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Filmgames
- Horrorfilm Challenge
Horrorfilm Challenge
Cikx
-
- 2120 berichten
- 1083 stemmen
The Toxic Avenger (1984) - MovieMeter.nl en als je voor gore wil gaan: Poultrygeist: Night of the Chicken Dead (2006)
Ben niet echt van de gore normaal gesproken, maar misschien toch maar voor the Toxic Avenger gaan dan door de cult status.
joolstein
-
- 10841 berichten
- 8938 stemmen
Ik heb nog een andere tip: Frostbiter: Wrath of the Wendigo (1996)
Een soort Evil Dead/ cabin in the Woods maar dan op zijn Troma en met zingende Chili 
joolstein
-
- 10841 berichten
- 8938 stemmen
11. Incident on and off a Mountain Road (2005) 3*
FTV - 2 punten
Totaal: 22 punten
Regisseur: Don Coscarelli
Regisseur Don Coscarelli is bekend van de Phantasm- serie, Daarnaast maakte hij ook Bubba Ho-tep een film naar een verhaal van Joe R. Lansdale. Drie jaar later waagt de regisseur zich voor de Masters of Horror-serie weer aan een kort verhaal van Lansdale. Hierin wordt een jonge vrouw, na een ongeluk op een verlaten bergweg, belaagd door een boomlange engerd. Het bekende terrein van menig horror-film. Niet heel bijzonder! De film weet dan ook door een paar aardige toevoegingen overeind te blijven. Zo zijn er flashbacks die we te zien krijgen over hoe de heldin in haar huwelijk met een survival-freak de nodige vaardigheden leerde om terug te vechten. Al was dit ook niet heel evenwichtig . En is er nog een verrassing aan het einde. Origineel is allemaal niet maar onderhoudend nog wel. Leuk was het ook om Angus Scrimm uit de Phantasm-serie te zien.
joolstein
-
- 10841 berichten
- 8938 stemmen
12. Deer Woman (2005) 2*
FTV - 2 punten
Totaal: 24 punten
Regisseur: John Landis
http://krzychopl.pxd.pl/gallery/pic369/v2014070308440266041908.jpg
Erg zwakke aflevering uit de MOH-serie. Regisseur John Landis is altijd meer bekend geweest om zijn humor dan horror. Ook hier zijn dan ook veel grapjes en zelfs een rechtstreekse verwijzing naar één van zijn beste films, An American Werewolf in London (1981) Daarnaast is het verhaal dat gebaseerd is op een mythe uit de Indiaanse mythologie, niet heel erg eng en niet goed uitgewerkt. Actrice Cinthia Moura is een mooie verschijning en is een paar keer topless te zien maar ik vond doordat ze niet praatte het een beetje onwerkelijk. En een reden waarom ze de mannen vermoord was er ook niet. Het werd afgedaan met; Het is een Indiaanse legende moet er een reden zijn? De film bezit wel grappen maar nergens is er echte gruwel te zien. Nee, deze film was geen fijne kijkervaring.
joolstein
-
- 10841 berichten
- 8938 stemmen
13. H.P. Lovecraft's Dreams in the Witch-House (2005) 3,5*
FTV - 2 punten
Totaal: 26 punten
Regisseur: Stuart Gordon
https://images-na.ssl-images-amazon.com/images/I/712S1ImaWmL._SY879_.jpg
Horrormeester Stuart Gordon is groot fan van H.P. Lovecraft en had al vier verfilmingen op zijn naam staan:Re-Animator, From Beyond, Castle Freak en Dagon. Het is dan ook niet verrassend dat hij voor zijn bijdrage aan de Masters of Horror serie weer een Lovecraft-verhaal als uitgangspunt nam. En de regisseur flikt het opnieuw om er een heerlijk filmpje van te maken. Een natuurkundestudent die een goedkope kamer in een pension betrekt, achter de muren zit een alternatieve realiteit verborgen, waaruit een heks heen en terugreist. En ze komt niet gezellig op de koffie. Zoals het meeste van Gordon's werk, is het tegelijkertijd verontrustend, grappig, enigszins goedkoop, vermakelijk, op een vreemde manier aangrijpend en met verwijzingen naar Lovecrafts wereld (Necronomicon en de Miskatonic Universiteit) Met iets nieuws komen doet de regisseur niet maar het is zeker kwaliteit wat hij toont. En de film sluit perfect aan bij Stuart Gordons vorige verfilmingen.
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
Ben niet echt van de gore normaal gesproken, maar misschien toch maar voor the Toxic Avenger gaan dan door de cult status.
Poultrygeist vond ik niet te harden, te infantiel naar mijn smaak. Toxic Avenger gaat nog wel, maar daar hing de kung fu achtige actie comedy na een tijd toch de keel uit. Ik vind Troma meer iets voor tieners of ouwe zakken die een 2de jeugd beleven kuch kuch 
Tot nu toe vond ik enkel The Children (1980) redelijk, al is dat niet door Troma geproduceerd wel gedistribueerd.
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
8. The Avenging Conscience: or 'Thou Shalt Not Kill' (1914)
FTV - 2 punten
Totaal: 16 punten
https://assets.mubi.com/images/film/4018/image-w1280.jpg?1481128890
Ik heb de versie van 84 minuten gezien. Achteraf had ik misschien toch beter geopteerd voor de verkorte versie want dit was best een lange zit. Het verhaal is simpel en het sleept zich echt langzaam voort. Apart waren de title cards die citaten waren uit de werken van Poe. De gewetenskwestie is het aardigste gedeelte waarbij de protagonist spookbeelden ziet van zijn vermoorde oom. Voor de rest traag en niet bijzonder interessant. Knappe vrouw wel die Blanche Sweet.
wendyvortex
-
- 5196 berichten
- 7272 stemmen
#4 Daddy's Deadly Darling (Pigs!) (1973) - 80 minuten - FTV
https://i.ebayimg.com/images/g/gdYAAOSwKARbVok5/s-l640.jpg
Grindhouse-werkje inclusief bijpassend slechte montage. De gruwel-scenes hoef je de film niet echt voor te bekijken, die zijn 1972-niveau, je bent inmiddels wel wat meer gewend. Toch niet helemaal een mislukking, omdat de relatie tussen de motel-eigenaar met mensenetende varkens en psycho Lynn naast functioneel ook nog wel ontroerend is.
Juist ja, ontroerd raken door een film met mensenetende varkens, er zullen ook mensen ontroerd raken bij Deep Throat, maar dan moet er ergens wel een steekje bij je los zitten.
(3*)
Woland
-
- 4796 berichten
- 3818 stemmen
Volgens mij zijn joolstein en ik aan dezelfde serie begonnen 
6. Incident on and off a Mountain Road (2005)
Verenigde Staten, FTV
https://www.moviemeter.nl/images/cover/42000/42214.300.jpg?cb=1487837855
Best redelijk in z'n genre wellicht, maar helaas is het niet echt mijn genre. Incident... is een slasher avant la lettre, waar vanwege de beperkte lengte gefocust wordt op de moordenaar en één specifiek slachtoffer, dat hard terugvecht. En inderdaad, we hebben een rare, soort van misvormde moordenaar die om onduidelijke redenen mensen doodt en martelt, en in deze film blijkt dat de dame in kwestie hier een maatje te groot is. Wel capabel gemaakt hoor, en ook wel een leuke twist aan het einde, maar veel hoger dan een gemiddelde score kom ik niet. 2.5*
joolstein
-
- 10841 berichten
- 8938 stemmen
Yup!
Vandaag deel 5 & 6 zoals ze op de Dvd's staan.
john mcclane 2
-
- 3489 berichten
- 6576 stemmen
#6-The Heretics (2017) -90 minuten - FTV.
Het is een wat saaie ingetogen film , terwijl het voor de hoofdpersoon best heftig is .
Met soms zieke beelden
maar ook weer niet overdonderend .
Keek prima weg ,beetje middelmatig , einde was goed.
Noodless
-
- 10044 berichten
- 6180 stemmen
FTV - 93 min.
Slappe kost ! Deze titel ook maar eens onder het stof gehaald 
De pop Dolly ziet er best cool en levensecht uit waardoor ze toch wat creepy overkomt. Wanneer haar demonenstem haar intrede doet, wordt het gewoon minder. Het verhaal zelf is wat pover en niet echt spannend. De kills zijn matig en er vallen wel heel weinig slachtoffers. Het acteerwerk is niet echt storend, al hebben de personages weinig inhoud. Het slot is een afknapper. 4/10
Gang_Star
-
- 6837 berichten
- 3401 stemmen
Monster in the Closet (1986) misschien is dit wat voor je. Geen gore, maar tegelijkertijd zowat meer komedie dan horror. Ik ben zelf totaal geen liefhebber van Troma, maar deze vond ik zowaar een van de betere Troma films die ik heb gezien. Laat je vooral niet afschrikken door mijn 2,5* stem, want om eerlijk te zijn had ik het idee dat ik deze film had beoordeeld met 3 sterren.
john mcclane 2
-
- 3489 berichten
- 6576 stemmen
[url=https://www.moviemeter.nl/film/8394]Monster in the Closet Laat je vooral niet afschrikken door mijn 2,5* stem, want om eerlijk te zijn had ik het idee dat ik deze film had beoordeeld met 3 sterren.
Nou, ik heb hem vandaag gezien , maat er zit toch wel degelijk wat gore in , een gevecht met een zojuist afgehakte arm, verwijderde ogen , maar wel met humor meestal , maar toch .
Volgend mij is er vreemd genoeg zelfs musical Van deze cult klassieke gemaakt , maar dat terzijde
Woland
-
- 4796 berichten
- 3818 stemmen
7. Mandy (2018)
Verenigde Staten, FTV
https://www.moviemeter.nl/images/cover/1117000/1117206.300.jpg?cb=1534929179
Het heeft even een paar weken geduurd, vanwege andere verplichtingen en een niet zo heel handige of uitgebreide programmering (al mag ik eigenlijk als Amsterdammer niet klagen), maar dan eindelijk was het zover: Mandy in de bios. En ja, ik heb me uitstekend vermaakt. Mandy is een ode aan de horrorfilm en aan escapisme in het algemeen, die zich er niet voor schaamt om af en toe wat foute maar fantasierijke ingrediënten uit de mouw te strooien - als het maar helpt om de film toffer, enger, grappiger of soms gewoon vreemder te maken. Het verhaal is lekker over the top, met ook een passend maniakale Nicholas Cage, en lijkt soms wel een psychedelische arthouse-versie van Evil Dead. Maar vooral is het een audiovisuele trip, met toffe beelden, fantasierijke en fraai gevisualiseerde locaties, en ook een soundtrack die erg de moeite waard was. Ik heb genoten. 4.5*
Baggerman
-
- 10839 berichten
- 8284 stemmen
4. Blood: The Last Vampire (2009) FTV 2*
http://files.metropolis.co.jp/movies/files/2009/08/Blood-last-vampire.jpg
Het is dat Saya nog wel een leukerdje is om te zien, maar verder...??? De demonen zien er ècht belachelijk nep uit. Dan vond ik The Creature from the Black Lagoon nog overtuigender! En bestaat het bloed van die demonen uit rood kwik of zo? Zag er niet uit!
Verder een enorm voorspelbare clou dat Onigen de moeder van Saya is. Dûh!?! Zag je mijlenver aankomen.
Daarnaast ook wel mooie vechtscènes, waardoor dit vehikel nog net uit te kijken is.
Daan258
-
- 3671 berichten
- 2445 stemmen
1. Life (2017)
FTV
104 min
Horror - sci-fi - thriller
Ook ik vind het begin erg sterk en het best. Mysterieus, redelijk spannend en een lekkere sfeer.
Maar inderdaad juist hoe meer de film vorderde hoe minder ik het vond worden. Het verhaal was sowieso niet echt vernieuwends en qua spanning en mysterie zakte het allemaal wat af.
Wat ik ook vreselijk jammer vond en ook totaal niet verwacht had is dat Ryan Reynols al binnen het eerste half uur uit de film is.
Slecht was het zeker niet maar toch wat meer van verwacht.
2,5*
5,5/10
Daan258
-
- 3671 berichten
- 2445 stemmen
2. Grave (2016)
FTV
99 min
Horror/drama
https://cdn-images-1.medium.com/max/1600/0*IYmUCqWVK9jS1u6n.jpg
Vreemd en bizarre film!
Onder welk genre ik het moet plaatsten weet ik eigenlijk niet. Echt drama vond ik het en ook niet echt horror. Ondanks dat er zeker een aantal behoorlijk vieze en ongemakkelijk scenes in zaten.
Het acteerwerk was behoorlijk sterk en visueel/camerawerk zagen er niet verkeerd uit.
Aan de ene kant stelde het verhaal niet veel voor maar aan de andere kant best apart en ook hier wist ik achteraf eigenlijk niet echt wat ik ervan moest denken.
Al met al wist het me geen moment te vervelen.
3,0*
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
Mandy lijkt me echt weer zo een love or hate it film. Als ik zie wie ervan smult (oa Woland, jeroentjuhhhhh, Basto, wibro) is al een goede indicatie dat ik deze beter links laat liggen (en rechts ook) vooral omdat ik hoor dat het erg arthouse aanvoelt. Ideaal voor John Milton en Cikx lijkt mij.
Woland
-
- 4796 berichten
- 3818 stemmen
Mandy lijkt me echt weer zo een love or hate it film. Als ik zie wie ervan smult (oa Woland, jeroentjuhhhhh, Basto, wibro) is al een goede indicatie dat ik deze beter links laat liggen (en rechts ook) vooral omdat ik hoor dat het erg arthouse aanvoelt. Ideaal voor John Milton en Cikx lijkt mij.
Tja, ik heb ook m'n twijfels of het wat voor jou is, en denk inderdaad dat Cikx (gaat vanavond) en John Milton dit wel gaan waarderen. Maar als je 'm toch ooit wil zien, dan zou ik wel proberen om 'm in de bios mee te pakken, als dat kan.
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
Tja, ik heb ook m'n twijfels of het wat voor jou is, en denk inderdaad dat Cikx (gaat vanavond) en John Milton dit wel gaan waarderen. Maar als je 'm toch ooit wil zien, dan zou ik wel proberen om 'm in de bios mee te pakken, als dat kan.
Neen, daar krijg ik niemand voor mee (alleen ga ik niet) en wil er ook geen geld aan uitgeven. Misschien als iemand em ooit tipt of zo voor een game 
Vraag me af hoe het n met Hollywood007 is, zou die nog op haar roze wolk zitten?
joolstein
-
- 10841 berichten
- 8938 stemmen
14. Jenifer (2005) 3,5*
FTV - 2 punten
Totaal: 28 punten
Regisseur: Dario Argento
https://cdn.cinematerial.com/p/500x/kla1ppvt/masters-of-horror-jenifer-swedish-movie-cover.jpg
Lekker (licht) pervers werkje van Dario Argento waarin hij een jonge vrouw met verbluffend lichaam zowel verleidelijk als afstotelijk weet te maken. Politieman Frank (Steven Weber, die ook het korte stripverhaal tot scenario bewerkte) redt Jenifer (Carrie Fleming) uit de handen van een psychopaat en raakt geobsedeerd van haar. Alhoewel het verhaal zich makkelijk laat raden. Weet Argento door de shockmomenten en erotische scenes zorgvuldig te doseren er een fijn filmpje van te maken. Waarbij vooral de vrijpartijen beurtelings opwindend als ook met afkeer aan ons worden getoond. Tevens is het één van de weinige delen waarvan twee scenes door de tv-zender Showtime werden gecensureerd. Lucky me, zijn ze wel op DVD te bekijken. Speciale aandacht was er voor de muziek. Perfecte passende en fantastische klanken van Claudio Simonetti, die de film een extra luguber sfeertje meegeven. Knappe film die zowel meeslepend, verontrustend als ook walgelijk is.
joolstein
-
- 10841 berichten
- 8938 stemmen
15 Homecoming (2005) 1*
FTV - 2 punten
Totaal: 30 punten
Regisseur: Joe Dante
http://img.tradera.net/images/969/267475969_d7a078b7-e279-4fe8-b0b9-4cc0419e73b7.jpg
Nee, dit vond ik helemaal niets! Een horrorfilm met een politieke boodschap? Regisseur Joe Dante grijpt met dit deel uit de Masters of Horror de gelegenheid aan om een politiek statement te profileren. Maatschappijkritische boodschappen (George A. Romero) komen vaker voor in horrorfilms maar als dit op deze bloedeloze drammerige manier gebeurd, is dat gewoon teveel van het goede. Subtiliteit is niet te vinden in deze film. De regisseur gebruikt een moker-hamer om zijn visie bij je naar binnen te stampen; Bush is fout, de regering is door- en door verrot en de gesneuvelde soldaten zijn zielig. Pover acteerwerk en effecten die buitenbeeld gebeuren maken van deze film een enorme teleurstelling. Een film met pacifistische zombies? Nee dank je wel! Daarnaast is het heden ten dage domweg gedateerd.
Basto
-
- 11960 berichten
- 7413 stemmen
Vreemd je hele top 10 staat vol met arthouse horror. Zo je m op basis daarvan juist aanraden, ook al is het wat minder gedreven door het naratief. Maar ga wel in de bios, want dit is toch wel een beetje de 2001 van de horrorfilm op audiovisueel gebied.
Gang_Star
-
- 6837 berichten
- 3401 stemmen
Nou, ik heb hem vandaag gezien , maat er zit toch wel degelijk wat gore in , een gevecht met een zojuist afgehakte arm, verwijderde ogen , maar wel met humor meestal , maar toch .
Volgend mij is er vreemd genoeg zelfs musical Van deze cult klassieke gemaakt , maar dat terzijde
Misschien dan wel wat gore, maar dan wel wel heel weinig. In ieder geval dan niet van het gemiddelde Troma niveau.
Hollywood007
-
- 3342 berichten
- 3848 stemmen
Vraag me af hoe het n met Hollywood007 is, zou die nog op haar roze wolk zitten?
Jep, en ik kom er ni af tot zaterdag middag 
(Tenzij Burton ne eikel blijkt te zijn, dan kom ik er vrijdagavond al af
)
Ik heb Mandy vanmorgen trouwens ook op mijn 'trailer nog bekijken' lijst gezet. Iemand rade hem aan en zei dat die toch echt wel de moeite was.
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
Vreemd je hele top 10 staat vol met arthouse horror. Zo je m op basis daarvan juist aanraden, ook al is het wat minder gedreven door het naratief. Maar ga wel in de bios, want dit is toch wel een beetje de 2001 van de horrorfilm op audiovisueel gebied.
Mijn top 10 vol arthouse?
Company of Wolves (eerder jeugdnostalgie) ja maar de rest toch niet? Neen, die style over substance boeit mij niet zo. Vraag maar aan Woland en JM die hebben me al veel horen klagen en zuchten over de arthouse films die werden getipt of genomineerd (en die ik dan moest kijken om te kunnen stemmen). Dit jaar ga ik de horrordraft ook anders aanpakken (lijstje tegen lijstje) zoals het moet dus.
joolstein
-
- 10841 berichten
- 8938 stemmen
16 Hagazussa (2017) 3,5*
FTV - 2 punten
Totaal: 32 punten
Hagazussa (een oud-Germaanse term voor heks) speelt zich af in de vijftiende eeuw en gaat over de jonge vrouw Albrun die een teruggetrokken bestaan leeft ergens in de bosrijke Oostenrijkse Alpen. Het is een trage, stemmige onheilspellende film, met duistere cellomuziek van het Griekse MMMD en tevens de afstudeerfilm van Lukas Feigelfeld. Doordat de film zich situeert in de vijftiende eeuw en min of meer een zelfde thematiek heeft is er enige verwantschap met de The VVitch: A New-England Folktale (2015)
Echter gaat regisseur Feigelfeld een stapje verder en vertelt zijn verhaal met een minimum aan dialogen, lange meditatieve takes en een dreunende, monotone soundtrack. Deze gehanteerde film- en vertelstijl brengen ook enkele nadelen met zich mee, die de film niet ten goede komen. Sommige scènes duren langer dan gewenst, waardoor er momenten van verveling toeslaan. Ook is de film door zijn minimalisme en lichte plot moeilijk doorgrondbaar. Je moet het maar weten dat een vrouw die een teruggetrokken bestaan leidt en haar natuurlijke seksuele behoeftes bevredigt door te masturberen, in de ogen van toen; een zonderlinge vrouw was die seks heeft met de duivel.
Toch blijft de film tot op het einde boeien dankzij de visuele pracht (het donkere bos als pure horror) en enkele spraakmakende momenten, waaronder de finale. (had nog wel wat gruwelijker gemogen)
Zeker geen film die iedereen zal aanspreken en ook ik had best moeite om hier iets van te vinden. Er zaten voor mij zowel goede als mindere momenten in de film maar één ding staat buiten kijf het is een opmerkelijk debuut!
Met dank aan John Milton die mij heeft voorzien van deze intrigerende film!
En nee, alexspyforever deze moet jij sowieso niet kijken! Die ga je absoluut niet trekken! 
Basto
-
- 11960 berichten
- 7413 stemmen
Mijn top 10 vol arthouse?
Company of Wolves (eerder jeugdnostalgie) ja maar de rest toch niet? Neen, die style over substance boeit mij niet zo. Vraag maar aan Woland en JM die hebben me al veel horen klagen en zuchten over de arthouse films die werden getipt of genomineerd (en die ik dan moest kijken om te kunnen stemmen). Dit jaar ga ik de horrordraft ook anders aanpakken (lijstje tegen lijstje) zoals het moet dus.
OK las style over substance je ding niet is, kun je inderdaad vbeter niet gaan, maar de volgende titels uit jouw top 10 classificeer ik toch wel als arthouse. (Pathe zie ik ze niet snel vertonen.)
1. El Laberinto del Fauno (2006)
3. Dolls (1987) (Moet het toch wel sterk van de sfeer hebben.)
5. Veneno para las Hadas (1984)
6. The Company of Wolves (1984)
7. Spider Baby, or The Maddest Story Ever Told (1968)
8. The Innocents (1961)
10. La Maschera del Demonio (1960)
Zitten toch een aantal titels tussen die het naar mijn idee vooral van hun stijl/sfeer moeten hebben.
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
Basto daar kunnen we over discussiëren maar op Company of Wolves na ligt de nadruk toch meer op het narratieve, inhoud dan op de stijl bij die films. Dat is dan eerder wat ik als arthouse bestempel. Ik hou zeker van atmosfeer maar als de nadruk vooral daarop ligt en het verhaal vaag, laag tempo en lange duur (beetje ziekte van moderne films 2 uur is nieuwe standaard aan het worden) dat trek ik niet meer.
En Dolls is wellicht mijn favoriet, kijk die wel ieder jaar. Het concept vind ik gewoon schitterend, komt over als kinderlijke horror maar toch ook lekkere gore. Vooral simpel horrorvermaak zonder al te veel poespas en het heeft een lekker tempo en vrij kort.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.