Life (2017)

3,31

Sciencefiction / Thriller

geregisseerd door Daniel Espinosa
met Jake Gyllenhaal, Rebecca Ferguson en Hiroyuki Sanada

Zes leden van het International Space Station staan op het punt een van de grootste ontdekkingen te doen in de geschiedenis van de mensheid; het eerste bewijs van buitenaards leven op Mars. Wanneer de bemanning bezig is met onderzoek blijken hun methoden onvoorziene consequenties te hebben. De levensvorm blijkt intelligenter te zijn dan iemand ooit voor mogelijk hield.

208 BERICHTEN 48 MENINGEN
avatar van Noodless
geplaatst: bevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
Ondanks het genre wordt de film best wel realistisch weergegeven. Natuurlijk zullen er een paar dubieuze scènes in zitten, maar voor het grote deel is het redelijk allemaal aanvaardbaar. Het grote pluspunt van de film is dat het boeiend blijft tot het einde. En voorspelbaar zou ik toch niet zomaar durven zeggen tenzij je al op voorhand iets meer hebt gezien. Dus laat de film komen zoals hij is en dan wacht je zeker een aantal verrassingen. De cast is degelijk en de special effecten zijn dik in orde. Het wezen Calvin is leuk ontworpen en onderscheid zich gemakkelijk van de meeste creaturen die in de sf-films voorkomen. Het idee rond dit wezen vond ik goed gevonden. Het tempo van de film is hoog want er val genoeg te beleven. Er zitten ook een paar toffe bloederige scènes in Life die echt knap in beeld worden gebracht. 7/10

avatar van Bond,TeBond
Mijn 3 sterren gaan alleen naar de makers! Die verdienen er wel 5, maar het verhaal maar 1, dus dit is een gemiddelde! Wederom een Aliën verhaal/immitatie.

Zoveel geld hebben voor topspelers en topmakers en dan een simpel aftreksel van...PFFFF

avatar van John Milton
Ik had het niet verwacht, maar hij schurkt behoorlijk tegen een zeven aan. Was de 104 minuten toch echt wel waard. Op het moment dat ik 'oeeee jij naarling!' naar het scherm roep (only at home, of course), dan doet de film toch ergens iets goed.

Was de music score iets beter geweest, dan had ik naar boven afgerond.

avatar van AC1
John Milton schreef:
Was de music score iets beter geweest, dan had ik naar boven afgerond.

Ik denk dat ik me daar ook aan stoorde. Ik herinner me een piano die iets te medelevend met de karakters probeerde te zijn en er was vooral veel te veel muziek. Met muziek moet je spaarzaam mee omgaan of het verliest al z'n effect. En als je het gebruikt probeer dan niet zo expliciet te zijn.

geplaatst: bevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
Valt behoorlijk tegen, die rare octopus maakte weinig indruk.

avatar van mayhemblik

Weinig indruk?
Ik zal er één in je slaapkamer loslaten, dan piep je wel anders.

Visueel mooi vormgegeven film! Ziet er prima uit, ook zoals het ruimtewezen. Heerlijk einde!!!

Ik heb Alien of de reeks nog niet gezien dus kan geen vergelijking maken. Ik vond het een goeie film en erg mooi in beeld gebracht. Of het realistisch is, een goed verhaal etc. Gewoon niet teveel bij nadenken...

Alien meets Gravity. Al met al best een redelijke film.

Goed filmpje.

ik miste wat meer verhaallijn achter dat organisme, bijvoorbeeld meer uitleg over dat ie zich razendsnel kan aanpassen.

Acteerprestaties zijn wel redelijk goed, maar men blijft soms binnen de lijntjes. Gyllendaal vind ik meestal een redelijke acteur, maar hier komt ie niet geheel uit de verf. Hij speelt erg timide.

Muziek: vrij matig. Weinig gebruik van gemaakt, naar het einde te bombastisch, daar waar het juist subtiel ingebracht kon worden. Had veel beter gebruik van gemaakt kunnen worden.

Verder zitten er natuurlijk iets teveel cliches in, en een cliche dat werkelijk in iedere film terugkomt: de twee knapste en blanke personages overleven het, de neger mag niet te vroeg dood maar ergens vlak voordat de twee blanke hoofdpersonages doodgaan. Verder moesten er nog een japanner en een rus bij, voor het politiek correcte effect, die uiteraard dan wel weer dood moeten.

Al met al best een leuk filmpje, met een leuke eindtwist.

Na twintig minuten wilde ik eigenlijk de zaal uitlopen. De rol van Ryan Reynolds was behoorlijk teleurstellend. Hij was behoorlijk flauw.

Irritante man. Irritante rol. Gelukkig snel van kant gemaakt.

avatar van Boneka
geplaatst: bevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
Ondanks de voorspelbaarheid een prima film. Zeker qua opbouw, spanning en geluid. Allemaal dik voor elkaar. Na het debacle van Arrival is dit echt een verademing. En ik vond het toch wel knap hoe ze de spanning zo lang konden volhouden. Het laat je gewoon niet los. Vond het monster ook een heerlijk ding. Over ding gesproken, het had natuurlijk wel iets weg van The Thing. Ook het eind zat prima in elkaar met een toch wel verassend einde onder het motto foutje bedankt; systeemfout. Moest er eigenlijk wel om lachen

Visueel zat ie ook knap in elkaar. Okay het mag er dan niet al te realistisch uitzien, persoonlijk houd ik wel van dit soort films. Prima vermaakt deze avond.

avatar van Boneka
helpdefilm schreef:
Goed filmpje.

Al met al best een leuk filmpje, met een leuke eindtwist.

Irritante man. Irritante rol. Gelukkig snel van kant gemaakt.

Volgens mij overleeft niemand het..............

Aardige film. Geen hoogstandje, maar ontstijgt voor mij zeker wel de middenmoot. Einde was wel enigszins verrassend

avatar van DragQueen
Aardige Scifi Film, die spannende momenten kent en over het algemeen vermakelijk kijkvoer biedt. Het verhaal zit weinig verassend in elkaar en het verloop ervan laat zich soms wat makkelijk raden. Desalniettemin is de film onderhoudend, heeft een goede cast te bieden en sterke visuele effecten. 3,5 Ster.

avatar van Henry Spencer
Had niet te hoge verwachtingen en het was ook precies wat ik ervan verwachtte. 'Alien' is nooit ver weg, het einde probeert te verrassen, maar de inspiratie was tegen die tijd al een tijdje op...
Middelmatig. Spijtig voor het talent van Gyllenhaal die de laatste tijd wel wat beters gewend is.

Zeker de moeite waard! Spannend en onderhoudend.

avatar van Maarten0402
Leuker dan ik had gedacht. Had nogal lage verwachtingen hiervan omdat ik het idee had dat het wat herhaling had van Alien. Ik zie wel veel inspiratie van die films, maar het heeft ook wel een eigen karakter wat deze film prettig maakt om weg te kijken. Leuke twists zitten er ook in (niet te overdreven, in de trend van: "Ja hoor" plot twists).

Jake Gyllenhaal, Rebecca Ferguson en Hiroyuki Sanada vind ik het beste in deze film naar voren komen. Ook Ryan Reynolds doet het goed alleen heeft hij wat weinig screentime, maar dat maakt ook niet heel veel uit.

avatar van knusse stoel
Prima sciencefiction film met als enige nadeel dat het monster de kop had gejat van het wezen uit de Alienfilms. Ach, daar prikten wij doorheen en hebben er bijna 2 uren van genoten. Wat ook opvallend is dat er vrijwel geen romantiek in het filmverhaal zit.

avatar van AmazingPP
Ik vond dit wel een heerlijk filmpje. Verrassend aan alle kanten en mijn tweede film die ik zag vanaf 4K UltraHD Blu Ray. Wat worden we toch verwend, mensen! Ik was erg verrast door deze film. Had eerlijk gezegd een beetje slap aftreksel verwacht van "Alien(s)", maar niets is minder waar. De film had me behoorlijk tuk met sommige wendingen! 4 *

avatar van peterx43
geplaatst: bevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
Onbegrijpelijk hoe een regisseur met zo'n afgezaagd verhaal nog in boot gaat tegenwoordig. Het alien inktvisje verschijnt , één voor één iedereen gaat de pijp uit. Hoeveel ontelbare keren hebben we dit al gezien in het sci-fi horror nonsense genre ? Alleen dit is nieuw: inclusief wij op aarde moeten er ook aan geloven. Besluit : beroerd verhaal. Espinosa heeft zelfmoord gedachten? Die troep gaat bij mij onmiddelijk richting de vuilbak.

avatar van Maarten0402
Nou nou. Dat je het niks vind ok maar om meteen met "kanker verhaal" te komen vind ik nogal absurd en komt echt over alsof je je het persoonlijk tot op het bot aantrekt. En dat begrijp ik dan weer niet. Film is een medium ter vermaak. Het kan vermaken of tegen vallen en dat verschilt ook voor iedereen. Iedereen zijn ding ook, maar om met dit soort termen te strooien vind ik nogal raar.

avatar van Basbier74
Sciencefiction / Thriller .. HORROR.

avatar van John Milton
ik doe er een half puntje bij, na herziening.

avatar van mordang
geplaatst: bevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
Mooi weergegeven sci-fi horror/thriller, waarbij het toch een kleine beetje aan spanning mist. Ook zitten er wat vreemde elementen in het verhaal. De satelliet die wordt onderschept, met groot gevaar voor het ISS. Waarom moest deze beschadigd raken, als later blijkt dat het geen enkel belang heeft in de rest van de film. Behalve de roekeloosheid van één van de astronauten. Het ontdekken van de cel, hoe kwam dit tot stand? Gezien de protocollen, was er een voorgeschiedenis, waarbij men dit leven al kende of verwachtte. Ekaterina Golovkina geeft haar leven op, door de sluis niet meer te openen. Als ze dat besluit neemt, waarom zet ze zij zich niet af van het ISS en neemt de alien mee de ruimte in. Een alien, die in het luchtledige van de ruimte moeiteloos vele minuten overleefd, maar later in de film als een dwaas op zuurstofjacht gaat om te overleven. De fouten en de onachtzaamheid van de astronauten zijn echter nog het meest wringend. NASA zou niet erg blij zijn, met zulk onprofessioneel personeel. Het einde was uiteindelijk voorspelbaar, ik kan me niet indenken dat men een andere uitkomst verwacht, dan de landing van de alien op onze aarde.. Achteraf heb je een redelijke film gezien, waarbij je toch het gevoel hebt dat er meer in had gezeten, mede omdat men een loopje neemt met wat de mensheid verwachtten mag van hoog intelligente, goed opgeleide astronauten.

avatar van schenkowiets
100 keer beter dan Alien covenant waar zo een ophef over was. Hopen op een deel 2 , want wil wel heel graag weten wat erna zou gaan gebeuren ......

avatar van Maarten0402
Hopelijk geen deel 2 een laat het mij lekker aan de verbeelding over wat er erna zou kunnen gebeuren. Vind ik veel beter dan het nog eens uitdiepen en uitleggen allemaal.

avatar van bjerik76

ziet er spannend uit, maar de trailer verklapt volgens mij wel erg veel

avatar van Filmkriebel
Maarten0402 schreef:

Mee eens, zo behoudt de film ook enige status. Een Life sequel kan alleen maar tegenvallen.