• 10.595 nieuwsartikelen

Met onder meer: Jake Gyllenhaal, Ryan Reynolds en Rebecca Ferguson

Gesproken taal: Kantonees, Engels en Japans

Releasedatum: 23 maart 2017

Plot Life

"Be careful what you search for"

Zes leden van het International Space Station staan op het punt een van de grootste ontdekkingen te doen in de geschiedenis van de mensheid; het eerste bewijs van buitenaards leven op Mars. Wanneer de bemanning bezig is met onderzoek blijken hun methoden onvoorziene consequenties te hebben. De levensvorm blijkt intelligenter te zijn dan iemand ooit voor mogelijk hield.

Social Media

avatar van Joy4ever

Joy4ever

Erg goede film. Bijzonder spannend ook. Met een geweldig einde. Dik 4*.

avatar van Rubie2208

Rubie2208

zonder verwachtingen gekeken op een vrij avondje , maar ik vond hem echt enorm spannend . film is lekker vlot en wordt al vrij snel spannend , wanneer het wezen intelligenter wordt. ook het effect van het ruimte station is goed weergegeven en voelt benauwend, waardoor de spanning wat beter voelde . acteurs deden het prima naar mijn mening en het einde voelde je wel een beetje aankomen , maar geeft net weer een extra randje aan de film . heb mij erg vermaakt en spanning was goed !

avatar van tommykonijn

tommykonijn

Natuurlijk ging ik deze film kijken met de insteek een Alien-achtige film voorgeschoteld te krijgen, dus dat er overeenkomsten zijn tussen Life en die franchise kwam niet als een verrassing. Het kwam wel als een verrassing dat de film zó weinig spanning wist te creëren. Calvin deed het op de één of andere manier niet voor mij. Ik weet niet of het de overduidelijke CGI was of dat het toch iets té zeer leek op wat ik al allemaal eerder had gezien... Moeilijk te zeggen. Ik zat in ieder geval niet op het puntje van mijn stoel wanneer hij dreigt iemand om zeep te helpen en dat lijkt me toch wel de bedoeling. De cast doet het niet verkeerd, maar ik vond er ook niemand echt uitspringen. Het voordeel dat Life heeft, alleen al vanwege het uitgangspunt, is dat je wel benieuwd blijft naar de volgende stap en vervelend wordt de film dus ook niet gauw. Toch zou ik de film niet nog een tweede keer hoeven te zien. Daarvoor had de film na afloop toch te weinig indruk achtergelaten.

avatar van Diederik58

Diederik58

Zag de film voorde 2de keer en heb hem hoger gewaardeerd.

Het verhaal is Alien in het kwadraat. En natuurlijk moet de aarde behoed worden voor het kwaad.

Maar dit alles wordt erg spannend gebracht. De prima cast zorgt voor uitstekende acteerprestaties. Dat al bungelend aan weggeretouceerde kabels. Met de huidige technieken zou zwevend zonder zwaartekracht toch beter in beeld gebracht worden.

Er zitten wat onlogische dingen in de film, maar laat ik zeggen dat dat de film ten goede komt. Niet te veel over nadenken.

De beelden zijn prachtig en soms huiveringwekkend.

Het monster zag er zeer natuurgetrouw uit en ik zag gelijkenis met het Alien monster. Bijna een eerbetoon aan deze klassieker.

Het einde van de film is geen verrassing. Al zou het naadloos kunnen overgaan in een vervolgfilm.

avatar van Sabri88

Sabri88

Niet te veel verwachten en lekker genieten van een avondje spanning.

"Life" biedt een bekend maar toch meeslepend verhaal van een ruimtecrew die wordt geconfronteerd met een dodelijke alien. Hoewel het concept niet nieuw is, weet de film toch te boeien en onderscheidt het zich door zijn spannende uitvoering en onverwachte wendingen.

De kracht van "Life" ligt in zijn vermogen om de spanning van begin tot eind vast te houden, ondanks het vertrouwde verhaal. De ruimteomgeving voegt een gevoel van isolatie en hulpeloosheid toe aan de situatie, waardoor de dreiging van de alien des te intenser wordt. De keuze voor het gebruik van prachtige muziek, vooral na de eerste confrontatie met het wezen, versterkt de sfeer en verhoogt de impact van de scènes.

Jake Gyllenhaal schittert in zijn rol en bewijst opnieuw zijn vaardigheid als acteur. Zijn prestatie draagt bij aan de emotionele diepte van het verhaal en zorgt ervoor dat de kijker zich kan inleven in de angsten en worstelingen van de personages.

Een aantal hoogtepunten van de film zijn de heldhaftige opofferingen en de plotwending aan het einde, die slim is bedacht en totaal onverwacht kan zijn voor het publiek.

Kortom, "Life" is een intrigerende ruimtethriller die ondanks een bekend concept toch weet te verrassen en te boeien. De combinatie van spanning, uitstekend acteerwerk en een onverwachte wending maken het tot een film die de aandacht van de kijker vasthoudt van begin tot eind.

avatar van Seifer

Seifer

Absurde film. Vermakelijk maar bizar onrealistisch. Leek wel of ik naar een marvel film zat te kijken, super sterk, resistent tegen onleefbare omstandigheden op mars en zelfs in de ruimte. Het wezen dat bestaat uit koolstof en water, maar niet bevriest in het heelal... Op dat moment nam ik de film definitief niet meer serieus.

avatar van Film Fan

Film Fan

Een slap aftreksel van Alien. Weinig orgineel en erg voorspelbaar. Hierdoor zit er totaal geen spanning in waardoor het soms zelfs lachwekkend wordt. Als je een liefhebber van de Aliens serie bent zou ik hier niet aan beginnen.