Life (2017)

Sciencefiction / Thriller

geregisseerd door Daniel Espinosa
met Jake Gyllenhaal, Rebecca Ferguson en Hiroyuki Sanada

Zes leden van het International Space Station staan op het punt een van de grootste ontdekkingen te doen in de geschiedenis van de mensheid; het eerste bewijs van buitenaards leven op Mars. Wanneer de bemanning bezig is met onderzoek blijken hun methoden onvoorziene consequenties te hebben. De levensvorm blijkt intelligenter te zijn dan iemand ooit voor mogelijk hield.

avatar van aSMoDeuS
Platte personages, de ene domme beslissing na de ander en de regisseur en schrijver(s) maken geen keuzes mbt Calvins eigenschappen.

(EDIT Moderator: off topic verwijderd)

avatar van BlueJudaskiss
Lekkere wegkijker die ik erg spannend vond totdat de film op driekwart een beetje in herhaling begon te vallen. Het slotakkoord was leuk gevonden!

avatar van Donkerwoud
Er is een onaards monster dat door de hedendaagse cinema waart en we noemen het CGI (Computer-Generated Imagery). 'Life' (2017) is de zoveelste rip-off van oorspronkelijke genreklassiekers als 'Alien' (1979) en 'The Thing' (1982), maar ook dit monster is keurig glad getrokken met computereffecten die elk gevoel van ruimtelijkheid of aanwezigheid missen. Zelfs remakes met klassieke filmmonsters ontkomen overigens niet aan de tergende gestel van deze moderne succubus. Het tragische is dat 'Life' (2017) qua setdesign een uitmuntende illusie neerzet van claustrofobische ruimtes en zwaartekrachtloosheid, zoals in een ruimtevaartuig. Maar ik heb een aantal maal hardop gelachen om het koddige CGI-monster met zijn generieke en voorspelbare strooptocht langs de bemanningsleden. En de film begon nog zo goed met die mengeling van verwondering en angst bij het ontdekken van buitenaards leven en de aardse fascinatie met het astronautenbestaan. Ligt het trouwens aan mij, of herkende ik werkelijk Bijbelse allusies terug in sommige shots? Op een bepaald moment het laatste avondmaal (als de astronauten met elkaar aan tafel zitten) en later de kruisiging van de heiland. Dit kan ook vergezocht zijn van mij.

avatar van Flavio
Flavio (moderator)
Aantal off topic berichten verwijderd.

avatar van Ste*
So the creature as a whole is all muscle, all brain, all eye

Dat we het maar even weten.

Wel een gave film. Vooral als het beest eenmaal evil wordt is de film eigenlijk non-stop spannend, en vooral de kills springen er wel uit. Vrij origineel en mooi gedaan zo met dat rondzwevende bloed (vooral die van Ryan Reynolds). Overigens ook 'fijn' dat hij snel dood was omdat ik zijn grappige toon echt heel erg niet vond passen bij de rest, maar daar werd dus snel een oplossing voor gevonden.

Verder gewoon vermakelijk en erg mooi gemaakt. Vond het ISS zelf en alles wat erbij komt kijken ook erg realistisch overkomen.

Wellicht dat je af en toe niet helemaal weet wat ze nu precies doen of van plan zijn (kon aan mij liggen), maar op zich maakt dat voor het kijken niet zoveel uit. De twist op het eind kwam ook als een verrassing maar is in al zijn wreedheid ergens ook wel weer grappig. Perfect en mooi einde eigenlijk wel, in plaats van het heroische 'en alles kwam goed'.

avatar van Phantasm
Spannende sciencfictionfilm die lekker wegkijkt.