Monster in the Closet (1986)

Komedie / Horror

geregisseerd door Bob Dahlin
met Donald Grant, Denise DuBarry en Claude Akins

Richard (Donald Grant) en geleerde Diane (Denise DuBarry) bestrijden samen de Californische monsters die uit kasten opduiken om mensen te vermoorden.

avatar van Richard_Voorhees
De poster doet me erg denken aan de artwork van de Goosebumps serie van R.L. Stine. Ik word er bijna nostalgisch van.

avatar van Vascago
Poster ziet er idd tof uit. Filmpje komt van Troma geloof ik.

avatar van jordandejong
Opmerkelijk low-budget filmpje dat enorm zwak begint maar zich later toch wel ontwikkelt tot erg leuk vermaak.

De eerste pakweg 10 minuten wordt je getrakteerd op de meest debiele kills uit de filmgeschiedenis. Meerdere malen zie je een persoon een kast ingaan waar vervolgens allerlei vreemde geluiden uit komen en waar de hele garderobe plotseling door de kamer vliegt. Wat er in de kast gebeurd en wie het veroorzaakt (het monster) wordt niet getoond.

Gelukkig maakt na een half uurtje het monster dan toch z'n full-screen entree. Het ding ziet er lekker cheesy, nep maar tegelijkertijd ook erg tof uit. Helaas blijven de kills waarvoor hij zorgt erg saai en is er van gore absoluut geen sprake. Het maakt het des te knapper dat Monster in the Closet zonder ook maar een spatje bloed te tonen toch nog zo vermakelijk blijft.

Op zich zegt het natuurlijk al genoeg dat een kerel in een rubberen kostuum de hele film draagt... Het monster zorgt voor puur vermaak maar ook niet meer dan dat. Overigens is het bijna King Kong achtige einde wel bizar te noemen en blijkt dus dat het monster ook nog eens homo is (tenzij het in de eerste plaats al een vrouwtje was natuurlijk).

avatar van Gang_Star
Mijn eerste kennismaking met Troma. Ik had wel eerder over Troma gehoord, maar dit is een heel ander soort film dan de andere films waarover ik heb gehoord. Deze film is meer komedie dan horror. Kills zijn er wel maar zijn offscreen en er is ook geen gore. Het monster zelf maakt gelukkig na een minuut of 25 zijn entree. Heerlijk over de top uiterlijk met zelfs een tong dat eveneens een monster blijkt te zijn (ik heb geen idee hoe ik het anders moet benoemen). De scene waarin het leger het monster aanvalt met grof geschut is leuk. Jammer dat het geheel nauwelijks spannend is.
Een bij vlagen vrij grappige film, met ook nog een zeer jonge Paul Walker.