The Ambulance (1990)

Thriller / Actie

geregisseerd door Larry Cohen
met Eric Roberts, James Earl Jones en Red Buttons

Film over een ambulancedienst die wordt geleid door een psychopaat. Patienten verdwijnen spoorloos of worden vermoord, zonder dat iemand in de gaten heeft wat er precies aan de hand is. Behalve Josh Baker, een jonge illustrator die de dodelijke ambulance op eigen houtje te lijf gaat.

Meneer Bungel
Filmbuff97 zal It's Alive (1974) bedoelen...?

avatar van Filmbuff97
Meneer Bungel schreef:
Filmbuff97 zal It's Alive (1974) bedoelen...?

Je hebt gelijk, sorry.

avatar van perceived
Leuk concept, matig uitgewerkt.

Helaas nogal langdradig, veel dode stukken. Kon me eigenlijk alleen tijdens de vrij spaarzame actie momenten een beetje boeien. Het trage verloop haalde de spanning er vrijwel compleet uit. 4.5*

avatar van AGoos
Het eerste uur is erg vermakelijk, met een erg grappige Eric Roberts een leuke cameo van Stan Lee en genoeg spanning.. Het laatste half uur is een aaneenreiging van teleurstellingen en ebt de spanning snel weg.. Niettemin een vermakelijke B-productie

avatar van StevenMighty
Na heel wat jaartjes nog eens teruggekeken.

Blijft een goed idee om een spannende film over te maken, hoewel ik hem nu wat minder goed vind uitgewerkt dan mogelijk had geweest. Een enge operatie of moord op een van de patienten zou toch niet mogen ontbreken eigenlijk... Helaas niets van dat.

Eric Roberts vind ik hier opmerkelijk in spelen, in die tijd zeker een van mijn favoriete acteurs.
Het lijkt wel of hij heel de tijd met een paar biertjes op loopt te acteren en doet en zegt waar hij zelf zin in heeft, best grappig om hem zo bezig te zien.

Na 23 jaar heeft The Ambulance toch wel aardig aan B-film niveau gewonnen, maar blijft hij ondanks dat altijd leuk om te zien.

3 sterren

NYC, Marvel Comics, veel actie, veel smerissen. Net zoals Class of 1999 voelde deze film langer aan dan een anderhalf uur maar het bleef spannend. Deed me denken aan Dark Angel (1990). Ga ik zeker nog eens kijken.

avatar van goongumpa
Heerlijk filmpje. Razende vaart, kundig gemaakt, gekke Eric Roberts.

avatar van Maxie Fields
Medische thriller met redelijk verhaal en een aantal leuke scenes met in de hoofdrol voormalig coke addict Eric Roberts (zus van Julia en vader van Emma), die met zijn typerende acteerstijl (en 80s kapsel) de film tot bijna cult status heeft verheven. Film doet me denken aan Coma.

avatar van goongumpa
Maxie Fields schreef:
voormalig coke addict Eric Roberts (zus van Julia en vader van Emma)
He, dat wist ik helemaal niet. Toffe acteur wel.

MENEER L3GIOEN
Wat een gruwelijk lelijke poster van deze film op de site.

avatar van ChrisM
Niet Eric Roberts zijn sterkste performance.....
Larry Cohen is beetje ondergewardeerd in over het algemeen, zeker niet zijn beste werkje maar toch nog heel aardig.

avatar van as
as
Best of the Best reunie met Eric Roberts en James Earl Jones. Jones is prima als detective (let vooral op die geweldige death scene), maar een maniakale Roberts steelt de show. Kan bijna niet anders of de man zat flink aan de drank of drugs.

Guerilla filmer Cohen koos ervoor het grimey New York voor zichzelf te laten spreken en maakte een heerlijke pulp film met hilarische premisse.

Terwijl zuslief Julia de hoer met een hart speelde in Pretty Woman en een superster werd, rommelde Eric gewoon lekker verder aan. Maar zo cheesy cool als dit of Best of the Best werd het nooit meer.

3,5*en

avatar van moviemike
Verhaal zelf stelt niet veel voor, maar verder zit deze film vol fijne vondsten.
Een uitzonderlijke cast in extreem foute rollen, hoofdpersonage is striptekenaar bij Marvel en Stan is zijn mentor, iedereen lijkt aan improvisatie te doen, elk jaren 80-cliché dat een film destijds uitzonderlijk maakt is zo goed als aanwezig.
Blijft na herziening 3,5*

Lang geleden gezien op tv. Goede thriller met Eric Roberts. Krijgt te maken met geflipt arts die mensen hun ontvoert met ambulance en hun organen steelt dacht ik. Iemand een idee of deze zou te verkrijgen zijn op dvd(region 2)? Hierboven links staat er wel een blu ray, maar extreem duur.