Revenge (2017)

Frankrijk
Actie / Thriller

geregisseerd door Coralie Fargeat
met Matilda Lutz, Kevin Janssens en Vincent Colombes

Jen wordt door haar geliefde uitgenodigd voor een weekend voor de start van de traditionele jacht die hij jaarlijks organiseert met twee vrienden. Geïsoleerd van alles en iedereen in de Grand Canyon, wordt Jen het object van verlangen en de jacht neemt een onverwachte wending wanneer ze door de drie wordt misbruikt. Ze wordt voor dood achtergelaten in de woestijn en wil maar één ding: wraak.

Ik vind het nog steeds raar om het 'een echte mannenfilm' te noemen.

Wouter schreef:
Ik vind het nog steeds raar om het 'een echte mannenfilm' te noemen.

Goh ... 't is dat Fargeat er zo'n mooi verhaaltje van maakt. Vind persoonlijk zelf dat haar punt er niet echt uitkomt, laat staan dat het veel indruk maakt of mensen echt gaat challengen. En wat overblijft is dan een film die vooral het horror convention publiek aanspreekt. En dat zijn volgens het cliché toch voornamelijk mannen.

avatar van Gish
Ik geef wel eens een half litertje bloed bij Sanquin. Moet je altijd een paar dagen van bijkomen, beetje duizelig soms. Enfin, nu slik ik geen Peyote, maar van het bloed dat hier tientallen meters sporen achterlaat kun je minstens 100 patienten voorzien van nieuwe impulsen. Het is nog geen À l'Intérieur (2007) want daar gaan olievaten bloed verloren, maar het komt in de buurt. Visueel ziet het er apart uit, maar geen oscarnominaties of Oscars voor de acteurs natuurlijk.

avatar van mikey
Amusante euro-trash over een mooie meid die na haar rape ook nog eens in een ravijn wordt gegooid, helaas voor de hufters overleeft ze de val op spectaculaire wijze om zo als een feniks te herrijzen met als doel zoete wraak. Zoals we hierboven al lezen gaat deze film niet over realisme maar wil zo effectief mogelijk blood n gore presenteren. Ondersteund door foute euro electropop en retro design.
Het end boss gevecht was bijzonder lelijk en achterlijjk. Deed me denken aan vroeger toen ik op straat met speelgoed geweertjes de ander so slim mogelijk af probeerde te zijn. Zonder bloed maar wel met dezelfde gelopen rondjes. Zwaar onder invloed van miami vice trouwens.

avatar van Glacius
Het eindboss gevecht is juist geweldig.