• 10.927 nieuwsartikelen
  • 8.997.592 stemmen

I Am Not a Serial Killer (2016)

Thriller / Horror | 104 minuten

Gesproken taal: Engels

• Amazon Prime Bekijk via Amazon Prime
  • iTunes Bekijk via iTunes

Plot I Am Not a Serial Killer

"Every town has its monsters"

John Wayne Cleaver, Een jongen met een ongezonde obsessie voor moord, veroorzaakt door een traumatisch verleden, raakt ervan overtuigd dat zijn stokoude buurman Mr Crowley verantwoordelijk is voor een aantal gruwelijke, bizarre moorden dat recentelijk heeft plaatsgevonden in het kleine stadje waar hij woont. Mede vanwege zijn psychologische problemen - waaronder het feit dat hij soms waanbeelden heeft - lukt het John niet anderen hiervan te overtuigen en besluit hij zijn buurman eigenhandig te ontmaskeren.

logo tmdbimage

The Drifter

Classmate / Partygoer

avatar van tattoobob

tattoobob

Geweldige poster......ik kan niet wachten.

avatar van tattoobob

tattoobob

Redelijke film die jammer genoeg niet de gehele lengte blijft boeien.

Lloyd speelt zoals je van hem kan verwachten prima,ook de rest van de cast is oke.

Visueel een leuke locatie (stadje) waar er geschoten is....pluspunt dus.

Tis meer het verhaal en de gebeurtenissen die een beetjr vlak zijn en blijven ..het had allemaal wat spannender gemogen en minder standaard.

avatar van maurice32

maurice32

Best een goeie film, meer thriller/mystery .

avatar van Spartaan1986

Spartaan1986

• 2038 stemmen

Te traag en te langdradig om echt te blijven boeien. De personages zijn ook niet allemaal even boeiend genoeg. Mooie filmlocatie en af en toe een aardig sfeertje, maar het is te weinig voor mij om deze film boven de middelmaat uit te laten stijgen.

avatar van Thomas83

Thomas83

Zeer geslaagde en originele retrohorror. Er wordt duidelijk veel van de stijl van de horror van de jaren zeventig en tachtig geleend met een Carpenter-achtige soundtrack, geschoten op 16mm en ook een licht bovennatuurlijk tintje. De film is niet bloedserieus, maar toch wel gewaagd om de film te laten draaien om iemand die de aanleg heeft zelf een seriemoordenaar te worden en gefascineerd wordt door en de strijd aangaat met de daadwerkelijke seriemoordenaar die huishoudt in het kleine stadje waar hij woont.

Max Records is goed gecast in de hoofdrol (met de lekker flauwe naam John Wayne Cleaver). Hij maakt zijn personage echt een beetje vreemd en griezelig, maar ook meer dan dat alleen. Ook leuk om Christopher Lloyd te zien in de rol van zijn bejaarde buurman. Heel de film voelde ik een beetje een twist voor op het einde in de lucht hangen, maar uiteindelijk valt het einde bepaald niet tegen. Best mooi ook wel dat uiteindelijk zowel John als het monster door liefde werden gedreven. Echt zo'n einde dat bevestigt dat de film ver boven het gemiddelde uitsteekt. 3.5*.

Onderhond

• 11994 stemmen

Goed.

Op zich een aardig low-key horrortje, al vraag ik me af waarom regisseur O'Brien het nodig vond de film in Amerika te plaatsen? De UK heeft toch ook genoeg van dit soort afgelegen dorpjes. Of was het omdat hij Lloyd had gestrikt en dan maar z'n acteur gevolgd is?

Het is de eerste helft een beetje wachten op het kantelmoment. Je ziet O'Brien vanalles opzetten maar je voelt toch ook al dat er eigenlijk wat anders speelt. Wanneer dat dan eindelijk onthuld wordt kan de film rustig naar het einde schuifelen om dan daar feitelijk de ware toedracht te onthullen. Qua opbouw is het allemaal wel aardig en net mysterieus genoeg, maar écht enerverend werd het niet.

Lloyd doet het aardig, ook Records is meer dan oké. Visueel vond ik het wat karig maar dat hoort wel een beetje bij de stijl die O'Brian nastreeft. Ook iets minder vond ik het einde, al zal dat wel gedaan zijn om het contrast te verhogen. Toch vond ik de CG en het design net wat te matig om echt te overtuigen. Soundtrack wel op niveau maar heel origineel is het illbient gerommel bij dit soort films al een tijdje niet meer.

Deed me qua film een beetje denk aan Wingard's A Horrible Way to Die, maar dan met een bovennatuurlijk tintje. O'Brian is er eentje om in de gaten te houden, al hoop ik dat hij de volgende keer gewoon thuis blijft.

avatar van joolstein

joolstein

Heerlijke film die zoveel meer is dan alleen maar een thriller. 16-jarige John Wayne Cleaver (Max Records, het jongetje uit Where The Wild Things Are) krijgt te horen dat hij alles in zich heeft om sociopaat te zijn en of dat nog niets is woont hij boven een mortuarium samen met zijn moeder. Hij vreest dus dat hij voorbestemd is om seriemoordenaar te worden en heeft een set van regels bedacht om zijn moorddadige impulsen onder controle te houden. Zijn zorgvuldige regime wordt echter bedreigd als hij in aanraking komt met een zaak waarbij een seriemoordenaar bezig is, en waarin hij een verband voelt met de moordenaar. Tiener John Cleaver lijkt dus wel een soort jongere versie van Dexter gekruist met Michael C Halls karakter uit Six Feet Under. En ondanks zijn drang is het een goede maar ietwat vreemde jongen, die niet te beroerd is om zijn oude buurman Mr Crowley een handje te helpen. Mr Crowley wordt gespeeld door Christopher Lloyd en die speelt zijn glansrol sinds tijden. Uiteindelijk komt aan alles een eind zo ook aan deze film en in dat einde gaat het toch nog mis en dan wel met de CGI Maar ach dan hebben al zoveel morbide plezier gehad met deze kleurrijke mix van genres dat ik alleen nog maar kan concluderen dat dit een prima, unieke, eigenzinnige kleine film is die zeker verdient om gezien te worden.

avatar van Analist1984

Analist1984

Ik ben redelijk onder de indruk van de bevindingen over de film hier. Zelf heb ik de film een 1 als waardering gegeven. Dit gekoppeld aan de classificatie als horror. Het verhaal over de jonge hoofdpersoon is interessant en doet verdenken dat je op een gegeven moment meer in zijn belevenissen meegetrokken wordt. Maar de echte spanning/schrikmomenten heb ik nooit ervaren. Het meest horror-achtige is toch wel het mortuarium. De moordmomenten en bijkomstigheden als de affaire tussen moeder en psycholoog maakte de film zeer oppervlakkig.

avatar van Herge

Herge

Analist1984 schreef:

Omdat het in jou ogen het geen horror is maar wel een redelijke film, geef je deze film een 1, ik vind dit slecht onderbouwd.

Dus als er stond triller dan was het misschien een 2.5 geworden?

Als je het niet eens bent met een benaming kun je de film ook met een open vizier bekijken en daarop jou bevindingen geven, maar een 1 verdient deze film niet, geef dan geen ster

avatar van broncode

broncode

Heerlijke film, niet dat het allemaal zo logisch is, maar omdat hij toch een kleine ode brengt aan the burbs met Tom Hanks. Aan het eind zwakt hij iets af, maar dat heeft meer te maken met de hoogte van het budget dan het idee zelf.

avatar van james_cameron

james_cameron

Niet bepaald geweldig, maar er zijn zeker pluspunten. Zo is de rol van Christopher Lloyd geweldig en op de beste momenten heeft de film een surrealistisch, bijna Donnie Darko-achtig sfeertje. Helaas steekt de plot verder nogal standaard in elkaar, valt er visueel niet veel te beleven en komt de climax nogal koud op je dak vallen.

avatar van Pazmaster

Pazmaster

Best een aardig filmpje met een wat vreemd verhaal over een jongeman die geobsedeerd is door seriemoordenaars. Wanneer er een aantal moorden gepleegd worden gaat hij op onderzoek uit... Niet geweldig maar ook zeker niet slecht, net als het acteerwerk, het idee is best leuk. Ook leuk om Dr. Emmet Brown weer eens te zien.

avatar van coumi

coumi

Nee, dit was het net niet. Trage, beetje doelloze film. Al binnen het half uur weten we de moordenaar is, en vervolgens krijgen we een kat en muis spel tussen hem en de jonge held zonder noemenswaardige hoogtepunten. Op het einde nog een geweldige, hilarische wending waardoor sommige dit misschien hoger waarderen dan nodig, want in zijn totaliteit erg middelmatig. Tsja, en de dader zelf vond ik toch een van de minst overtuigende seriekillers die ik heb gezien, over zijn motivatie aangaande zijn daden zullen en kunnen we het al helemaal niet hebben.

avatar van mixmaster

mixmaster

Vage film die heel snel ging vervelen, alleen de laatste 10 minuten waren aardig.

snel vergeten dus.

avatar van Onceuponanytime

Onceuponanytime

Mea culpa, maar uit verveling de film zelfs gedeeltelijk 'vooruitgespoeld' verder gekeken. De personages overtuigden niet en van werkelijke spanning was er geen sprake.

Een dorpje waar iedereen elkaar blijkt te kennen en waar heel wat gruwelijke moorden gebeuren. Met uitzondering van een jongeman, merkt niemand de moordenaar op, hoewel hij 's nachts eenzaam en opvallend door de straten rijdt... Waarschijnlijk reed hij tijdens de sluitingsuren van de politie

avatar van m1chel

m1chel

• 1948 berichten

Regisseur Billy O’Brian komt met een ingetogen werkje dat zichzelf mengt in het b-film segment in de filmwereld. Met een zeer beperkt budget wist hij Christopher Lloyd te strikken voor een van de rollen. Lloyd is natuurlijk vooral bekend als Doc Brown uit de Back to the Future-reeks. Dat hij zich verbond aan de film is niet eens zo gek, want op het eerste gezicht kent de film een interessant verhaal. Daarnaast zet de jonge Max Records een knappe rol neer als tiener met moorddadige neigingen. Het zijn dan ook vooral Lloyd en Records die er, met een goede chemie en degelijk acteerwerk, voor zorgen dat de film te pruimen is. Natuurlijk moet je hierbij het beperkte budget in ogenschouw nemen, maar bepaalde dialogen zijn om te huilen zo slecht en soms lijkt het alsof er acteurs zijn weggetrokken uit plaatselijke parktheater met beginnende acteurs.

De setting van de film voelt erg Brits aan, al speelt de film zich af in de Verenigde Staten. Toch zou je bijna denken dat de film beter tot zijn recht had gekomen als de makers de film hadden gesitueerd in Groot Brittannië. Toch zit het qua camerawerk en sfeer, mede ondersteund door de prettige soundtrack, wel goed met de film. Toch faalt de film als horrorfilm. Soms krijg je zeker een wat onbehaaglijk gevoel, maar dat is vooral te danken aan de thrillerelementen van de film. Met een iets groter budget en wat betere acteurs had de film wellicht wel kunnen imponeren. Naast het acteerwerk heeft de film namelijk vooral te kampen met het feit dat we hier te maken hebben met een vrij saaie film.

Er wordt een poging gedaan tot uitdieping van het karakter van John, maar dit is te nadrukkelijk aanwezig en slaagt dus maar deels. Amper een half uur in de film slaat de verveling toe en zal de blik van menig kijker afdwalen richting zijn of haar mobiele telefoon. Dat je na tien minuten geestelijke afwezigheid de draad moeiteloos weer op kan pakken zegt hierbij genoeg. Het is dan ook knap dat de makers je richting het einde toch meer dan eens op het verkeerde been weten te zetten. Bij de verrassende ontknoping moet je dan ook direct constateren dat hier een veel interessantere film in had kunnen zitten, die zeker verrassend uit de hoek had kunnen komen. Dit zelfs met het budget waar de makers mee moesten werken. Hierdoor laat de film zijn kijkers achter met een vrij onbevredigend gevoel.

I Am Not A Serial Killer is in basis een interessante thriller, waarbij de enorme trage en weinig interessante stukken ervoor zorgen dat je je interesse verliest. De film kan gelukkig rekenen op op een lekker sfeertje en wisselwerking tussen Christopher Lloyd en Max Records, die de film naar een krappe voldoende weten te trekken door hun puike acteerprestaties en onderlinge chemie. Voor de rest is I Am Not A Serial Killer vooral een film waar je je doorheen moet worstelen, waarna het einde nog best verrassend en origineel uit de hoek weet te komen. Toch is de weg hier naar toe veel te lang en matig. Het maakte I Am Not A Serial Killer tot een weinig memorabele film, die dan wellicht niet slecht te noemen is, maar veel te laat op gang komt om de verrassende climax eer aan te doen.

avatar van keimpeS

keimpeS

Zeer aparte film, maar toch lekker en houdt je op puntje van je stoel. Ik snap de lage waardering hier dan ook niet, Christopher Lloyd zet weer een geweldig karakter neer!

scorsese

Aardige film over een tiener met psychische problemen die de identiteit van een seriemoordenaar probeert te achterhalen. De twee hoofdpersonages zijn wel boeiend en worden ook wel goed neergezet (soort seriemoordenaars tegen wil en dank). Het verhaal zelf is iets te eentonig waardoor de film soms wat langdradig is. Redelijk donker van toon en twee prima rollen van Max Records en Christopher Lloyd.

avatar van PCTERN

PCTERN

Originele en bovennatuurlijke thriller in een film noir en retro-achtige stijl opgezet, ook met een knipoog naar de oude John Carpenter achtige films uit de jaren '70.

Hoewel het verhaal wat langdradig oogt wordt er wel een naargeestige mystieke en soms wat saaie sfeer gecreeerd rond de hoofdrolspeler en kent de film toch wel wat verrassingen. Voor een low budget film vind ik dit een dappere poging om een goede film neer te zetten.

Omdat dit een film was die ik in 1 ruk uitkeek een voldoende.

avatar van Decec

Decec

Een goede drama/horror/thriller film...

Prima verhaal...

Prima acteerwerk...

Perfect voor gemaakte SF...

Prima camerabeweging...

Mooi HD kwaliteit breedbeeld...

Prima achtergrond geluid/muziek

(Dolby Digital)...

Theunissen

Van deze Thriller / Horror film had ik nog nooit gehoord, maar hij trok wel mijn interesse toen ik hem zag staan op "Film1 On Demand" en daarom heb ik hem gisteravond dan ook bekeken.

In dit verhaal draait het om de 16-jarige John Cleaver (Max Records), die moordlustige neigingen heeft en die één stap verwijderd is van een toekomst als seriemoordenaar. Gelukkig kan hij zijn fascinatie voor de dood kwijt in het mortuarium van zijn moeder April (Laura Fraser) en tante Margaret (Christina Baldwin). Ook legt hij zichzelf strenge regels op die ervoor moeten zorgen dat hij "goed" en "normaal" overkomt om zichzelf en de mensen om hem heen te beschermen. Maar als iemand anders mensen begint af te slachten in Johns kleine woonplaats Clayton, moet hij toch uit zijn veilige zone om de dader te vinden.

Het verhaal zit best leuk in elkaar en weet daarbij zowel te vermaken als te boeien. Het verhaal begint nog enigszins mysterieus maar al tijdens de eerste helft van het verhaal wordt al duidelijk hoe de verhoudingen liggen en welke rol ieder personage toebedeeld heeft gekregen. Hoe de film zal eindigen blijft echter een vraagteken en de ontknoping daarvan was best aardig en verrassend en eigenlijk ook wel leuk en dat vanwege de laatste beelden (waarbij iemand een apparaat aanzet met daarin roze balsemvloeistof) in het verhaal, waarbij je het nummer "Spirit In The Sky" van Norman Greenbaum te horen krijgt.

Verwacht overigens niet te maken te hebben met een echt spannende of super enge Thriller / Horror film, want deze vooral luchtige film bevat eigenlijk een mengelmoes van alles, zoals een beetje thriller, een beetje horror, een beetje sciencefiction, een beetje drama en een flinke dosis mysterie. De toon van het verhaal is daarbij donker, maar niet kil en met veel ruimte voor wrange humor.

Ondanks dat deze film wat low budget (de kosten waren ook maar iets van 1,5 miljoen dollar) oogt, werd alles best mooi (o.a. stoom welke opstijgt uit luchtroosters) en sfeervol in beeld gebracht en dan doel ik vooral op de scènes in het mortuarium (zo zie je o.a. tijdens de opening van het verhaal hoe een lijk van een vrouw geprepareerd wordt met de al eerder genoemde roze balsemvloeistof) en vanaf het moment dat de kleine woonplaats Clayton verkeerd in winterse omstandigheden met ijzige kou en sneeuw.

De moorden woorden overigens ook best sfeervol in beeld gebracht, zoals het doden van de zwerver tijdens het ijsvissen (daarbij wordt dan gelijk duidelijk wie de moordenaar is en dat er iets vreemds met hem aan de hand is) en het gaan doden van de kapper in de kapperszaak, waarbij ook de politie (twee agenten) binnenvalt vanwege een alarm en die dan ook worden gedood.

Het draait in deze film vooral om de cast en dan vooral natuurlijk om de twee hoofdrolspelers, te weten Max Records (in de rol van John Cleaver die samenwoont bij zijn gescheiden moeder April en hij staat onder behandeling bij therapeut Neblin en dat vanwege zijn neiging om te veranderen in een seriemoordenaar) en Christopher Lloyd (in de rol van de bejaarde buurman Bill Crowley, die samenwoont met zijn geliefde vrouw Kay Crowley. Hij is tevens de moordenaar en steelt van zijn slachtoffers de organen en dat om verder te kunnen leven. In zijn lichaam schuilt overigens een buitenaards wezen, welke je pas op het einde eventjes te zien krijgt), die in dit verhaal op hun eigen manier worstelen met impulsen waar ze niet voor gekozen hebben.

Met name de inmiddels 79-jarige Christopher Lloyd speelt heel sterk, maar ook Max Records (John Wayne Cleaver) staat zijn mannetje tegenover de bekende professor uit de "Back to the Future" films. Verder hebben nog Laura Fraser (als moeder April Cleaver), Christina Baldwin (als tante Margaret), Dee Noah (als Kay Crowley), Karl Geary (als therapeut Neblin, die verder een vogelspotter is en die uiteindelijk ook wordt vermoord en waarvan de moordenaar zijn hart wilt hebben), Raymond Brandstrom (als Max die de schoolvriend is van John Cleaver en de laatste wordt ook door iemand op school gepest) en Anna Sundberg (als Lauren Cleaver, die de zus is van John Cleaver en die niet meer thuis woont) een rolletje in het verhaal en ze deden het best leuk.

Al met al is dit best een leuke en vermakelijke luchtige Thriller / Horror film om eens gezien te hebben en omdat de film maar iets van circa 95 minuten duurt, kijkt hij best lekker weg.

avatar van Daan258

Daan258

Jammer, ik had totaal een ander soort film verwacht.

De film volgt John die nogal gefascineerd is door seriemoordenaars en zelf ook wat psychische problemen heeft. Wanneer er moorden worden gepleegd in de buurt waar hij woont gaat hij op onderzoek uit om de moordenaar te vinden. Al snel komt hij erachter dat zijn buurman degene is die alle slachtoffers maakt en begint John zijn buurman in de gaten te houden en erachter zien te komen waarom hij moord.

Jammergenoeg kom je er al veel te snel ( binnen 30 min ) achter dat de buurman degene is die de slachtoffers maakt, hierdoor werd voor mij al gelijk de spanning en mysterieuze sfeer een heel stuk minder. Daarnaast is de film nogal traag en gebeurd er eigenlijk de hele film niet al te veel.
De film weet nergens echt door te breken en bleef na het eerste half uurtje steeds op hetzelfde niveau hangen waardoor het allemaal best langdradig werd. Gelukkig was het acteerwerk wel dik in orde en waren de personages ook leuk om te zien. Vooral Christopher Lloyd wist mij zeker goed te verassen met zijn acteerwerk. Dit wist de film nog enigszins vermakelijk te houden.

Ik had echt een heel ander soort film verwacht.
Toch redelijk mee kunnen vermaken maar goed kan ik het zeker niet noemen.

avatar van mrklm

mrklm

"Great scott!" Christopher Lloyd heeft eindelijk weer eens een fantastische rol. Hij speelt hier Mr Crowley, de hoogbejaarde buurman van John Wayne Cleaver [Max Records], de zoon van een begrafenisondernemer. John is een sociopaat met een ongezonde fascinatie voor moord die door middel van therapie probeert in het reine te komen met demonen uit het verleden. Maar wanneer zijn dorpje wordt opgeschrikt door een serie gruwelijke moorden, waarbij steeds een orgaan wordt verwijderd, raakt John geobsedeerd door de zaak en hij raakt er al snel van overtuigd dat Mr Crowley de moordenaar is.

Het feit dat de hoofdpersoon zich soms gruwelijkheden inbeeldt is een wat flauwe manier om je als kijker aan het lijntje te houden, maar regisseur Billy O'Brien slaagt er wel in om een constante beklemmende sfeer neer te zetten, daarbij geholpen door sterk werk van Max Records in een pittige rol. Hij maakt tevens uitstekend gebruik van de locaties in Virginia, Minnesota en het is verfrissend dat hij sfeer verkiest boven gore. Componist Adrian Johnston zorgt voor een ongebruikelijke, sfeervolle score met veel nadruk op orgelmuziek en ik meen zelfs even een Wurlitzer te horen! Een ongebruikelijke, maar geslaagde psychologische thriller.

avatar van Shadowed

Shadowed

Prima.

Max Records trok vooral mijn aandacht een beetje, dat vervelende joch van Where the Wild Things Are maar nu dus opgegroeid. En dat deed hij verrassend goed, nou ja, ik kon hem nu dan tenminste uitstaan in zijn rol. Maar opnieuw is het type karakter dat hij speelt niet briljant.

Diegene die vooral opvalt, is Lloyd. Misschien wel in een van zijn allerbeste rollen ooit. Nooit zo'n sympathie gevoeld voor een schurk die eigenlijk slecht hoort te zijn. Dat is een groot compliment. Jammer dat de film alleen zelf vaak wat saai is.

Landschappen zijn best mooi, maar voor de rest blinkt de film nergens echt uit. Niet in het verhaal, niet visueel en soms wat saai. Toch mede door Lloyd meer dan aardig om te volgen.

avatar van Tiany

Tiany

Het verhaal kwam rustig op gang maar werd steeds boeiender en interessanter, ik had in gedachten mijn score al klaar,,,,3,5*. Helaas was het einde van de film een echte afknapper (mijn mening), vandaar mijn uiteindelijke score een 2,5.

Ik heb genoten van de aftiteling song,,,,,"Spirit in the Sky"

avatar van princesspeach

princesspeach

Nou viel me tegen. Wordt zo snel duidelijk wie het heeft gedaan en daarna wordt het sloom. Je blijft achter met 1000 vragen

avatar van hatebreeder

hatebreeder

Helaas een wat tegenvallende film. Niet enorm boeiend en vrij traag.

avatar van ZAP!

ZAP!

Onderhond schreef:
...al vraag ik me af waarom regisseur O'Brien het nodig vond de film in Amerika te plaatsen? De UK heeft toch ook genoeg van dit soort afgelegen dorpjes. Of was het omdat hij Lloyd had gestrikt en dan maar z'n acteur gevolgd is?
De film is gebaseerd op een Amerikaanse (horror) roman (en speelt zich ook af in Clayton County, North Dakota), dat zal het wel zijn.

Vond dit deels heel leuk, maar wil 'm vaker zien voor een definitief oordeel, want sommige dingen bevielen me ook niet zo, zoals dat typisch Amerikaanse gezeur over seriemoordenaars en psychische problemen van het hoofdpersonage. En die zeurende moeder.

avatar van Chelsea94

Chelsea94

Wat een vreselijk rare en saaie film.

Voor het eind dachten ze, laten we wat idioots bedenken. Zonde van de tijd.

avatar van sasschef

sasschef

Als de film is afgelopen dan denk je een soort van waar heb ik naar gekeken, en hoe moet ik dit omschrijven

en reviewen ? Moeilijk.... uiteindelijk toch de gehele film als goed beoordeeld. Hij pakt, en kijkt toch lekker weg.

Het einde was wel weer wat minder en had beter gekund. Kijken maar !!

avatar van FlorisV

FlorisV

Ik heb deze een aantal jaar terug gezien en vond hem zeker de moeite, vooral door de freaky en onverwachte wending erin. Te lang geleden om in te gaan op details maar het was een onderhoudend werkje met een eigen twist op een toegegeven uitgekloven genre. Films met erg duister ingestelde tieners kunnen wel interessant zijn, zo heb ik ook genoten van Apt Pupil.

avatar van FlorisV

FlorisV

Pas herbekeken dus tijd voor een uitgebreidere recensie.

Een thriller of pure horror is dit niet, de spanning ontbreekt daarvoor te veel, maar er zit een flinke coming of age toon in die meteen op volle sterkte wordt gezet met de lekkere grunge achtige (en obscure!) indie song On Your SIde van The Family Dog. En goed ondersteund door een fijne getroubleerde tienerrol van Max Records. Zijn gedrag is geobsedeerd en impulsief.

Laura Fraser speelde de hypernerveuze witwas connectie in Breaking Bad en is hier de moeder die zichtbaar moeite heeft met haar afstandelijke kind. Christopher Lloyd...respecteer ik enorm maar toch...het is hier gewoon een wat vlakke oude man die je vooral op afstand ziet.

De film kabbelt vrij rustig maar heeft een paar behoorlijk freaky wendingen, zeker op het einde en dat blijft het hoogtepunt. Qua effecten hoef je niet enorm veel te verwachten, maar geduld wordt dus wel beloond.

W.b. sociopathie, waar tiener John Wayne (waarom die naam?) vermeend aan lijdt...dit wordt in films vaak op 1 hoop gegooid met psychopathie. En van die psychopaten bestaat ook een vertekend beeld door onvergetelijke filmiconen als de extreme Hannibal Lecter. Het (bijna!) ontbreken van een geweten lijkt evengoed de belangrijkste gemene deler. De sociopaat blijft een stuk lager op de maatschappelijke ladder en komt vaker in de problemen met de wet.

avatar van Malibu Stacy

Malibu Stacy

Geen standaard Hollywood horror/thriller. Op sommige momenten te traag, maar toch wist ie tot het einde te boeien. Met een knipoog naar Back 2 the future, de boze buur heet eigenlijk Emmet.