• 15.805 nieuwsartikelen
  • 178.307 films
  • 12.224 series
  • 34.004 seizoenen
  • 647.550 acteurs
  • 199.092 gebruikers
  • 9.377.078 stemmen

Horrorfilm Challenge

zoeken in:

Shinobi

• 4305 berichten
  • 2551 stemmen

#03. Baskin (2015) - 97 minuten - FTV.

https://i.imgur.com/at9rqfM.jpg

Turkije heb ik als filmland altijd links laten liggen, maar door de vele positieve berichten was ik toch benieuwd geworden. Can Evrenol levert hier een prima debuut af en trekt zowat alle registers open om je meedogenloze scènes voor te schotelen.

Collins

• 7301 berichten
  • 4315 stemmen

5. Mil Gritos Tiene la Noche (1982)

FTV: 2

Totaal: 10 punten

http://wipfilms.net/wp-content/uploads/2012/06/vlcsnap-7730783.jpg

Wat was dit leuk zeg! Heerlijke over the top slasher, waarbij elk onderdeel verrukkelijk slecht is uitgewerkt.

Het begint meteen al met de eerste scène waarin de jeugdervaring wordt getoond die de aanleiding is voor de verknipte toekomst van de slasher. Die aanleiding is verrukkelijk stompzinnig, slaat helemaal ergens op, maar is wel heel hilarisch. Vervolgens wordt meteen hilarisch doorgepakt door het bijbehorende hak- en snijwerk met grote overdrijving weer te geven. Een overtrokkenheid die bij het verdere slashwerk in al zijn grootsheid terugkeert. Heel fijn. De kills zijn echt iets om je op te verheugen.

De film is ook een flutverhaal met flutpersonages. Maar zowel verhaal als personages zijn op een of andere manier niet irritant en allesbehalve slaapverwekkend. Het verhaal is in al z’n onnozelheid zelfs grappig en boeiend en vervult op een vileine manier een bepaalde behoefte aan smerigheid en pulp. De film amuseert in al zijn onbenul. Het is genieten.

Uiteraard is het acteerwerk dat al deze heerlijkheid invult van laag niveau. Stuntelig en haperend bewegen de personages zich door de film. Storend is dat nooit. Leuk wel. Daarnaast laten de vrouwelijke peronages zich vaak disfunctioneel naakt bewonderen en dat is altijd extra fijn in zo’n foute jaren 80 film. Bovendien leidt de naaktheid weer wat af van het slechte acteerwerk.

De moorden zijn erg ok. Prima sfx hoor. Veel spuitend bloed, afzichtelijk snijwerk en lichamelijk bederf vullen het scherm. Heerlijk.

Fijne killer tenslotte. De moordenaar die onherkenbaar en “onopvallend” gekleed gaat in hoed en donkere kledij en onlosmakelijk verbonden is aan een motorzaag, beweegt zich smerig hijgend door de film. Ook dat is in al z’n overdrevenheid een heerlijke kers op de taart.

Slechte film. Onzinnig verhaal, slechte acteurs enzo, maar oh zo leuk. Ja, een verrukkelijk slechte film.

wendyvortex

• 5196 berichten
  • 7271 stemmen

#7 Deliria (Stage Fright) (1987) - 90 minuten - FTV

https://cdn3.movieweb.com/i/movie/iJR5l6DMXQQaK4c1ablTz1z1Mu8egh/384:50/Deliria.jpg

Begin is even doorbijten, met musicalnummers, backstage achterklap en die vreselijke regisseur, maar zodra ons toneelgezelschap vergezeld gaat worden door de ontsnapte psychopaat krijgen we toch nog een mooie 80's slasher voor de kiezen.

(3*)

Kondoro

• 11521 berichten
  • 2865 stemmen

3. The Collector (2009)

Verenigde Staten

Horror / Thriller

90 minuten

https://78.media.tumblr.com/904c2b87004d32091f82adacaa5f00a0/tumblr_oe828yuBEg1u18w2io1_500.png

Vet maar bijzonder werd het nergens, we hebben het allemaal al wel eens gezien en dan met een grote knipoog richting de ‘Saw’ reeks. Toch was de film zeker niet saai om te kijken, rolde je er makkelijk in en wist de film met het nodige bloed, boobytraps en moorden je aandacht goed vast te houden, zeker toen de dochter ‘Jill’ haar wapens inzette werd het uiteraard ook weer wat leuker om te kijken ?. Nee, in het algemeen een zeer vermakelijke horror slasher, verder dan dat wil ik ook niet gaan. En deze film overtreft zeker sommige delen van ‘Saw’, dat is ook niet zo moeilijk (alles na het derde deel vooral).

Overigens mijn laatste film in de maand 'September', en dan gaat voor mij de horror maand 'oktober' dan echt van start!

John Milton

• 24229 berichten
  • 13394 stemmen

18. Histeria (2008)

Maleisië

FTV - 90 minuten – Horror

2 punten – 29-09-2018 - (18 films, 36 punten)

https://m.media-amazon.com/images/M/MV5BMjM3ZjIwYzgtNDgzZC00NmUyLTkxNzQtNzI0YTRlY2E0NWZlXkEyXkFqcGdeQXVyMjgzNDQyMjE@._V1_SY1000_CR0,0,683,1000_AL_.jpg

Iedereen maakt wel eens een minder geslaagde grap. Maar wanneer deze grol op een exclusieve, nette school voor meisjes verkeerd gaat, wordt een demon op de populatie jongedames losgelaten. Klinkt als ultiem voer voor teensploitation, maar aangezien het mijn eerste film is uit Maleisië, had ik geen idee welke kant het op zou gaan. Regisseur James Lee maakt doorgaans films die wat meer naar arthouse neigen, zoals Mei Li De Xi Yi Ji (2004). Des te leuker om een genrefilm van zo iemands hand te zien.

Het acteerwerk is niet indrukwekkend, maar wanneer is dat wel het geval bij horrorfilms waarbij een groep tienermeiden een demon ontwaakt? De film voelt nergens enorm vakkundig gemaakt, maar echt slecht is het evenmin. Er zitten een aantal gory scènes in die heel behoorlijk gedaan zijn, en regisseur Lee maakt aardig gebruik van montage om de sfeer kracht bij te zetten. Niet verkeerd, en met minder dan 90 minuten op de klok valt het behoorlijk uit te zitten, ook al is het geen knaller.

2,5*

19. The Duplex (2015)

Nigeria

FTV - 118 minuten – Horror

2 punten – 29-09-2018 – (19 films, 38 punten)

https://nigeriancelebritynetwork.com/MainHome/wp-content/uploads/2016/02/nollywood-movie-review-of-The-Duplex-640x431.jpg

Nollywood. De filmindustrie van Nigeria is groot, erg groot; afhankelijk van welk artikel je leest, is het de tweede of derde filmindustrie van de wereld, na Hollywood en Bollywood (India). Toch had ik er nog steeds geen film uit gezien. Net als Onderhond was ik ook al jaren op zoek naar een (goede) film uit Nigeria, of had het op zijn minst op mijn to-do list staan. YouTube staat er vol mee, maar dat lijken allemaal met een videocamera, in één dag geschoten soapdrama’s. Het leek me onbestaanbaar dat er in een land met zo’n gigantische filmproductie niet iets beters gemaakt zou worden, of al reeds gemaakt was.

Ik heb gewacht, maar er diende zich niets aan. Daar blijken redenen voor te zijn. Dan toch maar een keer in het diepe, en aangezien The Duplex op Netflix staat momenteel, kon ik het lekker in de trein kijken. In de eerste shots zie je al dat er met dergelijke producties anders omgegaan wordt dan we in het Westen gewend zijn: wanneer in een scène de camera van een medium close-up naar een wide shot gaat, hoor je opeens de dialogen een stuk minder goed, en de auto’s die blijkbaar achter de cameraman op straat rijden en continu toeteren, des te beter. Amateur hour dus. Aan het eind van de scène zit een cut waarbij de muziek dus niet overvloeit in de volgende scène, maar van het ene op het andere moment overschakelt naar iets anders. Dat geeft het effect alsof ‘je cd overslaat’. Oei.

Het verhaal zit boordevol plotgaten, bevat behoorlijk onnodige scènes en het is eigenlijk nog het meest interessant dat we dit überhaupt op Netflix kunnen zien.

1*

john mcclane 2

• 3489 berichten
  • 6576 stemmen

#9-The First Purge (2018) - 97 minuten-FTV.

Viel een beetje tegen , deel een was de grootste tegenvaller , omdat het een erg sterk concept, heel erg teleurstellend , waar je zoveel meer me kan doen .

Dat bleek ook wel naar het in mijn ogen erg sterke deel 2 en 3 , die wel vol gepakt was met strak in beeld gebrachte actie

.

Hadden ze niet beter verhaal technischgewijs met dit deel kunnen beginnen .

Dit was wel vol met "'etnische minderheid ' in de vorm van veel getto gerelateerd gangsters en aanhang.

waarvan een duidelijk de actie held rol had .

De uitleg van het waarom , en waarom het überhaupt mogelijk was om dit ooit door de senaat te halen ( of i.d ) was wel aanwezig .,

Maar jij blijft ook wel met een paar vragen , want het is in dit deel nog vrij '"klein"op de schaal .

Dus een vervolg hier op zou kunnen maar of mensen daar nou op zitten te wachten ??

maar goed, je kan als fan redelijk krijgen wat je verwacht , ik zou het prima vinden als ze het hier lekker bij houden ,'

2,5 *

Collins

• 7301 berichten
  • 4315 stemmen

6. The Prowler (1981)

Totaal: 12 punten

https://www.horrormovies.gr/wp-content/uploads/2014/05/prowler-1981-image-4.jpg

Een aardige slasher. Traag en ook wel wat fantasieloos, maar met een goeie killer en met goeie kills. Als geheel niet bovenmatig spannend met af en toe zelfs echt saaie momenten. Killer, kills en apotheose maken de film aardig.

Veel scènes zijn saai en mislukt enerverend. We zien veel langdurige scènes in met schaduwen bevolkte panden, waarin elke hand op een deurknop een aanzwelling van de muziek betekent. Schrik? Eén keer. Na de tweede en zoveelste keer niet meer.

We zien veel jump scares. De meeste voorspelbaar en aangekondigd. Een enkele is verrassend. De meeste echter niet. De meeste zijn te flauw voor woorden.

We zien veel kills. Zonder uitzondering spannend uitgevoerd. Goeie sfx. Verrukkelijk en bloederig hak- en snijwerk valt ons ten deel. De verantwoordelijke killer is een vakman en maakt een prima indruk. In nevelen gehuld en in een horrorwaardige outfit struint hij over de campus van de universiteit en zaait er angst en verderf. Echt een prima killer.

De slotacte is uitstekend. De regisseur doet er een tandje tempo bij. Zeker in vergelijking met het bedaagde tempo van de rest van de film. De spanning stijgt. De laatste 20 minuten vliegen voorbij.

Zonder behoorlijke apotheose had de film minder indruk achtergelaten. Ondanks de aangename killer en kills. Met deze apotheose is het nog een aardige film geworden.

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

12. Nude per l'Assassino (1975) aka Strip Nude for your Killer

FTV - 2 punten

Totaal: 24 punten

http://whysoblu.com/wp-content/uploads/2011/11/Strip-Nude-For-Your-Killer-www.whysoblu.com_1.jpg

Samen met Burial Ground moet dit een van de bekendste en populairste films zijn van Andrea Bianchi. Burial Ground is geen goede film maar oh zo vermakelijk. Over Strip Nude, een giallo, ben ik veel minder enthousiast. Natuurlijk hebben we een aantal rare gebeurtenissen en ook redelijk wat vrouwelijk naakt (vooral Edwige Fenech steelt hier de show, van alle dames de mooiste vormen en is zelfs met kort haar bijzonder sexy, enkel daarvoor wil ik deze aan Noodless aanraden) die de boel wat moeten opsmukken. het verhaal is hierbij duidelijk van ondergeschikt belang. Eerste helft wordt er nog wel wat meer mysterie opgebouwd maar al snel worden de moorden een beetje willekeurig en wordt het wat afgeraffeld. Wel cool zo een killer in motoroutfit, helaas bij de ontmaskering had ik zoiets van euh ok en wie was dat nu weer? Het motief werd uitgelegd al deed dat er niet veel meer toe.

Noodless

• 10042 berichten
  • 6178 stemmen

18 M.D.C. - Maschera di Cera (1997)

FTV - 98 min.

https://i2.wp.com/img12.nnm.me/e/7/f/2/5/fbfee271eb62aee3f1a46ce7abd.jpg

Dacht eerst dan de regie van Argento was, maar blijkbaar toch iemand anders. Toch merk je op dat zijn invloed zeker aanwezig was in de film. En dat zal ook weer de reden zijn dat ik deze film weer weet te appreciëren. De locatie van het wassenbeeldenmuseum en heel de sfeer erom heen is sterk uitgewerkt. Ook de manier waarop de kills worden uitgevoerd mag er wezen. Daar bedoel ik niet zozeer de moorden zelf, maar de aanzet tot de kills waarbij het camerawerk een uitstekende bijdrage is.

http://klubkrik.ru/wp-content/uploads/2015/10/959933.png

Het verhaal is leuk om te volgen en ligt niet zo voor de hand als je zou vermoeden. De twist op het einde is bijzonder ; enerzijds werkt het verrassend en anderzijds ook grappig. Wat je dan ziet, tart alle verbeelding. Robert Hossein is perfect gecast voor zijn rol. Lijkt bijna mijn dokter van dienst. Vrouwelijk schoon is ook aanwezig, in het bijzonder Romina Mondello met haar lieflijk, onschuldig mooi snoetje. 7/10

Noodless

• 10042 berichten
  • 6178 stemmen

alexspyforever

Inderdaad Strip Nude for your Killer ligt hier al te wachten en zal ik zeker eens zien binnenkort.

Noodless

• 10042 berichten
  • 6178 stemmen

19 Another Wolfcop (2017)

FTV - 82 min.

https://images-na.ssl-images-amazon.com/images/I/912oZgmtuuL._SX679_.jpg

Een domper !

Waar ik de eerste nog wel redelijk en vooral prettig vermakelijk vond, is dit werkje een serieuze tegenvaller.

Het komische aspect van het eerste deel was niet meer te bespeuren en ook qua horror is het een stap achter uit. Niet dat de vorige nu echt top was, maar die had toch wel wat meer horrorelementen en grappige scènes gecombineerd met heel wat bloederige taferelen. Hier ligt de focus gewoon puur op actie die weliswaar bloederig aflopen, maar niet hetzelfde effect weten te creëren. 3/10

Collins

• 7301 berichten
  • 4315 stemmen

7. W Starym Dworku, Czyli Niepodleglosc Trójkatów (1985)

Totaal: 14 punten

https://cdn.blogger.de/static/antville/hypnosemaschinen/images/w%20starym%20dworku%20czyli.jpg

Verfilming van een toneelstuk en dat is merkbaar. De meeste film speelt zich af in een toneelachtige setting die het interieur van een landhuis voorstelt. Er is amper sprake van lokatie wisselingen. Het huis wordt slechts sporadisch verlaten. Verder ligt het accent in deze film behoorlijk op de dialoog. Ook typisch toneel. Er wordt flink gekeuveld. Het taalgebruik is afwisselend prekerig, formeel en poëtisch. De vertaling uit het Pools geeft die indruk in ieder geval. De gesproken taal zal dat dan logischerwjs ook wel zijn.

Ondanks de horrorduiding, zijn geestverschijningen de enige horrorelementen in de film. Het accentueren van de geestverschijning gebeurt in Polen met belichting en een surrealistisch kadertje. Weinig indrukwekkend en nogal fantasieloos. Niet eng of spannend ook. Eerlijk gezegd is de film ook helemaal geen horrorfilm. Het is een drama met duistere accenten. De geestverschijningen zijn onderdeel van die duisternis. Belangrijkere duistere onderwerpen die langs komen zijn incest, overspel en familiemoord. Puur drama dus.

Geen swingende film. Statisch acteerwerk. Statisch camerawerk. Veel hoogdravende dialoog. Erg slaapverwekkend. In de dialoog zit uiteraard een boodschap. Ik kon niet echt vat op de boodschap krijgen. Enige maatschappijkritiek kreeg ik mee. Ik kreeg echter sterk de indruk dat er nog meer lagen aanwezig waren. Ik voelde wel iets maar herkende het niet. Misschien moet je van Poolse komaf zijn om de satirische laag (die er volgens mijn gevoel ook inzit) te kunnen herkennen en te kunnen waarderen. Dat geldt ook voor de eventuele andere lagen, die onherkenbaar blijven. Misschien heeft de film zelfs een surrealistische humoristische laag die ik niet herkende. Ik weet het niet.

Ik vond het maar een starre, oninteressante en saaie bedoening.

TornadoEF5

• 5616 berichten
  • 1726 stemmen

Ik ga er vanaf morgen wat tijd voor vrijmaken... Als ik aan 10 films raak... Is de challenge voor mij geslaagd (kwestie van lat niet te hoog te leggen).

John Milton

• 24229 berichten
  • 13394 stemmen

Noodless heeft me na vandaag ingehaald gok ik met mijn 2 horrors afgelopen week. Ik heb PAC festival en daar zitten geen potentiële registraties tussen

morpheus2000

• 599 berichten
  • 10389 stemmen

5. Gerald's Game (2017)
FTV - 103 min - 2 punten - (29-09-2018)
Totaal: 10 punten
https://www.moviemeter.nl/images/cover/1115000/1115024.jpg?cb=1505986743

En weer een verhaal van Stephen King wat verfilmd is. Ik vond hem toch wel genietbaar. De gedachte dat je in een afgelegen huis vast komt te zitten aan bed en dat je nergens bij kunt komen, behalve bij een glas water dat is al horror op zich....
Dat er daarna ook nog een pols flink wordt doorgesneden en hierna een hand tot op het bot toe afgeschraapt wordt maakt het nog wat erger.
3*

morpheus2000

• 599 berichten
  • 10389 stemmen

6. The Bye Bye Man (2017)

FTV - 96 min - 2 punten - (30-09-2018)

Totaal: 12 punten

https://www.moviemeter.nl/images/cover/408000/408609.jpg?cb=1482259100

Leuk voor een zondagochtend. Wat er getoond werd viel erg mee en gelukkig is er ook weer ruimte voor een vervolg hierop.

En voordat ik het vergeet: "Bye Bye Man", kan iedereen mooi vanavond nog een man met hond verwachten op de stoep voor zijn/haar huis.

joolstein

• 10841 berichten
  • 8932 stemmen

18. The Fair Haired Child (2006) 3*

FTV - 2 punten

Totaal: 36 punten

https://images-na.ssl-images-amazon.com/images/I/81U1vtKAS2L._SY741_.jpg

Op basis van regisseur William Malone's vorige werk, (een remake van House on Haunted Hill en FeardotCom) kan je hem zelfs met goede wil niet onder de Meesters van de Horror plaatsen. Wat moet hebben geholpen, was dan ook de goede vriendschap met Mick Garris. Erg was het niet want met 'The Fair-Haired Child' levert Malone misschien wel zijn beste werk af. Zijn regiewerk bestaat ook veel uit series en is het goed mogelijk dat Malone beter geschikt is voor dat kleine scherm. De film is een soort griezelig vertelling over het echtpaar Anton en Judith dat een pact sluit met de duivel. Het is verder een vrij eenvoudige aflevering, zonder veel verrassingen. Maar met inspiratie uit Pet Sematary en The People Under the Stairs, houdt dit verhaal de spanning vanaf minuut één tot en met de laatste vast. Een van de redenen waarom het werkt, is het goede creature-design. Daarnaast is acteerwerk is top, de soundtrack oké en steekt het geheel vakkundig in elkaar. Je zou bijna kunnen zeggen dat dit het beste werk is dat William Malone tot nu toe heeft afgeleverd. Al is ook niet grootste topper van de serie.

joolstein

• 10841 berichten
  • 8932 stemmen

19. Pick Me Up (2006) 3,5*

FTV - 2 punten

Totaal: 38 punten

https://is2-ssl.mzstatic.com/image/thumb/Video128/v4/27/4e/dd/274edd82-152a-f3b4-4a33-b35ee5619ac9/mzi.draxslhj.jpg/1200x630bb.jpg

Erg cool concept voor een verhaal; Twee seriemoordenaars – een trucker en een lifter - kruisen elkaars pad en beginnen een kat-en-muisspel met een laatste slachtoffer Stacia (Fairuza Balk) als inzet. Dat verhaal had zo uit de koker van Larry Cohen kunnen komen maar toch is dit scenario van schrijver David J. Schow. Ze weten elkaar dan ook perfect aan te vullen met dit sterke uitgangspunt. "Pick me Up" is niet heel bloederig of spannend maar wel heel erg vermakelijk. Het is een lang uitgesponnen zieke grap. Waarbij wederom Michael Moriarty (zijn vijfde hoofdrol voor Cohen. Je kan bijna spreken vaste acteur) als de schmierende vrachtwagenchauffeur, de show steelt. Dit komt mede doordat actrice Fairuza Balk hem prima tegenspel weet te geven. Helaas vlieg de film aan het einde uit de bocht en was teveel van het goede. Meer humoristisch dan horror maar wel erg leuk!

joolstein

• 10841 berichten
  • 8932 stemmen

20. Haeckel's Tale (2006) 4*
FTV - 2 punten
Totaal: 40 punten
http://solium.ru/forum/saveimg/2014/01/01/a8gbellwwfleqeseanwtgr.jpg
'Haeckel’s Tale' is gebaseerd op een kort verhaal van Clive Barker en geregisseerd door John McNaughton (Henry: Portrait of a Serial Killer en Wild Things) Het is een solide, goed verteld en letterlijk en figuurlijk een ouderwetse gothic horrorverhaal en met een vette knipoog naar FRANKENSTEIN. Een jonge weduwnaar zoekt zijn heil bij necromancer Miss Carnation (what's in the name?) die de doden tot leven kan wekken. De wanhopige man wil zijn jonggestorven bruid terug. De heks belooft hem te helpen, als hij eerst het verhaal aanhoort over Ernest Haeckel. Het deed me vooral denken aan de Edgar Allen Poe verfilmingen (Vincent Price & Roger Corman) of een sprookje van de gebroeders Grimm maar de kerkhof-scène maakt duidelijk dat het wel degelijk om een moderne film ging! Zombie-seks of beter Zombie-orgie!! Ooit een zombie horen kreunen van seksueel genot? Nee, dat was in de Universal horrors of de Hammer-horrors absoluut niet mogelijk!

DjFrankie

• 3421 berichten
  • 3504 stemmen

8 Parasomnia (2008)

FTV 2 (16)

http://www.parasomniamovie.com/images/film-shot-1.jpg

Val hier bijna zelf bij in slaap. Verhaallijn is op zich nog wel te doen maar de uitwerking niet goed. Vaak ook veel te donker, veel onlogica. Het wordt pas het laatste kwartier echt interessant.

wendyvortex

• 5196 berichten
  • 7271 stemmen

#8 The Diabolical (2015) - 86 minuten - FTV

https://static.metacritic.com/images/products/movies/4/10da31abff2f08dd4927e76c3acac7f4.jpg

Nou valt toch niet echt tegen wat mij betreft. Familiedrama met Poltergeist-invloeden en een wetenschappelijk SF-sausje er overheen. Prima uitgevoerd op televisiefilm-niveau.

In het kader van de horrorchallenge ook maar wat uit het schrale Netflix horror-aanbod meenemen, ook in oktober betalen we tenslotte ook een tientje lidmaatschap. Verwachting was 0,0 alleen de poster is wel leuk (80s VHS art-style), maar serieus er wordt er in het horrorgenre toch echt wel slechtere meuk uitgebracht.

(3*)

Kondoro

• 11521 berichten
  • 2865 stemmen

4. I Know What You Did Last Summer (1997)

Verenigde Staten

Horror / Mystery

100 minuten

https://vignette.wikia.nocookie.net/iknowwhatyoudidlastsummer/images/1/19/Tumblr_lz1o9bt3OT1qd8nujo1_500.gif/revision/latest?cb=20120404062130

Prima zit zo op de zondagmiddag al zeg ik het zelf, ‘I Know What You Did Last Summer’ is een leuke eind jaren ’90 slasher die nergens hoogstaand goed werd maar voor het algemeen wel vermakelijk over wist te komen, en op geregeld moment was hij best leuk om te volgen ondanks dat de film vol met clichés zit en natuurlijk een concept die we langzamerhand al wel gezien hebben maar, toch voelde het wel weer leuk met deze film. Heel bijzonder wist het niet te worden, de moordenaar in de film is best simpel uitgevoerd en kan weinig spanning in de film brengen, de setting is wel geinig en het verhaal is ook leuk.

john mcclane 2

• 3489 berichten
  • 6576 stemmen

#10.Patient Zero (2018) --90 minuten-FTV.

It's the humans who are the disease

Met twee belangrijke hoofdpersonen uit Game of thrones ( winter is coming )

Het ziet er niet slecht uit , het is weer een twist op het zombie genre .

met helaas een kleine romantische draad , wat niet had gehoeven (ik dag een groot plot als na 10 minute aanzien komen ) , maar wellicht vinden andere het wel wat toevoegen . Ik vond het overbodig in dit soort films , tenzij het al the way gaat zoals Warm Bodies .

De actie is niet slecht , de horror ook niet , maar het gebeurd gewoon te weinig om je echt te verrassen in het zombie universum , zoals 28 days later .

tja , niet vervelend om te zien , tweede keer kijken is not an option .

En volgens mij was dit geen grote hit,maar het einde hint duidelijk naar een tweede deel ,,,

2,5 *

Baggerman

• 10839 berichten
  • 8284 stemmen

8. Antichrist (2009) FTV 3,5*

http://www.scanorama.lt/sites/default/files/images/2012/filmu_nuotraukos/antichrist_04.jpg

Poeh!

Een film die ik zeker nogmaals moet zien om er a) wat van te proberen te begrijpen en b) omdat het filmisch een verbluffende film is met zowel gruwelijke als mooie beelden.

Geweldige performances van Dafoe en Gainsbourg trouwens. Von Trier vraagt wel flink wat van hen!

Dat de film opgedragen is aan Tarkovsky en dat von Trier daar blijkbaar door is geïnspireerd is wel duidelijk zichtbaar in de beeldtaal van deze film. Veel (het shot van de hut bijvoorbeeld) deed me denken aan 'Zerkalo'. Toch lijkt von Trier hier ook mee te spelen door ook een soort antiTarkovsky-shots te plaatsen (het troebele water bijvoorbeeld).

Apart en ik weet nog steeds niet of ik dit goed vind of juist niet.

Woland

• 4796 berichten
  • 3818 stemmen

9. I, Madman (1989)

Verenigde Staten, FTV, 2.0*

joolstein

• 10841 berichten
  • 8932 stemmen

21. Sick Girl (2006) 3,5*

FTV - 2 punten

Totaal: 42 punten

https://www.fiffisfilmtajm.se/wp-content/uploads/2013/06/masters_of_horror_5_sick_girl.jpg

Regisseur Lucky McKee had pas twee films op zijn naam staan; MAY (persoonlijk favoriet) en The Woods, toen hij voor Masters of Horror een episode mocht opnemen. Maar hij is zijn positie als meester dubbel en dwars waard! Want naar twee steengoede films is ook deze aflevering ongelooflijk leuk om naar te kijken.

Insectenonderzoekster Ida (Angela Bettis uit McKee's MAY) heeft eindelijk haar zielsverwante gevonden in de sexy Misty (Erin Brown alias Misty Mundae uit vele soft-erotische films) Misty wordt tijdens een korte vrijage, gebeten door een uit de kluiten gewassen insect dat Ida van een onbekende kreeg opgestuurd. Snel daarna gaan ze samenwonen, Misty wordt ziek en begint steeds grilliger gedrag te vertonen.

Helaas houden de beperkingen van Showtime; een uur en beperkt budget de film af van alles wat het zou kunnen zijn. Er ging heel veel tijd verloren aan de relatie tussen de twee vrouwen en werd er te weinig tijd besteed aan de horror. En de metamorfose (soort ode aan The Fly) zag er niet erg indrukwekkend uit. Als de regisseur meer tijd en geld had om mee te werken en het geen onderdeel had uitgemaakt van een horror-serie was het zeker beter geslaagd geweest. Maar hoewel het zijn volledige potentieel niet bereikt, zijn het fijne verhaal, het goede acteerwerk en de verfrissende vertolking van een liefdesverhaal tussen twee vrouwen dat dit niet zomaar het doorsnee-horrorverhaal is.

joolstein

• 10841 berichten
  • 8932 stemmen

22. The Woods (2006) 4*
FTV - 2 punten
Totaal: 44 punten
https://jarvis.net.ua/thumbnail/mobile-poster/posters/2006/24228aaf5127f77833a8dfa6d91cdec1d640.jpg
Regisseur Lucky McKee mocht het, naar zijn verrassende, en tamelijk briljante, culthit "MAY" proberen om voor een studio ( Sony Pictures) een film te maken. Het eerste wat me opviel; de film was meer gepolijster en schuurt meer tegen ander werk, dan zijn vorige film. Daarnaast kon hij bekende namen aantrekken; zoals Patricia Clarkson en natuurlijk de grote held van B-horrorfilms, Bruce Campbell. In 1965, New England, een opstandige pubermeisje moet van haar wanhopige ouders naar een geïsoleerde meisjesschool middenin de bossen, algauw vinden er mysterieuze gebeurtenissen plaats.

Afgezien van een meisjesschool en vreemde gebeurtenissen maar ook de manier van het filmen met Technicolor effect doet denken dat er een referentie is naar Dario Argento's meesterwerk "Suspiria" En McKee doet ook wat hij kan om erbij in buurt te komen maar met zijn kleine budget is dat natuurlijk lastig. Het andere onderwerp (moorddadige bomen) is vrij uniek. De enige die ik zo weet is het minder goede The Guardian (1990) Maar het beste van deze film is het verhaal dat wordt vertelt als een klassieke Val Lewton-film uit de jaren 1940, waarbij de nadruk lag op het zonder veel ophef vertellen van een goed verhaal en dat binnen een korte tijdspannen. Deze is net iets langer en met het einde (de toverij-mumbo jumbo) lijkt het er een beetje op; of dat de studio werd vlij gemaakt.

Hoewel het niet de oogstrelende stijl van Argento is, laat McKee in verschillende mooie scènes zijn vakmanschap zien. Vooral in de paar slow-motion scenes met op de achtergrond Lesley Gore’s “You Don’t Own Me” zijn prachtig! Duidelijk werd ook dat McKee (na drie films te hebben gezien) een voorkeur heb voor bijzondere actrices. Want ook bij Agnes Bruckner (na Angela Bettis) haalt hij het beste naar boven en ook zij is iets anders dan andere Hollywood-actrices. Maar wat hem zo ​​interessant filmmaker maakt, is dat hij ons ook nieuwsgierig kan maken. En ik vind dat niets anders dan een talent.

Noodless

• 10042 berichten
  • 6178 stemmen

20 The Devil Inside (2012)

FTV 83 min.

http://media.sinematurk.com/film/7/41/11ad9e0baf5b/45161_17.jpg

De film wordt weergegeven als een reality documentaire waarbij de gekozen techniek met handycam gelukkig niet vervelend werkte. Het verhaal wordt langzaam opgebouwd met oog voor veelvuldige dialogen rond exorcisme. Toch komt de vaart er wel in naarmate de film vordert. Echt spannend of griezelig is het wel niet. Wel een pluspunt is dat de bezetenen goed in beeld komen en ook voor een nare sfeer zorgen. Vooral de scène wanneer Isabella haar moeder ontmoet is de moeite. Jammer van het plotse abrupte einde dat voor mij onbevredigend werkte. Het acteerwerk is matig. 5/10

Noodless

• 10042 berichten
  • 6178 stemmen

21 Corbin Nash (2018)

FTV - 94 min.

https://horrorfreaknews.com/wp-content/uploads/2018/03/corbin-nash-still-one.jpg

McDowell en Hauer samen in deze film is al een goede zet, ook al heeft de tweede maar een kleine rol. De opening heeft best een duister sfeertje met een aantal verdwijningen en sinistere figuren.

De hoofdrolspeler is wat te overdreven aangezet in zijn handelingen, maar die twee sinistere figuren vond ik wel geslaagd. Er zaten toch een paar scènes bij die het duister sfeertje wat kracht wist bij te brengen zoals de scène van de twee sinistere figuren in de stripbar, ook de scène waar ze een hoertje op de straat even tussen nemen, een kind dat vermoord wordt in het zicht van zijn vader ....de gevechten om te overleven deden dan weer afbreuk. Deze scènes zagen er wel goed uit, maar waren eigenlijk een storende factor in het verhaal. Het verhaal heeft niet veel om het lijf en wordt op een chaotische manier aan de kijker gebracht. Ondanks de verschillende tijdlijnen is het verhaal toch gemakkelijk om te volgen. De film ontbreekt ook de nodige spanning en het slot is wel te gemakkelijk uitgewerkt. De confrontatie met die twee kwade figuren is te mak en te kort uitgevoerd. 5/10

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.