Friday the 13th (2009)

Horror
97 minuten / 106 minuten (extended edition)

geregisseerd door Marcus Nispel
met Jared Padalecki, Derek Mears en Amanda Righetti

Een groep jongeren trekt de bossen van Crystal Lake in, waar een groot aantal wietplanten zou groeien. Echter dwaalt er een zieke geest rond die de jongeren één voor één op gruwelijke wijze afslacht. Zes weken later trekt een groepje vrienden in een luxe vakantievilla om even te ontsnappen aan het dagelijkse leven. Ze komen in contact met Clay, een jongen die opzoek is naar zijn zus die zes weken daarvoor op mysterieuze wijze in de omgeving van Crystal Lake verdween. Wanneer Clay met een meisje uit het vriendengroepje op onderzoek uitgaat, in de hoop zijn zus terug te vinden, doen ze een verschrikkelijke ontdekking.

avatar van princesspeach
Lekker heerlijk bloederig filmpje. veaag me alleen af waarom zusje wel ontvoerd is en niet vermoord en de rest wel vermoord.

avatar van kleintje 2
Als dit een biertje was, zou hij niet te zuipen zijn. Ik bedoel, voor diegene die enkel het bloed willen zou ik hem aanraden. Maar ik zoek ook een goed verhaal erbij. Dat miste hier voor een enorm deel. Het was echt een marteling hier doorheen te moeten kijken. Je zag die cliché jumpscares vanaf het begin van de film aankomen. De kills gingen gewoon zo makkelijk. Veel vragen hield ik over aan het einde. Waarom ontvoerde Jason Whitney, en liet hij haar leven? Waarom zo weinig verwijzingen naar zijn moeder, die best een grotere rol mocht hebben naar mijn mening? En dat open einde? Dat is misschien leuk voor de sequelgeilers,maar dan moet er een redelijke verklaring voor zijn. Het einde van de Nightmare on ELm Street remake was net zo. Hij keerde terug wat volledig te begrijpen was.Maar in deze film is Jason geen onsterfelijke entiteit als in de oude franshise. Hij is gewoon een normale, misvormde man.

Vond het verhaal van de Nightmare on ELm Street remake veel beter te pruimen dan dit. Snap dan ook niet at die zo laag gerated is op deze site. Deze remake was het niet waard.

Bij dit soort films hoop ik altijd dat de personajes een meer dan gruwelijke dood sterven

avatar van Catlady19
Ik was vroeger groot fan van de originele films, dus een goede reden om de remake te kijken . Inmiddels heb ik deze al drie keer gekeken en hij blijft leuk. Een dubbele proloog maakt de film origineel en de verhaallijn van de vermiste zus zorgt ook voor wat extra’s in het verhaal.