Friday the 13th: The Final Chapter (1984)

Alternatieve titels: Friday the 13th Part 4 | Vrijdag de 13e Deel 4

Horror

geregisseerd door Joseph Zito
met Kimberly Beck, Erich Anderson en Corey Feldman

Jason wordt dood verklaard en naar 't mortuarium gebracht. Na wat personeel uit de weg geruimd te hebben begeeft hij zich weer naar camp Crystal Lake waar een groep tieners zich klaarmaakt voor de vakantie. Onder de tieners bevindt zich echter kleine Tommy Jarvis: een groot fan van het horror genre. Zal hij Jason weten te stoppen?

Het beste deel wat er gemaakt is na het 1ste deel. Leuk verhaal, mooie dames en lekker veel hakwerk. Zo hoort een Slasher te zijn!!

avatar van joolstein
In 1984, was de slasher-film op zijn retour, daarom had dit de laatste vrijdagfilm moeten worden. Iedereen rond de film was zo'n beetje klaar met de franchise. Niemand kon vermoeden dat dit niet het laatste hoofdstuk zal zijn! Als regisseur werd Joseph Zito aangetrokken die eerder al de zeer sterke slasher-film The Prowler / Rosemary's Killer (1981) had gemaakt. Jason gaat verder waar de laatste film was gebleven en wordt verondersteld dood te zijn en naar het mortuarium gebracht waar hij natuurlijk weer wakker wordt. En de film maakte direct duidelijk dat het bloed en de effecten een stap omhoog hebben gezet, die 2 openingssterfgevallen zijn indrukwekkend en smerig. Jason Voorhees heeft het meer dan ooit voorzien op tieners met hun seksuele driften. De reden dat hij jaren geleden verdronk. Dit is van begin tot eind slasher goud. De meest creatieve moord er zijn er vele die met de kurkentrekker, die met de beugelzaag maar de beste kwam van Jason zelf! Body Count: 14

avatar van 606
Te zien vanavond op zender Spike !!! Om 20.35

avatar van Basto
Voor sommige het beste deel. Ben zelf meer fan van 2 en 3. Daar zit wat meer sfeer in en vind ik de personages net wat rijker. Hier gaat het snel van start volgens het tien kleine negertjes principe.

Maar goed, het eind is wel erg sterk van deze aflevering. En je moest toch wat op een dag als vandaag.

Kleine 3,5