• 15.804 nieuwsartikelen
  • 178.307 films
  • 12.224 series
  • 34.004 seizoenen
  • 647.550 acteurs
  • 199.092 gebruikers
  • 9.377.055 stemmen

Horrorfilm Challenge

zoeken in:

Hollywood007

• 3342 berichten
  • 3845 stemmen

6 Redd Inc. (2012)
90 min
FTV

Een groep vreemde worden vastgeketend wakker in een kantoortje. Al snel komen ze erachter waarom ze daar zitten, maar de vraag is hoe komen ze er levend weer weg.

Zeer leuk filmpje, misschien vrij standaard in zijn soort maar daarom niet minder entertainend. Een cameo van Tom Savini die voor deze film ook de make-up verzorgde. En dat is eraan te zien. Leuke gore hier en daar. Wel grappig dat de 'gevangenen' het precies moeilijker hadden met de nagel die uitgetrokken worden dan met de eerste lotgenoot die zijn keel op brute wijze voor hun neus wordt doorgesneden.

7 Night of Something Strange (2016)
94 min
FTV

Vijf vrienden zijn op weg naar het strand voor hun vakantie. De lol is er echter snel af wanneer Carrie tijdens een plaspauze een SOA oploopt. Wanneer ze 's nachts besluiten te verblijven in een afgelegen motel begint de terreur pas echt. De SOA verandert iedereen die geïnfecteerd is in levende doden. Er is echter nog meer aan de hand in het motel...

Zeer aangenaam verrast. Deze film heeft alles wat ik graag zie in een horror. Comedy en veel gore. Aanrader!

Collins

• 7301 berichten
  • 4315 stemmen

8. Balada Triste de Trompeta (2010)

FTV: 2

Totaal: 16 punten

https://static.cinemagia.ro/img/db/movie/55/90/69/balada-triste-de-trompeta-572841l.jpg?ts=1306155055

Wauw, wat een film.

De ouverture is meteen al wauw! Spanje 1937. De burgeroorlog. Een peloton revolutionairen stormt een circus binnen waar twee clowns net een voorstelling geven. De pelotonscommandant lijft de circusmensen in en dwingt hun mee te vechten tegen de troepen van Franco die al voor de circuspoort staan. Dat gaat met veel gemor gepaard. Er vallen wat klappen, maar de clowns en consorten hebben geen keus. Vervolgens bevinden we ons in een oorlogszone alwaar de circusartiesten onder aanvoering van de dolgeworden clowns zij aan zij strijden met de revolutionairen. De clowns voorop in de strijd al zwaaiend en moordend met machetes. Bloed spuit en ledematen vliegen in het rond. Surrealisme en gekte ten top. De waanzin van de Spaanse burgeroorlog verbeeld door strijdende circusmensen. Hilarisch en waanzinnig. Net als die oorlog. En net als de liefde. En net als een clownsduo. En net als een circus. En net als de wereld. Net als alles eigenlijk. Klinkt warrig en onlogisch? Na het zien van de film niet meer. Of wel natuurlijk.

Veel tijd om af te koelen is er na de opening niet. De film dendert voort in surrealistische pracht. Dendert voort in waanzin. In mysterie. In fantasie. In dwaasheid. De film is onderhoudend en biedt kostelijk vermaak en is tegelijkertijd bloedserieus in z'n strijd tegen conformisme en dictatuur. Altijd scherp en zich eveneens altijd afspelend binnen een bizar en grotesk kader, zodat scherp soms ook heel mild klinkt. Het is lachen en huilen. Alles en niets. Het is heerlijke gekte.

Een mix van filmstijlen verhoogt de vreugde. Er is body horror. Er is zoete romantiek. Er is zwarte komedie. Er is historisch drama. Er is oorlogsdrama. Er is splatter. Er is van alles. Het loopt allemaal naadloos in elkaar over. Alles binnen dat immer aanwezige surrealistische en absurde kader. Hetzelfde kader dat de plotselinge stap van de ene gebeurtenis naar de andere gebeurtenis op een of andere bizarre manier steeds weer logisch maakt, zodat alles weer kloppend is of lijkt.

Waanzinnige film.

Collins

• 7301 berichten
  • 4315 stemmen

9. Rats - Notte di Terrore (1984)

FTV: 2

Totaal 18 punten

https://m.media-amazon.com/images/M/MV5BNGQxMjIwM2MtY2ZhNi00ZmMzLWFlYjEtY2IzNjNkMTRkM2FiXkEyXkFqcGdeQXVyNDY2NzgwOTE@._V1_.jpg

Italiaanse exploitatie van heel laag niveau.

In een post apocalyptische wereld hebben gemuteerde ratten trek in mensenvlees. Het hoe en waarom wordt getoond in deze slechte film. Goedkoop geproduceerde rommel is het.

Slecht acteerwerk. Uiteraard. Slechte dialogen. Uiteraard. Geen spanning. Uiteraard. De ratten die de angstfactor zijn in deze film, zien er niet bedreigend uit. Zelfs niet als ze bedreigen.

De personages zijn van bordkarton en oerdom. De vrouwelijke personages gillen daarnaast ook nog eens met een enorm volume. Ze doen dat vaak en meestal om niets. Het is erg irritant.

De sfx zijn matig. Hier en daar een aardig stukje gore. Doch, vaker niet gelukt dan wel. Matig. Matig.

Het verhaal is serieus bedoeld, dus zonder knipoog en stelt niets voor. Het script zal weinig pagina's hebben geteld. Veel meer dan geren en gedraaf in een aftands pakhuis is het eigenlijk niet. Wel een prima lokatie overigens. Een lokatie die zich goed leent voor horror. Benauwend en sfeervol. Helaas worden die kwaliteiten van de lokatie in deze film amper benut.

Tenslotte nog even de belachelijke twist aan het einde vermelden. Die is zo onzinnig dat het einde waarschijnlijk het enige onderdeel van de film is die zal beklijven.

Baggerman

• 10839 berichten
  • 8284 stemmen

9. Joshua (2007) FTV 2,5*

https://upload.wikimedia.org/wikipedia/it/thumb/c/c2/Joshua2007.jpg/1200px-Joshua2007.jpg

Matige voorloper op We Need to Talk about Kevin (2011). Het joch is wel sinister en creepy en speelt de vermoorde onschuld goed. Sam Rocjwell vond ik eigenlijk voornamelijk irritant. Voor de rest sleepte de film enorm, vooral dat gedoe met die jankende baby. Wat dat betreft te weinig plotontwikkeling en te weinig vaart. Erg matig.

DVD-T

• 15565 berichten
  • 3125 stemmen

We zijn begonnen

01. Insidious: The Last Key (2018)

FTV

https://images4.static-bluray.com/reviews/16766_6.jpg

Matig vervolg in deze reeks. Irritante personages en niet genoeg spanning om zich te kunnen meten met de vorige delen.

2.5*

02. Re-Animator (1985)

FTV

https://images2.static-bluray.com/reviews/15637_17.jpg

Leuke horror komedie met een uitmuntende Jeffrey Combs. Enkele leuke effecten, maar gezien de lovende reacties op deze film had ik er wel wat meer van verwacht.

3.0*

03. Winchester (2018)

FTV

https://images3.static-bluray.com/reviews/16933_9.jpg

Helaas komen de Spierig broertjes nergens in de buurt van het niveau van een Predestination en hun eerdere horror werkjes als Undead en Daybreakers. Een film die het vooral moet hebben van de sfeer een de mooie aankleding. Verder voelt het wat ouderwets aan qua horror.

3.0*

04. 47 Meters Down (2017)

FTV

https://images4.static-bluray.com/reviews/15919_16.jpg

Voor een haaien film zit er net iets te weinig haai in de film en is het vooral een hoop geschreeuw van de dames. Werkt naarmate de film vordert behoorlijk op de zenuwen. Richting het einde nog wel een toffe scene. Maar leuke momenten zijn schaars in deze haaien film.

2.0*

05. Warm Bodies (2013)

FTV

https://images2.static-bluray.com/reviews/8069_12.jpg

Een verassing, deze Warm Bodies. Erg leuk dat het vanuit het perspectief van de zombie verteld word. Ook leuk is het uitgangspunt van de reversal. Fijne muziek, heerlijke subtiele humor en een fijne chemie tussen Hoult en Palmer.

3.5*

joolstein

• 10841 berichten
  • 8932 stemmen

23. Chocolate (2005) 2*

FTV - 2 punten

Totaal: 46 punten

https://4.bp.blogspot.com/-CDwiTTA3TcQ/WC7crulAL4I/AAAAAAAAC0U/5WW8fed0ThMHLlwxZiMAZzbF4zbz1ZmuwCLcB/s1600/Chocolate_Masters_of_Horror_Series_TV-511601461-large.jpg

‘Chocolate’ is geregisseerd door de baas van het gebeuren zelf, namelijk Mick Garris. Ironisch genoeg is de door hem geschreven en geregisseerde film een van de mindere delen uit de reeks. Het te trage verhaal en te veel overbodige scenes zijn de oorzaak dat de film niet overtuigd. Daarnaast zorgen het gebrek aan spanning en de afwezigheid van bloed (behalve op Henry Thomas blouse) er bovendien voor dat deze film het predicaat horror niet of nauwelijks verdient. En met alleen een paar blote borsten en erotische grapjes redt je het niet.Het blijft überhaupt onduidelijk waarom Jamie ineens die visioenen krijgt en vanuit het niets opeens verbonden is met een wildvreemde. Het resultaat is een bloedloze '90 jaren-achtige Thriller die erg zwak was.

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

Vandaag eigenlijk de officiële start, verschillende mensen zitten al in of zelfs over de helft.

13. Rapsodia Satanica (1917)

FTV - 2 punten

Totaal: 26 punten

https://silentsplease.files.wordpress.com/2014/12/rapsodia-satanica-lyda-borelli-floating.jpg

Hoe we toch lekker verschillen in appreciatie van films, dat maakt het allemaal zo leuk. Meestal kan ik mezelf meer terugvinden in de smaak van joolstein en een stuk minder in die van John Milton. Laat het met deze film nu toch eens een keer omgekeerd zijn. Niet dat ik het een superfilm vond, maar het fijne eraan is dat de film kort een krachtig is met mooie beelden en ja ik was wel 'betoverd' door Lydia Borelli met haar sluiers en mooie gewaden. Dat er met kleur is gewerkt hielp ook wel mee met de sfeerschepping dromerig en vrolijk of onheilspellend als het rood van Mephisto in beeld kwam. Faustiaans plot simpel maar effectief en zoals ik al eerder zei kort en krachtig zonder al te veel poespas of nevenplotjes.

Heel goede recensie trouwens van John Milton. Soms wou ik dat ik het ook op die manier kon zeggen, maar ik heb daar niet het geduld of de gave voor. Dus zou ik zeggen wat JM zei

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

joolstein schreef:
22. The Woods (2006) 4*
FTV - 2 punten
Totaal: 44 punten
(afbeelding)
Regisseur Lucky McKee mocht het, naar zijn verrassende, en tamelijk briljante, culthit "MAY" proberen om voor een studio ( Sony Pictures) een film te maken. Het eerste wat me opviel; de film was meer gepolijster en schuurt meer tegen ander werk, dan zijn vorige film. Daarnaast kon hij bekende namen aantrekken; zoals Patricia Clarkson en natuurlijk de grote held van B-horrorfilms, Bruce Campbell. In 1965, New England, een opstandige pubermeisje moet van haar wanhopige ouders naar een geïsoleerde meisjesschool middenin de bossen, algauw vinden er mysterieuze gebeurtenissen plaats.

Afgezien van een meisjesschool en vreemde gebeurtenissen maar ook de manier van het filmen met Technicolor effect doet denken dat er een referentie is naar Dario Argento's meesterwerk "Suspiria" En McKee doet ook wat hij kan om erbij in buurt te komen maar met zijn kleine budget is dat natuurlijk lastig. Het andere onderwerp (moorddadige bomen) is vrij uniek. De enige die ik zo weet is het minder goede The Guardian (1990) Maar het beste van deze film is het verhaal dat wordt vertelt als een klassieke Val Lewton-film uit de jaren 1940, waarbij de nadruk lag op het zonder veel ophef vertellen van een goed verhaal en dat binnen een korte tijdspannen. Deze is net iets langer en met het einde (de toverij-mumbo jumbo) lijkt het er een beetje op; of dat de studio werd vlij gemaakt.

Hoewel het niet de oogstrelende stijl van Argento is, laat McKee in verschillende mooie scènes zijn vakmanschap zien. Vooral in de paar slow-motion scenes met op de achtergrond Lesley Gore’s “You Don’t Own Me” zijn prachtig! Duidelijk werd ook dat McKee (na drie films te hebben gezien) een voorkeur heb voor bijzondere actrices. Want ook bij Agnes Bruckner (na Angela Bettis) haalt hij het beste naar boven en ook zij is iets anders dan andere Hollywood-actrices. Maar wat hem zo ​​interessant filmmaker maakt, is dat hij ons ook nieuwsgierig kan maken. En ik vind dat niets anders dan een talent.

Maatje, ik denk dat ik deze film ooit eens heb gezien. Ik was er niet meteen kapot van maar mij valt jouw appreciatie voor de regisseur wel op. Werkt bijna aanstekelijk want ik heb wel interesse om May en Sick Girl te zien (sowieso ga ik aan dit tempo mijn lijst kunnen aanvullen). Het lijk mij dat vrouwen precies een vooraanstaande rol krijgen in zijn films. Denk je dat die mij zouden kunnen bevallen?

joolstein

• 10841 berichten
  • 8932 stemmen

alexspyforever schreef:

Maatje, ik denk dat ik deze film ooit eens heb gezien. Ik was er niet meteen kapot van maar mij valt jouw appreciatie voor de regisseur wel op. Werkt bijna aanstekelijk want ik heb wel interesse om May en Sick Girl te zien (sowieso ga ik aan dit tempo mijn lijst kunnen aanvullen). Het lijk mij dat vrouwen precies een vooraanstaande rol krijgen in zijn films. Denk je dat die mij zouden kunnen bevallen?

Oei, tja daar vraag je me wat? Ik ben inderdaad erg gecharmeerd van de regisseur. Maar zijn films zijn vrij eigenzinnig en hebben alle een binding met klassiekers in het genre. Bij May krijg je te maken met Frankenstein, Sick Girl doet het met The Fly en in The woods waart de geest van Suspiria rond. Vrouwen spelen steevast in zijn films de hoofdrol en bezitten iets wat ik niet precies kan duiden. Ze zijn niet standaard en hebben een vreemde aantrekkingskracht op mij. Daarnaast moet Lucky McKee een soort fetish hebben voor lesbische vrouwen.

Sick Girl vond ik trouwens ook niet echt onder horror vallen maar meer een bizar liefdesverhaal met een vreemd happy einde. En nu ik erover nadenk valt May misschien ook wel een beetje daaronder. (wel is er meer gore aanwezig)Tragische romantische films met zeer goede horror-elementen.

Er zijn veel filmkijkers die niets met zijn werk konden want op een Drama / Thriller na scoren zijn films alle onder de drie sterren. Raar, weird en Apart maar ook traag geen horror en zwak zijn veel gehoorde opmerkingen. Het is dan ook de vraag of de films jou zullen bevallen? Ik weet het niet goed? Het is best vrij lastig om je smaak te peilen. Zeker bij de wat jongere films. Mijn vermoeden is dat de films jou minder zullen smaken. Maar hé wie niet waagt die niet wint hé?

MovieMind

• 6943 berichten
  • 0 stemmen

#9 Nattevagten (1994) - 105 minuten - FTV

https://www.moviemeter.nl/images/cover/1000/1586.jpg?cb=1381060582

Mwa aardige deense thriller want horror wil ik het niet noemen.

Verbaas me wel een beetje over het goede gemiddelde, vond het niet echt boven de middelmaat uitstijgen.

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

joolstein schreef:

(quote)

Oei, tja daar vraag je me wat? Ik ben inderdaad erg gecharmeerd van de regisseur. Maar zijn films zijn vrij eigenzinnig en hebben alle een binding met klassiekers in het genre. Bij May krijg je te maken met Frankenstein, Sick Girl doet het met The Fly en in The woods waart de geest van Suspiria rond. Vrouwen spelen steevast in zijn films de hoofdrol en bezitten iets wat ik niet precies kan duiden. Ze zijn niet standaard en hebben een vreemde aantrekkingskracht op mij. Daarnaast moet Lucky McKee een soort fetish hebben voor lesbische vrouwen.

Sick Girl vond ik trouwens ook niet echt onder horror vallen maar meer een bizar liefdesverhaal met een vreemd happy einde. En nu ik erover nadenk valt May misschien ook wel een beetje daaronder. (wel is er meer gore aanwezig)Tragische romantische films met zeer goede horror-elementen.

Er zijn veel filmkijkers die niets met zijn werk konden want op een Drama / Thriller na scoren zijn films alle onder de drie sterren. Raar, weird en Apart maar ook traag geen horror en zwak zijn veel gehoorde opmerkingen. Het is dan ook de vraag of de films jou zullen bevallen? Ik weet het niet goed? Het is best vrij lastig om je smaak te peilen. Zeker bij de wat jongere films. Mijn vermoeden is dat de films jou minder zullen smaken. Maar hé wie niet waagt die niet wint hé?

Lesbisch plot spreekt me altijd wel aan al heb ik er ook wel veel gezien waar het ondanks dat gegeven als totaalplaatje toch tegen viel. Ik heb trouwens nog een lijst van Jean Rollin films moesten mijn FTV's op geraken (in zijn films wordt naakt en het lesbische thema kennelijk weinig geschuwd).

joolstein

• 10841 berichten
  • 8932 stemmen

24. All Cheerleaders Die (2013) 3*

FTV - 2 punten

Totaal: 48 punten

https://putlocker.cam/site/images/gallery/movie2/6fb57b18/f012ae2d/9a23291199cfc9fb/6_large/46d206fc/0abc4a81/d4f635652feacada.jpg

In 2001 maakte de heren Lucky McKee en Chris Sivertson direct naar hun afstuderen een (video)film. Volgens de heren was het 12 jaar later tijd voor een remake. En zodoende kwam deze Teenie-bopper-met-een-twist nogmaals uit. Voor regisseur McKee's doen is deze film eigenlijk erg basic en veel minder goed uitgewerkt dan andere films die ik van hem zag. Toch zien we ook verschillende van zijn typerende elementen terug; Vrouwen, vrouwenkwesties en lesbisch onderonsjes.

De film bleef dichtbij een onderwerp dat beide heren toentertijd goed kende; de high-school, Helaas vermoed ik dat ze verhaaltechnisch maar weinig hebben veranderd. Cheerleaders zijn nogal oppervlakkige wichten zonder inhoud zijn, wat ook geldt voor het football-team, hun lot laat je koud. En zoals de titel al deed vermoeden is de film een beetje cheesy. De special effects ogen goedkoop en kitscherig, maar dat geeft deze film tegelijkertijd wel iets eigens. Toch verveelt ‘All Cheerleaders Die’ gelukkig niet, omdat er een onvoorspelbaar geheel van is gemaakt. Doordat er aantrekkelijke dames in weinig kleding voorbij paraderen en de aanwezige hekserij was het nog aardig om te kijken maar heel erg noemenswaardig vond ik dit niet. Een zeer magere 3 *

joolstein

• 10841 berichten
  • 8932 stemmen

alexspyforever schreef:

Lesbisch plot spreekt me altijd wel aan al heb ik er ook wel veel gezien waar het ondanks dat gegeven als totaalplaatje toch tegen viel. Ik heb trouwens nog een lijst van Jean Rollin films moesten mijn FTV's op geraken (in zijn films wordt naakt en het lesbische thema kennelijk weinig geschuwd).

Ik heb tot nu toe drie films van Jean Rollin gezien en ik vond ze allen maar weinig goed. Nu heb ik hier nog wel een paar films van hem liggen maar echt popelen om ze kijken heb ik ook niet.

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

joolstein schreef:

(quote)

Ik heb tot nu toe drie films van Jean Rollin gezien en ik vond ze allen maar weinig goed. Nu heb ik hier nog wel een paar films van hem liggen maar echt popelen om ze kijken heb ik ook niet.

Ik heb enkel Les Raisins de la Mort gezien, eerder atypisch Rollin blijkbaar in de zin dat er niet veel erotiek in zat (nu goed ik heb dan ook geen andere Rollin films gezien om te kunnen vergelijken). Het is wellicht omdat deze me tegenviel dat ik niet meteen zat te springen om meer te zien. Maar kijk Blood Feast (1963) vond ik ook niet veel aan (en ben nog steeds geen fan) maar zie nu ben ik een van de grootste fans van de regisseur. Bij Rollin verwacht ik niet dat ik er fan van ga worden maar toch nog enkele proberen. Ik heb ook Russ Meyer een kans gegeven maar ik denk dat ik een 10-tal films later kan stellen dat ik totaal geen fan ben. Een geluk misschien dat de man zich niet aan het horrorgenre heeft gewaagd.

joolstein

• 10841 berichten
  • 8932 stemmen

25. Dance of the Dead (2005) 2,5*

FTV - 2 punten

Totaal: 50 punten

https://pad.mymovies.it/filmclub/2008/10/152/locandina.jpg

De aflevering die Tobe Hooper, verantwoordelijk voor een paar absolute klassiekers in het genre, maakte voor de Masters of Horror is een verhaal over verlies van onschuld in een post- apocalyptische nachtmerrie. Het is geen standaardhorrorfilm in de vorm van liters bloed of rondlopende ondode. Nee het draait veel meer om de wreedheid van de menselijke natuur. Robert “Freddy Krueger” Englund schittert als de ceremoniemeester van een club die de Doom Room wordt genoemd. De film ademt verder een duistere sfeer uit die versterkt wordt door de score van vooral nu-metal en soms wat industrial. Die score werd trouwens gecomponeerd door Billy Corgan van The Smashing Pupkins. Minpunt is echter de snelle, achter elkaar afwisselende shots of stroboscoop-achtige beelden. Tobe Hooper weet er uiteindelijk nog een aardig horrorfilmpje van te maken maar heeft ons in het verleden zeker ook betere films gebracht.

Night's Watch

• 1212 berichten
  • 1200 stemmen

#1. The Forest (2016) - 93m - FTV

http://3.bp.blogspot.com/-qVJcJEsdnqE/Vea2Tp6kEEI/AAAAAAAAFmo/wkq86_UOMAY/s1600/The-Forest-movie-scene.jpg

Matig begin van de challenge voor mij. Vooral gekeken vanwege de locatie, ik zag hierin veel potentie. De beelden van Mount Fuji en omgeving zijn uiteindelijk ook de reden dat het niet helemaal ellendig wordt. Sommige scenes waren wel erg leuk maar helaas op 1 hand te tellen. De leukste hiervan vond ik de ontmoeting met de oude demente oma op de gang.

#2. Creepshow (1982) - 120m - FTV

https://www.filmindependent.org/wp-content/uploads/2017/09/Creepshow.jpg

Waar mijn verwachtingen bij de eerste film bij lange na niet gehaald werden overtrof deze 'film' juist al mijn verwachtingen. Ik verwachtte iets in de trant van Scarymovie maar dit was wel grappig. Ik heb bij sommige stukken echt moeten huilen van het lachen. Deze ga ik gegarandeerd vaker zien!

john mcclane 2

• 3489 berichten
  • 6576 stemmen

#11The Ritual (2017) - 94 min-RW

lastig om veel FTV te vinden , maar goed deze nog eens op netflix gezien.

En beviel weer prima , lekker paranoide sfeertje , mooie bos omgeving , redelijk plot, en het einde kun je teleurstellend vinden , je moet het toch afronden, en het was best oke .

Noodless

• 10042 berichten
  • 6178 stemmen

22 The Unborn (2003)

FTV - 108 min.

https://a.ltrbxd.com/resized/film-poster/1/6/7/4/3/8/167438-the-unborn-0-230-0-345-crop.jpg?k=d443372a4e

Aziatische horror en hun remakes waren hot in de beginjaren 2000, getuige het succes van films als Ringu, The Grudge en Dark Water. In het spoor van dit succes verschijnen er nadien heel wat soortgelijke vertellingen, zoals The Unborn. Het verhaal rond hallucinaties of geesten zit bijzonder goed in elkaar en is spannend tot het eind. De film is goed te volgen en bepaalde details geven het verhaal meer duidelijkheid.

Het acteerwerk verdiend een pluim. Aangenaam verrast ! 7,5/10

wendyvortex

• 5196 berichten
  • 7271 stemmen

#9 XX (2017) - 80 minuten - FTV

https://static1.squarespace.com/static/511eea22e4b06642027a9a99/t/58be3e5ce6f2e1086b31a847/1488862821478/XX.jpg

Anthologies, altijd fijn. 4 voor de prijs van één. We beginnen hier met The Box en daarmee zitten we helemaal op volbloed Twilight Zone-niveau. The Birthday Party dat is een misser, soort van comedy horror, maar de grimmigheid ontbreekt volkomen. Don't Fall, te kort, kortste filmpje met 10 minuten. Een hele fijne 10 minuten, maar waar zijn die andere 10 minuten gebleven? Had de regisseuse er geen zin meer in? Dacht ze dat ze haar punt al gemaakt had? Jammer dit was gewoon te kort. En dan blijft de meeste tijd over voor Her Only Living Son dat kabbelt een beetje te veel, is ook het oh ja dat ... verhaaltje, niet goed genoeg uitgewerkt en het einde is ook een beetje van de spreekwoordelijke nachtkaars. Tussendoor de filmpjes door nog mooie creepy poppenhuis-animaties.

Jammer dat het geweldige The Box hier een beetje omlaag getrokken wordt door de matige rest.

(2*)

Noodless

• 10042 berichten
  • 6178 stemmen

23 Unrest (2006)

FTV - 85 min.

https://cover.box3.net/newsimg/dvdmov/max1220194730-frontback-cover.jpg

Tegenvallend ondanks het enge verhaal. De acteurs komen niet geloofwaardig over en echt spannend wordt het echter niet. Leuk feitje is dat deze film blijkbaar echte doden (lichamen) heeft gebruikt tijdens de opnames. Brrrrr 5/10

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

14. Die Augen der Mumie Ma (1918) aka The Eyes of the Mummy

FTV - 2 punten

Totaal: 28 punten

https://i.pinimg.com/originals/e0/d8/36/e0d8367c551b2b350f65fcaa9b4c9a83.jpg

Tja wat moet ik hier nu van zeggen? Lubitsch moest het blijkbaar met een beperkt budget doen en dat is er wel aan te zien. De scènes in Egypte waren blijkbaar gefilmd op een filmset. Verhaal is eigenlijk slapjes waarbij de mooie Egyptische Ma (de zogezegde mummie) wordt bevrijd door een westerse schilder die haar meeneemt naar zijn wereld. De slechterik die Ma gevangen hield zweert echter wraak te nemen en weet haar zelfs in het verre westen (Duitsland neem ik aan) terug te vinden. Pola Negri is eigenlijk de enige reden om deze film te kijken. Buikdansen (of toch iets wat erop lijkt) zie je ook niet vaak zeker niet in een film van nu 100 jaar oud.

15. London after Midnight (1927)

FTV - 2 punten

Totaal: 30 punten

https://hollywoodrevue.files.wordpress.com/2017/10/lon-chaney-london-after-midnight.jpg

Het is moeilijk zoniet onmogelijk om een film te beoordelen waarbij er geen bewegende beelden meer van bestaan maar toch een verdienstelijke poging is gedaan deze te reconstrueren met stills en tussentitels. Eigenlijk lijkt het meer op het lezen van een beeldverhaal. Over acteerprestaties kan je al helemaal niet oordelen al twijfel ik er niet aan dat Lon Chaney als vampier schitterde zoals hij dat al eerder deed in oa The Hunchback of the Notre Dame en The Phantom of the Opera. Niet de twee scherpe hoektanden die de vampiers al sinds mensenheugenis kenmerken, maar Chaney showtt een heel gebit van scherpe bijtertjes. Het verhaal is niet altijd makkelijk om te volgen maar ik heb het on grote lijnen wel begrepen. Of het zo helemaal correct is gaan we wellicht nooit weten. Maar ook zonder bewegende beelden is deze de moeite om te bekijken al is het enkel om de geslaagde montage van de toch wel dreigende vampier. Jammer van de goedkope moderne lawaaierige soundtrack die ik echt bij momenten af moest zetten omdat het pijn deed aan de oren en de sfeer verpestte.

john mcclane 2

• 3489 berichten
  • 6576 stemmen

Lucky number # 13! Mandy (2018) 120 minuten-FTV

"you are a vicious snowflake"'

Wat een ervaring, ongelofelijk mooi vormgegeven , in een dieprode saus , en imponerende filmmuziek .

echt totaal iets anders dan je normaal ziet in een amerikaanse horror .

Het verhaal is wel erg aan de magere kant , om echt diepe indruk te maken.

Maar bijzonder is het zeker, en ( dat moet gezegd ) ook behoorlijk pretentieus , laten we eerlijk wezen ?

Je moet je je er aan overgeven , en vooral het eerste uur , laat de sfeer op je inwerken , en mocht je een beetje in die sfeer zitten , ( deels psychedelisch ) dan is het echt heel ziek . sick .

Noodless

• 10042 berichten
  • 6178 stemmen

24 Artefacts (2007)

FTV - 75 min.

https://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/a/a1/Artifacts_DVD_Cover.jpg

Van eigen bodem....tja gewoon slecht.

Het verhaal is twee keer niks en het slot is een anticlimax want er gebeurt verder helemaal niets.

Qua horror stelt het ook teleur en spannend is het allerminst. Eén scène is nog wel de moeite wanneer Kate vlucht voor haar dubbelgangster doorheen leegstaande ruimtes. De geluiden irriteerden en het acteerwerk is ondermaats. De lelijke belichting maakte het allemaal nog wat negatiever. 2/10

Woland

• 4796 berichten
  • 3818 stemmen

10. The Dead Zone (1983)
Verenigde Staten, FTV

https://www.moviemeter.nl/images/cover/1000/1355.300.jpg?cb=1416038132

The Dead Zone is een Cronenberg die ik nog niet eerder had gezien, en ook een Cronenberg die op mij wat atypisch overkomt; geen body horror hier, maar eigenlijk een vrij rechttoe rechtaan paranormale thriller. Deze King-verfilming komt wat langzaam op gang, en dat is nog vriendelijk geformuleerd, want eigenlijk is The Dead Zone zelfs vrij saai in de eerste helft. Pas zodra de moordonderzoeken er aan te pas komen wordt het een beetje interessanter, en eigenlijk is pas het laatste derde echt vermakelijk zodra Stillman in de focus komt.

Christopher Walken speelt een docent, die in een ernstig ongeluk terecht komt en na een coma van meerdere jaren ontwaakt. Niet alleen blijkt hij fysiek in de kreukels, is zijn vriendin er vandoor, maar hij heeft ook een helderziende gave ontwikkeld. Langzaamaan komt hij er zelfs achter dat die toekomst niet echt vastligt, maar dat het slechts de toekomst is als hij niet ingrijpt - en dat leidt hem naar morele dilemma's die uiteindelijk leiden tot een moordpoging op een politicus, en als we zijn visioenen mogen geloven, inderdaad een terecht ingrijpen. Het laatste derde deel trekt de film toch nog richting een voldoende, maar de film is toch vooral vrij conventioneel en wat aan de saaie kant. Ik vind Cronenberg toch leuker als hij de gebaande paden wat meer verlaat. 3.0*

DjFrankie

• 3421 berichten
  • 3504 stemmen

9 Le Manoir (2017)

FTV 2 (18)

https://1645110239.rsc.cdn77.org/image/s900/q80/mm/been/movies17791/photos-movie/2/le-manoir.20170606024020.jpg

Eigenlijk wel een leuk filmpje als horror komedie. Ik verwachtte er weinig van dus kon deze alleen maar meevallen. De grappen waren zelfs leuk, zeker ook de korte rol van Kitty.
Films waarbij ik de concentratie kan vasthouden zijn er niet zoveel, deze kon dat in ieder geval wel.

Daan258

• 3671 berichten
  • 2445 stemmen

3. The Strangers: Prey at Night (2018)
FTV
Horror/thriller
85min

https://www.moviemeter.nl/images/cover/1116000/1116020.jpg?cb=1532203552

Is Tamara home?

We hebben 10 jaar moeten wachten maar gelukkig heeft de film prima uitgepakt.
Ik heb me hier erg goed mee weten te vermaken.
Het is niet echt extreem veel anders dan het 1e deel maar dat mag de pret niet drukken.
De film begint gelijk al lekker vlot en weet het tempo er goed in te houden.
De setting is hier in dit 2e deel wel anders wat ik best een pluspunt vind. Het speelt zich nu af op een trailerpark en niet één en al in één huis. Wat me ook gelijk opviel was het camerawerk. Bij momenten dat de camera langzaam inzoomt op de acteurs gaf echt een soort 80's vibe, daarnaast natuurlijk ook de 80's soundtrack. Leuk gedaan!
Ook het acteerwerk was prima en niks op aan te merken.
Maar wat mij vooral deed verbazen is dat dit 2e deel toch net wat harder is en de stalkers/killers ook vermoord werden. Dit had ik totaal niet zien aankomen aangezien dit bij deel 1 niet het geval was, daarom ging ik ervan uit dat juist de slachtoffers allemaal zouden omkomen.
Dan zit ik wel met de vraag: zal er dan nog een 3e deel komen?

Zeker een goed en leuk vervolg.
Net aan niet een 3,5* maar een dikke 3,0*
6,5/10

Daan258

• 3671 berichten
  • 2445 stemmen

4. Ghostland (2018)
FTV
Horror
91 min

https://www.moviemeter.nl/images/cover/1116000/1116761.jpg?cb=1527332956

Wat een flinke tegenvaller voor mij.

Ik heb zo uitgekeken naar de film maar hij wist mij niet zo goed te vermaken als ik gehoopt had.
Dit vooral omdat ik het verhaal nogal wazig vond. Ik begrijp er niet heel veel van. Dit is wel zeker een film die ik een keer opnieuw zal bekijken om hem goed te berijpen. Ik snap dan deels wel dat Beth haar soort droomwereld had maar dit alleen omdat ik na de film echt even op internet moest kijken van hoe en wat. Voor mijn gevoel heb ik veel gemist. ( ik was dan ook ontzettend moe tijdens het kijken van de film dus dat ik dingen gemist heb verbaasd me niks )
De sfeer en acteerwerk was erg sterk en geloofwaardig.

Ik kan er nu niet veel meer over zeggen, zal gewoon een 2e kijkbeurt nodig hebben.

Helaas voor nu een 2,5*

MovieMind

• 6943 berichten
  • 0 stemmen

#10 Le Pacte des Loups (2001) - 142 minuten - FTV
https://www.moviemeter.nl/images/cover/1000/1054.jpg?cb=1365256248

Mag graag een film zien in een historische setting, en de franse setting werd goed neergezet.
De omgeving en de kleding zag er goed uit, de franse taal geeft zo'n film daarbij ook weer dat extra beetje authenticiteit. Het verhaal is meer avontuurlijk dan horror en ik heb me er niet mee verveeld, maar vond het zo nu en dan een beetje doorschieten, met name in de (indiaanse kung fu?) vechtscenes.
Mischien duurde de film ook wat te lang, want het laatste half uur vond ik eigenlijk niet meer zo boeiend.

joolstein

• 10841 berichten
  • 8932 stemmen

26. Pelts (2006) 3,5*

RW- 1 punten

Totaal: 51 punten

https://img.alicdn.com/imgextra/i2/2539261409/TB2hFF9lFXXXXcgXpXXXXXXXXXX_!!2539261409.jpg

Regisseur Dario Argento mocht uiteraard terugkomen voor het tweede seizoen van ‘Masters of Horror’ En hoe? Hij maakt er een waar feestje voor de Gore-liefhebbers van. Hij toont zich met twee gedenkwaardige afleveringen een waar meester van de horror. Of het verhaal nadelen van de kortere tijdsduur heeft of dat het gewoon slechter is uitgewerkt, is natuurlijk moeilijk te zeggen. Maar het mythische gedeelte over een tempel van de Treurlingen (wasberen) en de vloek komen helaas nauwelijks uit de verf. Het ander gedeelte is simpel verhaaltje over de bonthandelaar Jake Feldman (Meat Loaf) die bezig is om de stripper Shana (Ellen Ewusie) het bed in te krijgen. Gelukkig propt Argento met veel enthousiasme genoeg gore in deze film. Ander pluspunt zit hem met name in de aankleding van de film. De beelden zijn vaak verzorgd en stralen een goede sfeer uit. De scene van de eenzame kamer waar Jake Feldman een speciale behandeling krijgt van Shana is erg mooi vormgegeven. Met veel ranzigheid en een erotisch randje is het wederom genieten van de aflevering van Dario Argento.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.