The Forest (2016)

Horror

geregisseerd door Jason Zada
met Natalie Dormer, Taylor Kinney en Yukiyoshi Ozawa

Aokigahara, ook wel het zelfmoordbos genoemd, is een bos dat ligt aan de voet van de berg Fuji in Japan. Het wordt zo genoemd omdat er in Aokigahara veel zelfmoorden worden gepleegd. De jonge Amerikaanse Sara zoekt haar tweelingzus, die op mysterieuze wijze is verdwenen in het bos. Ze krijgt het advies om op het pad te blijven en niet af te dwalen.

avatar van Donnie Vallermee
Helaas blijft het de hele film ONduidelijk wat/wie er nu echt is/zijn en wie/wat niet....

Had meer kunnen zijn...

Welterusten !

avatar van feyenoord126
cor1946 schreef:
Film om gouw te vergeten, er zaten wat schrik momenten in maar verder stelt het niets voor.
De Gouw vergeten?!

avatar van BlueJudaskiss
Het kruip-door-sluip-door met allerlei donkere bossen en gangen in hostels had ik wel snel gezien, maar toch vond ik dit een heel aardig griezelfilmpje. Tweede helft is absoluut een pak slechter dan de eerste helft - die jumpscares, mijn god wat zijn ze toch slecht - maar de film is sfeervol, heeft goede acteurs en heeft een redelijke soundtrack met een mooi koor dat af en toe eens opduikt. Toch echt wel met spanning zitten kijken.

avatar van check-raise
Niet super. Vond het einde nog het beste van de film.

avatar van princesspeach
Noodless schreef:
Zeker niet verkeerd, maar op het einde van de film krijg je wel een negatieve kijk op de film. Wat een belachelijk slot. Zo typisch uitgewerkt dat de hele film in duigen valt. Maar ja, positief is toch het naargeestige bos met zijn creepy sfeer. Ook de cast doet het naar behoren. Voldoende, meer niet. 6/10

Hier sluit ik me helemaal bij aan.

Matige horrorfilm die ik veel beter had verwacht.
Ik wou de film perse zien omdat Natalie Dormer erin meespeelt, toch een actrice die ik altijd wel goed vind.
Ze doet het hier niet slecht, beter dan haar tegenspelers alleszins.
Ik heb op korte tijd 3 films met haar gezien, waaronder deze, maar in geen van deze films kan ze haar uitstekende prestatie die ze deed in The Tudors evenaren, laat staan overtreffen.
Kortom: een matige film deze die wel eens gezien mag worden maar verwacht er niet te veel van!!

avatar van Daan258
Na wat jaartjes weer opnieuw aangezet. De film blijft zeker potentie hebben maar helaas wat slecht uitgewerkt. De locatie is heel tof, uitstekende sfeer, prima acteerwerk en af en toe wat spanning. Alleen zonde dat het verhaal niet weet te pakken en wat rommelig was.

Erg jammer!
Mijn stem van 2,0* blijft daarom ook staan.