We Need to Talk about Kevin (2011)

3,52

Verenigd Koninkrijk / Verenigde Staten
Drama / Thriller

geregisseerd door Lynne Ramsay
met Tilda Swinton, Ezra Miller en John C. Reilly

Bij de geboorte van Kevin heeft Eva haar professionele leven en persoonlijke ambities op een laag pitje gezet. De communicatie tussen moeder en zoon verloopt moeizaam. Aan de vooravond van zijn 16de verjaardag pleegt Kevin een onherstelbare daad. Eva probeert erachter te komen of zij ervoor verantwoordelijk is. We Need to Talk about Kevin is de aangrijpende zoektocht van een moeder naar het antwoord op de vraag of het karakter van haar kind aangeboren of aangeleerd is.

368 BERICHTEN 59 MENINGEN
avatar van arno74
geplaatst: 4 oktober 2016, 18:03 uur [permalink]
McSavah schreef:

Je hebt ontegenzeggelijk een groot komisch talent, Arno. Dit vind ik zelfs een van je sterkste grappen!
Je vindt slecht acteerwerk in een film heel normaal begrijp ik?

avatar van McSavah

geplaatst: 4 oktober 2016, 18:49 uur [permalink]
arno74 schreef:
Je vindt slecht acteerwerk in een film heel normaal begrijp ik?

Inderdaad, ik geef er zelfs bonuspunten voor. Dat verklaart mijn slechte smaak.

avatar van de grunt
geplaatst: 4 oktober 2016, 20:41 uur [permalink]
Dit correleert ook echt met jouw Top 10 McSavah

geplaatst: 4 maart, 23:13 uur [permalink]
De baby acteerde goed die kon goed janken. Ik snap niet dat regisseurs zo vaak met de volgorde kloten. Ook in deze film veel flashbacks best storend elke 2 minuten zo blijf je echt toeschouwer en niet in het verhaal getrokken beetje jammer. Voor de rest best een saaie film. De enige reden dat ik hem niet uit zette was dat ik niet helemaal wist wat de zoon had gedaan dus daar was het wachten geblazen.

avatar van John Milton
geplaatst: 5 maart, 12:37 uur [permalink]
herzien laatst, en de film is toch weer wat in mijn waardering gestegen. Heel sterk. Moet nodig wat van Lynne Ramsays andere werk zien.

avatar van SmackItUp
geplaatst: 12 april, 09:07 uur [permalink]
Wat een aparte prent zeg.

Het is hier al vaker aangegeven, maar het eerste halfuur / drie kwartier is ontzettend taai. Als je nog totaal geen clou hebt van hoe en wat, komt het over als een saai en eenvoudig drama. Ik dacht alleen aan wat een vervelend kind Kevin was. Maar hier zit mogelijk meer achter. Stukje bij beetje wordt het duidelijker, en dus ook leuker. Met het einde als hoogtepunt. Je kan uiteindelijk alleen maar gissen naar de redenen.

Zeker geen alledaagse prent. Eerste deel is lastig doorkomen, maar achteraf gezien noodzakelijk voor de tweede helft. Het einde is schokkend en maakt veel goed. Interessant regisseur die Ramsay, ben benieuwd naar haar andere werk.

3,5*.

avatar van John Milton
geplaatst: 12 april, 11:14 uur [permalink]
SmackItUp schreef:
Interessant regisseur die Ramsay, ben benieuwd naar zijn andere werk.

Haar

avatar van SmackItUp