We Need to Talk about Kevin (2011)

3,52

Verenigd Koninkrijk / Verenigde Staten
Drama / Thriller

geregisseerd door Lynne Ramsay
met Tilda Swinton, Ezra Miller en John C. Reilly

Bij de geboorte van Kevin heeft Eva haar professionele leven en persoonlijke ambities op een laag pitje gezet. De communicatie tussen moeder en zoon verloopt moeizaam. Aan de vooravond van zijn 16de verjaardag pleegt Kevin een onherstelbare daad. Eva probeert erachter te komen of zij ervoor verantwoordelijk is. We Need to Talk about Kevin is de aangrijpende zoektocht van een moeder naar het antwoord op de vraag of het karakter van haar kind aangeboren of aangeleerd is.

365 BERICHTEN 59 MENINGEN
avatar van arno74
geplaatst: 4 oktober 2016, 18:03 uur [permalink]
McSavah schreef:

Je hebt ontegenzeggelijk een groot komisch talent, Arno. Dit vind ik zelfs een van je sterkste grappen!
Je vindt slecht acteerwerk in een film heel normaal begrijp ik?

avatar van McSavah

geplaatst: 4 oktober 2016, 18:49 uur [permalink]
arno74 schreef:
Je vindt slecht acteerwerk in een film heel normaal begrijp ik?

Inderdaad, ik geef er zelfs bonuspunten voor. Dat verklaart mijn slechte smaak. 🙂

avatar van de grunt
geplaatst: 4 oktober 2016, 20:41 uur [permalink]
Dit correleert ook echt met jouw Top 10 McSavah
😂

geplaatst: 4 maart, 23:13 uur [permalink]
De baby acteerde goed die kon goed janken. Ik snap niet dat regisseurs zo vaak met de volgorde kloten. Ook in deze film veel flashbacks best storend elke 2 minuten zo blijf je echt toeschouwer en niet in het verhaal getrokken beetje jammer. Voor de rest best een saaie film. De enige reden dat ik hem niet uit zette was dat ik niet helemaal wist wat de zoon had gedaan dus daar was het wachten geblazen.

avatar van John Milton
geplaatst: 5 maart, 12:37 uur [permalink]
herzien laatst, en de film is toch weer wat in mijn waardering gestegen. Heel sterk. Moet nodig wat van Lynne Ramsays andere werk zien.