• 8.844.221 stemmen

Met onder meer: Sam Rockwell, Vera Farmiga en Celia Weston

Gesproken taal: Engels

• Google Play Bekijk via Google Play

Plot Joshua

"The story of a perfect boy who had the perfect plan."

Brad en Abby Cairn zijn de perfecte ouders die een perfect leventje leiden in hun perfecte appartementje in Manhattan. Dit leventje begint echter scheuren te vertonen als zij hun tweede kindje krijgen. Hun eerste zoon Joshua van 9 jaar blijkt namelijk niet alleen een wonderkind te zijn in de positieve zin van het woord, maar ook briljant te zijn in manipulatie, en momenteel zint de situatie hem niet.

logo tmdbimagelogo tmdbimagelogo tmdbimagelogo tmdbimage

Brad Cairn

Abby Cairn

Joshua Cairn

Hazel Cairn

Soccer Dad

Betsy Polsheck

Ms. Danforth

Stewart Slocum

Erg goede film. Vooral als je zelf kinderen hebt dan zal deze film je wat meer aangrijpen.

Heeft raakvlakken met the Omen, maar is toch een stukje zieker. Komt weinig bloed aan te pas maar Joshua wil je echt niet als kind in huis hebben.

avatar van Rickyman

Rickyman

Dit is inderdaad een zoveelste variant op The Omen, maar zit verder wel degelijk inelkaar, met een prima cast.

Het is van begin af aan wel duidelijk dat er iets mis is met Joshua en verloopt alles ook traag en voorspelbaar.

avatar van Daan258

Daan258

Heel erg langdradig en totaal niet spannend.

Jammer, had hem wel wat beter verwacht.

avatar van petraa31

petraa31

De film is juist gedaan , en was daar blij om.

Zo langdradig,Ik zat te wachten op iets wat zou komen maar het kwam maar niet.

Op het einde word alles zoals ik had verwacht ,

Er zijn vele betere films van dit soort .

Had er echt meer van verwacht.

avatar van misterdhdh

misterdhdh

Redelijk vermakelijk filmpje, maar echt goed vond ik het nooit worden. Het verhaal is niet echt origineel en de uitwerking is allemaal redelijk eenvoudig en eentonig. Joshua zelf is echt wel irritant maar speelt het wel goed, wel krijg je weinig informatie waarom hij zo doet, zoveel wordt hij nu ook niet verwaarloosd.Ook de rest van het acteerwerk is degelijk maar toch ook allemaal niet top. De vele pianostukken vond ik zeker niet slecht. Grootste minpunt is dat de film nooit spannend wordt. Ook wat meer schrikmomentjes waren wel leuk geweest. Het einde is dan weer wel goed, en ook het liedje op het einde is best wel leuk. Heb me zeker niet verveeld met deze Joshua maar echt enthousiast werd ik er toch ook niet van, film is naar de saaie kant toe maar al bij al is hij wel nog vermakelijk. Sommige scenes konden minder overtuigen zoals de dood van de grootmoeder. Maar het niveau van bv. The omen en Orphan haalt hij zeker niet.
2.75/5

avatar van alexspyforever

alexspyforever

• 20868 berichten

Voor een film van een uur en drie kwartier gebeurt er toch maar bitter weinig en zoals al is aangehaald door vele anderen wordt de film bijna nooit echt spannend. Je hebt steeds een opbouw naar een dramatisch moment, maar die blijkt uiteindelijk niet zo erg op de dood van de grootmoeder na dan. Vanaf dan dacht ik dat de film in een soort stroomversnelling zou komen, maar dat gebeurde niet. Het is vrij voorspelbaar, mama en papa worden gek van het manipulatieve gedrag van hun zoon (dat eigenlijk weinig in beeld komt, want vaak staat ie enkel wat raar te kijken en passief te wezen in plaats van te helpen) en hij kan aan de buitenwereld laten uitschijnen dat hij de brave is en zijn ouders de slechte. Vergelijkingen met The Omen maar dat zag ik er nu niet meteen in, eerder met The Bad Seed. The Bad Seed is wel vele malen beter en overtuigender met sterkere dialogen en acteerprestaties. Dit voelde allemaal een beetje overdramatisch en langdradig en helaas saai aan.

avatar van Phantasm

Phantasm

Langdraderig en niet echt spannend, leuk voor een keertje.

avatar van mikey

mikey

In het subgenre evil kiddo toch verreweg de meest interessante. Want Josh is verreweg het meest evil of all kids. Er zit geen actiescène in zoals in Case 39 of Esther maar de naargeestigheid spat ervan af. Geen stroomversnellingen, geen schrikmomentjes alleen maar een constant rotgevoel van drang om het onding achter het behang te plakken. Je weet ook niet wat het uitspookt. F**king frustrerend. Toch zijn de enkele horrormomenten confronterend. Het zomerse camerawerk van happy shiny Manhattan werkt! Komt naturel over en zorgt voor extra diepgang, in tegenstelling tot bv. Esther (meer van de horror/haunted house esthetiek).

Creepyyyy

Niet zo leuk voor jeugd die horror willen zien, wel leuk voor ouders met die blagen (die horror willen zien) .

avatar van houdjemond

houdjemond

Ik was vanaf seconde 1 al meteen "Pro Joshua". Wat een armoedige cast zeg, vooral de ouders. Tenenkrommend en geen seconde medelijden mee gehad.

avatar van Pollypeachum1

Pollypeachum1

Net een voldoende. Best een aardige film, maar je mist er niks aan.

avatar van Elchapo

Elchapo

• 1925 stemmen

Puur psychologisch,weinig actie.er zit wat damien(uit the omen) in het mannetje,echt een smerig eng ventje.alleen had ik hem al veel eerder naar een internaat gebracht,zeker weten!!!!wel een onderhoudend filmpje.....3.5 stars.

avatar van mikey

mikey

Elchapo schreef:

al veel eerder naar een internaat gebracht,zeker weten!!!!.

Ja, laat die ander het maar oplossen.

Wat zeiden ze in Schatjes ook al weer: jaa steek je pik maar in het zand ouwe (?)

avatar van Baggerman

Baggerman

Matige voorloper op We Need to Talk about Kevin (2011). Het joch is wel sinister en creepy en speelt de vermoorde onschuld goed. Sam Rocjwell vond ik eigenlijk voornamelijk irritant. Voor de rest sleepte de film enorm, vooral dat gedoe met die jankende baby. Wat dat betreft te weinig plotontwikkeling en te weinig vaart. Erg matig.

avatar van Shadowed

Shadowed

Goed.

Waarom het gemiddelde zo laag is is me eigenlijk een beetje een raadsel. Dit is echt wel 1 van de meest sfeervolle horrorfilms die ik heb gezien. Al is het misschien voor de mainstream horrorkijker helemaal niets, want dit spreekt maar een beperkte groep aan.

Kogan zet een heerlijke Joshua neer. Dat ventje weet je al snel de rillingen te geven, er druipt altijd een soort naargeestigheid van hem af. Precies zoals het hoort te zijn, en daarmee weet hij al een hoop andere kindacteurs eruit te spelen. Alles wat hij deed was eigenlijk gewoon foutloos.

Rockwell ging er nog wel mee door, al lijkt hij maar weinig zin te hebben in de film. Farmiga was erg irritant en zet een zwakke rol neer. Voor de rest speelde iedereen alsof hij er gewoon moest staan, want de enige die de film weet te dragen is Kogan zelf.

De film kent enkele hele sfeervolle momenten, misschien wat langdradig maar nergens saai. Spannend, sfeervol en naargeestig. Je moet het gewoon een beetje willen om mee te gaan. De film verveelde me nergens, en daarmee was 105 minuten nergens te lang voor mij.

Met de hulp van Kogan weet de film voor mij best goed te zijn. Heb best genoten.

avatar van Flat Eric

Flat Eric

Daar ga je dan met je onvoorwaardelijke liefde.

Wat een eng kind. De film is een beetje een slowburner maar daardoor blijft de film wel boeien omdat je wilt weten wat er toch voor merkwaardigs met het joch is. Is hij psychisch niet in orde? Komt hij van een andere planeet door zijn mechanische manier van doen? Is hij bezeten door een duivelse macht?. Of ligt het toch allemaal aan de moeder of juist de vader. Die vragen maken dat de film boeit. Interessant einde ook.

avatar van flurk

flurk

teleurstelling , thriller vond ik het zeker niet, meer drama.

avatar van princesspeach

princesspeach

Friday the 13 th schreef:
Eén van de beste in zijn soort zo staat het op mijn filmhoesje. Laten we zeggen dat er altijd veel potentieel zit in deze "bad seed" films, maar dat er vaak dingen je niet aanstaan zodat de film dan toch weer matig uitdraaid. Soms ligt dat aan het kind, soms aan gebrek aan sfeer en soms gaat het verhaal nergens naartoe.

Aan die eerste twee punten zal het zeker niet liggen bij deze film. Het kind is creepy en de cast acteert voortreffelijk. De sfeer doorheen de hele film maakt je ongemakkelijk en bereidt je voor op het ergste. Alleen jammer dat de onheil zelf wat uitblijft. Een massaslachting had ik mij heus niet aan verwacht, maar ik hoopte toch dat de film nieuw eeuwig in deze psychologische tricks bleef hangen. Hierdoor wordt de film op een gegeven moment erg saai en langdradig. Ook de terugkerende pianostukjes maken op een bepaald moment afbreuk.

Ik vind het jammer dat zulke films niet meteen kunnen losbarsten en dat er altijd zo een lange introductie nodig is. Als er dan tenminste gebruikt gemaakt wordt van een introductie zoals hier dan verwacht ik wel dat er één en ander wordt uitgeklaard en dit is bij deze film ook niet het geval. Zo zit ik nog steeds bij enkele vragen: is het een duivelskind, is het een resultaat van incest tussen de broer en de zus (er wordt hier doorheen de film sterk naar gewezen) of heeft het gewoon aandachtstekort en anticipeert het hierop?

Uiteindelijk blijf je als kijker met een vaag gevoel achter. Ik kan ook niet zeggen of ik hem slecht of toch nog licht positief vind. Het gaf me wel een ongemakkelijk gevoel, maar ergens is er niet gebruik gemaakt van het potentieel wat de film in zich had.

incest?? Van broer en zus ? Ik heb dit denk ik gemist. Waar baseer je dat op

avatar van princesspeach

princesspeach

Langdradig inderdaad. Geen hoogvlieger, begon wel tamelijk goed maar wist de spanning niet vast te houden.

avatar van JollyMira

JollyMira

Best een leuk filmke om een keer gezien te hebben.Maar wat een vreemd eind.Zou zo maar een tweede kunnen komen.