Joshua (2007)

Alternatieve titels: Devil's Child | Joshua: The Devil's Child

Thriller

geregisseerd door George Ratliff
met Sam Rockwell, Vera Farmiga en Celia Weston

Brad en Abby Cairn zijn de perfecte ouders die een perfect leventje leiden in hun perfecte appartementje in Manhattan. Dit leventje begint echter scheuren te vertonen als zij hun tweede kindje krijgen. Hun eerste zoon Joshua van 9 jaar blijkt namelijk niet alleen een wonderkind te zijn in de positieve zin van het woord, maar ook briljant te zijn in manipulatie, en momenteel zint de situatie hem niet.

Erg goede film. Vooral als je zelf kinderen hebt dan zal deze film je wat meer aangrijpen.

Heeft raakvlakken met the Omen, maar is toch een stukje zieker. Komt weinig bloed aan te pas maar Joshua wil je echt niet als kind in huis hebben.

avatar van Rickyman
Dit is inderdaad een zoveelste variant op The Omen, maar zit verder wel degelijk inelkaar, met een prima cast.
Het is van begin af aan wel duidelijk dat er iets mis is met Joshua en verloopt alles ook traag en voorspelbaar.

avatar van Daan258
Heel erg langdradig en totaal niet spannend.
Jammer, had hem wel wat beter verwacht.

De film is juist gedaan , en was daar blij om.
Zo langdradig,Ik zat te wachten op iets wat zou komen maar het kwam maar niet.
Op het einde word alles zoals ik had verwacht ,
Er zijn vele betere films van dit soort .
Had er echt meer van verwacht.

avatar van misterdhdh
Redelijk vermakelijk filmpje, maar echt goed vond ik het nooit worden. Het verhaal is niet echt origineel en de uitwerking is allemaal redelijk eenvoudig en eentonig. Joshua zelf is echt wel irritant maar speelt het wel goed, wel krijg je weinig informatie waarom hij zo doet, zoveel wordt hij nu ook niet verwaarloosd.Ook de rest van het acteerwerk is degelijk maar toch ook allemaal niet top. De vele pianostukken vond ik zeker niet slecht. Grootste minpunt is dat de film nooit spannend wordt. Ook wat meer schrikmomentjes waren wel leuk geweest. Het einde is dan weer wel goed, en ook het liedje op het einde is best wel leuk. Heb me zeker niet verveeld met deze Joshua maar echt enthousiast werd ik er toch ook niet van, film is naar de saaie kant toe maar al bij al is hij wel nog vermakelijk. Sommige scenes konden minder overtuigen zoals de dood van de grootmoeder. Maar het niveau van bv. The omen en Orphan haalt hij zeker niet.
2.75/5

avatar van alexspyforever
Voor een film van een uur en drie kwartier gebeurt er toch maar bitter weinig en zoals al is aangehaald door vele anderen wordt de film bijna nooit echt spannend. Je hebt steeds een opbouw naar een dramatisch moment, maar die blijkt uiteindelijk niet zo erg op de dood van de grootmoeder na dan. Vanaf dan dacht ik dat de film in een soort stroomversnelling zou komen, maar dat gebeurde niet. Het is vrij voorspelbaar, mama en papa worden gek van het manipulatieve gedrag van hun zoon (dat eigenlijk weinig in beeld komt, want vaak staat ie enkel wat raar te kijken en passief te wezen in plaats van te helpen) en hij kan aan de buitenwereld laten uitschijnen dat hij de brave is en zijn ouders de slechte. Vergelijkingen met The Omen maar dat zag ik er nu niet meteen in, eerder met The Bad Seed. The Bad Seed is wel vele malen beter en overtuigender met sterkere dialogen en acteerprestaties. Dit voelde allemaal een beetje overdramatisch en langdradig en helaas saai aan.

avatar van Phantasm
Langdraderig en niet echt spannend, leuk voor een keertje.

avatar van mikey
In het subgenre evil kiddo toch verreweg de meest interessante. Want Josh is verreweg het meest evil of all kids. Er zit geen actiescène in zoals in Case 39 of Esther maar de naargeestigheid spat ervan af. Geen stroomversnellingen, geen schrikmomentjes alleen maar een constant rotgevoel van drang om het onding achter het behang te plakken. Je weet ook niet wat het uitspookt. F**king frustrerend. Toch zijn de enkele horrormomenten confronterend. Het zomerse camerawerk van happy shiny Manhattan werkt! Komt naturel over en zorgt voor extra diepgang, in tegenstelling tot bv. Esther (meer van de horror/haunted house esthetiek).

Creepyyyy

Niet zo leuk voor jeugd die horror willen zien, wel leuk voor ouders met die blagen (die horror willen zien) .

avatar van houdjemond
Ik was vanaf seconde 1 al meteen "Pro Joshua". Wat een armoedige cast zeg, vooral de ouders. Tenenkrommend en geen seconde medelijden mee gehad.

avatar van Pollypeachum1
Net een voldoende. Best een aardige film, maar je mist er niks aan.

avatar van Elchapo
Puur psychologisch,weinig actie.er zit wat damien(uit the omen) in het mannetje,echt een smerig eng ventje.alleen had ik hem al veel eerder naar een internaat gebracht,zeker weten!!!!wel een onderhoudend filmpje.....3.5 stars.

avatar van mikey
Elchapo schreef:
al veel eerder naar een internaat gebracht,zeker weten!!!!.
Ja, laat die ander het maar oplossen.

Wat zeiden ze in Schatjes ook al weer: jaa steek je pik maar in het zand ouwe (?)

avatar van Baggerman
Matige voorloper op We Need to Talk about Kevin (2011). Het joch is wel sinister en creepy en speelt de vermoorde onschuld goed. Sam Rocjwell vond ik eigenlijk voornamelijk irritant. Voor de rest sleepte de film enorm, vooral dat gedoe met die jankende baby. Wat dat betreft te weinig plotontwikkeling en te weinig vaart. Erg matig.