- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Filmgames
- Horrorfilm Challenge
Horrorfilm Challenge
joolstein
-
- 10841 berichten
- 8931 stemmen
De film Triangle (2009) 3,5* had ik ook gekeken voor de challenge echter bleek achteraf dat deze niet onder het genre Horror viel. Ach, er is geen man overboord. Ik heb toch al bijna genoeg films gekeken. Ik ga dus voor het dubbele aantal!
27. The Canal (2014) 3*
FTV - 2 punten
Totaal: 53 punten
http://your-skin-shop.com/movies/images/the-canal-thumbnail-4229.png
In deze rolprent van Ivan Kavanagh strijden meerdere genres met elkaar maar alleen als de film de vreemde psychotische waanbeelden opzocht werkte het goed. Mooie beelden die redelijk beklemmend en soms ook wel (licht) eng zijn! Over het algemeen heeft de film dus een interessante stijl. De film begint hoopvol, zeker omdat David een filmarchivaris was en we akelige filmbeelden uit de tijd van de stille film te zien krijgen. Die aanwezigheid leverde tevens de vergelijking met ‘Sinister’ op. Helaas werd er in het tweede gedeelte een thriller-element door de film geweven die meer weg had van een detective-serie. Deze zijn nogal saai en halen menigmaal eerder opgebouwde spanning uit de film. Het blijft daardoor een beetje wisselvallig. Al is er naar het einde toe nog wel een gore-scene als een soort van beloning. De Brit Rupert Evans zet een geweldige rol neer en dat is maar goed ook want de overige castleden hebben allen geen noemenswaardige bij-rollen. Al is er wel een Nederlands tintje in de vorm van Hannah Hoekstra (ze deed het prima maar kreeg zij de rol omdat ze er mee instemde om een stomende seksscène te spelen?) en Anneke Blok. (niet bijster goed) Het is geen vreselijke film maar het is ook geen geweldige film. Het is zo ongeveer de gulden middenweg die je tussen horror en thriller kan krijgen.
Kondoro
-
- 11521 berichten
- 2865 stemmen
Ach, er is geen man overboord. Ik heb toch al bijna genoeg films gekeken. Ik ga dus voor het dubbele aantal!
Haha, lekker bezig
.
john mcclane 2
-
- 3489 berichten
- 6576 stemmen
#14.Peelers (2016) - MovieMeter.nl-95min-FTV.
Nou waardeloos wil ik niet meteen zeggen , er zitten een paar grappige gory scene's tussen.
Maar het geheel is flut, en ziet er uit als een niet leuke B films met B acteurs , en een paar fijne tieten( whoohoo)
Stond al een tijdje klaar voor me , maar door deze challenge , kan ik hem nu doorstrepen .
en staat in contrast met Mandy gisteren .
IH88
-
- 9733 berichten
- 3185 stemmen
FTW - 2 punten.
Totaal - 16 punten.
3.5*
wendyvortex
-
- 5196 berichten
- 7271 stemmen
#10 The Devil's Men (Land of the Minotaur) (1976) - 88 minuten - FTV
https://www.whatismymovie.com/t/images/37904.jpg
Donald Pleasence versus Peter Cushing anno 1976 in Griekenland en begeleid door een soundtrack van Brian Eno (nooit gereleased als album). Dat kan bijna niet misgaan, maar op een enkele opleving na (vooral wanneer Cushing screentime heeft) is het allemaal net wat te saai.
Enige dat nog ergens wat wenkbrauwen doet fronsen is de vraag waarom priester Pleasence in hemelsnaam de Amerikaanse P.I. meeneemt, de beste man ontgaat alles zo'n beetje.
(2*)
IH88
-
- 9733 berichten
- 3185 stemmen
10. Happy Death Day (2017) - MovieMeter.nl
RW - 1 punt.
Totaal - 17 punten.
Blijft één van de leukste horrorfilms van de laatste jaren. En het vervolg (Happy Death Day 2U) staat gepland voor Valentijnsdag 2019. Kom maar op! 3.5*
Kondoro
-
- 11521 berichten
- 2865 stemmen
Verenigde Staten
Horror / Thriller
87 minuten
FTV
https://horrorfreaknews.com/wp-content/uploads/2016/05/the-uninvited_sisters.png
Stiekem best vermakelijk. Om de zo geheten ‘horrormaand’ af te trappen heb ik maar gekozen om lekker in bed even een film te kijken. En aangezien ik net een ‘chromecast’ heb kan ik mooi Netflix streamen naar mijn TV en heb ik deze maar eens opgezet die voor mijn gevoel vrij snel uit het aanbod van Netflix sprong en waar mijn oog snel op viel.
Noodless
-
- 10042 berichten
- 6178 stemmen
FTV - 111 min.
https://images.store.hmv.com/app_/responsive/HMVStore/media/product/141234/01-141234.jpg?w=500
Tja, gewoon tijd verspild aan dit vehikel. Het acteerwerk en verhaal is ronduit zwak. Spannende scènes of leuke kills zijn niet te bekennen. Naarmate de film vordert wordt het niveau zwakker en zwakker. Overslaan zou ik zeggen. 2/10
Noodless
-
- 10042 berichten
- 6178 stemmen
FTV - 85 min.
Het goedkoop ogend monstertje komt grappig over ondanks zijn kwaadaardige bedoelingen. Hier en daar wat komische en bloederige scènes, maar toch te weinig om te kunnen spreken dat de film qua gore en humor de kijker weet te vermaken. Het verhaal is echt maf wat ook de aandacht wist te wekken om deze B-film te bekijken. Helaas kon het stupide verhaal me toch niet bekoren. De uitwerking valt tegen. Het verhaal had iets meer durf verdiend qua gore gezien het thema. 3/10
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
Zo hiermee heb ik aan mijn verplichting voldaan betreffende FTV's
16. Genuine (1920)
FTV - 2 punten
Totaal: 32 punten
https://silentology.files.wordpress.com/2017/10/genuine-still.jpg
Tja het verhaal heeft op zich wel potentieel en het expressieve en expressionistische van tijdgenoot Caligari zag ik er ook wel in. Focus lijkt echter meer te liggen op de stijl en het excentrieke karakter Genuine mooi vorm gegeven door Fern Andra. Hoewel het wel duidelijk is wat de film wil vertellen, is het verloop traag en ook nogal wat vaag. Voor het grootste deel is het eigenlijk aan de saaie kant ook omdat het het lang wordt gerekt en het even duurt voordat Genuine daadwerkelijk haar slag slaat. Denk dat ik beter de verkorte versie had gekeken.
John Milton
-
- 24229 berichten
- 13394 stemmen
Wat doet Helena Bonham Carter daar in haar Fight Club outfit? 
joolstein
-
- 10841 berichten
- 8931 stemmen
28. Island of Lost Souls (1932) 3*
FTV - 2 punten
Totaal: 55 punten
https://78.media.tumblr.com/tumblr_m042z1PVQF1qe24a7.jpg
“Are we not men?”
Nu dan eindelijk ook de eerste en oudste verfilming van ‘The Island of Dr. Moreau’ van science-fiction schrijver H.G. Wells gekeken. Er zijn drie verfilmingen en daarom was mij het verhaal al bekend; Een geobsedeerde wetenschapper voert experimenten uit die de evolutie tarten, vestigt zich op een eiland en regeert als een zelf-gestileerde demi-god over een ras van gemuteerde, half menselijke wezens. Dat de verfilming van regisseur Erle C. Kenton afwijkt van het boek, is natuurlijk geen ramp. Echter het zij-plotje met Parkers verloofde (liefde overwint alles?) heel erg braaf en zeker Hays-code waardig. Daarnaast waren er geen experimenten of bijna geen suggesties daarvan te zien. Eenmaal zien we een mensachtige in het lab op een tafel liggen. Tijdgenoten als The Most Dangerous Game (helaas later in geknipt) en Freaks zijn op het vlak van horror dan ook enger.
Gelukkig valt er wel genoeg te genieten; zo is de make-up van de eilandbewoners prima gedaan. (niet altijd even duidelijk welk diersoort) En is er het onvergetelijke en glansrijke optreden van Charles Laughton die hier de show steelt als de doorgeslagen en door grootheidswaanzin bevangen Dr. Moreau.
Montgomery (Arthur Hohl), Lota (Kathleen Burke) en Edward Parker (Richard Arlen) vielen dan wel weer lichtelijk tegen maar worden gecompenseerd door zeer goede en bijna onherkenbare Bela Lugosi in een kleine rol als de 'Spreker van de wet.'
Kortom het is prima film die goede entertainment (pre-blockbuster) bezit en met een lengte van slechts 71 minuten vliegt de film ook snel voorbij!
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
Wat doet Helena Bonham Carter daar in haar Fight Club outfit?
Dan moet ze al een tijdreis hebben gemaakt want in 1920 was ze er nog niet. 
Nu zie ik hoezeer de setting op Caligari lijkt (de still is van betere kwaliteit dan de filmversie die ik heb gezien). Expressionisme dus ook in Frankrijk niet enkel in Duitsland. Denk wel dat je die film kan smaken al zou ik misschien eerst de verkorte versie proberen. Persoonlijk vond ik Rapsodia Satanica fijner.
edit: Correctie het is toch een Duitse film. Ik was wellicht in de war met het land omwille van de Franse tussentitels in de versie die ik zag.
MovieMind
-
- 6943 berichten
- 0 stemmen
#11 The Belko Experiment (2016) - 88 minuten - FTV
https://www.moviemeter.nl/images/cover/541000/541757.jpg?cb=1483733476
De gemiddelde score geeft al aan dat het geen hoogstaand werkje is, maar tussen de "serieuzere" werkjes door die ik nu gezien heb vond ik het wel een verfrissend filmpje. Simpele no brainer, leuk tussendoortje.
Cikx
-
- 2120 berichten
- 1083 stemmen
8. Rampo Jigoku (2005) - 134 minuten
FTV
2 punten – 03-10-2018 (8 films, 15 punten)
https://genjipress.com/img/dvd/2006/B000HLDFMW-013.jpg
Een mixed bag deze Japanse horror-anthologie bestaande uit 4 shorts gebaseerd op de verhalen van schrijver Edogawa Rampo. Alle vier zijn ze bijzonder stijlvol geschoten, maar geen enkele wist me echt te pakken.
Het begint met het korte Mars Canal, een intrigerend begin, maar voorbij voordat ik er erg in had. Het was vooral erg sfeervol en abstract. Helaas werd dat niet helemaal doorgezet in het tweede filmpje genaamd Mirror Hell. Ondanks de mooie shots had het plotje weinig interessants te bieden. Vooral de symboliek met de spiegels werd behoorlijk door de strot gedouwd. Maar goed, die titel heeft die niet voor niets. Catterpillar, het derde deel uit de reeks vond ik het leukst. Lekker pervers en stijlvol. Het einde waarin de motieven van de personages worden blootgelegd vond ik een stuk minder. Die waren zo krankzinnig dat het moeilijk werd om het geheel nog serieus te nemen. De laatste short, Crawling Bugs, begon erg sterk, maar ontspoorde steeds meer richting het einde toe.
Ondanks dat ik wat moeite had met de absurditeit toch nog een voldoende vanwege de sterke stijl die over de gehele linie zichtbaar is.
3.0*
IH88
-
- 9733 berichten
- 3185 stemmen
11. Jaws (1975) - MovieMeter.nl
RW- 1 punt.
Totaal - 18 punten.
4.5* ps. Zijn we er al over uit of dit een horrorfilm is of niet
.
12. Insidious (2010) - MovieMeter.nl
FTW - 2 punten.
Totaal - 20 punten.
http://digitalspyuk.cdnds.net/17/16/980x490/landscape-1492771394-insidious.jpg
3.5*
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
lol ik kan er niet aan doen IH88 maar bij het zien van die still word ik weer herinnerd waarom ik Insidious zo lachwekkend slecht vond. Darth Maul on speed 
17. The Headless Horseman (1922)
FTV - 2 punten
Totaal: 34 punten
https://i0.wp.com/www.adventuresinpoortaste.com/wp-content/uploads/2014/04/03.jpg?w=1200
Zo slecht als DonOswaldo vond ik het niet al is hier weinig horror te beleven. De muziek was inderdaad aan de repetitieve kant al was het wel fijn dat men enkele keren voor de 'danse macabere' te horen was. Dit muziekje is trouwens ook te horen in het spookslot van de Efteling. Ik ken het originele verhaal niet van de headless horseman . Ik zag Sleepy Hollow van Tim Burton, de Disney versie en nu ook deze silent versie (wellicht de oudste). Deze versie heeft ongeveer hetzelfde verloop als de Disney versie. Er is hier dus absoluut geen sprake van een echt spook, de headless horseman is gewoon een van de dorpelingen die zich hierin verkleedt. . Grappig dat Sleepy Hollow volgens de title cards zogezegd een Nederlands dorpje moest zijn hetgeen bleek met de voorstelling van een aantal karakters met "mijnheer" en "dame" als aanspreking. De setting en kostuums zaten goed, geloofwaardig om voor 18de eeuw door te gaan. Helaas is het verhaaltje aan de zwakke kant en de karakters weinig boeiend. Het einde is hetzelfde als de Disney versie, dom!
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
Zo ik wil jullie even meegeven dat ik jullie allemaal heb toegewezen aan een controleur die jullie registraties ook netjes gaan bijhouden. Ziehier het overzicht
John Milton controleert
alexspyforever controleert
joolstein controleert
Hollywood007 controleert
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
Dat je het even weet, Woland
Louter toeval ik heb naar gelang de volgorde van registratie de toewijzingen gedaan maar het zal jou ongetwijfeld een lekker gevoel geven om je maatje te kunnen controleren 
Cikx
-
- 2120 berichten
- 1083 stemmen
En niemand controleert de controleurs? Mag ik er even op attenderen dat het juist John Milton was die nota bene op de tweede dag van de challenge stiekem extra punten in eigen zak poogde te steken?

Kondoro
-
- 11521 berichten
- 2865 stemmen
6. Quarantine 2: Terminal (2011)
Verenigde Staten
Horror / Mystery
86 minuten
FTV
http://fanart.tv/fanart/movies/59115/moviethumb/quarantine-2-terminal-5207c7b94705b.jpg
Ik vond dit eigenlijk niet zo’n hele leuke zit. Normaal gesproken ben ik erg fan van zombie films, dit is misschien wel mijn favoriete concept binnen de horror genre, en ik ben één van de weinige in mijn vriendengroep die dit genre ook vet vind. Ik kan altijd genieten van zombie films maar ik heb wel mijn favoriete type zombie gecreëerd in mijn hoofd, en dit tweede deel kende deze wenselijke stijl niet wat ze wel weer in deel één goed en leuk deden.
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
En niemand controleert de controleurs? Mag ik er even op attenderen dat het juist John Milton was die nota bene op de tweede dag van de challenge stiekem extra punten in eigen zak poogde te steken?
Wel jullie mogen ons dan controleren als jullie onze fouten toch zo snel opmerken 
Cikx
-
- 2120 berichten
- 1083 stemmen
Wel jullie mogen ons dan controleren als jullie onze fouten toch zo snel opmerken
Het was uiteraard maar een grapje. Ik vertrouw jullie als geen ander. 
Noodless
-
- 10042 berichten
- 6178 stemmen
FTV - 90 min.
https://image.tmdb.org/t/p/w500/7icmRVm8SkmUFY8VDez2mLzhE07.jpg
Laten we zeggen dat de score hier wat overdreven negatief is. Zo slecht is het nu ook weer niet.
Het eenvoudige verhaal is wel heel voorspelbaar en biedt weinig spannende momenten. Je kan de computer niet wegdenken wanneer je de sabeltijger zag bewegen. Matig, maar toch ergens ook simpel vermaak. 5/10
john mcclane 2
-
- 3489 berichten
- 6576 stemmen
#14.Night of Something Strange (2016) - 94min-FTV
Het begin is leuk , lekker tempo , niet om de hete brei heen draaien.
Er zaten echt heel erg smerige stukken tussen met bijvoorbeeld iemand / iets dat een bloederige tampon uit de een gore wc haalt en in zijn mond stopt .
Je moet er om lachen en ik moest soms even mijn hoofd weg draaien .
Het was dus erg grappig, maar helaas overdaad schaadt, en na een uur wist ik het echt wel .
Denk eerder iets voor een melige horror bui met een paar biertjes met vrienden.
Het geheel zag er zeker niet goedkoop uit, en zoals gezegd genoeg te lachen , maar a bit too much .
Baggerman
-
- 10839 berichten
- 8284 stemmen
10. Inferno (1980) FTV 3.0*
https://soakingstars.weebly.com/uploads/2/2/8/9/2289556/3413333_orig.jpg
Tot mijn verbazing is dit pas de eerste van Argento die ik zie. Ik was in de veronderstelling meer van hem gezien te hebben, maar blijkbaar was ik in de war met Lucio Fulci.
Ondanks het foute acteren, de af en toe huiveringwekkend slechte muziekkeuze en de kartonnen decors vond ik nog best leuk om te kijken. Sfeer scheppen en dingen prettig in beeld brengen kan Argento wel. Het begon ook wel lekker met natte vrouwen zonder BH! Helaas zette Argento deze lijn niet door, jammer. Eng wordt het nergens en het verhaal leek me intrigerend, maar bleek uiteindelijk nergens op te slaan.
Kondoro
-
- 11521 berichten
- 2865 stemmen
Misschien ga je daar juist wel de fout in
.
Noodless
-
- 10042 berichten
- 6178 stemmen
28 The House That Bled to Death (1980)
FTV - 52 min.
http://www.hammerhouseofhorrorguide.co.uk/the-house-that-bled-to-death5.jpg
Tja....geen geweldig begin van deze House of Horror serie. Dit eerste horrorverhaal The House That Bled to Death heeft heel weinig te bieden. Qua spanning en gore erg mak, maar ook het verhaal stelt niet veel voor. Het acteerwerk is matig en sfeer ontbreekt. 2/10
Daan258
-
- 3671 berichten
- 2445 stemmen
FTV
111 min
Horror/thriller
https://www.moviemeter.nl/images/cover/1114000/1114495.jpg?cb=1535635100
Een behoorlijk hoog gemiddelde voor zo'n vrij standaard thriller/misdaad.
De eerste 30 min waren niet verkeerd en wist ook nog vrij spannend te zijn. Daarna veranderd de film in wat we gewoon al zo veel malen eerder gezien hebben en weet ook niks nieuws te brengen. Daardoor ook een net wat te lange zit.
Ook het genre Horror hoort totaal niet bij deze film te staan.
best een tegenvaller.
2,5*
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.