- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Filmgames
- Horrorfilm Challenge
Horrorfilm Challenge
Valak
-
- 626 berichten
- 405 stemmen
Vanwege flinke drukte iets later met m'n eerste registraties, helaas nog niet zoveel kunnen zien vanaf 22 september, maar beter dan niks. 
FTV
91 min.
http://images2.fanpop.com/images/photos/8100000/Eden-Lake-horror-movies-8121627-1024-435.jpg
De eerste dat ik deze toch wel bekende en ook best geprezen (ik kwam hem vaak in allerlei lijstjes tegen, hoge rating) horrorfilm zag. Misschien waren m'n verwachtingen daarom ook wat te hoog, maar ik vond hem toch best wat tegenvallen.
Eerst helft was ik me eigenlijk kapot aan het ergeren aan de acteurs, domme keuzes, die bloedirritante, haatvolle tieners, en dat vreselijke dikke Britse accent.
Tweede helft werd wel wat beter, en met 'n paar heftige, brute scènes.
Maar ik schommelde heel erg op en neer met m'n waardering van hoeveel sterren in m'n hoofd; in het begin gemiddeld, toen even omhoog, toen omlaag, verder omlaag, verder omlaag, weer even hoger, toen weer lager, toen weer lager, weer hoger... En weet nog steeds niet goed wat ik van het einde moet vinden; het is eigenlijk een keiharde klap in je gezicht. Het komt hard aan, en totaal onverwacht.
Ik bleef toch aan de andere kant onbevredigd achter omdat ik Jenny graag op ze allemaal wraak had zien nemen, maar de schrijvers kozen een andere weg. - Dat is daarom misschien toch wel 'n "leuke" (*kuch) afwisseling.
Ik zit echt in het midden; 2,5*
FTV
90 min.
http://4.bp.blogspot.com/-aHgaw6_fK5M/VhoSuhYow2I/AAAAAAAAby8/cuV4CqvvmHM/s1600/Hit_3.jpg
Een vrij absurde horrorfilm, die ik even moest laten bezinken een dag of twee.
Het verhaal is gebaseerd op een bekende urban legend, én een waargebeurde zaak van een dodelijke aanrijding in Amerika, kwam ik later achter. Dat voegt dan wel weer een extra laagje aan de film toe.
Vaak wat onlogische keuzes, en 'n beetje ongemakkelijke dialoog, maar wel goed geacteerd door de hoofdactrice, en haar vriend.
3,0*
#3 I spit on your grave 2 (2013)
FTV
106 min.
http://tr.web.img4.acsta.net/r_1280_720/pictures/14/07/01/12/04/470370.jpg
Weer een erg heftige, af en toe misselijkmakende film, had er soms moeite mee naar bepaalde scènes te kijken.
Helaas vond ik wel dat Katie's wraak te kort was, en te snel voorbij ging.
Wel heel sterk geacteerd door Jemma Dallender; als ze flipt en het uitschreeuwt, dan is het ook écht flippen en uitschreeuwen.
Lijkt me ook gewoon vreselijk om te moeten doorgaan als actrice zo'n rol (net alsbij de eerste I spit; 3 moet ik nog zien, net als het origineel), en vraag waarom je hier Ja op zou zeggen. Vraag me ook soms nog steeds af hoe ze die verkrachtings- en martelscènes filmen.
Anders dan deel 1, en toch weer verrassend misselijkmakend.
Dikke 3,0*.
Hollywood007
-
- 3342 berichten
- 3845 stemmen
8.All Cheerleaders Die (2013)
90 min
RW
De eerste RW voor mij. Ik had deze blijkbaar al eens eerder gezien maar vergeten te loggen hier op MM. Eens de film op gang kwam, kwam hij me plots heel bekend voor. Toch maar verder gekeken. En weer teleurgesteld. Deze film heeft op zich wel een leuk uitgangspunt maar doet er bitter weinig mee. Het enige waar deze film nog voor kan dienen is voor het vrouwelijk schoon dat aanwezig is. Beetje teleurgesteld.
9.Pontypool (2008)
95 min
FTV
Grant werkt bij een radiostation, dat uitzendt vanuit de kelder van de kerk in het kleine stadje Pontypool. Wat voor Grant begint als een saaie werkdag verandert in een ware nachtmerrie wanneer er berichten binnenkomen van de gebeurtenissen buiten. Ze weten niet wat er aan de hand is maar het klinkt allerminst goed.
Dit is er eentje die ik in twee delen kan opdelen. Het eerste deel is ijzersterk, spannend en laat je horror voelen enkel door de audio. Je krijgt niets te zien maar enkel te horen wat er zich buiten afspeeld. In het tweede deel wordt de horror visueel maar jammer genoeg een pak minder. Het ziet er allemaal wel ok uit, maar het verhaal neemt zo een bizarre wending dat hij me helemaal verloor. Het moet gezegd zijn, origineel was het wel. Ik heb nog nooit in een zombiefilm gezien dat de besmetting doorgegeven wordt door de engelse taal te spreken. Enkel jammer dat ik hier niet in mee kon gaan. Is dit een aanrader? Ik zou hem toch zeker kijken, al was het maar voor het super eerste deel van de film!
John Milton
-
- 24229 berichten
- 13394 stemmen
20. Verónica (2017)
Spanje
FTV - 105 minuten - Horror/Drama
2 punten - 3-10-2018 - (20 films, 40 punten)
https://wheresthejump.com/wp-content/uploads/2018/03/veronica-2017-4.jpg
Verrassend is Veronica niet wat mij betreft, maar vakkundig gemaakt is het zeker wel. Plaza houdt de sfeer er goed in, en de jonge Sandra Escacena draagt de film met hetzelfde gemak als waarmee haar karakter Verónica voor haar jongere broertjes en zusjes lijkt te zorgen.
Als we een lijstje met genreconventies zouden maken tikt Plaza er hier vrij veel af, maar een horror hoeft natuurlijk niet persé onconventioneel te zijn om genietbaar te wezen; je zou zelfs het tegendeel kunnen beweren, juist bij horror. De twist op het einde zag ik van mijlen ver aankomen, maar ach... een groot drama is dat niet.
3,5*
MovieMind
-
- 6943 berichten
- 0 stemmen
#12 Trick 'r Treat (2007) - 82 minuten - FTV
https://www.moviemeter.nl/images/cover/41000/41073.jpg?cb=1365409247
Leuk gemaakt (niet al te lang) tussendoortje, maar ben er ook weer niet zo kapot van.
Had een beetje het gevoel alsof ik naar een episode van the twilight zone zat te kijken, alleen van wat ik me herinner waren die soms enger en spannender. Maargoed, (zeker) tijdens halloween kan dit een leuk tussendoortje zijn.
EW101
-
- 1256 berichten
- 2284 stemmen
Ik heb weinig gezien tot nu toe,maar ben wel even naar de bioscoop geweest.
#1 The House with a Clock in Its Walls (2018)
FTV
105 min
https://m.media-amazon.com/images/M/MV5BMTk1MzM1ODEwOV5BMl5BanBnXkFtZTgwMTE0OTA4NTM@._V1_UX182_CR0,0,182,268_AL_.jpg
Wel geinig- heb mij niet verveeld.
Het is dus de eerste kinderfilm van Eli Roth. Hij heeft eerder Hostel en Green Inferno gemaakt, films die hier nauwelijks op aansluiten. Daarom wou ik deze wel zien. Het is nog steeds een horror, maar dan een totaal andere doelgroep.
Hij heeft er degelijk wel iets leuks van gemaakt. Qua concept en visueel werkt alles. De acteurs doen het ook leuk, vooral de volwassenen. Het verhaal was ook wel geinig.
Ik merkte wel dat het lastig is om kinderen te regisseren (hij was gelukkig niet irritant
). Eli Roth had er zo te zien ook 'last' van ,want echt overtuigend was de hoofdpersoon niet. Zeker niet toen hij emoties moest tonen. Het haalde mij iets uit de film.
Daarbij was er iets te veel kinderlijke poep en plas humor..
Soms was het op momenten nog best duister voor een familiefilm.
Ook een klein wtf-stuk op het einde. Dat Jack Black op een baby-lichaam zit.
3*
Hopelijk gaat hij hierna weer terug naar 'echte' horrorfilms.
Als ik tijd heb, heb ik wel enkele interessante titels op mijn kijklijst staan. 
John Milton
-
- 24229 berichten
- 13394 stemmen
21. Besat (1999)
Denemarken
FTV - 99 minuten - Thriller/Horror
2 punten - 04-10-2018 - (21 films, 42 punten)
https://i.ytimg.com/vi/OXnWP4x6jnQ/maxresdefault.jpg
Als je momenteel de zoekfunctie van MovieMeter gebruikt voor horrorfilms uit Denemarken van de afgelopen twintig jaar, en sorteert op stemgemiddelde, dan staat Besat bovenaan, titels als Offscreen (2006), The Neon Demon (2016) en Antichrist (2009) achter zich latend. Persoonlijk vond ik die 2 laatste toch echt nog iets beter, maar hij komt zeker in de buurt. Besat is een sterke horrorthriller en dat hij hoger scoort verbaast me ook niet helemaal, aangezien Von Trier en Refn allebei een nogal nadrukkelijke stijl hebben die je een beetje moet liggen. Besat is weliswaar wat groezelig en donker, maar eveneens een stuk minder arty en wellicht daardoor ook toegankelijker.
De film zit sterk in elkaar, is goed gespeeld en in de laatste akte is het flink spannend, met een prettig vleugje watdefuck. Een onderbelichte film dus, die een groter publiek verdient.
3,5*
------
China
FTV – 87 minuten – Drama/Horror
2 punten – 02-10-2018 – (22 films, 44 punten)
https://www.imcdb.org/i001095559.jpg
China maakt niet verschrikkelijk veel horrorfilms, maar het is fijn dat er werkjes zoals deze tussen zitten. Visueel erg fijn met prachtige kleuren, sfeervolle belichting en stijlvol camerawerk. Jammer dat hij onbekend lijkt, aangezien hij ook op IMDb net aan 300 stemmen heeft. Persoonlijk houd ik erg van die jaren ’30 stijl, helemaal wanneer vakkundig uitgevoerd zoals hier, en het is voor mij dan bijna jammer dat niet de hele film zich in die tijd afspeelt. Fijn geacteerd en met een lekker score is het een aangename film om weg te kijken. Eng wordt het niet echt en helaas gaat hij psychologisch ook niet echt de diepte in, maar dan nog is The Matrimony wat mij betreft geslaagd.
3,5*
-----
Griekenland
FTV – 98 minuten – Drama/Horror
2 punten – 04-10-2018 – (23 films, 46 punten)
Ik ben 3 keer in Griekenland op vakantie geweest, maar pas sinds vorig jaar heb ik meer films uit het land gezien, dan het aantal keer dat ik er geweest ben; op de een of andere manier komt het er niet van. Zelfs Dogtooth heb ik nog niet gezien (al vond ik de afgelopen 2 Lanthimos films erg fijn, dus dat komt zeker nog). De horrorchallenge en reis om de wereld challenge waren dan ook een uitstekende aanleiding om weer eens een Griekse film te zien, en na een korte zoektocht bleek Miss Violence met kop en schouders boven de andere kanshebbers uit te staan, met een gemiddelde waardering van op dat moment 3,88*. Waanzinnig hoog.
Dat het geen standaard horror was bleek al uit de recensies van Prinz (‘Moet een van de donkerste, pessimistische films die ik ooit zag’) en sinterklaas (‘zouden er bijna nog ziekere films bestaan als Miss Violence?’), en dat is niet vreemd aangezien de film opent met een 11 jarig meisje dat zich omdraait van haar kinderfeestje en met een serene glimlach van het balkon springt om een behoorlijk aantal verdiepingen lager te pletter te vallen. Feestelijk. De horror bij Miss Violence zit voornamelijk in het zieke, waar de film langzaam naar toe werkt, terwijl je je als kijker steeds ongemakkelijker gaat voelen terwijl de nasleep van de zelfmoord zich verder ontvouwt en we de familie beter leren kennen. Niet de meest toegankelijke film, maar voor liefhebbers van de Griekse Weird Wave is dit vermoedelijk wel een aanrader.
3,5*
Cikx
-
- 2120 berichten
- 1083 stemmen
Griekenland
FTV – 98 minuten – Drama/Horror
2 punten – 04-10-2018 – (23 films, 46 punten)
(afbeelding)
Ik ben 3 keer in Griekenland op vakantie geweest, maar pas sinds vorig jaar heb ik meer films uit het land gezien, dan het aantal keer dat ik er geweest ben; op de een of andere manier komt het er niet van. Zelfs Dogtooth heb ik nog niet gezien (al vond ik de afgelopen 2 Lanthimos films erg fijn, dus dat komt zeker nog). De horrorchallenge en reis om de wereld challenge waren dan ook een uitstekende aanleiding om weer eens een Griekse film te zien, en na een korte zoektocht bleek Miss Violence met kop en schouders boven de andere kanshebbers uit te staan, met een gemiddelde waardering van op dat moment 3,88*. Waanzinnig hoog.
Dat het geen standaard horror was bleek al uit de recensies van Prinz (‘Moet een van de donkerste, pessimistische films die ik ooit zag’) en sinterklaas (‘zouden er bijna nog ziekere films bestaan als Miss Violence?’), en dat is niet vreemd aangezien de film opent met een 11 jarig meisje dat zich omdraait van haar kinderfeestje en met een serene glimlach van het balkon springt om een behoorlijk aantal verdiepingen lager te pletter te vallen. Feestelijk. De horror bij Miss Violence zit voornamelijk in het zieke, waar de film langzaam naar toe werkt, terwijl je je als kijker steeds ongemakkelijker gaat voelen terwijl de nasleep van de zelfmoord zich verder ontvouwt en we de familie beter leren kennen. Niet de meest toegankelijke film, maar voor liefhebbers van de Griekse Weird Wave is dit vermoedelijk wel een aanrader.
3,5*
Vraag me nog steeds af of dit iets voor mij is of niet. 
John Milton
-
- 24229 berichten
- 13394 stemmen
Vraag me nog steeds af of dit iets voor mij is of niet.
Shinobi
-
- 4305 berichten
- 2551 stemmen
#04. Venom (2018) - 112 minuten - FTV.
https://i.imgur.com/qnhRPBu.jpg
Erg teleurstellend dat dit als een PG-13 versie is uitgebracht, terwijl Ruben Fleischer meerdere malen heeft bevestigd dat 'Venom' een Rated R kwalificatie zou krijgen. Toch is de film onderhoudend te noemen, al hoop ik wel dat er ooit een Rated R versie uitkomt.
Cikx
-
- 2120 berichten
- 1083 stemmen
9. Lake Mungo (2008) - 87 minuten
FTV
2 punten – 03-10-2018 (9 films, 17 punten)
https://bloody-disgusting.com/wp-content/uploads/2018/07/lake-mungo-2.png
Niet slecht voor een faux-documentary.
Ik vond het best goed in elkaar steken en er zaten een aantal sfeervolle beelden in. Het merendeel bestond echter uit typische interviews waarin naar behoren geacteerd werd. Wat horror betreft valt het wel wat tegen. Het hele geestengebeuren doet me sowieso vrij weinig meer, maar ik zou hem wel aanraden aan mensen die geloven in het paranormale.
Kleine 3.0*
joolstein
-
- 10841 berichten
- 8931 stemmen
29. The Damned Thing (2006) 2,5*
FTV - 2 punten
Totaal: 57 punten
http://www.mansplat.com/Damn_Thing_1.jpg
De aftrap van seizoen twee van de TV-serie Masters of Horror is voor Tobe Hooper(ook zijn tweede film in de reeks) De creatieve ideeën en gewaagde beeldvoering uit seizoen één zijn (gelukkig) verdwenen en hebben plaats gemaakt voor merendeels rustige, in medium close-up geschoten scenes. Op sommige momenten zien we zelf een dezelfde desolate sfeer als in TCM. Het regisseren was dan ook prima voor elkaar.
De film gaat ijzersterk van start! Het gezellige avondeten bij een boerenfamilie verandert in een bloedbad wanneer pa schijnbaar zonder enige reden zijn dubbelloops tevoorschijn haalt, mompelt dat 'the damned thing' hem heeft gevonden en zijn vrouw doodschiet.Hierna zakt de film met elke minuut verder in. Zolang de camera op de Sheriff Kevin Reddle en zijn gezin gericht wordt gehouden, is het boeiend genoeg. Extra vermelding voor Ted Raimi (The Midnight Meat Train) Het acteerwerk was dus goed!
De special FX aan het begin waren nog goed. Maar als er grootschalige chaos ontstaat onder de inwoners van het stadje en iedereen elkaar in blinde moordlust te lijf gaan, blijft het buiten beeld en wordt dit op klunzige wijze gesuggereerd. Daar was blijkbaar geen budget voor. Helaas wel voor de van digitale effecten doortrokken finale van deze aflevering? Er waren zoveel manieren om te eindigen en ze kozen precies het verkeerde eind. Ambitie waren er zeker maar de beperkte tijdsduur en budget doen de film stranden in goede bedoelingen en lichte chaos. Het is allemaal nog net genoeg solide maar voor een spectaculaire opening van het tweede seizoen is er te weinig vuurwerk.
joolstein
-
- 10841 berichten
- 8931 stemmen
30. Family (2006) 2,5*
FTV - 2 punten
Totaal: 59 punten
http://www.iphotoscrap.com/Image/327/1297123845-m.jpg
Ook regisseur John Landis mocht voor het tweede seizoen van de TV-serie Masters of Horror een aflevering maken. Een herkansing want 'The Deer Woman' uit het eerste seizoen, viel op het horror vlak nogal tegen. Deze is wel iets beter dan zijn vorige maar wederom is er geen enige pretentie tot serieuze horror. Aan het begin is er wat slechte CGI-gore te zien en aan het einde wat bloed. Eng is het allemaal niet. De film heeft een heel luchtige en geestige sfeer. Acteur George Wendt levert een goede acteerprestatie af als de zwaar schizofrene Harold. Echter doordat de film dus niet voluit gaat, behoudt zijn personage zijn vrij onschuldig karakter. Het grote publiek kan zeker met deze film goed genieten maar elke liefhebber van horror zal niet voldoende aan zijn trekken komen. 'Family' is daarom ook een solide, onderhoudende maar niet al te opzienbarende aflevering.
joolstein
-
- 10841 berichten
- 8931 stemmen
31. Pro-Life (2006) 3*
FTV - 2 punten
Totaal: 61 punten
Nog een regisseur die terugkeerde voor een aflevering van het tweede seizoen van de TV-serie Masters of Horror; John Carpenter. Want ‘Cigarette Burns’, Carpenters bijdrage aan het eerste seizoen was zelfs een klein meesterwerkje te noemen. Het is dan ook best gek dat Carpenter ondanks hij wederom met dezelfde scenaristen Scott Swan en Drew McWeeny werkt is deze niet zo verbijsterend sterk!
In deze aflevering speelt de regisseur vooral op veilig en grijpt meer terug op zijn eigen werk uit het verleden. Echter is het de aanwezige thematiek die de film minder maakt. Daarbij neemt hij dan wel geen nadrukkelijk standpunt in maar kan uit de sub-tekst toch worden opgemaakt dat hij duidelijk een mening heeft. Wat betreft bloederigheid blijft Pro-Life ook redelijk ingetogen. De gruwelijkste scène spelen zich grotendeels buiten het blikveld van de kijker af. Het zijn dan ook de spanning, voldoende actie, de aanwezigheid van Ron Perlman en een fraai computer-geanimeerd monster, die de film weten te redden. De film behoort niet tot de allerbeste afleveringen uit deze serie maar het blijft een onderhoudende, redelijke Carpenter.
John Milton
-
- 24229 berichten
- 13394 stemmen
24. Baskin (2015)
Turkije
FTV – 97 minuten – Fantasy / Horror
2 punten – 04-10-2018 – (24 films, 48 punten)
https://moviesdrop.com/wp-content/uploads/2017/12/Baskin-2015-Goat-faced-Woman-Sex-Scene.jpg
Eigenlijk stond Baskin voor de vorige challenge gepland, waar een van de thema’s ‘hel’ was. L'Inferno (1911) had ik al gezien, dus ik moest op zoek naar wat anders. Met wat googelen was ik op Baskin uitgekomen, en manman wat voldoet hij aan die eisen. Veelkijkers tussen de dertig en veertig (en ook vast daar buiten) hebben waarschijnlijk Robin Williams’ What Dreams May Come en diens verbeelding van de hel gezien… Dat kun je zien als de PG13 versie van de hel die het Turkse Baskin voorschotelt.
Het is niet de meest plot gedreven film die je je voor kunt stellen: Vier agenten krijgen een oproep en vanuit daar belanden ze in een bizarre, gruwelijke nachtmerrie, die soms qua structuur ook wel iets van zo’n minder leuke droom wegheeft. Kijk vooral de trailer als je twijfelt, zou ik zeggen…
3,3*
-----
Zweden
FTV – 90 minuten – Horror
2 punten – 04-10-2018 – (25 films, 50 punten)
https://drfreex.files.wordpress.com/2017/10/the-unknown-2000-2.jpg
Die DV camera’s van rond de eeuwwisseling. Bij een relatief lichte film als Festen gaat het nog wel, maar de korrelige, onderbelichte en ontzadigde beelden hier zijn een onmiskenbaar teken van de jaren waarin het gemaakt is. De gemiddelde smartphone van nu schiet mooiere plaatjes. Ok, ok… Maar bij een een film als deze film draait het daar toch niet om? Misschien niet, maar aangezien ik er al niet dol op ben en niet van tevoren wist dat ik dat ging krijgen, was het voor mij een direct aanwezig en onverwacht minpunt.
Origineel is het niet helemaal aangezien het jaar ervoor The Blair Witch Project (1999) uit was gekomen, maar voor een low-budget film is deze Zweedse productie eveneens aardig en komt de spanning er op een gegeven moment best in. Toch ben ik (los van de beeldkwaliteit van de vermoedelijk goedkope camera) ook geen fan van het handheld camerawerk, eens temeer dit géén found footage film is. Blij The Blair Witch was dit een integraal deel van het plot en filmden de acteurs zichzelf. Hier is het gewoon een cameraman die geen onderdeel uitmaakt van het verhaal, en cheap ass shaky cam is dan helemaal niet John Miltons kopje thee. Zelfs tijdens een close-up reactieshot van iemand die stil staat, gaat de camera heen en weer alsof de cameraman aan het koorddansen is, terwijl er dolle kleuters wild aan dat touw waarop hij staat aan het snokken zijn. Zonde, want de acteurs doen het prima en zo’n biologische dreiging vind ik op zich interessanter dan iets bovennatuurlijks
3*
John Milton
-
- 24229 berichten
- 13394 stemmen
Niet bij te houden, die joolstein 
IH88
-
- 9733 berichten
- 3185 stemmen
13. The Loved Ones (2009) - MovieMeter.nl
FTW - 2 punten.
Totaal - 22 punten.
http://wickedhorror.thunderroadinc.netdna-cdn.com/wp-content/uploads/2015/02/The-Loved-Ones.jpg
3.5*
John Milton
-
- 24229 berichten
- 13394 stemmen
26. Chanthaly (2012)
Laos
FTV – 98 minuten – Horror
2 punten – 04-10-2018 – (26 films, 52 punten)
https://alchetron.com/cdn/Chanthaly-images-e404ede1-6304-49d0-b60a-ca5887ae12c.jpg
Een film van eersten, altijd leuk. De eerste horrorfilm uit Laos én de eerste film uit dat land van een vrouwelijke regisseur (Mattie Do). Extra leuk is dat op het moment dat via crowdfunding het beoogde budget voor haar tweede film Nong Hak (2016) werd binnengehaald, Do haar belofte nakwam om deze film tot public domain te verklaren. Dan ben je best een Baas als beginnend filmmaker. Hij is niet alleen gratis (en legaal) op YouTube te bekijken, maar je mag er dus mee doen wat je wilt; nasynchroniseren, opnieuw monteren en publiceren, anything goes.
Chanthaly mag een low-budget film zijn, die opgenomen is rond het huis van de regisseur zelf, maar het ziet er lang niet onaardig uit vergeleken met films uit omringende landen die ik heb gezien. Kuon Puos Keng Kang (2001) uit Cambodja bijvoorbeeld. Natuurlijk is Chanthaly tien jaar jonger, maar toch… Als je bedenkt dat het $5000 en een pallet bier gekost heeft, is het nog steeds indrukwekkend voor een debuut uit een land waarvan de filmindustrie niet heel ontwikkeld is; op MovieMeter kun je de gehele filmgeschiedenis van Laos op 2 handen tellen.
Echt eng wil het overigens niet worden, en je zou het evenwel een antropologisch drama met griezelelementen kunnen noemen, in plaats van een horror. Maar verveeld heb ik me niet met mijn eerste film uit Laos. Hier en daar sleept het misschien wat, maar als je geen vuurwerk verwacht, is het niet onaangenaam.
3,2*
wendyvortex
-
- 5196 berichten
- 7271 stemmen
#11 Nightmare (1964) - 87 minuten - FTV
https://i.pinimg.com/originals/f7/b7/cf/f7b7cf18aac07702ba76f04f25881432.jpg
En weer een Hammer-film die zich afspeelt in het heden....1964 that is. Iets minder thrills dan in Scream of Fear van 3 jaar eerder. De eerste helft met Janet en haar nachtmerries is wel een beetje bekend terrein. Gelukkig neemt het plot dan een scherpe bocht en wordt het in de tweede helft allemaal een stuk interessanter.
(3*)
Kondoro
-
- 11521 berichten
- 2865 stemmen
Niet bij te houden, die joolstein
Niet te vergeten dat jij ook al bijna bij het streef getal bent. Jullie zitten niet zo gek ver uit elkaar qua aantal!
Woland
-
- 4796 berichten
- 3818 stemmen
11. Kladivo na Carodejnice (1970)
Tsjechoslowakije, FTV (Horror volgens IMDb)
https://www.moviemeter.nl/images/cover/50000/50034.300.jpg?cb=1391982904
Witches' Hammer is een donker drama uit die paar mooie jaren rond de Praagse Lente, waarin een behoorlijk aantal sterke films werden uitgebracht die zowel in de jaren daarvoor als daarna absoluut niet door de censuur waren gekomen. En ook deze valt daar duidelijk onder: in principe gaat de film over de heksenvervolging in het 17e eeuwse Tsjechië, maar de analogie met het communistische regime en de nepvervolgingen daarvan zijn overduidelijk. Ook voor de Tsjechoslowaakse censor.
De film toont de cynische wijze waarop de amorele inquisiteur Boblik vele mensen de dood injaagt - soms voor persoonlijk gewin, soms uit wraak, maar vaak ook uit complete willekeur en om zijn eigen positie te verstevigen. Met behulp van wat manipulatie en marteling kom je een heel eind blijkt. De film is wel een wat trage zit; de film is weliswaar qua thematiek behoorlijk vergelijkbaar met bijvoorbeeld Witchfinder General, Mark of the Devil, en The Devils, maar is toch veel meer een sober, realistisch en deprimerend drama met wat minder horror- en naaktinvloeden dan voornoemde titels. Een Tsjechische The Crucible, wellicht. Hoe dan ook, een behoorlijk degelijke film die ik liefhebbers van historisch drama zeker aan kan raden om er even goed voor te gaan zitten. 3.5*
john mcclane 2
-
- 3489 berichten
- 6576 stemmen
#15-Stephanie (2017) - 90 min-FTV.
Ja! dit was weer echt genieten van een subtiele horror.
De des desbetreffende stefanie en haar acteer werk waren zeer indrukwekkend .
het onschuldige kind, en de monster die haar het leven moeilijk maken .
Je blijft wel achter met een paar vragen als je de wereld ziet zo als ze hem achter laten .
Maar dat is misschien wel een plus punt .
Erg goed .
john mcclane 2
-
- 3489 berichten
- 6576 stemmen
Erg teleurstellend dat dit als een PG-13 versie is uitgebracht, terwijl Ruben Fleischer meerdere malen heeft bevestigd dat 'Venom' een Rated R kwalificatie zou krijgen. Toch is de film onderhoudend te noemen, al hoop ik wel dat er ooit een Rated R versie uitkomt. [/quote]
ja daar is veel over te doen, vooral omdat logan, maar met name deadpool ondanks hun R-rated versie ongekend populair zijn, gemiste kans .
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
Van joolstein weet ik hoe hij dat flikt om zo veel te kijken maar waar John Milton de tijd vandaan haalt 
En Noodless welke ziekte heb je nu weer opgelopen?
Gek toch met andere challenges zie ik je niet en nu ben je daar weer als een bezetene. Als je nu nog geen horrors in je top 10 gaat hebben dan weet ik het ook niet meer...
18. The Last House on the Left (2009)
FTV - 2 punten
Totaal: 36 punten
https://bloody-disgusting.com/wp-content/uploads/2009/03/The-Last-House-on-the-Left-DI-1.jpg
Het origineel is een klassieker die ik nog niet zo lang geleden voor het eerst heb gezien. Deze viel me serieus tegen vooral door de misplaatste muziekkeuze (vrolijke banjo tijdens brute scènes) en twee agenten die voor een komische noot moesten zorgen maar mij net als de muziek enkel op de zenuwen werkten. Gelukkig niets van dat in deze remake.
Dit is een brute film die in grote lijnen op dezelfde manier als het origineel verloopt. Deze keer geen agenten (goed want die voegden toch niets toe) en het eindigt ook op een andere manier vooral dan het lot van twee karakters krijgt een andere bestemming. Ik vond het in alle opzichten een verbetereing, lekker rauw en geen domme comedy die de sfeer kwamen verpesten. Het had misschien wel iets korter gemogen.
John Milton
-
- 24229 berichten
- 13394 stemmen
JM heeft weekenddienst deze week, dus is donderdag en vrijdag vrij 
En als de wederhelft naar haar ouders gaat, weet JM wel raad met die overdaad aan vrije tijd 
De zesde zit er nu in.
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
Ok ik zie dat er nog 2 deelnemers zijn bijgekomen: Valak is toegewezen aan John Milton, EW101 valt onder mijn toezicht.
DjFrankie
-
- 3420 berichten
- 3503 stemmen
FTV 2 (20)
Dit was inderdaad niet goed, en ook nog veel onlogica. Bv hoe kan het zijn dat niemand bereik heeft, maar wel een foto van zijn geliefde kan doorsturen. Hoe kan zo'n meisje iemand sterker zijn als die chauffeur van die auto? 1 klap tegen het been en daarna is hij meteen vastgebonden. Nee niet goed.
MovieMind
-
- 6943 berichten
- 0 stemmen
#13 Cain Hill (2017) - IMDb - 82 minuten - FTV
Nou, met deze film heb ik dan ook mijn turkey voor deze challenge te pakken.
Niet dat het een streven was, want ik zie ze liever niet dan wel. 
Low budget film en dat zie je er ook wel aan af, maar toch vind ik het gezien het budget van $43000,- aardig gedaan. Is het goed..nee, maar ze hebben er wel iets van proberen te maken en daar heb ik wel waardering voor, heb slechtere films gezien met een (veel) hoger budget.
joolstein
-
- 10841 berichten
- 8931 stemmen
John Milton
Die vorige films waren nog van gisteren. Vandaag wilde ik minstens 2 films meer kijken, helaas zat dat tegen! Dus helaas kan ik nu niet verder uitlopen
De film Chanthaly (2012) zet ik ook op mijn lijst
dank je voor de tip!
32. Near Dark (1987) 1,5*
FTV - 2 punten
Totaal: 63 punten
https://www.film.ru/sites/default/files/styles/thumb_g_674x450/public/movies/posters/Near-Dark-1.jpg
Deze film verdient van mij gewoon een Duitse poster! 
Op basis van de hoge stemmen ben ik deze Horror-film gaan kijken. Echter ik heb hier echt niet van genoten. Het was niets minder dat een typische jaren '80 Hap-slik-weg-film. Wat tenenkrommend romantiek, veel geknal maar weinig bloed. Wat andere goedkope ogende actie. Natuurlijk is er een verplichte ontploffing. Wat geneuzel over dat het moeilijk is om als vampier te beginnen. Dialogen die houterig en onhandig worden opgezegd. Hoofdrolspeler Adrian Pasdar is geen groot acteur en dat is hier duidelijk te zien. Een paar leden van de cast kwamen uit Aliens ( Lance Henriksen, Bill Paxton, en Jenette Goldstein) en speelde hierin mee doordat James Cameron en Kathryn Bigelow iets met elkaar hadden. Op Paxton na was het geen meerwaarde. Zelfs de muziek van Tangerine Dream klonk te dramatisch en soms niet op zijn plaats. Na vijf minuten in de film had ik al door dat deze film het voor mij niet ging worden. Natuurlijk kwam er een happy einde! Maar net daarvoor moest ik eerst nog met mijn ogen rollen van een ongelooflijk slecht bedachte toevoeging; Hallo, hoe kan je nu genezen van vampirisme door een bloedtransfusie? Je bent een ondode! Deze film was voor mij een grote tegenvaller.
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
Oesje nu zie ik dat de joolstein al klaar is en we zijn pas 13 dagen bezig. En we hebben nog 31 dagen te gaan. Gaat hij en die andere 2 vliegers de kaap van 100 overschrijden? Enfin laat ze elkaar maar gek maken, ik kom er ook wel 
Noodless
-
- 10042 berichten
- 6178 stemmen
FTV - 52 min.
Toch al beter dan die eerste film uit deze serie. Het verhaal is op zich wel leuk bedacht, maar echt spannend...neen, dat zit er helaas niet in. Vooral naar het einde toe komt de hele opzet ongeloofwaardig over. Vluchten uit de dierenwinkel om opeens in een huis te zijn in de middle of nowhere zonder de politie op voorhand de hele situatie even toe te lichten. 4/10
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.