- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Filmgames
- Horrorfilm Challenge
Horrorfilm Challenge
John Milton
-
- 24229 berichten
- 13394 stemmen
Oesje nu zie ik dat de joolstein al klaar is en we zijn pas 13 dagen bezig. En we hebben nog 31 dagen te gaan. Gaat hij en die andere 2 vliegers de kaap van 100 overschrijden? Enfin laat ze elkaar maar gek maken, ik kom er ook wel
Baggerman
-
- 10839 berichten
- 8284 stemmen
11. Revenge (2017) FTV 4*
https://resizing.flixster.com/Zyq9UElN0FqfdxiTLcOo52VbSGc=/2155x900/v1.bjsxODQ4MTIyO2o7MTc4ODY7MTIwMDsyMTU1OzkwMA
Zeer fraai in beeld gebrachte thriller! Beetje een ongeloofwaardig verloop (dat Jen met een brok cactus in haar buik dit nog allemaal weet te bewerkstelligen mag je met een flinke korrel zout nemen!), dat wel, maar de film blijft beklijven en er mooi uitzien zowel in gore als stilistisch. Coralie Fargeat moest ik maar eens in de gaten blijven houden, al is het alleen maar om mijn vrouw tevreden te stellen met een 'vrouwvriendelijke' film?
De laatste 'kill' was behoorlijk spannend met gewoon het simpele gegeven van in cirkels achter elkaar aanlopen!
Collins
-
- 7301 berichten
- 4312 stemmen
FTV: 2
Totaal: 20 punten
Ik ben dol op kermis. Ik bedoel dan niet de kermis van nu. Ik bedoel niet de kermis van gekmakend geschetter, blinkende neonverlichting en snelle kicks. Ik bedoel daarmee de ouderwetse landelijke boerenkermis die de achtergrond vormt in deze film. Een fantastisch decor, zo’n kermis. Een kermis waar schimmige figuren schimmige waren aanprijzen. Een kermis waar je je kunt vergapen aan een tweekoppige koe of aan een afzichtelijke embryo met minieme humanoïde trekjes. Een kermis waar de waarzegster dieper in de fles kijkt dan in de glazen bol. Een kermis waar derderangs strippers hun kunsten vertonen in een tweederangs tent voor een publiek van dronken en schreeuwerig dorpsvolk, terwijl de gluurders van het dorp aan de achterkant van de tent door zelfgemaakte scheuren in het tentdoek watertandend meegluren. En natuurlijk een kermis waarin een ouderwets spookhuis het sferische centrum is en in deze film heel toepasselijk de aanstichter van de horror.
Het is een magnifiek decor, dat in de film heel aandachtig en zonder veel haast wordt geïntroduceerd. Een groot deel van de film bestaat uit stom geslenter van de personages over de kermis, maar is tegelijkertijd een onderdompeling in deze vreemde wereld. Er gebeurt niet veel meer, dan dat de filmpersonages zich zichtbaar verbazen, vermaken en zich bewust worden van de scheiding tussen de wereld van de kermis en hun eigen dagelijkse bestaan. Prettig kabbelend gaat het voort. Met horror heeft het niet veel te maken. Wel met sfeerschepping. Onbehagen en een naar voorgevoel steken de kop op. En hoewel niet heel spannend en langzaam voortkabbelend zonder veel ontwikkeling in het verhaal, vond ik het een aangenaam stuk film. Er gebeurt weliswaar weinig noemenswaardigs, maar de atmosferische beleving is groots.
Uiteraard duurt de sfeervolle slenterpartij niet eeuwig. Na een tijdje gaat het verhaal in een hogere versnelling. Er gebeuren zaken die het daglicht niet kunnen verdragen en de horror doet zijn intrede.
Het gebeurt allemaal in het spookhuis natuurlijk. Zoals het hoort. De duistere setting van het spookhuis levert enkele fijne kills, helaas wat voorspelbare jump scares en een smerig creatuur op. Best ok allemaal. De kills zijn het leukst. Het creatuur valt in beginsel een beetje tegen, want is overdreven vunzig en achterlijk op een theatrale manier. Niet heel indrukwekkend, maar na een gewenningsperiode wordt ie verrassenderwijs toch wel leuker en leuker.
De kermissfeer die zo goed en indringend wordt weergegeven tot halverwege de film is bij de komst van de horror bijna geheel verdwenen. Dat is jammer, maar de horror die in het tweede deel van de film de sfeer wegduwt, is het aankijken zeker waard en spannend genoeg. Een goeie ruil dus.
Leuk dit.
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
19. The Witch Who Came from the Sea (1976)
FTV - 2 punten
Totaal: 38 punten
Als je de poster bekijkt verwacht je een bovennatuurlijke horror met een mythologisch wezen dat mannen (en misschien ook vrouwen) komt onthoofden. De heks is hier louter symbolisch verwijzend naar Venus geboren uit een vermenging van een geslachtsdeel van een ontmande godheid (ik dacht van Uranus) en het schuim van de zee. De heks in kwestie is Molly een vrouw die wordt geplaagd door hallucinaties en herinneringen aan het seksuele misbruik door haar vader. De beelden waarin ze 'wraak' neemt op mannen zijn wel de moeite als zijn de incest beelden toch schokkender. Dus ja jammer dat er geen echt monster was. Hoewel de film er wel in slaagt om een degelijke karakterstudie neer te zetten van de getormenteerde Molly is he tmij allemaal te traag, te praterig, te zweverig en van de hak op de tak om voor de volledige speelduur te kunnen boeien. Snap trouwens niet dat Molly zoveel mannen zou kunnen bekoren, ik vond ze nogal jongensachtig ofwel hadden die mannen niet veel ander keus.
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
20. Il Tuo Vizio È una Stanza Chiusa e Solo Io Ne Ho la Chiave (1972) aka Your Vice is a Locked Room and and Only I Have the Key
FTV - 2 punten
Totaal: 40 punten
http://www.cultreviews.com/wp-content/uploads/2014/01/Your-Vice_english-poster.jpg
Nounou baspls die zo negatief over een giallo is. Ik geef toe het is inderdaad niet zo stijlvol als bijvoorbeeld Argento maar uiteindelijk kan die hele kunstzinnige poespas me maar weinig boeien. Moord is moord dat hoeft voor mij niet worden uitgebeeld als een of andere hogere kunstvorm waar je van in extase moet raken. Deze heeft godzijdank niet dat rond de pot gedraai, scènes nodeloos uitrekken of bullshit die er niet echt toe doet zoals in de meeste Argento films. Deze is straightforward met verrassingen al is het natuurlijk ook wel een adaptatie van The Black Cat. Super is het niet maar wel een van de betere giallo's die ik heb aanschouwd. Niet echt mijn subgenre maar af en toe dan toch eens eentje die me wél kan bekoren. En niet te vergeten Edwige Fenech die alleen al het kijken de moeite waard maakt. Ik begin te begrijpen waarom Noodless zo een fan is, ik begin er ook eentje te worden. Die poster boven zou ik ook zo tegen de muur hangen 
John Milton
-
- 24229 berichten
- 13394 stemmen
Thailand
FTV – 115 minuten – Horror / Komedie
2 punten – 05-10-2018 – (27 films, 54 punten)
https://image.tmdb.org/t/p/original/omvi8Biozn9zeEDoCRcqJua9ZbI.jpg
Na Cambodja, Nepal, India, Maleisië, China en Laos was vandaag Thailand aan de beurt om te laten zien wat het land heeft te bieden op horrorvlak. Pee Mak Phrakanong (2013) is een horrorkomedie met een romantische inslag, waarin een soldaat terugkeert naar huis met vier vrienden die hij tijdens de oorlog gemaakt heeft. Zijn vrouw en pasgeboren kind zijn er om hem te verwelkomen, maar al snel gaat het gerucht dat zijn vrouw Nak bij de bevalling overleden is. Pee Mak is een adaptatie van een Thaise folklore legende en het grootste kassucces ooit aan de Thaise box office. Alleen daarom dus al een kijkje waard, als Thaise horror kaskraker.
Horror en komedie is voor mij overigens niet de meest wenselijke combinatie van genres, en als ik heel eerlijk ben komt humor uit bijvoorbeeld Indiase of Chinese films vaak erg kluchterig op mij over, een beetje in het verlengde van het ‘domme sidekick-syndroom’; overdreven zenuwachtig, mimiek in uitersten en niet zelden wat kinderachtig met het nodige gegil. Zoals het karakter Humlae uit het eveneens Thaise Ong-Bak, het is niet voor mij. Voor sommigen zal dat luchtig vertier zijn, ik erger me er altijd een beetje aan. Knorrige John Milton. Gelukkig is er Davika Hoorne, die de rol van Maks vrouw Nak (Mak en Nak inderdaad) vertolkt. Je ziet het op de poster al een beetje, en ook volgens de synopsis moet ze beeldschoon zijn , en dat is niet gelogen; wat een knappe verschijning. Zelfs met tandjes die de standaard van gebitsverzorging tijdens de Rattanakosin-dynastie verraden, snap je dat die mannen zich zo vergapen.
Het mag dan niet helemaal in mijn straatje liggen, maar Pee Mak is niet slecht gemaakt en simpelweg een lief filmpje met het hart op de juiste plaats. En als de humor je ligt, zou je hier nog wel eens veel plezier aan kunnen beleven. Ik had wel een kleine grinnik om de anachronistische Ang Lee grap, geef ik toe. Maar al met al is het me net allemaal iets te flauw om een zeven uit te delen, en het einde iets te zoet.
3*
-----
28. Insidious (2010)
Verenigde Staten
FTV – 103 minuten – Horror / Thriller
2 punten – 04-10-2018 – (28 films, 56 punten)
http://www.dvdactive.com/images/reviews/screenshot/2011/7/screen_shot_20110708_at_1.38.42_am.jpg
De lievelingsfilm van alexspyforever, starring Darth Maul on crack
De eerste helft van dit decennium voelde ik geen enkele behoefte om Insidious te kijken, nog zo’n haunted house/evil child film, dacht ik. Ook met The Conjuring films was ik later. Nadat ik die zag en wat vertrouwder raakte met het universum van die films en regisseur James Wans latere werk, begon het toch te kriebelen om deze dan ook maar eens te kijken. Dat Miss Milton een enorme Patrick Wilson crush heeft, gaf ook enige druk. Waarschijnlijk moet ik vanavond Insidious 2 zien. Ach ja.
Ik kan me redelijk voegen bij wat Woland zei deze zomer. Vakkundig gemaakt, maar echt warm loop ik niet voor Insidious. De beenharen hebben overeind gestaan en een aantal jump scares deden hun werk, maar de tweede helft van de film was lang niet zo sterk als de eerste. Suggestie wint het ook voor mij altijd van het concrete. Toch vond ik Whannels script zeker niet slecht, en Insidious is wel degelijk origineler dan de zoveelste spookhuis film door hier een eigen draai aan te geven en die ook vakkundig uit te werken.
3*
MovieMind
-
- 6943 berichten
- 0 stemmen
#14 The Last House on the Left (2009) - 110 minuten - FTV
https://www.moviemeter.nl/images/cover/55000/55263.jpg?cb=1363115050
Was de avond gestart met een turkey dus dan is de volgende film meestal wel een meevaller, maar dit was boven verwachting, wat een lekker filmpje was dit. Nou heeft deze film al wel een meer dan degelijk gemiddelde, maar het verbaasde me toch dat het niet wat hoger lag.
Goede film en heb me er prima mee vermaakt. 
IH88
-
- 9733 berichten
- 3185 stemmen
14. Gyeongseonghakyoo: Sarajin Sonyeodeul (2015) - MovieMeter.nl
FTW - 2 punten
Totaal - 24 punten
https://www.filmedinether.com/wp-content/uploads/2016/11/feature-the-silenced-1.jpg
3*
15. Braindead (1992) - MovieMeter.nl
RW - 1 punt.
Totaal - 25 punten.
4*
John Milton
-
- 24229 berichten
- 13394 stemmen
Hongarije
FTV - 2 punten - Totaal 58 punten
http://reeltimecreative.com/taxidermia/images/splash1.jpg
Wat een bizarre film, dit drieluik over drie generaties Hongaarse mannen. Een surrealistische drama-komedie, maar op IMDb krijgt hij ook een horrorcredit. Misschien niet in de traditionele zin van het woord, maar ik heb wel degelijk meerdere keren in afgrijzen zitten kijken wat zich nu weer op het scherm voltrok; geneukte varkens, ferme jongeheren waar een vuurstraal uitkomt en wanstaltige, corpulente kerels waar niet aflatende stralen kots uit spuiten. Jaja, John Milton weet het allemaal schilderachtig te beschrijven, maar die kleurrijke taferelen komen niet uit mijn brein. De eerste twee verhalen van deze triptiek zijn van de Hongaarse auteur Lajos Parti Nagy en het laatste is een verhaal van regisseur Gyorgi Palfi en zijn vrouw Zsofia Ruttkay.
Je kunt in Taxidermia een metafoor zien van de socio-politieke geschiedenis van het naoorlogse Hongarije. Of een allegorie over onderdrukking en de Hongaarse nationale identiteit. Ik had van Palfi reeds het knappe Final Cut - Hölgyeim És Uraim (2012) gezien, en Szabadesés (2014) ligt nog klaar. Maar dit is sowieso heel wat anders dan die eerste film; denk een duistere mengeling tussen Burton, Gilliam, Svankmajer, Lynch en Cronenberg. Het is knap belicht en vloeiend gefilmd, wat kan contrasteren met de soms groteske gebeurtenissen en karakters die we zien. Palfi laat zien dat iets vervreemdends, of waar je zelfs heftige afkeer van voelt, toch mooi in beeld gebracht kan worden.
https://i.pinimg.com/originals/3d/48/0d/3d480d7676537fc94273bcf3b287bceb.jpg
Het is moeilijk na een keer te weten wat je nu precies allemaal hebt gezien in Taxidermia, en wat het betekent of wat je erin zou kunnen lezen met oog op de Hongaarse identiteit; ik ben er op vakantie geweest lang geleden en heb geschiedenis gestudeerd, maar mijn kennis van de Hongaarse geschiedenis is op zijn zachtst gezegd onderontwikkeld. Maar om het werk Lynch nog eens aan te halen, je hoeft iets niet door en door te snappen om het te kunnen waarderen voor wat het is.
3,5*
Kondoro
-
- 11521 berichten
- 2865 stemmen
Komt er nou vuur uit zijn snikkel, John Milton? Ik dacht dat ik met 'Nekromantik' alles wel gezien had
.
John Milton
-
- 24229 berichten
- 13394 stemmen
Komt er nou vuur uit zijn snikkel, John Milton? Ik dacht dat ik met 'Nekromantik' alles wel gezien had
.
joolstein
-
- 10841 berichten
- 8931 stemmen
33. Valerie on the Stairs (2006) 3,5*
FTV - 2 punten
Totaal: 65 punten
http://3.bp.blogspot.com/-LKRs69y2QF0/U1Poz_17zyI/AAAAAAAAFpQ/1RUQOe-FWv0/s1600/valerie.jpg
Revenge voor regisseur Mick Garris want ditmaal overtuigd zijn film voor de serie wel! Hij komt met een typische spookhuis-film en is gebaseerd (of tenminste verhaalidee) op een kort verhaal van Clive Barker. Het camerawerk en de belichting zorgen er in ieder geval wel voor dat de film een degelijk geheimzinnig, duister en claustrofobisch sfeertje uitademt. Toch wel een verdienste van de regisseur die nu niet echt bekend staat voor zijn mooi-filmerij. Er zijn wel een paar bloederige segmenten maar de film is veel meer bedoeld voor fans van ingetogen, op suspense gebaseerde griezeligheid. Het acteerwerk is over het algemeen best solide, Christopher Lloyd is daarbij natuurlijk een positieve uitschieter. De prachtige jonge en naakte dame Valerie is Clare Grant. Zij doet samen met drie andere mooie dames ook bv. "Team Unicorn" Hier een leuk filmpje van ze! De Candyman Tony Todd speelt de demon maar zijn make-up getuigt niet van al te veel originaliteit. Dit maakte het einde dan gelukkig weer goed! Een erg genietbaar werkje!
joolstein
-
- 10841 berichten
- 8931 stemmen
34. Right to Die (2007) 3*
FTV - 2 punten
Totaal: 67 punten
http://cdn.simplesite.com/i/2d/dc/285134156560063533/i285134164435504821._szw480h1280_.jpg
Regisseur Robert Schmidt heeft in zijn carrière maar één horror-film gemaakt en dat was Wrong Turn (2003) Die film was acceptabel genrewerk maar het was geenszins de titel meester waardig. En Schmidts eerste bijdrage aan de serie heeft verder ook maar weinig aan originaliteit te bieden om dit te ontkrachten.
De film richt zich op een gruwelijk ongeluk waarbij Abby, de vrouw van Cliff Addison vreselijk onherkenbaar verbrand. De vraag wordt dan; Laat je haar in leven of is het beter om haar te laten sterven. Natuurlijk heeft de vrouw in kwestie natuurlijk ook haar eigen mening hierover. Het eenvoudige verhaal over een driehoeksverhouding tussen Tandarts Cliff (The Dead Zone; Martin Donovan), assistente Trish (Evil Bong; Robin Sydney) en Ira (Julia Benson/Anderson; Stargate) Beide hebben een naaktscène. Waar dan een "wraakzuchtige geest" haar werk doet, was nog best goed. Echter wordt er ook een parabel over de ethiek van euthanasie ingestopt. En die is een stuk minder fijn! Het positieve daarvan was dat we
Corbin Bernsen (ster uit The Dentist) zagen als de plotseling vriend en advocaat. Op gore gebied is er wel het één en ander te beleven waaronder natuurlijk het zwaar verminkte lichaam. Helaas vond ik dit over het algemeen maar middelmatig.
joolstein
-
- 10841 berichten
- 8931 stemmen
35. The Devil's Doorway (2018) 3*
FTV - 2 punten
Totaal: 69 punten
https://i.imgaa.com/2018/07/13/5b48a4d6f1b2d.jpg
"This is a waste of your film,"
Nou eigenlijk niet! Alhoewel "Found footage" een genre is waar ik maar bar weinig heil in ziet. Vaak gebeurd er maar weinig en is het niet spannend. Zonder te weten dat deze bij het "Found footage" -genre behoorde de film opgezet. Het is dan ook een grote verrassing om te ontdekken dat The Devil's Doorway behoorlijk goed was. Oké niet alle typerende kenmerken van het genre worden losgelaten. Schuddende camera's en rondrennen in donkere gangen zijn ook hier aanwezig.
Echter wordt de film gepresenteerd als een compilatie van gevonden 16 mm celluloid-beelden uit de jaren '60. En het voelt gewoon volledig authentiek, Breedbeeld was er toentertijd nog niet dus wordt het hier nu niet gebruikt alles is in 4: 3-presentatie. En waar veel found footage-films het als trucje gebruiken om te proberen het gebrek aan goed visuele beeld te verbergen. Laat regisseur Aislinn Clarke wel-degelijk een behendige en goede regie zien. Het eindresultaat is bijna een speelse vorm van beelden.
Het verhaal gaat over de Pastoors Thomas Riley (Lalor Roddy) en John Thornton (Ciaran Flynn) - de laatste is onze 'betrouwbare' cameraman - zij worden door het Vaticaan gestuurd om een incident met betrekking tot een bloed-huilend standbeeld van de Maagd Maria te onderzoeken in het Magdalene-klooster annex wasserij in Ierland gerund door Moeder-overste (Helena Bereen) Ze ontdekken de jonge Kathleen O'Bryan (Lauren Coe), die vastgeketend zit in de kelder van de Wasserij, Maagd maar ook zwanger en schijnbaar bezeten door een kwaadaardige kracht. Zie daar het gebruikelijke ingredient voor een verhaal over bezetenheid. Maar het werd met veel enthousiasme gebracht! Het vertrouwt op de cameratrucs, goede editing korte tijdsduur en soms een prima jump scare.
Helaas heeft The Devil's Doorway wel nog steeds last van een aantal veelvoorkomende kwalen die de found footage-manier teisteren. Toch zou je veel slechter verwachten dan het geval was! Het debuut van Clarke kondigt dan ook vermoedelijk een innovatief talent aan met een goed oog en gevoel voor datgene wat ons de stuipen op het lijf jaagt.
Woland
-
- 4796 berichten
- 3818 stemmen
12. Hipersomnia (2016)
Argentinië, FTV
https://www.moviemeter.nl/images/cover/1113000/1113809.300.jpg?cb=1496909405
Om eerlijk te zijn ben ik de film vrij blanco ingegaan, waarbij de belangrijkste redenen om het te kijken waren dat het a) horror, b) Argentijns, en c) op Netflix was. De film verveelde in ieder geval niet, en was op momenten ook best wel hard - al heeft dat natuurlijk ook te maken met het onderwerp. In Hypersomnia zien we een actrice die een rol krijgt in een film over vrouwenhandel en gedwongen prostitutie. Maar al snel blijkt zij regelmatig vreemde dromen te krijgen waarin zij zelf in die wereld zit, en de grens tussen realiteit en fantasie vervaagt steeds meer. In de tweede helft switcht de film eigenlijk volledig naar de 'fantasie' over vrouwenhandel, geweld, sadisme en uiteindelijk het gevecht hieruit vandaan, al is die overgang wat mij betreft niet echt natuurlijk gedaan. Het leek er meer op dat de makers het idee van die twee realiteiten bedacht hadden, maar het toen wel mooi vonden en verder niet zoveel moeite gedaan hadden om dat verder uit te werken of in één coherent verhaal te gieten. Desondanks, zoals ik al eerder zei, verveeld heb ik me niet echt, maar een iets meer samenhangend plot en interessant verhaal had wel gemogen wat mij betreft. 2.5*
john mcclane 2
-
- 3489 berichten
- 6576 stemmen
#16 The Keeping Hours (2017) - 91 min- FTV
prachtige ingetogen, paranormaal drama . Die gelukkig niet vol op de tearjerker gas pedaal gaat staan .
Maar een geloofwaardige geest/ afterlife gezin laat zien .
Moet eerlijk zeggen , dat het me intrigeerde, maar niet de kippenvel bracht die ik verwachte .
Al met al wel beter als gemiddeld , maar niet iets wat je lang blijft na spoken .
MovieMind
-
- 6943 berichten
- 0 stemmen
Baggerman
-
- 10839 berichten
- 8284 stemmen
12. Malevolent (2018) FTV 2,5*
https://www.indiewire.com/wp-content/uploads/2018/10/Malevolent1.png?w=780
Een wat tamme spookfilm. Nergens eng en zelfs voor deze schijtebroek te weinig scares. Desondanks heb ik me er wel mee vermaakt, maar ik denk dat de echte horrorfilmliefhebber dit best kan overslaan zonder bang te zijn iets te hebben gemist.
Noodless
-
- 10042 berichten
- 6178 stemmen
FTV - 90 min.
https://cerebrin.files.wordpress.com/2011/10/1311-saint-sinner2002.jpg?w=307&h=450
Een horrorverhaaltje van Clive Barker. Niet echt geweldig, maar toch aardig voor zijn genre.
Uitwerking is wat aan de matige kant. Niet echt spannend en sfeerloos. 6/10
Noodless
-
- 10042 berichten
- 6178 stemmen
FTV - 90 min.
https://images-na.ssl-images-amazon.com/images/I/51CWGH566EL._SY445_.jpg
Pfffffff.....niet veel over te zeggen
Flauw horrorverhaaltje vol met clichés waarbij verhaal en spanning ver te zoeken zijn. 2/10
morpheus2000
-
- 599 berichten
- 10389 stemmen
7. Insidious: Chapter 2 (2013)
FTV - 106 min - 2 punten - (01-10-2018)
Totaal: 14 punten
https://www.moviemeter.nl/images/cover/94000/94201.jpg?cb=1514477704
Na het bijzonder genietbare Insidious uit 2010 het vervolg erop. Op zich een prima vervolg, die me nog geregeld liet schrikken en die op mooie manier verweven is met deel I.
3,5 *
morpheus2000
-
- 599 berichten
- 10389 stemmen
8. Insidious: Chapter 3 (2015)
FTV - 97 min - 2 punten - (06-10-2018)
Totaal: 16 punten
https://www.moviemeter.nl/images/cover/101000/101779.jpg?cb=1442819759
Hmm,
nummer 3 in deze serie. Veel minder dan deel I & II. Staat ook wat los van deze 2 eerdere delen. Ondanks het vroege tijdstip van kijken, maar 1 keer omhoog gevlogen omdat ik me wezenloos schrok, en dat sloeg ook nergens op omdat het volledig voor de hand lag dat het zou gaan gebeuren, dat in de allerlaatste scene die rood/zwarte clown ineens naast Elise opduikt.
2,5 *
morpheus2000
-
- 599 berichten
- 10389 stemmen
9. Insidious: The Last Key (2018)
FTV- 103 min - 2 punten - (06-10-2018)
Totaal: 18 punten
https://www.moviemeter.nl/images/cover/1111000/1111163.jpg?cb=1512080421
En gelijk ook maar het 4de deel gekeken. Ietsiepietsie beter dan deel 3, maar het jammere aan zowel deel III als IV is dat beide zich afspelen voor het allereerste deel. En dan weet je ook dat met Elise, Specs en Tucker niet veel zal gebeuren. Dus als Tucker zijn arm door 1 of ander ding steekt waarvan je zou kunnen denken dat dit zal gaan draaien en waardoor hij zijn arm zou kunnen verliezen, gaat dit natuurlijk niet op, want Tucker liep in Insidious I gewoon met volledige armen rond.....
2,5 *
Kondoro
-
- 11521 berichten
- 2865 stemmen
Verenigde Staten / Canada
Horror / Mystery
103 minuten
FTV
http://image-engine.com/wp-content/uploads/2014/04/PROJECT_TNG_EDV_0525.jpg
Leuk, en leuker dan verwacht zelfs. Deze ‘Remake’ van de oude klassieker uit de jaren tachtig weet ook best sterk over te komen, en hoewel het dan wel niet het meesterwerk van Carpenter is, en hij ook niet in de buurt weet te komen van dit gevoel staat ook deze film best sterk op zijn benen. Bloederig, griezelig en leuk tergelijk, ik heb gewoon genoten van deze film. Maar ook al ben ik zo positief, ik liep ook wel tegen wat mindere dingen op. Zo vond ik het verhaal minder spannend over komen dan deel één, en ook de sfeer was er niet echt aanwezig. Daarbij duurde hij misschien iets te lang en was het soms best aan de langdradige kant, zeker op het begin moest de film er zeker even in komen maar als dat eenmaal geweest is, gaat de film los en is het best genieten!
EW101
-
- 1256 berichten
- 2284 stemmen
Something Weird (1967)
FTV
80 min
Mijn eerste H.G. Lewis!
Zeker niet een verkeerde film. Het geheel voelde eerst wat chaotisch aan, en sprong het in de intro van de hak op de tak, maar kwam er toch nog in. De film kent enkele leuke maffe karakters zoals de heks. (hilarisch ook wanneer zij met wandelstok achter slachtoffers aanrent)
Wel jammer dat er weinig getoond werd van de moorden ondanks er twee toch wel in beeld waren. Ze hadden er continu over , maar dat gedeelte voelde alsof het te veel op de achtergrond lag.
2,5*
IH88
-
- 9733 berichten
- 3185 stemmen
16. I Am the Pretty Thing That Lives in the House
FTW - 2 punten
Totaal - 27 punten
3*
17. Ôdishon (1999) - MovieMeter.nl
FTW - 2 punten
Totaal - 29 punten
http://blueprintreview.co.uk/wp-content/uploads/2016/09/audition-1.jpg
3.5*
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
21. The Texas Chainsaw Massacre 2 (1986)
FTV - 2 punten
Totaal: 42 punten
https://images-na.ssl-images-amazon.com/images/I/81v48LFfKaL._SX342_.jpg
Ik ben gewoon lui en sluit me aan bij de recensie en het cijfer van joolstein. Niet dat ik het origineel zo een meesterwerk vond maar qua sfeer vond ik die toch een stuk beter. Er gebeurt veel maar eigenlijk gebeurt op vlak van verhaal heel weinig. Het veelvuldige geschreeuw en gekakel begon na een tijd toch wel vervelend te worden. Nu goed het is uiteindelijk toch beter dan het saaie broddelwerk van Rob Zombie.
22. Society (1989)
FTV - 2 punten
Totaal: 44 punten
https://static1.squarespace.com/static/502a2a23e4b0ce22e4c42f9d/t/58c6052315d5db3bdc79f02d/1489372481887/SocietyCap_00004.jpg
Ik ga mee met de recensie van Woland. Een lange vrij saaie aanloop met een niet bijster interessante student in de hoofdrol. Er is iets niet in de haak met de mensen rondom hem. Ik dacht eerst is het iets als Stepford Wives of misschien Dead and Buried. Neen, het werd uiteindelijk iets anders iets Lovecraftiaans waarbij de high class low class letterlijk begint uit te zuigen en op te eten. De smerigheid van de finale is dan wel een verrassing en even leuk maar een echte climax komt er niet. Het zal vast wel symbolisch zijn, maar daar heb je volgens mij geen 90 minuten voor nodig om dat te vertellen.
Shinobi
-
- 4305 berichten
- 2551 stemmen
#05. The Houses October Built 2 (2017) - 102 minuten - FTV.
https://i.imgur.com/WWnMkZd.jpg
Meer van hetzelfde en het hele mysterie rondom deel één wordt teniet gedaan, zonde.
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
23. The Strangers: Prey at Night (2018)
FTV - 2 punten
Totaal: 46 punten
Ik heb deel 1 niet gezien en ook nooit de behoefte aan gehad. En zoals ik al aan vorige reacties zie is dat ook niet nodig gezien deze film op zich staat. Eigenlijk vind ik het idee van een groep jongeren dat voor de kick ineens mensen gaat beginnen uitmoorden nu niet bijster origineel of boeiend meer. Maar iemand raadde hem mij toch aan omwille van Bailee Madison in de hoofdrol. Voor haar heb ik wel een zwak en ze stelt ook nu weer niet teleur. Er is een kleine opbouw met hoe en waarom de familie in dat trailerpark moet overnachten. Maar na een goed half uur gaat het los en blijft het tempo alsook de spanning er goed in. Geen topfilm maar wel prima vermaak en ik heb hopen slechtere gezien (terugdenkend aan die Franse copycats bijvoorbeeld).
Rest nog 1 vraag: wie was Tamara nu eigenlijk?
EW101
-
- 1256 berichten
- 2284 stemmen
.
Al eens Big Tits Dragon gezien? Daar gebeurt iets soortgelijks in. 
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.