• 8.258.924 stemmen

Oorsprong: Verenigde Staten / Canada

Geregisseerd door: Rob Schmidt

Met onder meer: Julia Anderson, Martin Donovan en Anna Galvin

Plot Right to Die

Haar huid is gruwelijk verbrand en ze ligt in coma maar medisch gezien leeft Abby nog. Haar man Cliff, die het auto ongeluk veroorzaakte dat haar in deze walgelijke toestand bracht, loopt over van schuldgevoelens. Hij is vastbesloten om via de rechtbank toestemming te krijgen haar uit haar lijden te verlossen. Steeds wanneer Abby's hartslag stopt, weten de doktoren haar toch weer te reanimeren. Dan ontdekt Cliff dat iedere keer als Abby's hart stil staat iemand die haar ooit dwarsgezeten heeft afschuwelijk om het leven komt. Hij begint zich af te vragen of het wel verstandig is om Abby's leven te beëindigen....

avatar van march233

march233

Dit filmpje vondt ik echt de moeite waard. De typiesche amerikaanse sfeer, de ongelooflijke schrikreacties en de GORE.

Het verhaal is duidelijk en goed te volgen. Wel zou ik wat meer willen weten hoe andere over het eind denken

Zoals wat is nu precies de bedoeling hoe hij op het laatst binnen komt. 1- met de gedachten dat ze nooit elkaar kwijt zullen raken of 2 krijgt hij nu zijn straf of 3 was het een setup om die vriendin uit de weg te ruimen

avatar van bioscoopzaal

bioscoopzaal

Erg sterke aflevering dit, opnieuw met overdadige hoeveelheden gore en naakt. Fijn toch dat de regisseurs in de Masters of Horror-reeks lekker hun zin kunnen doen. Het levert in elk geval geen afgewaterde zooi op.

Ook Right to Die is weer tamelijk op het randje, met een aantal sterke shocks en een heerlijk subversieve boodschap. Of hoe iemand plotseling zijn diepgeworteld moreel waardepatroon kan herzien als zijn eigen hachje er vanaf hangt ...

4 sterren.

avatar van film88888

film88888

Eindelijk heb ik de 2 eerste dvd's van het 2de masters of horror seizoen gevonden, en direct meegenomen, en Right To Die sprak mij meteen aan. Dus begon met deze eerst, en hij heeft mij zeker niet verveelt. Martin Donovan speelt zeker niet slecht, en het verhaal is nog wel redelijk orgineel. dat lekker weg kijkt. Er zat ook nog vrij goede gore in de film, en toen de film gedaan was, was ik zeker tevreden over mijn keuze dat ik deze heb meegenomen. Ik kijk zeker uit naar de rest van de serie dat klaar ligt. Van mij mag Masters of Horror gerust nog lang meegaan, en zo een stuk of 8 seizoenen maken ik koop ze allemaal. Right To Die kon een 4,0 krijgen, maar omdat de laatste minuten van het einde beetje beraf liepen rond ik af op een hele hele dikke 3,5. Bravo Mick Garris voor deze mooie creatie.

avatar van BlueSword

BlueSword

leuk! uurtje vermaak met gore en een creepy verbrande vrouw, ben zelfs 2 keer ongelooflijk erg geschrokken.

erg spanned en een leuke twist op einde, kijken waard.

avatar van Linn

Linn

Geweldig zieke film.

Ik moest moeite doen soms niet over te gaan geven terwijl ik mijn snoepjes aan t eten was tijdens deze film(mijn Haribo kersjes bulkte er bijna uit). Dit is tot nu toe het ziekste en smerigste deel in de Masters of Horror serie. Maarja als je er van houd is dat dus wel gaaf.

Geweldig segment van de man die ook Wrong turn( slecht filmpje) heeft gemaakt wat dus wel een heel verschil is 4* Het lijkt of ze bij seizoen 2 ineens weten waar ze mee bezig zijn..echte horror maken!

avatar van james_cameron

james_cameron

Slimme aflevering die begint als een soort moralistisch drama maar langzaam ontspoort in zieke horror met een zwartgallig gevoel voor humor. Niet heel goed geregisseerd door Schmidt, maar het kan ermee door. Donovan is sterk in de hoofdrol. Vooral de wazige speech die hij voor de camera's houdt wanneer hij zijn fouten inziet is hilarisch.

Onderhond

Niet slecht.

Leuke gore wanneer men het verbrandde lichaam probeert te reanimeren, lekker slijmerig allemaal. Lijk zelf had er alleen nog net wat gaver mogen uitzien mi. Kwam dicht in de buurt maar toch nét niet.

Verder brengt het einde een nogal uitgekauwde twist, maar visueel was het allemaal wel aardig.

Vond dit geen uitschieter maar zoals wel meer afleveringen erg vermakelijke pulp die niet te lang duurt.

avatar van Lord Flashheart

Lord Flashheart

Prima deel en alweer bovengemiddeld, zeker vergeleken het eerste seizoen. Gore, sfeer en verhaal allemaal prima; niet echt eng, maar wel leuk. En voor de verandering een open einde. Aanrader. 3,5*

avatar van danny61

danny61

Nogal zwakskes vond ik,op het einde onnozel.

geef 1,5 op 5

avatar van hellblazer93

hellblazer93

Naaar mijn mening sterk en slim. Het gore in de film is goed genoeg en een leuk einde. Een van de beste afleveringen uit de Masters of Horror reeks van wat ik al heb gezien naar mijn mening.

3.5 *

avatar van film88888

film88888

Ik verhoog naar 4,0 ook door dat de film een orgineel verhaal heeft.

avatar van Goto

Goto

Weer een leuk filmpje uit de tot nu toe sterke MoH reeks. Visueel wat pover al zien de gore effecten er degelijk uit. Qua scares deed het me wel aan een zootje aziatische horrors denken, met dat kruipende ding. Jammer genoeg wil het net als de meeste van dat soort films nooit echt spannend worden. Verder wel een geinig verhaaltje en hij kijkt weer lekker weg.

avatar van namingway24

namingway24

Dit was een erg vermakelijk deel van de MoH reeks.

De gore was prachtig over the top, met daadwerkelijk goede cg effecten. De verbrandde vrouw was erg creepy en haar scènes waren daadwerkelijk spannend, ook de scène die erg leuk gebruik maakte van een mobiele telefoon.

De twist was erg leuk, en de aflevering sloot af met een fantastisch grappig einde, dat je met een glimlach achterlaat...

avatar van Drs. DAJA

Drs. DAJA

Was niet bijster gecharmeerd van deze film. Dat heeft vooral te maken met het in mijn ogen onuitstaanbare hoofdpersonage. De beste man heeft een veel te gefijnst soaphoofd en gebrekkige acteerkwaliteiten om ook maar enigszins in zijn wereld mee te gaan. De suspense-scenes waren degelijk. Er zit een lekkere portie gore in en, eerlijk is eerlijk, de foto-mobielscene was een leuke vondst (alhoewel ik het merkwaardig vind dat ze een foto kan versturen zonder hem eerst te bekijken). Toch loopt het verhaal niet helemaal lekker en ging ik niet prettig mee in het geheel. Echt slecht is Right to Die niet maar hij behoort ook duidelijk niet tot de betere MoH-films.

avatar van Naomi Watts

Naomi Watts

Wat is er aan de hand met seizoen 2, zo geef je een MoH film nooit hoger dan 4* en dan opeens drie 4,5* op rij. Chapeau.

Fijn filmpje weer dus en ik denk dat dit wel mijn favoriete episode tot zo ver is. Spannende aflevering, met een fijn relation problem laagje en met een daarbij horende intriges. Leuk om tandarts Bernsen weer te zien. Fijne antagonist ook (erg sterke make-up), erg fijne inventiviteit in scenes (zoals de mobiele telefoon scene) en qua gore en nudity (erg onderschat element in horror) ook dik in orde.

De scene die het meest in het oog springt is natuurlijk die sexscene in bad. Een magistrale combo van attraction en repulsion. Altijd een punt wat me altijd aantrekt in dit soort scenes. Toch ook nog even een compliment aan Julia Benson (gecredit als Anderson) die overdonderde met haar indrukwekkende voorgevel , een unicum in een mainstream film. Mooie vrouw ook. Maar ik dwaal af.. . Die bad scene is indrukwekkend, vooral hoe het personage van Benson langzaam transformeert in haar huidige body state. Attraction/repulsion op zijn puurst. Briljant.

Naast Benson heb je dan ook nog Sydney die niet onovertuigend is als eye candy. De peel-off scene was ook erg goed gedaan, hier kunnen de makers van die Robbie Williams video nog wat van leren. En dan tot slot nog dat heerlijke en hilarische einde (Police: get off the road! ). Met nog twee episodes te gaan, heb ik nu al mijn favoriete episode te pakken. Seizoen 2 is echt enorm sterk.

avatar van Rianneke_Dan

Rianneke_Dan

Right to Die is een aardige aflevering met een goed verhaal en iets mindere twist halverwege. Was soms best spannend, vooral in de momenten als Abby dood is en dan als geest terugkomt bij Cliff Leuk gedaan en ze zag er ook best eng uit. De scene waarbij de artsen bij haar het verband aan het verschonen waren vond ik echt te goor voor woorden, keek dus ook echt even de andere kant op, bah zeg! Was trouwens ook met de scene waarbij Cliff de huid eraf haalde van die andere vrouw dat soort dingen kan ik echt niet aanzien. Maar voor de mensen die daar wel van houden is dat natuurlijk een groot pluspunt in deze aflevering

De scene in het bad vond ik ook goed gedaan, was echt benieuwd wat ze haar man aanging doen. Mijn mond viel wel even open toen haar voorgevel in beeld kwam, dat zag ik ook even niet aankomen en mijn vriend ook niet geloof ik. Was gelijk zijn favoriete MoH aflevering De twist vond ik een beetje ver gezocht, maar uiteindelijk paste het wel bij het personage van Cliff, want die vent was gewoon ziek met al die ledematen opgepropt in zijn Smart

Was dus wel een leuke aflevering, op het gore na want dat was iets teveel voor mijn doen. Maar het concept was wel leuk gevonden en het verhaal was in het uur tijd wel af.

avatar van Naomi Watts

Naomi Watts

Rianneke_Dan schreef:

Eens. Een waar WTF moment, zulke effectieve twists zie je dezeragen niet snel meer in film .

want die vent was gewoon ziek met al die ledematen opgepropt in zijn Smart

Dt was geweldig, die humor maakt deze episode zo leuk.

avatar van Noodless

Noodless

Een goed opgebouwd horrorverhaal waarin schuld en wraak centraal staan.

Vermeldingswaardig is ook de sexy Abby ( Julia Benson ) en haar stand -in die het gruwelijk verbrande lichaam van Abby speelt. Amaai !

avatar van Halcyon

Halcyon

Niet slecht, maar het mocht allemaal wat duisterder. Maar sowieso een verademing in de reeks. Goed script, hoewel niet overal netjes gepolijst en een leuke mix tussen horror en humor. Dat humorgedeelte had ik pas laat in de gaten, daarom voelde het filmpje aanvankelijk nogal surreëel aan en was het irritant om volgen. Vond de hoofdpersoon nogal koel reageren bij het zien van het verkoolde lichaam van zijn vrouw. Maar die luchtigheid bleek duidelijk een ingrediënt van het geheel. Gelukkig ook, want het levert enkele leuke scènes op en een flinke sneer naar de Amerikaanse visie op euthanasie.

Enige minpunt is de krachttoer op het einde waarbij alles in een ander perspectief gezet wordt. Cruciaal voor het verhaal uiteraard, maar wel een soort van valse twist die de kijker op een oneerlijke manier op het verkeerde been zet. Een beetje een gemakzuchtige manier van storytelling, zeg maar.

avatar van Elineloves

Elineloves

Vannacht heb ik weer eens ouderwets tot in de late uurtjes film gekeken. Zo ook deze. En ik moet zeggen, na een nachtje slapen gooi ik er nog een dikke halve ster bovenop. Dit is zeer zeker dé aflevering van deze reeks, die mij het langst bij zal blijven.

Right to Die gaat je onder je huid zitten. Niet letterlijk, gelukkig, want we hebben allemaal gezien wat dat voor een taferelen oplevert. Fijne, menselijke thema's komen aan bod. Vreemdgaan, wraak, innerlijke worstelingen betreft het maken van de juiste keuzes.. en dit maakt het allemaal net wat persoonlijker. De film zit vol met zwarte en komische duistere humor, zonder dat het ergens lachwekkend wordt. Er is een mooie balans tussen humor en spanning gevonden.

Er zitten een paar schokkende scènes in waarbij je toch een dubbel gevoel hebt. Natuurlijk is het met vlagen ranzig en wil je liever je ogen tot spleetjes knijpen, maar omdat de mensen die het overkomt zo vervelend en naar zijn, doet het je weinig.

Ik vond de climax juist wél fijn en verrassend. Ik had er tijdens het kijken totaal niet aan gedacht dat een dergelijke twist ook nog zou kunnen. En ik was blij verrast. Hele fijn ontknoping, erg goed einde voor een uitstekend filmpje.

avatar van melvddonk

melvddonk

Elineloves schreef:

Ik ben het helemaal met Eline eens. Wilde er nog even aan toevoegen dat ik de laatste 5 seconden ook echt super vind. Laat veel tot de verbeelding over en is een fijne afsluiter van een heerlijke aflevering.

avatar van nightbreed

nightbreed

Eén van de betere uit de Masters of Horror reeks.

avatar van Nitrouz

Nitrouz

Right To Die begint goed, het auto ongeluk en de gevolgen daarvan worden behoorlijk ziek in beeld gebracht.

De scène in het bad waar de verbrande Abby seks heeft met Cliff is verschrikkelijk ziek, goed in beeld gebracht.

De reanimatie scène was behoorlijk ziek, om al het vlees aan het apparaat te zien hangen.

De dood van de advocaat waas dan weer wat over the top vond ik, dat Abby opeens iedereen in brand kan steken en de manier waarop vond ik wat té.

De foto's van Trish met daarop in de achtergrond Abby vond ik ook behoorlijk ziek, en vooral erg origineel!

De onthuiding van Trish was ook erg ziek, jammer dat we het gedeelte met het hoofd niet zien. Maar misschien is dat maar goed ook!

Het einde kon mij niet echt overtuigen, maar ondanks dat ik positief klink, kon de hele film mij eigenlijk niet écht overtuigen. Weet niet waar het precies aan ligt, maar helaas.

avatar van wibro

wibro

Ik weet niet wat ik van deze film moet zeggen. Ik vond hem niet zo bijzonder hoewel de plottwist aan het einde mij wel aan het denken zette. Kwam tot zover alles wat we te zien kregen voort uit de gedachten van Cliff en was alleen het einde werkelijk? Was het uit de weg ruimen van Trish een vooropgezet plan bekokstoofd door Abbey om wraak te nemen omdat Cliff met Trish vreemd gegaan was. Of graaf ik soms toch te diep? Ik weet het niet. De scène op de weg vond ik het meest komisch. De ledematen van de vrouw die van het dak afvielen terwijl er een politiewagen langsreed die Cliff sommeerde van de weg af te gaan. Hilarisch ook hoe Cliff die voet van die vrouw de weg afschopte. Sommige scènes vond ik minder leuk. Ik houd nu eenmaal niet zo van die vreselijk verminkte en verbrande lichamen.

Dit is het derde filmje uit de reeks MoH die ik gezien heb en die de moeite van het bekijken toch best wel waar waren. Toch maar eens snel meer uit deze reeks gaan bekijken.

avatar van FillumGek

FillumGek

Aardige aflevering in de MoH-reeks. Right to Die trapt af met een gruwelijk auto-ongeluk waarbij Abby vreselijk wordt verbrand. Wanneer ze in het ziekenhuis ligt valt meteen op dat de make-up van een zeer goed niveau is. De gezichtsloze schedel was behoorlijk angstaanjagend.

De spanning is aardig aanwezig, maar de moord op de dokter vond ik wat overdreven. Het einde met Trish was erg ziek, top dus. Verder wat mooie naakte mensen die enkele minuutjes opvullen.

Het verhaaltje is niet zo boeiend, maar weet toch nog een leuke twist te brengen op het einde. Bovengemiddeld filmpje.

avatar van Franza

Franza

Erg goede aflevering

Toen ik het plot had gelezen dacht ik dat het een soortvan final destination kills zouden zijn.

Dit is voor mij de 2de echt goede aflevering in de master of horror collectie.

Samen met pelts.

De film had veel goede gore, goede suspense en het was ook nog een appart filmpje .

Van mij had hij nog een half uurtje langer mogen duren en dan vooral het einde wat aanpassen.

Dat was voor mij een minpuntje.

Al met al is het zeker een aanrader voor de horrorfan.

avatar van Phantasm

Phantasm

Prima in elkaar gezette horrorfilm, een betere uit de Master of horror reeks.

avatar van Bottleneck

Bottleneck

• 2031 stemmen

Best tof. Een verhaal dat steeds wat meer luguber en bloederig wordt en de film bevat een aardig portie gore, wraak, overspel en komt tot een goeie climax. En Abby heeft inderdaad twee énorme verrassingen in petto die mij ook rauw op de dak vielen Prima film uit de MoH-reeks. 3,00 is een mooi gemiddelde.

avatar van Mr-Mcmovie

Mr-Mcmovie

Nog eens begonnen met Masters of Horror, en jawel Right To Die was de eerste van allemaal. Ook ondanks deze toch 1 van de sterkste en geweldigste aflevering is van de serie.

Rob Schmidt mocht best in season 1 ook een prent maken, maar deze telt zeker voor twee alles is aanwezig. Geweldig droge zwarte humor, en veel ranzige gore scenes (vooral de moord op Bernsen, en de reanimatie stukken)

Ook de effecten zijn om te smullen zoals: De voetstappen in het water.

Op naar de volgende aflevering. Wat blijft MOH toch een genietbare horror serie !

Theunissen

Ik heb het toch niet kunnen laten (mede als horrorliefhebber) en heb me wederom laten verleiden om een korte Horror film uit de "Masters of Horror" TV-serie te herzien. Gelukkig dat ik het ook gedaan heb, want dit verhaal was best leuk en vermakelijk en er spelen ook een tweetal fraaie vrouwen in mee die ook nog eens topless te bewonderen zijn, met als hoogtepunt de behoorlijk rondborstige Julia Benson (in de rol van Abby die gruwelijk is verbrand en in coma ligt en zint op wraak, daar draait het verhaal ook om) in de bad scene na circa 15 minuten.

Het verhaal (draait dus om wraak) zit leuk in elkaar en weet tevens te boeien en is zelfs op bepaalde momenten spannend. Ook bevat de film de nodige horror momenten die fraai in beeld werden gebracht (o.a. met de nodig goor en geweldige make-up toegepast op de verbrande Abby) en ook een aantal fraaie liefdes/overspel scenes, waarbij het genieten is van het bloot wat dan te zien is (afkomstig van de fraaie vrouwen Julia Benson en Robin Sydney). Hier en daar is het verhaal ook best luchtig en bevat het ook leuke droge en zwarte humor en vooral de scene waarbij Cliff de huid van de verdoofde (maar wel nog bij bewustzijn) Trish eraf snijdt/trekt (fraai in beeld gebracht met zowel bloot als goor) om zodoende Abby in leven te kunnen houden. Ook de manier waarop hij het dan per auto vervoerd naar het ziekenhuis, was wel geinig. Hoewel het einde van de film te raden was, vond ik het toch nog sterk en vooral leuk/grappig.

Dat deze film weet te vermaken en zich lekker wegkijkt is vooral te danken aan de cast die leuk en verdienstelijk speelt en met name hoofdrolspeler Martin Donovan (in de rol van tandarts

Cliff, die getrouwd is met Abby en die overspel heeft gepleegd met zijn tandartsassistente Trish. Ik was gisteren overigens ook bij de tandarts voor de halfjaarlijkse controle, maar die tandartsassistente kon in de verste verte niet tippen aan deze fraaie tandartsassistente ), maar natuurlijk ook de fraaie vrouwen Julia Benson (in de rol van Abbey die getrouwd is met Cliff en die ontdekt dat Cliff vreemd is gegaan en tijdens een autorit met Cliff verongelukt en daarbij gruwelijk, van top tot teen, verbrandt en in coma belandt) en de roodharige Robin Sydney (in de rol van tandartsassistentie waarmee Cliff vreemd gaat). Beiden vrouwen dragen ook bij aan het visuele aspect, waarbij het vooral genieten is van de flinke en mooie DDD borsten van Julia Benson, helaas wel maar te zien in één scene terwijl Robin Sydney meerdere keren topless is te bewonderen.

Het was verder leuk om Corbin Bernsen (vooral bekend van de jaren 80-90 TV serie "L.A. Law" en ook van de vermakelijke en best grove horrorfilm "The Dentist (1996)") weer eens terug te zien in de rol van louche advocaat Ira, die alleen denkt aan geld. Hij werd dan ook op een geweldige en magnetische manier te grazen genomen door Abby, die hij graag dood wilde hebben vanwege haar rijkdom en waarmee hij ook veel geld kon verdienen. Hij zegt dan ook op gegeven moment op een geweldige manier tegen de in coma liggende Abbey:

"Toen ik hoorde dat dit afschuwelijke ongeluk je was overkomen... was het eerste waar ik aan dacht... Nu kan ik eindelijk een boot kopen"

Al met al gewoon een leuke en vermakelijke korte Horror film, die zich lekker wegkijkt (mede door het bloot) en waarvan het verhaal ook nog eens leuk in elkaar zit en dat eigenlijk al vanaf de eerste tot de laatste minuut (de film duurt bijna 55 minuten).

avatar van Donkerwoud

Donkerwoud

Een ouderwets spookverhaal met donkere ruimtes en de voelbare aanwezigheid van een bovennatuurlijke entiteit. Martin Donovan is oké als de huisman die zwaar gestraft wordt als hij zijn vrouw zwaar gewond achterlaat bij een auto-ongeluk. Zij is zwaar verminkt en op sterven na dood, terwijl hij de keuze moet nemen of hij haar leven beëindigt. Of is hier toch meer aan de hand? Voor een film met zo'n voorspelbaar uitgangspunt heeft het lekker veel twists en turns en een paar ongegeneerd ranzige scenes.

avatar van SmackItUp

SmackItUp

MOH Aflevering 20.

Dit is echt weer een uitstekende aflevering in de reeks. Bloederig, een boeiend verhaal en prima acteerwerk. Tevens mogen die 2 dames er zeker wezen. Jeetje, daar ging mijn bloed toch even sneller van stromen. Ja, zeker geslaagde aflevering.

avatar van joolstein

joolstein

Regisseur Robert Schmidt heeft in zijn carrière maar één horror-film gemaakt en dat was Wrong Turn (2003) Die film was acceptabel genrewerk maar het was geenszins de titel meester waardig. En Schmidts eerste bijdrage aan de serie heeft verder ook maar weinig aan originaliteit te bieden om dit te ontkrachten.

De film richt zich op een gruwelijk ongeluk waarbij Abby, de vrouw van Cliff Addison vreselijk onherkenbaar verbrand. De vraag wordt dan; Laat je haar in leven of is het beter om haar te laten sterven. Natuurlijk heeft de vrouw in kwestie natuurlijk ook haar eigen mening hierover. Het eenvoudige verhaal over een driehoeksverhouding tussen Tandarts Cliff (The Dead Zone; Martin Donovan), assistente Trish (Evil Bong; Robin Sydney) en Ira (Julia Benson/Anderson; Stargate) Beide hebben een naaktscène. Waar dan een "wraakzuchtige geest" haar werk doet, was nog best goed. Echter wordt er ook een parabel over de ethiek van euthanasie ingestopt. En die is een stuk minder fijn! Het positieve daarvan was dat we

Corbin Bernsen (ster uit The Dentist) zagen als de plotseling vriend en advocaat. Op gore gebied is er wel het één en ander te beleven waaronder natuurlijk het zwaar verminkte lichaam. Helaas vond ik dit over het algemeen maar middelmatig.