ad
  • 140.874 films
  • 6.743 series
  • 20.473 seizoenen
  • 462.208 acteurs
  • 284.336 gebruikers
  • 8.148.334 stemmen
Avatar
 
banner banner

Love Object (2003)

Thriller / Horror | 88 minuten
3,11 69 stemmen

Genre: Thriller / Horror

Speelduur: 88 minuten

Oorsprong: Verenigde Staten

Geregisseerd door: Robert Parigi

Met onder meer: Desmond Harrington, Melissa Sagemiller en Rip Torn

IMDb beoordeling: 6,3 (3.410)

Oorspronkelijke taal: Engels

  • On Demand:

  • Netflix Niet beschikbaar op Netflix
  • Pathé thuis Niet beschikbaar op Pathé Thuis
  • Videoland Niet beschikbaar op Videoland
  • Amazon Prime Niet beschikbaar op Amazon Prime
  • Disney+ Niet beschikbaar op Disney+
  • Google Play Niet beschikbaar op Google Play

Over Love Object

Kenneth is onzeker en alleen. Hij laat zich op internet verleiden tot de aanschaf van een verbluffend 'echte' sekspop genaamd Nikki. Al snel zijn Kenneth en Nikki onafscheidelijk en verandert het timide mannetje langzaamaan in een zelfverzekerde romanticus. Nikki maakt meer en meer deel uit van Kenneths leven en hij begint zorgwekkende gevoelens voor haar te ontwikkelen. Zijn nieuwe persoonlijkheid gaat niet onopgemerkt voorbij aan de mooie, verlegen Lisa. Er bloeit iets moois op tussen de twee maar er knaagt iets aan Kenneths geweten. Nikki neemt meer en meer bezit van zijn gedachten en haar jaloerse aard drijft hem tot waanzin. Kenneth zal een keuze moeten maken tussen kunststofdame Nikki en Lisa van vlees en bloed. Maar tot welke prijs en met welke gevolgen?

Externe links

Volledige cast

Acteurs en actrices

Video's en trailers

Reviews & comments


Gast

  • berichten
  • stemmen

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.

Let op! Je gebruikersnaam is voor iedereen zichtbaar, en kun je later niet meer aanpassen.

* denotes required fields.
zoeken in:
avatar van Martijn_W

Martijn_W

  • 4 berichten
  • 6 stemmen

Vind weinig horror in de omschrijving... lijkt me best ziek ventje majah. Kan maar zo een pop "a la chucky" zijn. Word je toch wel weer nieuwschierig van... misschien toch eens kijken.

...

NAAAAH!!!


avatar van Gorro

Gorro

  • 697 berichten
  • 9897 stemmen

Redelijk bizarre film die mij meer dan eens aan May deed denken. Het twisted verhaaltje weet goed de aandacht vast te houden en heeft een aangename plotwending op het einde. Jammer van de scenes die daarna nog kwamen, die waren nogal overbodig in mijn ogen. ***½


saske

  • 271 berichten
  • 0 stemmen

Heeft precies veel weg van May.


avatar van bisse

bisse

  • 646 berichten
  • 444 stemmen

Naar mijn mening staat deze film mijlenver van may af. Buiten het feit dat er in beide films veel met poppen van doen is zijn de films toch zeer verschillend. Er zijn zeker overeenkomsten maar de stijl van beelden en de uitwerking is totaal anders. De opbouw in deze film is veel zorgvuldiger en ingetogener. Ik vind het knap dat deze film ondanks het vergezochte uitgangspunt een hoog realiteitsgehalte weet te behouden. De hoofdrolspeler doet het ook fantastisch en veel is aan hem te danken. De onknoping valt zeker niet tegen en de gehele film kijkt lekker weg.3,5 ster


avatar van Ozarklynch

Ozarklynch

  • 1317 berichten
  • 581 stemmen

Door een bizarre speling van het lot zag ik deze de dag na May. Sociaal onaanvaardbaar gedrag en een ziekelijke affectie ten opzichte van poppen stonden dus centraal afgelopen weekend. Hoe romantisch...

Hierboven worden de 2 met elkaar vergeleken, en dat is thematisch gezien volkomen terecht. In beide films zijn de hoofdpersonages op zoek naar de ideale partner. Beter, trachten ze de ideale partner te creëren.

Qua opbouw en sfeerschepping zijn het daarentegen 2 totaal verschillende werkjes. Love Object komt kil en strak naar voren, toont absoluut geen empathie met z’n hoofdpersonage en brengt alles erg afstandelijk en ietwat paranoia in beeld. May doet vrij dromerig en sprookjesachtig aan en geeft een aardig beeld van het introverte wereldje waar ze zich in bevindt. Terwijl meevoelen bij Love Object wordt uitgesloten, bereikt May het tegenovergestelde effect.

De muziekkeuze voor Love Object is wat povertjes en braaf. Jammer, want dat had de boel nu net dàt beetje extra mee kunnen geven. De sound van May is (doorgaans) dan weer perfect passend en lijkt wel voor de film geschreven. Met als hoogtepunt het alternatieve psycho-gepingel met dat onaards klinkende stemmetje er door.

Het acteerwerk in Love Object is aardig. De reden tot kijken was eigenlijk om Kier (One Point O) nog eens aan het werk te zien. Een teleurstellend klein maar vermakelijk rolletje was niet waar ik op gehoopt had.

Hou je van films waarin het hoofdpersonage flink van het pad raakt en poppen tot meer in staat zijn dan je in eerste instantie denkt, kijk dan deze even.

Love Object 3,5*

May 3,5*


avatar van Vader81

Vader81

  • 82 berichten
  • 118 stemmen

vind hem meer thriller dan horror, mischien mochten ze meer horror in beeld gebracht hebben.

Dan was het mischien 3.5 * in plaats van 2.5*


avatar van Phil1972

Phil1972

  • 38 berichten
  • 57 stemmen

ik vond dit een bijzonder geslaagde film.

Geen standaard filmpje, en vooral een verassend einde!

Stem --> 4.0


avatar van 606

606

  • 23507 berichten
  • 10719 stemmen

Nieuwe poster toegevoegd, lijkt me stuk beter.


avatar van witboek

witboek

  • 905 berichten
  • 1117 stemmen

Ooit eens gezien, echte waanzin deze film. En zeker niet voor kinderen.


avatar van speliz

speliz

  • 57 berichten
  • 147 stemmen

Sterke film, met name door de hoofdrolspeler: Desmond Harrington


avatar van joolstein

joolstein

  • 6380 berichten
  • 5930 stemmen

Een erg middelmatige film over schuchtere kantoorklerk Kenneth (Desmond Harrington van DEXTER), die na de online aanschaf van levensechte sekspop Nikki en de romantische gevoelens voor zijn collega Lisa het onderscheid tussen werkelijkheid en fantasie kwijtraakt. Het deed me enigszins denken aan het vergelijkbare Pin (1988) Op zich een redelijk leuk gegeven maar het is echter allemaal te voorspelbaar.(tot en met de twist aan het einde toe) Daarnaast zijn beelden behoorlijk saai gefilmd... Veel had er goed kunnen gemaakt door wat explicieter de horror-elementen in beeld te brengen maar helaas viel dat ook tegen.(veel was off-screen) Wel zien we een paar keer vluchtig een borst van Melissa Sagemiller (of look-a-like) Ze is een leuke meid maar haar personage bezat ook tegenstrijdigheden. Ook is er nog Udo Kier te zien in een kleine rol als huismeester. Doordat de erotische, psychologische, drama en horror -elementen alle op een laag pitje stonden blijft de film vooral hangen in middelmatigheid. En waarom waren er toch steeds mensen met misvormingen en rode plekken te zien?


avatar van DjFrankie

DjFrankie

  • 2258 berichten
  • 2360 stemmen

Ik vond dit wel een fijne film. De gedragsverandering, de verknipte mindsetting, en het goeie laatste kwartier bleef me boeien. En hoewel sommige dingen vooraf voorspelbaar waren, werd hier toch weer een mooie draai aangegeven.


avatar van Collins

Collins

  • 4547 berichten
  • 2770 stemmen

Kun je je driften tegenover een dood ding als een levensechte latex pop koeltjes controleren of is het dode ding in staat om de eigenaar te bezweren. Dat zou een tagline voor deze film kunnen zijn. Het is geen innovatieve gedachtegang, maar als tagline Intrigerend genoeg om een film omheen te bouwen.

Het eindresultaat is een soms aardige film over een excentrieke eenling die heel nieuwsgierig is naar sociaal contact en in zijn pogingen om dat contact te bewerkstelligen enigszins doorslaat. De latex pop is zijn sociale oefenmateriaal. Uiteraard loert daar het gevaar dat onze enkeling op den duur de scheidslijn tussen realiteit en fantasie niet meer herkent. En dat gebeurt ook. Logisch, want anders heb je geen film natuurlijk.

De onschuld en onervarenheid van de eenzaat worden in de film handig uitgespeeld. Het overkomt hem tot op zekere hoogte allemaal maar. De film krijgt er een fijn tragikomisch accent door en leunt daarmee erg op de hoofdpersoon, wiens naïviteit op den duur een tikje ergerlijk begint te worden, waardoor de humor vervlakt. Als kouwe kikker en onhandige speler in het sociale verkeer werken zijn stuntelige en kansloze acties in de eerste helft van de film echter zeer hilarisch.

Regisseur Parigi had weinig budget om mee te werken, maar heeft van de nood een deugd gemaakt. De filmlocaties bestaan uit steriel ingerichte kamers met weinig meubilair en saaie kleuren. Ze doen denken aan decors in een toneelstuk. Een Spartaanse en fantasieloze inrichting die goed aansluit op de geringe empathische vermogens van de personages. Tevens een setting waarin de droge en onderkoelde humor die in de film als onderliggende laag veelal aanwezig is, goed werkt.

De film staat te boek als horror, maar van harde en expliciete horror is geen sprake. Geen bloed, gore of jumpscare te bekennen. Het is horror van een ander kaliber. In deze film wordt de kijker geconfronteerd met de horror van een asociaal personage met autistische trekjes die steeds verder verdwijnt in een waan die hij zelf creëert. Meer een gruwel van de psychologische soort dus.

Een soms aardige film. Benauwend en beklemmend met een luguber randje. Redelijk humoristisch. Maar ook met veel momenten van langdradigheid en breedvoerigheid. Momenten waarop door mij verlangend naar hardere (horror)actie werd uitgekeken.