Doctor Sleep (2002)

Verenigd Koninkrijk
Misdaad / Thriller

geregisseerd door Nick Willing
met Goran Visnjic, Miranda Otto en Shirley Henderson

Een hypnotherapeut krijgt een telepathische visie over een jong meisje dat in een stroom wordt meegsleurd. het blijkt een ontsnapt slachtoffer te zijn van een ritueel seriemoordenaar. Scotland Yard doet een beroep op de therapeut om het meisje weer aan het praten te krijgen, om hen zo naar de man te leiden die gelooft dat hij de sleutel tot onsterfelijkheid heeft gevonden.

Prima film met een goede rol van Goran Visnjic, een kleine tip zet de film 5 sec voor dat hij is afgelopen uit scheelt in mijn geval een heel punt.

Ik heb genoten van de film, in zijn genre niet slecht. Veel wordt geïnsinueerd, weinig wordt echt getoond. Ben enkele keren toch hevig geschrokken. Het einde vind ik nu juist wel verhelderend.

Patje

avatar van jassonn
Ik ga met Stinissen en Patje mee. 3,5 ster.

Aardige thrillertje

avatar van DaveV
Meer dan aardige thriller met ettelijke schrikmomenten. Willing houdt er flink de vaart in met als gevolg dat de toch talrijk aanwezige clichés me niet gestoord hebben.

avatar van De Knip
Wel een aardige thriller. Vond die Losey (Shirley Henderson) maar matig acteren. Het einde is toch wel eens vaker vertoond, maar het kan best.

***1/2

Begint goed, het had wat kunnen worden. Naar het einde toe steeds ongeloofwaardiger. Belachelijk einde.

wel aardige film, 3 sterren

avatar van V
V
Flauwe thriller, eerder saai dan spannend. Om over de acteerprestaties maar te zwijgen. Enorme tegenvaller! 1,5*

beetje tamme thriller met een op zich aardig uitgangspunt maar het wordt allemaal flauw uitgewerkt.

Ik heb mezelf niet verveeld tijdens de film, toch wel een beetje origineel verhaal. Amerikanen hadden deze film waarschijnlijk met meer opsmuk gemaakt, maar dat hoeft niet altijd beter te zijn. Het einde viel wel mee, wat voor einde moet je er dan aangeven?
3 sterren van mij.

Ik vond het een goede film maar toch heel erg raar. Had er een raar gevoel bij toen ik hem keek. Het einde was een beetje voorspelbaar vond ik.

Film is redelijk ook niet meer. Een verhaal waar veel meer uit te halen valt echter dat komt er dus niet uit. Acteermatig redelijk. Mist wat spanning. 3 sterren.

avatar van nightbreed
De film begint erg goed maar het laatste half uur valt een beetje tegen.

avatar van ROOSKY
Vermakelijke thriller, niet veel meer en niet veel minder. De acteerprestaties waren wel enigszins om te janken. Met name die van de vrouwelijke agente, erg bedroevend.

avatar van mayhemblik
Lekker eng sfeertje deze film, ik vond hem naar het einde toe juist steeds spannender worden.

avatar van moviemafketel
Weinig stemmen. Ik kende de film ook niet eigenlijk.
Het was overall aardig spannend. Verhaal had denk ik nog wel iets meer uitgehaald kunnen worden met een goed budget.
Allemaal best interessant met de geest in de voorste hersenen, waardoor een geest eigenlijk ontelbaar keer kan overgaan en je eigenlijk onsterfelijk wordt. Ik vond de laatste 5 secondes zoals stinissen aangaf juist wel spannend nog even. De geest is dus toch over gegaan in het meisje. Niet sleeeeeeeeeeeeeecht

avatar van 606
Leuk concept bevat deze film het heft wel wat, alleen de spanning en actie niveau had wat hoger gemogen.
Einde was best goed gedaan en acteren was ook niet slecht.

3 sterren

avatar van ILDIB
C, b en a film door elkaar heen, qua shooting en setting, maar zeker qua acteren. Sommige scenes zijn gewoon goed, sommige andere gewoon belabberd. Over het algemeen te zwak, met gelukkig wel een prima plot.

avatar van Actarus
Er zijn zo van die films waar je nooit van gehoord hebt, die je bij een 'verveeld' moment in je dvd-speler stopt, en waar je niet te veel van verwacht...
Niet écht horror, meer een triller, maar deze viel best goed mee! Ijzersterk plot! ...als daar uw haar niet van rechtkomt!?

avatar van DjFrankie
Leuke thriller inderdaad. met volop spanning en zeker niet voorspelbaar.
Einde tsa oordeel zelf zou ik zeggen, maar wel een aanrader om te kijken.
Mijn dvd heeft trouwens een andere hoes.

Hoes

avatar van sinterklaas
Aardige Britse suspence thiller, maar helaas niet overtreffend genoeg om je geregeld kippenvel te bezorgen. De opzet is goed gedaan en hier en daar zitten er nog wel een paar freaky scenes in. Vooral die Metro-scene, maar verder oogt de film erg vaak als een TV-film en loopt het geregeld een beetje van de hak op de tak en is het sfeertje vaak saai. Ook het acteerwerk was wisselvallig. Dit had wel beter gekund.

avatar van vampyrmaiden
verrassend goede film met een spannend verhaal en een leuke twist. Overtrof in elk geval mijn verwachtingen.

avatar van Left4Dead
Het verhaal was wel aardig maar het zeer matige acteerwerk was soms niet om aan te zien.
Film was wel makkelijk om door te komen, 3**.

avatar van flaphead
Redelijke misdaadthriller uit het b-segment. Het doet allemaal iets te vlakjes aan om je echt bij de strot te grijpen, het matige acteerwerk (zeker de vrouwelijke hoofdrol) helpt dan niet mee. Niet een hele sterke spanningsboog, dat wordt meer geprobeerd met enkele horror-achtige scenes. Verhaal voelt niet onorigineel aan, maar het voelt toch als een taaie zit. Echt geërgerd heb ik me niet, dus waarschijnlijk beklijfde het net voldoende

avatar van Noodless
Niet zo bekende horrorfilm, maar wel verrassend goed.
Het verhaal is origineel en zit goed in elkaar. De film bevat voldoende spanning en heeft een vlot tempo. Ook het einde is bevredigend. Het is meer een thriller waarbij de gedachte alleen al je rillingen geeft en ook een paar nare scènes bevat. Een aanrader ! 7,5/10

avatar van Gang_Star
Redelijke misdaad/thriller die het vooral van zijn verhaal moet hebben als een seriemoordenaar moet worden gestopt door de hulp van een therapeut. Zonder echt heel spannend te worden weet de film onderhoudend genoeg met enkele schrikmomenten voldoende te vermaken, zonder echt een grote uitschieter te worden. Het einde van de film wordt wisselend ontvangen, maar zelf vond ik het prima om te zien dat het toch geen happy end bleek te zijn. Visnjic acteert naar behoren, de dame van de politie weet totaal niet te overtuigen.