Malevolent (2018)

Verenigd Koninkrijk
Horror

geregisseerd door Olaf de Fleur Johannesson
met Florence Pugh, Ben Lloyd-Hughes en Celia Imrie

Broer en zus Jackson en Angela runnen een winstgevend ghostbusters-bedrijf. Ze lichten nabestaanden op met valse detectieapparatuur en Angela's paranormale 'visies'. Ze worden ingehuurd om een oud internaat te onderzoeken waar het zou spoken. Het team ontdekt al snel het angstaanjagende verleden: jongen meisjes werden op brute wijze afgeslacht en hun monden dichtgenaaid door een sadistische moordenaar. Angela staat op het punt haar verstand en de realiteit te verliezen. Ze is ervan overtuigd dat ze de meisjes hoort schreeuwen in de duisternis. Maar de bovennatuurlijke verschrikkingen als ze het echte kwaad van het huis ontdekken.

SmackItUp schreef:

Dus jij denkt dat 12-17 jarigen uit hun dak gaan voor een film waarin, quote, "niets gebeurt, geen scares" in zitten. Daar ben ik het dan grondig mee oneens.

Het is een inschatting.Maar mogelijk heb je gelijk ( wat je ook wilt......Graag gedaan)...
O....mijn zonen, die toen in die leeftijd waren, gingen uit hun dak bij zo'n film ""'Pa, goede film gezien, moet je ook zien..spannend" En dan keek ik als liefhebbende vader een VHS of dvd en zei"""Ja heel goede film....spannend"

avatar van John Milton
Kan me redelijk bij OH voegen.

Ik kijk uit naar wat Pugh nog meer gaat doen. Die komt er wel, denk ik.

Aardige film maar wat mij betreft iets te traag en wat te veel om de randzaken die aandacht krijgen maar m.i. niets noodzakelijk waren. Film beging 2de helft pas de aandacht te trekken.

avatar van xaid
trinco schreef:
2 jongens en 2 meiden op spokenjacht, alleen Scoobidoo ontbreekt nog.

Nergens spannend, erg saai en toen de horrormama met haar zoon in beeld kwamen lag ik naast de stoel van het lachen omdat ze wel heel erg lijken op Carla en Frank van Putten, 2 onvergetelijke typetjes van Koot en Bie.

Snel vergeten, deze bagger.
hahaha machtig

avatar van psycholamp
Een beetje horrorbingo spelen tijdens een horrorfilm is wel leuk, maar niet als je de kaart al na 30 minuten vol hebt niet. Film weet weinig te boeien en de plottwist zie je al van verre aankomen. Niet het herkijken waard.

avatar van Donnie Vallermee
En dat einde weer hè .... zucht ...

Wat is dit nu voor einde daar in dat ziekenhuis??

Wie heeft ze aan de telefoon?

En welke donkere schaduw verschijnt er boven haar terwijl ze zegt “I’m not alone” en EINDE...

Vreemd...

Maar Jackson is dus dood en zijn vriendin Beth ook, oké zover had ik hem door.

avatar van Noodless
Nou, ik vond dit zelfs een goede film rond geesten die op de één of andere manier wist te boeien tot het einde. Ik ga mijn positieve ervaring proberen te staven. Om te beginnen is het misschien wel een simpel verhaal, maar de uitwerking is toch anders dan menig andere spookhuis verfilmingen. Weinig schrikeffecten, maar wel heel veel sfeer en een leuk weliswaar simpel gegeven rond een moordenaar die rondom het huis vertoeft. Het schrikmoment in begin van de film had me wel beet. Daarbij de overtuigende rol van Florence Pugh, wat een natuurlijke beauty. Daar gaan we nog meer van horen. 7/10

avatar van IH88
“None of the dead come back. But some stay…”

Niet slecht. Dit soort horrorverhalen over ghostbusters zijn natuurlijk al ontelbare keren gedaan, maar het acteerwerk van vooral Florence Pugh zorgt ervoor dat Malevolent interessant blijft om naar te kijken. Niet echt spannend en soms matig uitgewerkt, maar als horrorfilm voldoet het allemaal wel. Dat alles bij daglicht is gefilmd is wel een groot minpunt, want dit soort films wil je toch het liefst in het donker gefilmd zien. Met natuurlijk ook weer een oud krakend huis, en wat martelpraktijken.

avatar van Daan258
Niks aan.
Het begint nog enigszins aardig maar veranderd al snel in een goedkoop, vreselijk saai en standaard horror werkje.
Niet spannend en een slap verhaal.

avatar van Mandarijnen
Wauw, super slechte actrice! Hij duurde heel lang maar blijkbaar duurde het maar een uurtje.