- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Filmgames
- Horrorfilm Challenge
Horrorfilm Challenge
Kondoro
-
- 11521 berichten
- 2863 stemmen
Nog niet gezien, wil ik dat wel
?
John Milton
-
- 24226 berichten
- 13390 stemmen
, dat bewuste fragment zelfs in de groepsapp van ons team van het werk geshowed, met open monden tot gevolg...
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
24. Fright (1971)
FTV - 2 punten
Totaal: 48 punten
https://i.ytimg.com/vi/Vs1Mrf21Hlw/maxresdefault.jpg
Nu dat ik deze heb gezien vraag ik me af hoeveel originaliteit er nog overblijft van John Carpenter's Halloween. Er waren al redelijk wat slashers vóór 1978, misschien kunnen we zelfs terug tot 1960 met Psycho. Home invasion was er natuurlijk ook al, denk dat I saw what you did (1965) een van de eerste moet zijn geweest. En we kunnen daar nu ook getormenteerde babysitter aan toevoegen met deze Fright.
Een slasher is dit evenwel niet, meer een kruising tussen een home invasion en psychologische thriller. Deze deed me een beetje denken aan The Little Girl who lives down the Lane (1976) al heeft dit wel een ander thema. Sterke rollen van Susan George als babysitter en Ian Bannen als de creep. Fijn psychologisch spel en ook spannend met een verrassend doch sterk einde. Oubollig misschien maar daarom niet minder goed. Ik vind het wel een horror hoor Fransman, er zijn genoeg horrors zonder mysterie en ook waar alles te verklaren is. Maar dat is het oude debat van thriller vs horror, dat vind ik totaal onbelangrijk. Dit is echt een goede film en ben het voor de rest wel met je eens.
wendyvortex
-
- 5196 berichten
- 7269 stemmen
#12 Ghost Story (1981) - 110 minuten - RW
https://diaryofamoviemaniac.files.wordpress.com/2015/10/ghost-1.jpg
In de herziening. Ja zeker een griezelfilm met Fred Astaire en Douglas Fairbanks Jr. Maakte begin jaren 80 zeer veel indruk, was ook waarschijnlijk één van de eerste horrorfilms die ik ooit zag.
Die ghost stories geloof ik inmiddels allemaal wel, maar dit blijft toch wel een fijn filmpje, in 1981 was dit al een beetje ouderwetse griezelfilm, maar dat is dan ook wel de charme.
(4*)
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
Something Weird (1967)
FTV
80 min
Mijn eerste H.G. Lewis!
Zeker niet een verkeerde film. Het geheel voelde eerst wat chaotisch aan, en sprong het in de intro van de hak op de tak, maar kwam er toch nog in. De film kent enkele leuke maffe karakters zoals de heks. (hilarisch ook wanneer zij met wandelstok achter slachtoffers aanrent)
Wel jammer dat er weinig getoond werd van de moorden ondanks er twee toch wel in beeld waren. Ze hadden er continu over , maar dat gedeelte voelde alsof het te veel op de achtergrond lag.
2,5*
Leuk dat je je aan HG Lewis waagt al is dit eentje die niet binnen zijn meer vertrouwde stijl zit met wat echte gore: Two Thousand Maniacs, The Gruesome Twosome, The Wizard of Gore en Blood Feast 2 zijn voor mij de toppers. Voor de gorehound zijn ook The Gore Gore Girls en Blood Feast aanraders.
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
28. Insidious (2010)
Verenigde Staten
FTV – 103 minuten – Horror / Thriller
2 punten – 04-10-2018 – (28 films, 56 punten)
(afbeelding)
De lievelingsfilm van alexspyforever, starring Darth Maul on crack
Lol het is toch zo
Ik heb de film jaren geleden gezien met mijn neefje en nichtje toen ze nog tieners waren en zelfs zij begonnen het na een tijdje dom te vinden (lompe Ghostbusters met gasmaskers, clowneske geesten). De eerste helft was idd veelbelovend maar daarna verviel Wan in zijn typische boo monster in your face en luide knallen jump scares. Dat een mens daarop reageert is normaal, maar eng vind ik dat niet. Dat einde was een van de meest blatante marketingstrucjes om de kijker met voorbedachte rade geplande sequel te proberen doen kijken. No way José met alle Chinezen maar niet met den deze 
Noodless ook proficiat met het bereiken van het einddoel.
Kondoro
-
- 11521 berichten
- 2863 stemmen
8. Incident on and off a Mountain Road (2005)
Verenigde Staten
Horror
51 minuten
FTV
https://wildinthestreetsblog.files.wordpress.com/2010/12/1225_19.jpg
Het is de schuld van ‘Theunissen’ dat ik achter de ‘Masters of Horror’ serie kwam en deze stond op de planning voor de eerst volgende oktober maand, aangezien ik vaak ver van huis zit en in de avonden op tijd naar bed wil en, aangezien de kortere tijdsduur van elke ‘film’ die hier op te vinden is leuk me dat wel een leuk idee. Ook om de challenge te halen maar ook om weer eens een serie te volgen. Het is uiteindelijk 'joolstein' die mee heeft overtuigd en me er aan heeft helpen herinneren om ook deze serie op te pakken, en ook al is hij al bijna klaar, ik ben begonnen en de eerste beviel prima maar ik vond hem nergens bijzonder.
john mcclane 2
-
- 3489 berichten
- 6576 stemmen
#17.-The Domestics (2018) - 105 minuten-FTV
Beetje onevenwichtige geheel, met ook weinig inhoud .
De actie die er soms in zat was mooi in beeld gebracht in deze post apocalyptische wereld.
Lastige vond ik dat ik niet erg mee leefde met de twee hoofdrol spelers , waardoor het geven om wat er gaat gebeuren niet erg groot word .
Dit ga ik niet nog een keer kijken , maar net een voldoende .
joolstein
-
- 10837 berichten
- 8924 stemmen
Nu ik deze film kon streamen heb ik even alle andere challenge-films en registraties laten vallen!
36. Housewife (2017) 4*
FTV - 2 punten
Totaal: 71 punten
http://unsoloclic.info/wp-content/uploads/2018/10/Housewife-2017-1.jpg
Tjonge, wat een film! Een uitgeklede psycho-seksuele thriller die uitmondt in horror en een Lovecraftiaans einde. In 2015 verscheen de debuutfilm Baskin (2015) van Can Evrenol. Zoals iedereen die hem gezien heeft kan getuigen is dat misschien wel één van de vreemdste en groteske horrorfilms van dat jaar. Het was niet ieders cup-of-tea en had ook zo zijn gebreken, maar het bewees dat de regisseur iemand was waar we nog wat van konden verwachten. Nu drie jaar later is het dan zover! En hoe? Al zal dit absoluut wederom niet iedereen behagen. Ook Gore-hounds komen minder aan hun trekken. Het is bijna het tegenovergestelde van het eerste werk. Baskin was donker, verdorven, en gevuld met bloed en gore. Housewife is meer luchtiger en vertrouwt op een handvol schokkende momenten in plaats van voortdurend geweld om aandacht te trekken.
Holly was op zevenjarige leeftijd getuige van de gewelddadige dood van haar zus en vader gepleegd door haar moeder. Haar jeugd was dus nogal onstuimig. Twintig jaar later is Holly (Clémentine Poidatz) een volwassen vrouw, getrouwd met Timusin (Ali Aksöz), een occulte schrijver en schilder. Ze leeft nog steeds met de trauma's van haar jeugd-nachtmerrie en is op haar hoede voor toiletten en terughoudend om eigen kinderen te hebben. Dan verschijnt een oude vriendin en introduceert Holly bij haar ‘cult’ (bewust geen sekte), Umbrella of Love and Mind. Na kennis te hebben gemaakt met Bruce O’Hara (David Sakurai) de charismatische leider die veel over haar verleden lijkt te weten, begint Holly langzaam haar greep op de werkelijkheid te verliezen, en is het onduidelijk wat een droom en wat echt is.
Het is wel even wachten voordat er naar de opening weer wat gebeurd. Al hoef je eigen niet te vervelen met scenes die zo in Zalman Kings Red Shoe Diaries paste. Maar met het tweede gedeelte wordt het raar en niet gemakkelijk, een psychologische labyrint, want wat is de waanzin van Holly's ontrafelende geest en wat is werkelijkheid. Is er een of andere droom-realiteit of bestaan de trans-dimensionale bezoekers echt? Het is waarschijnlijk het beste om het bij Bruce uitspraak tegen Holly te houden als hij zegt: "Accepteer het mysterie"
Vermoedelijk door en voor internationaal succes is de voertaal ditmaal Engels (Iets waar niet iedereen even blij mee zal zijn) Ook de hoofdrolspelers zijn niet Turks en dus anders talig want Clémentine Poidatz is een Française en David Sakurai een Deen. Visueel is de regisseur zeker erg gegroeid want het ziet er allemaal erg goed uit. De sterke invloeden uit de horror-voorbeelden uit de late jaren '60 en de vroege jaren '70, met name dan de Giallo zijn gebleven of zelfs nog nadrukkelijker aanwezig. Evenals de synthesizermuziek.
De film is bijna geheel anders dan zijn debuut en daarmee laat Evrenol zien dat hij meer is dan een eendagsvlieg of one-hit-wonder. Housewife is een intrigerend en vreemd sensueel verhaal over onverwerkte trauma's die ontsporen in gekte. En met deze tweede film is hij denk ik wel één van de meest interessante genre-regisseurs geworden. Het is gewoon jammer dat we weer moeten wachten!
John Milton
-
- 24226 berichten
- 13390 stemmen
Had ik niet gezien dat hij al 'uit' was. Helemaal langs me heengegaan
Noodless
-
- 10042 berichten
- 6178 stemmen
FTV - 97 min.
https://media2.fdncms.com/memphisflyer/imager/u/original/14553612/firstpurgeskeletor.jpg
De eerste vond ik goed, tweede degelijk, maar de derde en deze film kunnen me niet zo bekoren en krijgen ook maar net een voldoende. De reden hier is dat de sfeer rond heel het thema gewoon afwezig is en dat het meer neigt naar een poef paf film. De verschillende personages hebben weinig invulling en de kijker krijgt ook geen band met deze personages. Maakt allemaal niet veel uit wat er ook met hen zou kunnen gebeuren. Qua spanning valt het ook tegen. Voorspelbaarheid troef. Waar de vorige delen een paar leuke scènes of ideeën bevatten, is het hier wat inspiratieloos. 5/10
joolstein
-
- 10837 berichten
- 8924 stemmen
Had ik niet gezien dat hij al 'uit' was. Helemaal langs me heengegaan
Dat komt ook door de poster! Die is nogal saai en onopvallend. Degene die ik geplaatst heb bij de registratie is veel beter. Weet alleen niet waar die vandaan komt (mijn Turks is nogal roestig) anders had ik een correctie verzoek gedaan!
Noodless
-
- 10042 berichten
- 6178 stemmen
FTV - 105 min.
http://www.joblo.com/assets/images/oldsite/images_arrownews/summerof84trailerfb.png
De jonge cast spelen hun rollen overtuigend en de sfeer van de jaren 80 wordt goed neergezet.
De muziekscore is qua niveau heel afwisselend : soms leuk, andere momenten wat irritant. Bijvoorbeeld bij het creëren van spannende scènes wordt gebruik gemaakt van storende achtergrondmuziek of geluiden.
https://i0.wp.com/teaser-trailer.com/wp-content/uploads/Summer-of-84-Movie-2018.jpg?ssl=1
Het verhaal wordt met zorg opgebouwd naar zijn climax, al wordt die opbouw toch wel wat te lang uitgesponnen zonder echt noemenswaardige scènes. De climax komt niet echt verrassend over en is eigenlijk wel heel simpel qua uitwerking, doch het grimmige eindslot doorbreekt dan weer die gedachte en dat werkt bevredigend. 6/10
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
Ach het moest er toch eens van komen, een film die van mij de minimumscore krijgt, bij deze:
25. The Stuff (1985)
FTV - 2 punten
Totaal: 50 punten
https://i.ytimg.com/vi/eZacqAMjklE/hqdefault.jpg
Ok hoe kan ik The Stuff nu best in 1 zin samenvatten? Zoiets als Street Trash op kleuterniveau? Ik had gehoopt op een so bad it's good movie maar helaas geitenkaas is het een horror comedy geworden die ik misschien als 10-jarige leuk had gevonden al betwijfel ik ook dat. Het idee op zich is wel leuk maar de film wordt op zo een saaie manier gebracht met als dreiging een goedje dat zich nogal willekeurig gedraagt evenals de mensen die ervan eten. Er gaat weinig dreiging van uit, er zit weinig grafische horror in. Het is niet grappig en wil gewoonweg niet leuk worden. Dat leger nog erbij op het einde maakte de boel helemaal belachelijk. Misschien was Turd Man nog zo slecht niet...
Noodless
-
- 10042 berichten
- 6178 stemmen
FTV - 78 min.
Tijd voor een horrorfilmpje uit de oude doos. En wat voor één.
De film neigt meer naar een thriller met een knipoog naar Hitchcock want gezien het verhaal, de opbouw en de sfeer is het gevoel van deze regisseur aanwezig. Het verhaal is bijzonder leuk om te volgen en heeft naar het einde een paar verrassende wendingen voor de kijker. De opbouw naar de climax is sterk.
De cast speelt goed waarbij vooral ( voor mij de onbekende ) Susan Strasberg in de positieve zin opvalt. Een mysterieuze, charmante dame die de al of niet ingebeelde enge momenten goed weet te uiten. Scream of Fear
Ook een bijrol voor Christopher Lee en gezien het verhaal niet onbelangrijk zou ik zeggen.
Het is niet echt griezelig, maar wel spannend. Als kijker ben je echt benieuwd wat er telkens gaat volgen. En de climax mag er zijn. Stijlvol gefilmd met heel veel aandacht voor sfeerschepping. Een horrorfilm uit 1961 die op sommige momenten wat oubollig overkomt, maar als je nu na 57 jaar de kijker weet te entertainen, dan mag je toch wel spreken van een knappe film. 8/10
Kondoro
-
- 11521 berichten
- 2863 stemmen
Verenigde Staten
Horror / Thriller
82 minuten
FTV
https://www.filmofilia.com/wp-content/uploads/2012/09/the-collection.jpg
Hoewel zijn voorganger deels aanvoelde als een ‘meesterwerk’, misschien wat te hoog gegrepen maar hij was erg leuk, leuk om te volgen en leuk om te zien met zijn pijnigingen. Bij deel twee had ik dit gevoel minder, de chemie was een beetje weg en de voelde niet meer speciaal aan. Toch als je moet kijken naar de hoeveelheid bloed dat we zien, is dat wel gewoon weer op een goed niveau, werden mensen weer heerlijk vermoord en is het concept leuk. Toch draait de film in een saaie ‘Saw’ soep die mee getrokken word door een sfeerloos en saai verhaal in een erg kort tijdsbestek. De plotomschrijving beloofde heel wat, de uitwerking is uiter mateloos.
IH88
-
- 9733 berichten
- 3185 stemmen
18. Espectro (2013) - MovieMeter.nl
FTW - 2 punten.
Totaal - 31 punten.
http://www.psicocine.com/wp-content/uploads/2016/05/Espectro-Paz-Vega-620x350.png
3*
19. Resident Evil (2002) - MovieMeter.nl
RW - 1 punt.
Totaal - 32 punten.
https://bloody-disgusting.com/wp-content/uploads/2017/01/residentevilpic.jpg
3*
20. Ouija (2014) - MovieMeter.nl
FTW - 2 punten.
Totaal - 34 punten.
2*
joolstein
-
- 10837 berichten
- 8924 stemmen
37. The Invisible Man Returns (1940) 3*
FTV - 2 punten
Totaal: 73 punten
http://img31.mtime.cn/pi/2014/02/27/225726.34233396_1000X1000.jpg
In 1940, zeven jaar na de eerste the Invisible Man kwam er een vervolg. Niet verwonderlijk want Frankenstein had zowel een bruid als een zoon gekregen en Dracula had een dochter, dus het was niet meer dan passend dat The Invisible Man zal terugkeren. Probleem was wel dat deze aan het einde was gestorven. Er moest dus een nieuwe onzichtbare man worden gevonden. Universal koos voor een relatief onbekende acteur met een fantastische stem. En pas in de laatste scène zal zijn gezicht onthullen. Deze acteur werd de jonge Vincent Price en dit was zijn eerste grote rol. Het uitgangspunt van het verhaal is min of meer hetzelfde, race tegen de klok om gekte te voorkomen, alleen deze keer wordt de onzichtbare man wel zichtbaar.
Om de film te maken huurde Universal de Oostenrijkse regisseur Joe May in. Uiteraard was deze gevlucht voor de oorlog en zat om werk verlegen. Hij was één van de pioneers van de Duitse cinema en stond zelfs aan de wieg van de carrière van Fritz Lang, een buitenkansje voor de Universal’s B-movie afdeling.
Al met al is het een waardig vervolg op The Invisible Man. Helaas is het door Hays-code wel een beetje "tammer" en de humor een stuk lichter van toon. De special effects zijn wederom geslaagd al laten ze maar weinig vooruitgang zien ten opzichten van 1933. De film mist daarnaast vooral de donkere, agressievere toon die het origineel wel had en ook de psychologische diepte is verdwenen. De film is niets minder dan een onschuldig Hollywood-vervolg - een vrij goede, maar toch een onschadelijk Hollywood-vervolg.
DjFrankie
-
- 3417 berichten
- 3500 stemmen
11 Snuff-Movie (2005)
FTV 2 (22)
https://horrornews.net/wp-content/uploads/2013/08/Snuff-Movie-2005-Movie-9.jpg
Eigenlijk een heel apart filmpje, veranderd continue en dat vond ik eigenlijk wel gaaf. Niks is wat het lijkt en wat het lijkt is niet?. Voor mij met de 3 verhaallijnen reden genoeg om met volle concentratie deze film te kunnen zien.
Hollywood007
-
- 3342 berichten
- 3844 stemmen
98 min
FTV
Phillip Goodman is academicus en een professionele scepticus die beweringen van bovennatuurlijke verschijnselen met de grond gelijk maakt. Zijn overtuiging stelt hij evenwel in vraag, wanneer hij een voormalige parapsycholoog ontmoet die hem naar drie onopgeloste gevallen leidt die te maken hebben met het occulte.
Dit bleek een topfilm te zijn voor mij. Een simpele spokenfilm, meer griezelfilm dan horror. Ik zag deze tegen de avond toen het donker begon te worden, buiten op een bankje. En ik moet zeggen, ik zat niet erg op mijn gemak. De 3 verhalen die in de film worden verteld zijn toch echt wel spooky en eng. Nog eens een goede ouderwetse spokenfilm. 4*
105 min
FTV
Zomer 1984, een perfecte tijd om een zorgeloze 15-jarige te zijn. Dat verandert al snel als complottheoreticus Davey Armstrong zijn buurman, die politieagent is, verdenkt een seriemoordenaar te zijn. Hij en zijn drie beste vrienden besluiten vervolgens een eigen onderzoek te starten dat al snel gevaarlijk dreigt te worden.
Weer een topper. Hij bewandeld de typische lijnen van dit soort film maar het einde is net even iets anders dan dat je gewoon bent/verwacht. De jaren 80 sfeer is ook super neergezet en wie me kent weet dat ik gek ben van alles wat met de jaren 80 te maken heeft, zeker in film. Aangenaam verrast. 4*
12. Intruder (1989)
83 min
FTV
Een jongeman veroorzaakt tegen sluitingstijd problemen in een supermarkt en wordt er uiteindelijk uitgegooid. Hier lijkt alles mee opgelost totdat er werknemers in de supermarkt vermoord worden en de overgeblevenen moeten zien te ontsnappen uit het gebouw.
Leuke opzet in een leuke omgeving en zo heerlijk jaren 80. Je ziet het einde al mijlenver aankomen maar dat kon de pret voor mij niet drukken. Dit s gewoon verstand op nul en genieten van de heerlijk cheesy kills. Een low budget maar wel met de geweldige Sam en Ted Raimi en zelfs Bruce Cambell heeft een camio. Deze zet ik zeker nog wel eens terug op. 3.5*
joolstein
-
- 10837 berichten
- 8924 stemmen
38. The Screwfly Solution (2006) 2,5*
FTV - 2 punten
Totaal: 75 punten
http://www.ideaplus.rs.ba/MOH/masters%20of%20horror%20-%20the%20screwfly%20solution.jpg
GENESIS 3:16; Tot de vrouw zeide Hij: Ik zal zeer vermenigvuldigen uw smart, namelijk uwer dracht; met smart zult gij kinderen baren; en tot uw man zal uw begeerte zijn, en hij zal over u heerschappij hebben.
De titel ‘The Screwfly Solution’, verwijst naar een methoden waarbij schadelijke insecten het paren onmogelijk wordt gemaakt zodat ze geen verdere schade aan de leefomgeving en andere organismen meer kunnen toebrengen.
Ik moet zeggen dat ik geen groot fan ben van de afleveringen die regisseur Joe Dante (The Howling en Gremlins) heeft gemaakt voor Masters of Horror. ‘Homecoming’, zijn bijdrage aan seizoen 1, was een ongenadige maar saaie uithaal naar de regering-Bush. Ditmaal komt het uitgangspunt uit een kort verhaal van James Triptree (pseudoniem van Alice Sheldon): waarbij een mysterieuze epidemie mannen in een moordlustige, religieuze en vrouwvijandige vervoering brengt. De film is dan ook mix van bovenstaand bijbel-citaat en de methode die gebruikt wordt in de biologische insectenbestrijding. Het basis idee (vrouwenhaat) als Horror was zeker niet slecht. Helaas was het de toevoeging van heel wat politiek en milieu-onzin die wederom de film van Dante de das om doen. En naarmate de tijd vordert zakt de film steeds verder in. Niet zo slecht als de eerste maar wel weer één van de mindere afleveringen.
Cikx
-
- 2120 berichten
- 1083 stemmen
10. Balada Triste de Trompeta (2010) - 107 minuten
FTV
2 punten – 06-10-2018 (10 films, 19 punten)
https://mountainx.com/wp-content/uploads/2015/11/last-circus-1100x464.jpg
Niet echt aan mij besteed deze Spaanse horror comedy over twee circusclowns die een oogje hebben op dezelfde vrouw. Het was sowieso niet mijn soort humor en op visueel gebied vond ik het vrij goedkoop ogen op een aantal mooie scènes na. Misschien iets te grote ambities voor het beschikbare budget. Het was wel aardig om te zien hoe de hoofdpersoon van de ene bizarre situatie in de andere terecht kwam, maar de climax vond ik te lang uitgesponnen. Het einde was erg bombastisch waar ik an sich geen probleem mee heb, maar het viel wat mij betreft in het water aangezien ik totaal geen binding met de personages had en het me geen moer kon schelen wat er met ze zou gebeuren. Ondanks dat is het wel een eigenzinnig filmpje die de Spaanse geschiedenis op de hak neemt en daar scoort het toch wat punten mee.
2.5*
11. I Am the Pretty Thing That Lives in the House (2016) - 89 minuten
FTV
2 punten – 06-10-2018 (11 films, 21 punten)
https://data.whicdn.com/images/299487769/original.gif?t=1508217760
Aardige spookhuisfilm die te zien is op Netflix. Het is een trage horror met een prettige stijl. Nergens mind-blowing, maar consistent genoeg om geboeid te blijven te kijken wat best knap is aangezien de film zich in zijn geheel op één locatie afspeelt. Ik heb sowieso een zwak voor vervaagde gezichten. De opening van de film was dus een schot in de roos wat mij betreft. Ruth Wilson doet het prima in de hoofdrol en draagt de film zonder problemen. Het grote minpunt van de film is dat het nooit echt spannend wil worden. Het kabbelt vooral rustig voort en het plot is niet eens zo cliché als het in eerste instantie lijkt, maar het geheel weet ook weer geen grote indruk te maken.
3.0*
12. The Innocents (1961) - 100 minuten
FTV
2 punten – 06-10-2018 (12 films, 23 punten)
http://www.asset1.net/tv/pictures/movie/the-innocents-1961/Innocents-The-DI-2-1.jpg
Ook een goede spookhuisfilm die zich grotendeels op één locatie afspeelt. Wat dat betreft zou The Innocents een prima double billing opleveren met I Am the Pretty Thing That lives in the House ook al is deze film een stuk ouder. De kostuums en set design zijn geweldig. Mooie zwart-wit beelden ook. Het acteerwerk is behoorlijk theatraal, maar dat heeft ook grotendeels met de tijdsgeest te maken. Het verhaal heeft niet zoveel om het lijf, maar dat is niet zo'n probleem want het draait grotendeels om de sfeer en die is in orde. Ondanks de speelduur van 100 minuten trekt de film zich toch vrij lang vanwege het gebrek aan spanning en de oubolligheid. Als de insteek iets duisterder was geweest had de film nog hoger kunnen scoren.
3.5*
MovieMind
-
- 6943 berichten
- 0 stemmen
#16 The Dead Zone (1983) - 103 minuten - FTV
https://www.moviemeter.nl/images/cover/1000/1355.jpg?cb=1416038132
Horror wil ik het niet noemen, maar het is wel een goede thriller.
Kondoro
-
- 11521 berichten
- 2863 stemmen
Verenigde Staten
Horror / Sciencefiction
95 minuten
FTV
http://cdn1.sciencefiction.com/wp-content/uploads/2016/11/notccover.jpg
Eindelijk deze film dan ook eens gezien. Deze had ik vorig jaar aangeschaft tijdens de horror challenge en oktober maand maar heb hem wel laten liggen en aangezien ik eerst de laag scorende films wil verwerken deze maand en zo alles wil opbouwen (het leuke bewaar ik voor het laatst) heb ik deze maar aangezet die verschillende cijfers weet te behalen. Hier op MovieMeter scoort hij niet echt goed maar op een Letterboxd scoorde hij vrij goed. Dus met wat gemengde gevoelens de film ingestapt en helaas slechter er uit gekomen.
John Milton
-
- 24226 berichten
- 13390 stemmen
30. Insidious: Chapter 2 (2013)
FTV - 2 punten - Totaal 60 punten
http://lakefrontrow.com/test/wp-content/uploads/2013/10/Screen-Shot-2013-10-27-at-5.02.59-PM.png
Wie A zegt moet ook B zeggen, hoor je wel eens. En als je wederhelft ook nog eens een crush heeft op Patrick Wilson helemaal. Dus de dag na Insidious moest ik er weer aan geloven en werd ook de sequel opgezet. Andermaal van James Wan en wederom qua sfeer en schrikmomenten laat de man zien dat hij echt niet slecht is op dat vlak. Helaas was ik ook dit keer echter weer niet écht enthousiast over the film; al haakt het aardig op elkaar in, weer the further in gaan deed het niet voor mij. Een voldoende, maar hij zal niet blijven hangen. En om terug te komen op die eerste zin: C en D geloven we wel.
3*
------
31. Venom (2018)
FTV - 2 punten - Totaal 62 punten
https://static.comicvine.com/uploads/original/11134/111349002/6560835-2676194258-venom.jpg
Venom was mij voor Spider-Man 3 (2007) helemaal niet bekend, en is het na die wat teleurstellende film ook niet écht geworden. Dat heeft als voordeel dat je geen teleurgestelde fanboy kunt zijn, maar je weet ook niet wat het had kunnen (of moéten) zijn. Behalve R-rated, zoveel is zelfs mij duidelijk. Ik snap de zakelijke beweegredenen van de pakken bij Sony om deze gewelddadiger bedoelde film terug te brengen naar PG-13, maar veel respect heb ik er niet voor.
Hardy deed het wat mij betreft in deze nieuwe versie aardig, al zie ik hem toch echt liever in rollen zoals Locke of Bronson. Williams daarentegen vond ik hier niet op haar plek, met enkele prachtig chemie-loze dialogen als jammerlijk hoogtepunt. De mondelinge wisselwerking tussen Venom en Brock was bij vlagen amusant, maar overtuigde voor mij ook regelmatig niet. Alle horror heeft Sony er dus uitgeknipt (hopelijk komt de R-rated cut waar geruchten over gaan inderdaad alsnog), dus dan blijft de actie over. Wat zullen we er eens over zeggen. Er was CG. Het was… Ok. Een achtervolging. Jeeeee. Ik werd er niet bijzonder warm van.
Een (erg) krap zesje uiteindelijk.
3*
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
Even aan Miss Milton wat heeft die Patrick Wilson dat jouw ventje niet heeft?
Kijk dan Conjuring 2 steeds opnieuw die is top (allé voor mij dan toch) 
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
12. The Innocents (1961) - 100 minuten
FTV
2 punten – 06-10-2018 (12 films, 23 punten)
(afbeelding)
Ook een goede spookhuisfilm die zich grotendeels op één locatie afspeelt. Wat dat betreft zou The Innocents een prima double billing opleveren met I Am the Pretty Thing That lives in the House ook al is deze film een stuk ouder. De kostuums en set design zijn geweldig. Mooie zwart-wit beelden ook. Het acteerwerk is behoorlijk theatraal, maar dat heeft ook grotendeels met de tijdsgeest te maken. Het verhaal heeft niet zoveel om het lijf, maar dat is niet zo'n probleem want het draait grotendeels om de sfeer en die is in orde. Ondanks de speelduur van 100 minuten trekt de film zich toch vrij lang vanwege het gebrek aan spanning en de oubolligheid. Als de insteek iets duisterder was geweest had de film nog hoger kunnen scoren.
3.5*
Het duistere in die film zit vooral in het behandelde thema (zeker voor 1961) waarin de perverse geest van Quint zich meester wil maken van de kleine Miles die bij momenten zijn volwassen nanny probeert te verleiden. De film laat de mogelijkheid open tot verschillende interpretaties gecombineerd met een fantastische sfeer en setting. Dit is er zo eentje die ik de eerste keer niet zo goed had begrepen maar na meerdere kijkbeurten heb ik er meer invulling aan kunnen geven en deze flink opgewaardeerd. The Haunting (1963) is er ook eentje in deze stijl en qua sfeer even goed, qua verhaal wel wat minder.
John Milton
-
- 24226 berichten
- 13390 stemmen
FTV - 2 punten - Totaal 64 punten
Eerst was er The Mummy's Hand (1940), toen The Mummy's Tomb (1942) en ten slotte The Mummy's Ghost (1944). Althans, wat deze Kharis mummy films betreft. Uiteraard begon het met The Mummy (1932). En stiekem was het met deze derde titel uit de reeks ook nog niet af, want The Mummy's Curse (1944) zou ook nog volgen. En die had ik al wel gezien, dus blijkbaar kijk ik de Kharis films in omgekeerde volgorde. Ik geloof niet dat het veel uitmaakt.
Chaney speelt hier wederom de mummie, en het is moeilijk voor te stellen dat men er destijds echt bang van is geworden. De drommen zombies van Romero decennia later blonken ook niet uit in wendbaarheid en tempo, maar ze waren met velen en hadden het voordeel van omsingeling. Als je van Chaney’s mummie niet weg kunt komen zou je bijna kunnen beargumenteren dat het natuurlijke selectie is. Oorspronkelijk zou Acquanetta de vrouwelijke hoofdrol vertolken, maar schijnbaar gleed ze op dag 1 tijdens haar eerste scène uit, en dwong haar lichte hersenschudding Universal om de actrice te vervangen. Het werd Ramsay Ames, en hoewel de rol (zoals wel vaker in dit soort films) weinig voorstelt, is ze een prettige verschijning; een kwaliteit die ze in kon zetten als Pin-Up Girl toen haar filmcarrière helaas niet echt van de grond kwam.
Mijn kopie van The Mummy’s Ghost klokt exact 60 minuten, en dat zorgt er mede voor dat hij niet echt gaat vervelen, al is het allemaal niet zo spetterend.
2,5*
wendyvortex
-
- 5196 berichten
- 7269 stemmen
#13 What Waits Below (1984) - 88 minuten - FTV
https://images-na.ssl-images-amazon.com/images/I/81%2B%2B9hzGFsL._SY500_.jpg
Hey het zijn de eighties,dus gaan we even lekker Rambo-style beginnen ergens in de Zuid-Amerikaanse jungle waar we die commies mooi te slim af zijn. Vervolgens gaan we dan grotten verkennen om daar een grote zender te verbergen voor onze spionage, communicatie en rakettensystemen. Maar natuurlijk zit er iets in die grotten, damn die rot-communisten weer?,- oh nee het zijn albinomensen.
Qua decors hebben ze er best nog wat van proberen te maken en laatste half uur is erg leuk.
(3*)
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
Ik wilde eigenlijk een tussenstand plaatsen maar ik wacht nog op die van joolstein dus het is nog niet voor meteen.
FTV - 2 punten
Totaal: 52 punten
http://www.klownsasesinos.com/wp-content/uploads/2010/05/thecrazies73a.jpg
Ik weet het eigenlijk niet zo goed wat Romero precies beoogde met deze film. Het is 5 jaar na Night of the Living Dead en er is weer eens een virus uitgebroken die mensen na enige tijd in gekken verandert. Na een sterke opener waarbij het leger op geen al te zachtzinnige wijze mensen in quarantaine plaatst, krijgen we vooral veel discussie tussen leger, wetenschap en andere autoriteiten. We volgen ook een groep mensen die zijn ontsnapt aan het leger en pogen uit hun greep te blijven. Ook zij hebben hun onderlinge twisten, maar ik vond het niet genoeg om er echt binding mee te krijgen. Het is geen slechte film maar spannend wil het nooit worden en het kon me niet echt boeien. Neen, geef mij zijn zombiefilms maar.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.